Brzdy, co a jak

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Brzdy, co a jak

Příspěvek od NTI »

Zdar,
je tu nekdo kdo uz delal kompletni brzdy (od pedalu, pres brzdovy valec az po trmeny)?

Par otazek pro zacatek:
* jak presne funguje reglator brzdneho ucinku
* jak urcit velikost brzdoveho valce (na zaklade velikosti pistku v trmenu)
* jeky je rozdili mezi plovoucim trmenem s jednim pistkem a dvojpistkovim trmenem (co se tyce brzdneho uzinku)

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, co a jak

Příspěvek od hIGGI »

Ja ted dodelal brzdy na svym FC.

Z puvodnich 4 pistu a 276x22 kotouc jsem presel na 4 pist brembo a 330x30 kotouc. Brzdovej valec jsem upgradnul z puvodniho 15/16" na 1" protoze po zmene brzdovejch trmenu byl pedal vyrazne mekkci - vetsi trmeny maji vetsi pisty, tim padem vetsi objem ktery potrebujes pedalem valit...

Po upgradu na 1" brzdovej valec naprosto pohoda, tvrdej pedal jak ma bejt.

Regulator brzdneho ucinku alespon v mem aute funguje tak, ze pousti cosi jako 75% na zadni brzdy a 100% na predni. Po upgradu prednich brzd jsem ho vyhodil uplne abych mel vice brzdne sily na zadnich brzdach - predek se po upgradu velmi snadno blokoval a mel jsem pocit ze zadek moc nebrzdi, po vyhozeni regulatoru je to subjektivne lepsi.
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 10:28, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

sandokan
Příspěvky: 134
Registrován: 25 led 2005 18:17
Bydliště: Zlín

Re: Brzdy, co a jak

Příspěvek od sandokan »

hIGGI píše:Ja ted dodelal brzdy na svym FC.

Z puvodnich 4 pistu a 276x22 kotouc jsem presel na 4 pist brembo a 330x30 kotouc. Brzdovej valec jsem upgradnul z puvodniho 15/16" na 1" protoze po zmene brzdovejch trmenu byl pedal vyrazne mekkci - vetsi trmeny maji vetsi pisty, tim padem vetsi objem ktery potrebujes pedalem valit...

Po upgradu na 1" brzdovej valec naprosto pohoda, tvrdej pedal jak ma bejt.

Regulator brzdneho ucinku alespon v mem aute funguje tak, ze pousti cosi jako 75% na zadni brzdy a 100% na predni. Po upgradu prednich brzd jsem ho vyhodil uplne abych mel vice brzdne sily na zadnich brzdach - predek se po upgradu velmi snadno blokoval a mel jsem pocit ze zadek moc nebrzdi, po vyhozeni regulatoru je to subjektivne lepsi.
Kde jsi sehnal ty Bremba prosim?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

ze sedmy BMW
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Zdroj:
HowStuffWorks.com

Typicky brzdovy system
Obrázek
Combo Valve v sobe obsahuje mimo jine regulator brzdneho ucinku.

Zjednodusene schema fungovani brzd
Obrázek

Z obrazku je patrno, ze vzdalenost brzdoveho pedalu od osy otaceni je 4-krat vetsi nez vzdalenost k hlavnimu brzdovemu valci.
Bbrzdovy pedal tedy nasobi silu, jakou na nej pusobime (princip paky), na 4-nasobek a prenasi ji na brzdovy valec.

Z obrazku je take videt, ze brzdovehy pist v trmenu ma 3-krat vetsi prumer (9-ktat vetsi plochu) nez hlavniho brzdovehy valec.
Tyto parametry tedy nasoby silu 9-krat (princip hydruliky).

Cely system tedy nasobi silu jakym pusobite na brzdovy pedal 36-krat.
Pokud tedy aplikujete silou hmotnosti 10kg na brzdovy pedal, bude pistek v trmenu svirat brydove desticky silou o hmotnosti 360kg.

Par odkazu o fungovani brzd:
* Howstuffworks.com - brake
* Hydraulic brakes
* A short course on brakes
* Basics of Hydraulic brake systems
* HotRodHeaven.com - brakes
* winbrake.com - brakes
Naposledy upravil(a) NTI dne 17 říj 2006 11:12, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

V jednom katalogu brzd jsem se docetl ze pri stanovovani velikosti pistku novych brzd se ma vychazet z plochy pistku stavajicich brzd.

Pri cemz pokud mame plovouci trmen tak se plocha pistutku nasobi 2-krat, je to prave z duvodu mnozstvi brzdove kapaliny ktere je potreba ke stejnemu pohybu brzdovych pistku pri zachovani stejneho prumeru hlavniho brzdoveho valce.

Typy brzdovych trmenu:
Obrázek
A - plovouci brzdovy trmen, jedno pistkovy ; B - pevny brzdovy trmen, ctyr pistkovy

Plovouci brzdovy trmen ma pistky na jedne strane a pri brzdeni se jak pistek tak samotny brzdovy trmen pohybuji tak aby pririskli brzdove desticky ke kotouci, oproti pevnemu brzdovemu trmenu, kde se pohybuji pouze pistky proti sobe.


Pro prikald v plovoucim trmenu se musi pistek vysunout o 2mm aby pritiskl bzdove desticky na brzdovy kotouc, pricems potrebujeme mnozstiv brzdove kapaliny rovnajicimu se plose pistku krat velikost vysunu. Pokud pozadujeme stejnou funkcnost u pevneho trmenu s dvema pistky proti sobe pak kazdy pistek se musi vysunout o 1mm aby pritiskly brzdove desticky na brzdovy kotouc, pokud je prumer pistku stejny jako u plovouciho trmenu dostaneme se stejne mnozstvi brzdove kapaliny. Z toho tedy pyne ze pistek v plovoucim trmenu musi vykonat 2x vetsi drahu oproti pistku v pevnemu trmenu s protilehlimi pistky, odtud tedy potrea nasobeni plochy pistku v plovoucim trmenu dvemi.

A ted ma otazka, pokud mam jednopistkovy plovouci brzdovy trmen s pistkem o prumeru treba 40mm, tak pri pouziti 2pistkoveho pevneho trmenu a v ramci vise uvedenych zasad zvolim pistky o prumeru 40mm, objem brzdove kapaliny potrebny k pritalaceni brzdovych desticek na brzdovy kotouc bude tedy totozny ale co sila jakou budou brzdove pistky pusobyt na desticky? pokud se nepletu mela by se zdvojnasobit, protoze realna plocha pistku se zdvojnasobila. Je ma uvaha zpravna ??
Naposledy upravil(a) NTI dne 17 říj 2006 21:56, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hIGGI »

MarauderZ28 píše:ze sedmy BMW
7 nebo 8 BMW, snad jediny 4 pistky ktery se kdy na BMW davaly.....tady na foru je nabizel rubber myslim na prodej...
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 10:28, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy, co a jak

Příspěvek od NTI »

Ja sel cestou mensiho ET disku, zabil jsem tim dve mouchy jednou ranou. Ziskal jsem misto pro vetsi brmen a zaroven mam vnitrni stranu pneu na stejnem miste jako u originalniho kola a nedrhnu tak o podbeh pri prlnem rejdu :o)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Dokaze mi nekdo pomoc s praktickym slazenim cele brzdove soustavy?

Pro predstavu
Motor v predu, hnana predni naprava, vaha pod 1000kg

puvodni stav:
mechanicke pre "ABS" s pohonem reminky od prednich poloos
Brzdovy valec prumer 22,2mm
predni plovouci trmen s jednim pistkem prumeru 54mm
predni ventilovane kotouce prumer 239mm
vzadu bubny vnitrni prumer 203mm, pistek 22mm
Load sensing proportioning valve na zadni naprave

aktualni stav:
"ABS" odstraneno
predni 4pistkovy pevny trmen s pistky 2x 36mm a 2x40mm
predni ventilovane kotouce prumer 278mm
zadni 2pistkovy pevny trmen s pistky 2x33mm
zadni neventilovane kotouce prumer 270
vse ostatni zatim stejne

Co jsem se docetl tak pro auto s motorem v predu a pohonem prednich kol je rozlozeni brzdneho ucinku mezi predni a zadni napracou cca 80% : 20%

predpokladam ze pokud budu mit prilis mekky brzdovy pedal je treba dat vetsi hlavni brzdovy valec

pokud nebudu schopen ucinne brzdit, mam pravdepodobne nizky tlak v brzdove soustave, z toho plyne vetsi posilovac

toliko teorie, a ted by to chtelo nekoho s praxi :o

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“