dotaceni turba?

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
TDi

dotaceni turba?

Příspěvek od TDi »

nekde sem slysel ze se ma nechavat dotacet turbo ... co to znamena?

dik

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Jestli tim nemyslel chcipani motoru po dochlazeni turba :)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Nejspíš to bude to ochlazování, po tom co auto jelo v "turborežimu", tak by se mělo turbo klidnou jízdou nebo na volnoběh před vypnutím motoru nechat ochladit, asi tak minutku nebo dvě podle zatížení. Nevím jak moc významný to bude u turbokamen, anébrž tam je teplota výfukových plynů nižší a nebude to takovej záhul na turbo.

Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

je to spíš proto, že jediné co chladí ložisko turba je právě ten olej.
takže když to po plném kotli chcípněš, tak protože turbo je skoro nejvejš, tak z něj olej okamžitě odteče a to ložisku moc nesvědčí.

jinak s těma TDi máš pravdu, ale kdo chce kam...
anebo ji stihne včas prodat a nějaký "štastný majitel " ji pak objeví v AAA

Uživatelský avatar
Fazeey
Příspěvky: 4726
Registrován: 09 bře 2004 17:06
Bydliště: nýr da Melnik sidé
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fazeey »

Beaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)
hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volej
V8 fbiturbu fautomatu hrabeto žeretojakkokot if ekomodu

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Fazeey píše:
Beaver píše:Spíš zajímavej je opak - mraky uživatelů motorů TDi zapadnou do auta, nastartujou a vyrazí na silnici a turbo se studeným olejem už zoufale hvízdá. Dobře jim tak, jsou to jejich prachy... :o)
hmm ja to dělam to samý, ještě jsem neviděl někoho s TDi kdo by několik minut než vyjede čekal až se mu ohřeje volej
No dilema je v tom, že olej se nejlíp ohřeje jízdou, kdežto blafání na místě ohřívá myslím nejdřív vodu. "Chyba" u TDi je ta, že turbo bere hodně odspoda a tak chybí prostor pro jízdu bez něj. Když se tomu nedá tím pádem vyhnout, chce to aspoň s tím počítat a než se to trochu prohřeje, tak šlapat na plyn decentně. Tady má garáž jeden maník s Oktávkou, vždycky vyjede z garáže, zavře, sedne do auta, najede na silnici a kalí to do kopce skoro na plnej plyn. Tak uvidíme kdy ho potká repase... :D
Boháček píše: je to spíš proto, že jediné co chladí ložisko turba je právě ten olej.
takže když to po plném kotli chcípněš, tak protože turbo je skoro nejvejš, tak z něj olej okamžitě odteče a to ložisku moc nesvědčí.
No ono ložisku hlavně nesvědčí to, že na něm zůstane ten přehřátej a zpěněnej olej. Ložisko se samo od sebe jen díky teplotě nevylágruje, leda na klikovce, kde se vlivem nedostatečnýho mazání může na kluzným ložisku vytvořit taková teplota, že se až popustí.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

nevím, TDi nemám....
mě teda studenej motor nepustí přes 3000 ot.
turbo bere od 2000
takže nepřetáčím ty 3000 a až se pohne teploměr vody, tak to začnu vytáčet. A to je u ropáka tak po 5km jízdy

no a když přijedu, tak to nechávám běžet na volnoběh, než otevřu garáž
u pumpy na dálnici vyřazuju v odbočovacím pruhu a plachtím ke stojanu, pak chcípám.

tak tak to dělám já a najeto 270tkm, spotřeba oleje cca. 0,7ltr / 10tkm
což je interval výměny, olej léto 10W-40, zima 5W-40 API CF

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Boháček píše: no a když přijedu, tak to nechávám běžet na volnoběh, než otevřu garáž
u pumpy na dálnici vyřazuju v odbočovacím pruhu a plachtím ke stojanu, pak chcípám.

tak tak to dělám já a najeto 270tkm, spotřeba oleje cca. 0,7ltr / 10tkm
což je interval výměny, olej léto 10W-40, zima 5W-40 API CF
Tak to já nevyřazuju, lepší když má motor tak těch 2000 otáček, protože vodní pumpu žene motor a na volnoběh se tak sníží průtok blokem a hlavou a olejová pumpa to samý, což má největší význam u motorů s turbem chlazeným výhradně olejem.

Mimochodem to API CF se mi zdá nějak málo, já používám olej s API CL.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

člověče, CL neznám
benzínový SL, to bych věděl :oops:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Boháček píše:člověče, CL neznám
benzínový SL, to bych věděl :oops:
No mrknu na tu pixlu jestli nekecám, ale myslím že to tak je. Zítra dám vědět co sem z toho vyčetl.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“