svíčky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Mikee
Příspěvky: 58
Registrován: 30 říj 2006 14:22

Příspěvek od Mikee »

Placenta píše:
Mikee píše:
Placenta píše:dobra svicka je dobry zapal smesi a dobry zapal smesi je dobre bezici motor a dobre bezici motor je dobry vykon 8)

moc sa tomu nerozumiem .. ale ako je mozne aby sa zmes nezapalila "dobre" bud sa zapali , alebo nie..


cituji ...
svicka sama o sobe nedava motoru zadny vykon ale spolu s celou zapalovaci soustavou je schopna ovlivnit vykon motoru. Jde o to ze vhodne vybrana svicka dokaze perfektne zapalit smes. U upravenych motoru kde je vetsinou vyssi teplota a tlak je dobre zapaleni smesi podminkou.

Svicky se rozdeluji podle tepelne hodnoty, coz vlastne znamena jak dokazou odvadet teplo ze spalovaciho prostoru. (zavisle na delce spicky izolatoru). Studene svicky maji vyssi tepelne moznosti na odvadeni tepla a tim padem maji i vyssi schopnost odvadet teplo a casteji se pouzivaji u poladenych motoru. Pokud tedy udelate nejakou upravu ktera ma za nasledek vetsi tepelne namahani napr. one snizeni hlavy, vetsi plnici tlak atd. meli byste pouzit svicky studene, tedy studenou svicku (ktera je schopna odvest vice tepla)
Svicka je pak schopna lepe vytvorit jiskru k zapaleni smesi ktera neni dokonale slozena prave napriklad pri akceleraci. Na vlastnost svicky ma velky vliv material elektrody jiskriste a jeho slozeni. (tvrde stribro, iridium). Pokud byste vsak u upraveneho motoru ktery ma zvysene tepelne namahani pouzili teplou svicku (je schopna odvest mene tepla) muze dojit k jeji utaveni, v krajnim pripade k destrukci motoru

velmy poucne, dakujem 8)
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07

audinar
Příspěvky: 91
Registrován: 26 dub 2006 19:49

Re: svíčky

Příspěvek od audinar »

ja mam NGK a jsem spokojeny rekl bych ze lepsi nez ty Bosch co jsem mel do tet
mam audi a4 1,6l quattro v lehkym tuningu: narazniky, prahy, kridlo, vetrani na kapote, chromovy zrcatka, clonitko AUDI, cerny okna, tocici kola, a upravy motoru na 145koni + predelani pohonu

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU

Příspěvek od Idaho »

evo500 píše:Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.


Nesmysl, jak cena tak idalší informace.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.


Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Dave-TuningClubOstrava
Příspěvky: 397
Registrován: 10 lis 2005 19:32
Bydliště: OV

Příspěvek od Dave-TuningClubOstrava »

Brisky vícebodové nemají efekt jen vyšší životnost. Díky tomu, že valí jiskru kde to jde.
Určitě kvalitnější jsou jednobodové svíčky, které soustředí veškerou energii do jednoho bodu - kvalitnější jiskra.
U iridia jen investujete do větší životnosti svíčky (lepší ale dražší materiál) - pokud chcete stejný efekt za míň peněz - Brisk řada A-LINE Yttrium

Uživatelský avatar
Mikael
Příspěvky: 5384
Registrován: 13 dub 2005 23:24
Bydliště: Chodov

Příspěvek od Mikael »

Idaho píše:
evo500 píše:Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.


Nesmysl, jak cena tak idalší informace.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.


Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )
Tak tim je to pro me vyreseny,dalsi svicky zkusim NGK a na Iridia prdim... 8)
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fáboš »

já teď u Idaha objednal NGK platinum, tak uvidíme.... ale u mý ekonomický sekačky sotva poznám rozdíl :lol:
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

Uňak
Příspěvky: 1973
Registrován: 08 zář 2004 12:51
Bydliště: Karviná

Re: svíčky

Příspěvek od Uňak »

na mém bývalém unu jsem měl bosch pak jsem koupil NGK a je to znatelný rozdíl
Audi A6

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec

Re: svíčky

Příspěvek od mcsow »

já mám zkušenost že brisk u starších vw dělá problémy, a od tý doby jenom NGK a max spokojenej, a všem jen doporučuju
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43

Re: svíčky

Příspěvek od semysak »

Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani

Uživatelský avatar
Mikael
Příspěvky: 5384
Registrován: 13 dub 2005 23:24
Bydliště: Chodov

Re: svíčky

Příspěvek od Mikael »

semysak píše:Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani
Da se rici,ze mam posledni model prave pred Trionicem.B234 a SDI kazetu mam,ale jednotka je Jetronic...Daji se sehnat jak Densa,tak NKG urcene pro Saabi turba.Dokonce NGK stoji jedna 93 kc bez DPH 8)
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02

Uživatelský avatar
Mikee
Příspěvky: 58
Registrován: 30 říj 2006 14:22

Re: svíčky

Příspěvek od Mikee »

Uňak píše:na mém bývalém unu jsem měl bosch pak jsem koupil NGK a je to znatelný rozdíl

vies to popisat ? :)
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07

Uňak
Příspěvky: 1973
Registrován: 08 zář 2004 12:51
Bydliště: Karviná

Re: svíčky

Příspěvek od Uňak »

Když byly bosche volnoběch lítal hůř se vytáčel po výměně za NGK volnoběh se srovnal a do otáček šel super jen má zkušenost
Audi A6

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV

Re: svíčky

Příspěvek od ARV6 »

no kdysi sem na Uno koupil nejaky spesl Brisky s kruhovym jiskristem, ze zacatku pohoda a po par tisicich to nejak hur startovalo a nic moc... Takze nikdy vice. Na Alfu sem koupil NGK a pohoda, i tata je ma Crome turbo a max spokojenost
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

S Brisk LGS Premium mám úplně stejnou zkušenost,rozdíl žádný a po cca 10tis km to přestalo chytat.Jinak pokud to líp chytá a jde do otáček značí to spíš že ty předchozí ať jakákoli značka jsou v prdeli spíš než že by ta nová značka byla lepší.
Ještě k tomu LPG,ty vícebodový svíčky jsou nevhodný proto,že LPG potřebuje jednu pořádnou jiskru-to teda není z mojí hlavy,někde jsem to vyčetl.

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16

Re: svíčky

Příspěvek od AdieuD »

Vzkouseny D.I. i NGK rozdil zadny.... dokonce mam pocit, ze s NGK to bylo lepsi (klidnejsi chod)... Ale francouzskejm autum se verit neda, vymejslej si :lol:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Mikael
Příspěvky: 5384
Registrován: 13 dub 2005 23:24
Bydliště: Chodov

Re: svíčky

Příspěvek od Mikael »

No az vymenim motor,zkusim NGK...nejak se mi nechce pokouset ta zapraskana zapalovaci kazeta...je nachylna na vsechno a hrozne rada odchazi... :twisted:
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02

Uživatelský avatar
JanAltman
Příspěvky: 36
Registrován: 04 dub 2007 11:48

Příspěvek od JanAltman »

Tady vsichni pisou, ze Denso ci NGK jsou "v pohode".

Ale ja jsem v pohode i se soucasnejma standardnima svickama!

Od techto "supersvicek" bych ocekaval neco vic.

Poradi mi nekdo zkusenej, jake svicky jsou nejlepsi do atmosfericky 3.2 V6 (vectra)? Co od kterych mohu cekat? A ma na volbu svicek vliv uvazovany tuning (kit sani, svody/vejfuk, chiptuning)? Predem diky za fundovanou radu ;-)

Uživatelský avatar
silverman
Příspěvky: 18
Registrován: 15 čer 2004 11:49
Bydliště: koryčany

Příspěvek od silverman »

Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm

Uživatelský avatar
Chaindler
Příspěvky: 895
Registrován: 22 úno 2006 09:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Chaindler »

silverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)

Uživatelský avatar
silverman
Příspěvky: 18
Registrován: 15 čer 2004 11:49
Bydliště: koryčany

Příspěvek od silverman »

Chaindler píše:
silverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)


znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezky :? :? :?
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm

Uživatelský avatar
Chaindler
Příspěvky: 895
Registrován: 22 úno 2006 09:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Chaindler »

silverman píše:
Chaindler píše:
silverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky


ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojen 8)


znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezky :? :? :?


o svickach bosch jsem nic neslysel, ja densa iridium koupil protoze jsou japonske a protoze jsou "vyssi" trida

podle me origo svickama se nic nezkazi, puvodni svicky co jsem tam mel, tak byly za 160 vsechny 4 a rozdil nijak extra znat neni, takze pokud to neni vylozene spatna znacka, tak se moc chyba neudela
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)

Uživatelský avatar
JanAltman
Příspěvky: 36
Registrován: 04 dub 2007 11:48

Příspěvek od JanAltman »

Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."

Uživatelský avatar
Chaindler
Příspěvky: 895
Registrován: 22 úno 2006 09:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od Chaindler »

JanAltman píše:Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."


mozna se mylim, ale existovat univerzalni rady, tak v tematu svicky by asi nebylo tolik prispevku, ale pokud ti nevadi utracet, myslim si, ze Denso Iridium je skvela volba
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

JanAltman píše:Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset:
"Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."


Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JanAltman
Příspěvky: 36
Registrován: 04 dub 2007 11:48

Příspěvek od JanAltman »

Beaver píše:Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.


Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.

Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.
Trabant 601 Praktik DeLuxe

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

JanAltman píše:
Beaver píše:Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.

Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.


Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.

Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.


Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
JanAltman
Příspěvky: 36
Registrován: 04 dub 2007 11:48

Příspěvek od JanAltman »

Beaver píše:Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.


No ja tam asi hrozne svicky ted nemam, myslim, ze do vrcholneho modelu nic recyklovaneho nedavali ;-)
Startuje to dobre a chod je rekl bych velmi plynuly.
Cili zde asi zadne zlepseni ocekavat nemohu...
A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?

A co jine svicky - treba s vice jiskristi?
Trabant 601 Praktik DeLuxe

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6520
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

JanAltman píše:...A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?

A co jine svicky - treba s vice jiskristi?


Pokud bude nějaká změna ve spotřebě, výkonu nebou krouťáku způsobená svíčkama, bude tak malá, že ji nepoznáš ani nezměříš :o)

Zkusit svíčky s více jiskřišti můžeš, ale v zásadě platí to co už jsem napsal. Já osobně ani moc nevěřím tomu, že by jiskra posunutá jednou o tři milimetry vlevo a podruhé vpravo mohla nějak ovlivnit výkon motoru. Můj názor je, že kvalitní svíčka odpovídající motoru udělá tu nejlepší práci. Různé rádobytuningové kreace nechávám Škodovkářům a Golfistům pro pocit, že získali koně navíc :wink: Spíš naopak - špatné svíčky můžou výkon sebrat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Aluz1
Příspěvky: 38
Registrován: 13 bře 2007 00:03

Re: svíčky

Příspěvek od Aluz1 »

brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek

brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Re: svíčky

Příspěvek od Anděl »

Aluz1 píše:brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek

brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!


Já jsem měl Brisky LGS a teď mám Denso Iridium. Rozdíl mezi jsem nepoznal. :wink: Ani po změření výkonu. Obojí se ale kladně podepsali na chování motoru.
Takže výhoda lepších svíček je jen v tom, že ti při maximálním namáhání nesníží výkon.(turbo, vysoký kompresní poměr, atd.) :wink:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“