Poslední návštěva: 27 led 2020 10:57 Právě je 27 led 2020 10:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brzdy, co a jak
PříspěvekNapsal: 15 říj 2006 19:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2004 08:05
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Zdar,
je tu nekdo kdo uz delal kompletni brzdy (od pedalu, pres brzdovy valec az po trmeny)?

Par otazek pro zacatek:
* jak presne funguje reglator brzdneho ucinku
* jak urcit velikost brzdoveho valce (na zaklade velikosti pistku v trmenu)
* jeky je rozdili mezi plovoucim trmenem s jednim pistkem a dvojpistkovim trmenem (co se tyce brzdneho uzinku)

_________________
Ford Fiesta NTI projekt | XR2i MK III 92 | 1.8i 16V (130 HP)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzdy, co a jak
PříspěvekNapsal: 16 říj 2006 08:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2004 22:32
Příspěvky: 340
Ja ted dodelal brzdy na svym FC.

Z puvodnich 4 pistu a 276x22 kotouc jsem presel na 4 pist brembo a 330x30 kotouc. Brzdovej valec jsem upgradnul z puvodniho 15/16" na 1" protoze po zmene brzdovejch trmenu byl pedal vyrazne mekkci - vetsi trmeny maji vetsi pisty, tim padem vetsi objem ktery potrebujes pedalem valit...

Po upgradu na 1" brzdovej valec naprosto pohoda, tvrdej pedal jak ma bejt.

Regulator brzdneho ucinku alespon v mem aute funguje tak, ze pousti cosi jako 75% na zadni brzdy a 100% na predni. Po upgradu prednich brzd jsem ho vyhodil uplne abych mel vice brzdne sily na zadnich brzdach - predek se po upgradu velmi snadno blokoval a mel jsem pocit ze zadek moc nebrzdi, po vyhozeni regulatoru je to subjektivne lepsi.

_________________
Cryogenic treatment
www.cryo-centrum.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 říj 2006 19:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Smazano

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Naposledy upravil Taboo dne 17 srp 2014 09:28, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzdy, co a jak
PříspěvekNapsal: 16 říj 2006 23:07 
Offline

Registrován: 25 led 2005 18:17
Příspěvky: 134
Bydliště: Zlín
hIGGI píše:
Ja ted dodelal brzdy na svym FC.

Z puvodnich 4 pistu a 276x22 kotouc jsem presel na 4 pist brembo a 330x30 kotouc. Brzdovej valec jsem upgradnul z puvodniho 15/16" na 1" protoze po zmene brzdovejch trmenu byl pedal vyrazne mekkci - vetsi trmeny maji vetsi pisty, tim padem vetsi objem ktery potrebujes pedalem valit...

Po upgradu na 1" brzdovej valec naprosto pohoda, tvrdej pedal jak ma bejt.

Regulator brzdneho ucinku alespon v mem aute funguje tak, ze pousti cosi jako 75% na zadni brzdy a 100% na predni. Po upgradu prednich brzd jsem ho vyhodil uplne abych mel vice brzdne sily na zadnich brzdach - predek se po upgradu velmi snadno blokoval a mel jsem pocit ze zadek moc nebrzdi, po vyhozeni regulatoru je to subjektivne lepsi.


Kde jsi sehnal ty Bremba prosim?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 01:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 zář 2004 16:55
Příspěvky: 3496
Bydliště: Praha
ze sedmy BMW

_________________
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 08:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2004 08:05
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Zdroj:
HowStuffWorks.com

Typicky brzdovy system
Obrázek
Combo Valve v sobe obsahuje mimo jine regulator brzdneho ucinku.

Zjednodusene schema fungovani brzd
Obrázek

Z obrazku je patrno, ze vzdalenost brzdoveho pedalu od osy otaceni je 4-krat vetsi nez vzdalenost k hlavnimu brzdovemu valci.
Bbrzdovy pedal tedy nasobi silu, jakou na nej pusobime (princip paky), na 4-nasobek a prenasi ji na brzdovy valec.

Z obrazku je take videt, ze brzdovehy pist v trmenu ma 3-krat vetsi prumer (9-ktat vetsi plochu) nez hlavniho brzdovehy valec.
Tyto parametry tedy nasoby silu 9-krat (princip hydruliky).

Cely system tedy nasobi silu jakym pusobite na brzdovy pedal 36-krat.
Pokud tedy aplikujete silou hmotnosti 10kg na brzdovy pedal, bude pistek v trmenu svirat brydove desticky silou o hmotnosti 360kg.

Par odkazu o fungovani brzd:
* Howstuffworks.com - brake
* Hydraulic brakes
* A short course on brakes
* Basics of Hydraulic brake systems
* HotRodHeaven.com - brakes
* winbrake.com - brakes

_________________
Ford Fiesta NTI projekt | XR2i MK III 92 | 1.8i 16V (130 HP)


Naposledy upravil NTI dne 17 říj 2006 10:12, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 09:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2004 08:05
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
V jednom katalogu brzd jsem se docetl ze pri stanovovani velikosti pistku novych brzd se ma vychazet z plochy pistku stavajicich brzd.

Pri cemz pokud mame plovouci trmen tak se plocha pistutku nasobi 2-krat, je to prave z duvodu mnozstvi brzdove kapaliny ktere je potreba ke stejnemu pohybu brzdovych pistku pri zachovani stejneho prumeru hlavniho brzdoveho valce.

Typy brzdovych trmenu:
Obrázek
A - plovouci brzdovy trmen, jedno pistkovy ; B - pevny brzdovy trmen, ctyr pistkovy

Plovouci brzdovy trmen ma pistky na jedne strane a pri brzdeni se jak pistek tak samotny brzdovy trmen pohybuji tak aby pririskli brzdove desticky ke kotouci, oproti pevnemu brzdovemu trmenu, kde se pohybuji pouze pistky proti sobe.


Pro prikald v plovoucim trmenu se musi pistek vysunout o 2mm aby pritiskl bzdove desticky na brzdovy kotouc, pricems potrebujeme mnozstiv brzdove kapaliny rovnajicimu se plose pistku krat velikost vysunu. Pokud pozadujeme stejnou funkcnost u pevneho trmenu s dvema pistky proti sobe pak kazdy pistek se musi vysunout o 1mm aby pritiskly brzdove desticky na brzdovy kotouc, pokud je prumer pistku stejny jako u plovouciho trmenu dostaneme se stejne mnozstvi brzdove kapaliny. Z toho tedy pyne ze pistek v plovoucim trmenu musi vykonat 2x vetsi drahu oproti pistku v pevnemu trmenu s protilehlimi pistky, odtud tedy potrea nasobeni plochy pistku v plovoucim trmenu dvemi.

A ted ma otazka, pokud mam jednopistkovy plovouci brzdovy trmen s pistkem o prumeru treba 40mm, tak pri pouziti 2pistkoveho pevneho trmenu a v ramci vise uvedenych zasad zvolim pistky o prumeru 40mm, objem brzdove kapaliny potrebny k pritalaceni brzdovych desticek na brzdovy kotouc bude tedy totozny ale co sila jakou budou brzdove pistky pusobyt na desticky? pokud se nepletu mela by se zdvojnasobit, protoze realna plocha pistku se zdvojnasobila. Je ma uvaha zpravna ??

_________________
Ford Fiesta NTI projekt | XR2i MK III 92 | 1.8i 16V (130 HP)


Naposledy upravil NTI dne 17 říj 2006 20:56, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 20:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 11 srp 2004 22:32
Příspěvky: 340
MarauderZ28 píše:
ze sedmy BMW


7 nebo 8 BMW, snad jediny 4 pistky ktery se kdy na BMW davaly.....tady na foru je nabizel rubber myslim na prodej...

_________________
Cryogenic treatment
www.cryo-centrum.cz


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 21:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2004 18:27
Příspěvky: 2759
Bydliště: Des Moines, IA, USA
Smazano

_________________
IQ stylingem nenahradis.


Naposledy upravil Taboo dne 17 srp 2014 09:28, celkově upraveno 1

Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Brzdy, co a jak
PříspěvekNapsal: 17 říj 2006 23:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2004 08:05
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Ja sel cestou mensiho ET disku, zabil jsem tim dve mouchy jednou ranou. Ziskal jsem misto pro vetsi brmen a zaroven mam vnitrni stranu pneu na stejnem miste jako u originalniho kola a nedrhnu tak o podbeh pri prlnem rejdu :o)

_________________
Ford Fiesta NTI projekt | XR2i MK III 92 | 1.8i 16V (130 HP)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2006 14:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 04 lis 2004 08:05
Příspěvky: 371
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Dokaze mi nekdo pomoc s praktickym slazenim cele brzdove soustavy?

Pro predstavu
Motor v predu, hnana predni naprava, vaha pod 1000kg

puvodni stav:
mechanicke pre "ABS" s pohonem reminky od prednich poloos
Brzdovy valec prumer 22,2mm
predni plovouci trmen s jednim pistkem prumeru 54mm
predni ventilovane kotouce prumer 239mm
vzadu bubny vnitrni prumer 203mm, pistek 22mm
Load sensing proportioning valve na zadni naprave

aktualni stav:
"ABS" odstraneno
predni 4pistkovy pevny trmen s pistky 2x 36mm a 2x40mm
predni ventilovane kotouce prumer 278mm
zadni 2pistkovy pevny trmen s pistky 2x33mm
zadni neventilovane kotouce prumer 270
vse ostatni zatim stejne

Co jsem se docetl tak pro auto s motorem v predu a pohonem prednich kol je rozlozeni brzdneho ucinku mezi predni a zadni napracou cca 80% : 20%

predpokladam ze pokud budu mit prilis mekky brzdovy pedal je treba dat vetsi hlavni brzdovy valec

pokud nebudu schopen ucinne brzdit, mam pravdepodobne nizky tlak v brzdove soustave, z toho plyne vetsi posilovac

toliko teorie, a ted by to chtelo nekoho s praxi :o

_________________
Ford Fiesta NTI projekt | XR2i MK III 92 | 1.8i 16V (130 HP)


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Originál a repas turbo
Preferujete když jde o 205/55 R16 LETNÍ pneumatiky nejlepší poměr ceny a kvality?
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
phpBB SEO
Zpracování osobních údajů