Těsnění pod hlavu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Anděl »

Protože mám načnuté těsnění pod hlavou, přemýšlím, že bych si rovnou koupil slabší, abych o kousek zvednul kompresi. Dnes mám kompresi 9,7.
Mohl by mě někdo vypočítat o kolik se zvedne komprese, když snížím těsnění o 0,5mm. Vrtání je 79,5mm, zdvih je 80,5. Nevím jak to spočítat.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

když ho snížíš o 0,5 dostaneš se řádově těsně nad 10, max 10,2, ale nevím jestli je to, to nejlepší řešení, raději bych snížil hlavu, otázka je kolik tomu těsnění zbyde (jaká tlouštka), aby to vůbec ještě těsnilo
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

kentoya píše:když ho snížíš o 0,5 dostaneš se řádově těsně nad 10, max 10,2, ale nevím jestli je to, to nejlepší řešení, raději bych snížil hlavu, otázka je kolik tomu těsnění zbyde (jaká tlouštka), aby to vůbec ještě těsnilo
No nevím kolik je přesně originál, ale mělo by být 1,6mm a koupil bych 1mm.
Sebrat ale např 1mm se mi zdá už moc. Rád bych se dostal cca kompresi 11.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od honza 2.0 16v »

takže nižšším těsněním o 0.5 mm se dostaneš na KP 10,35.1 (obsah spalováku 38,6cm3) , ted bys mel mít obsah spalováku zhruba 41.2cm3

na KP 11:1 potrebujes spalovák s obsahem 36,3cm3 a musel bys to slíznout o 1mm (tady je otázka jestli to konstrukce hlavy dovolí , abys nemusel snižovat blok a pak aby o sebe neštrejchly ventili s pístama...)

nižšší těsnění seženeš třeba na autodoplnkách, jen nevím jestli na tvoje auto...

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Simmy »

Vím, že vytahuju mrtvolu, ale nechce se mi kvůli tomu zakládat nové téma, proto tady.

Mám starou předkomůrku 2.5TD na které dělám GO (skutečná GO :D nové čepy, lágry, kruhy, honování atd.) a nechal jsem ukvapeně vyrobit těsnění pod hlavu 1,8mm ale vrátil se mi teď z brusu blok nižší o 0,12mm a o nějakou setinku je líznutá i hlava ... mám to šoupnout na to 1,8mm těsnění? nebo raději nechat udělat 1,9mm? Spočítat si to i dokážu, ale výsledkem v reálu si ještě tak jistý nejsem. Podotýkám, že na motoru nejsou žádné úpravy a nejsou ani v plánu, prostě jen série.

děkuji :wink:

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od JRD McLAREN »

jaky to je motor ..VW ..??

si myslim ze u dizlaku dooooost zalezi na (tom spravnom) kompresnom pomere
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Boháček »

u těhle motorů - teda komurkový diesel - se především řešil přesah pístu nad blok a podle toho se volilo těsnění
takže bych spíš bádal v nějakem dílenském manuálu a podle toho se zařídil
kompresi bude ta desetinka fuk, ale ventilům by nemusela
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od JRD McLAREN »

len ked servisny manual nebude nic pisat o rovnani bloku..
tak si v prrrrr.....

u 2.5tdi na transporteroch T4, je udavana hrubka tesneni iba v pripade rovnania hlavy..
..ak zrovnas blok, tak si ju musis domyslet.. (teda aspon ja som tam nic take nenasiel)


pri "novych" 2.0TDI uz servisny manual pocital aj z presahom piestu a naslednej hrubke tesnenia..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Simmy »

je to fiat/iveco 2.5TD ... v manuálu jsem nějak nenašel o tloušťkách nic, jen v katalozích nějaké mírně se rozcházející údaje

tloušťka (montovaná tl.)___přesah od____do
1,74 (1,65)________________0,81______0,95 (Elring)
1,92 (1,8)_________________0,95______1,14 (Elring)
1,80______________________0,71______0,95 (Corteco)

z auta jsem vytáhl orig. těsnění s označenou tlouštkou 1,8mm, u Kaliny jsem nechal vyrobit 1,8mm (zmáčkne se údajně asi na 1,7), 1,9mm nedělají, jinak bych asi neřešil, další tloušťku dělají až 2,0mm

přesah pístu jsem naměřil nějak 1,1~1,15mm (výrobce udává rozmezí 0,81~1,14)

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od JRD McLAREN »

no tak to by mohlo byt este prijatelne, kalina robi tesnenie z plechov 0.3mm.. takze hrubky su potom nasobky 0.3

ja zrovna potrebujem zohnat aspon spodok motoru na Ducato 2.8 ..pripadne aj 2.5ka by tusim sla..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Simmy
Příspěvky: 597
Registrován: 29 črc 2009 20:28

Re: Těsnění pod hlavu

Příspěvek od Simmy »

no nejedná se o plechové těsnění, ale o klasický teplem vytvrzený materiál, takže tam to možná mají po těch 0,2mm ... ale i tak .. zrovna bych potřeboval asi tu 1,9mm

takže myslíš, že i přes udaje druhovýrobců bych se té 1,8mm nemusel bát?

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“