velmy poucne, dakujemPlacenta píše:cituji ...Mikee píše:moc sa tomu nerozumiem .. ale ako je mozne aby sa zmes nezapalila "dobre" bud sa zapali , alebo nie..Placenta píše:dobra svicka je dobry zapal smesi a dobry zapal smesi je dobre bezici motor a dobre bezici motor je dobry vykon
svicka sama o sobe nedava motoru zadny vykon ale spolu s celou zapalovaci soustavou je schopna ovlivnit vykon motoru. Jde o to ze vhodne vybrana svicka dokaze perfektne zapalit smes. U upravenych motoru kde je vetsinou vyssi teplota a tlak je dobre zapaleni smesi podminkou.
Svicky se rozdeluji podle tepelne hodnoty, coz vlastne znamena jak dokazou odvadet teplo ze spalovaciho prostoru. (zavisle na delce spicky izolatoru). Studene svicky maji vyssi tepelne moznosti na odvadeni tepla a tim padem maji i vyssi schopnost odvadet teplo a casteji se pouzivaji u poladenych motoru. Pokud tedy udelate nejakou upravu ktera ma za nasledek vetsi tepelne namahani napr. one snizeni hlavy, vetsi plnici tlak atd. meli byste pouzit svicky studene, tedy studenou svicku (ktera je schopna odvest vice tepla)
Svicka je pak schopna lepe vytvorit jiskru k zapaleni smesi ktera neni dokonale slozena prave napriklad pri akceleraci. Na vlastnost svicky ma velky vliv material elektrody jiskriste a jeho slozeni. (tvrde stribro, iridium). Pokud byste vsak u upraveneho motoru ktery ma zvysene tepelne namahani pouzili teplou svicku (je schopna odvest mene tepla) muze dojit k jeji utaveni, v krajnim pripade k destrukci motoru
svíčky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07
Re: svíčky
ja mam NGK a jsem spokojeny rekl bych ze lepsi nez ty Bosch co jsem mel do tet
mam audi a4 1,6l quattro v lehkym tuningu: narazniky, prahy, kridlo, vetrani na kapote, chromovy zrcatka, clonitko AUDI, cerny okna, tocici kola, a upravy motoru na 145koni + predelani pohonu
Nesmysl, jak cena tak idalší informace.evo500 píše:Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.
Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 10 lis 2005 19:32
- Bydliště: OV
- Kontaktovat uživatele:
Brisky vícebodové nemají efekt jen vyšší životnost. Díky tomu, že valí jiskru kde to jde.
Určitě kvalitnější jsou jednobodové svíčky, které soustředí veškerou energii do jednoho bodu - kvalitnější jiskra.
U iridia jen investujete do větší životnosti svíčky (lepší ale dražší materiál) - pokud chcete stejný efekt za míň peněz - Brisk řada A-LINE Yttrium
Určitě kvalitnější jsou jednobodové svíčky, které soustředí veškerou energii do jednoho bodu - kvalitnější jiskra.
U iridia jen investujete do větší životnosti svíčky (lepší ale dražší materiál) - pokud chcete stejný efekt za míň peněz - Brisk řada A-LINE Yttrium
Tak tim je to pro me vyreseny,dalsi svicky zkusim NGK a na Iridia prdim...Idaho píše:Nesmysl, jak cena tak idalší informace.evo500 píše:Pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium. Problem je ale cena.
Pohybuji se minimalne kolem 500.-/ks . Ale je treba rict,ze jejich zivotnost je vlastne vetsi nez zivotnost tveho motoru,takze by to byla tva posledni vymena svicek. Ale jak uz jsem psal...vsechno je to o momentalni financni situaci.
ceny denso iridium začínají již na 35Okč, záleží kde hledáš, a cca 75% typu je do 450 kč.
Co se týče "pokud chces kvalitu a vykon tak Denso Iridium." tady záleží o jaké auto jde, sve tsraších přeplnovaných JPN motorech se absolutne neosvedčili amají kolikrát horší charakteristiky než "levnější" řada od NGK, stejne tak u NA motoru je to kus od kusu ( motoru ) nekde pomohou , nekde jsou naopak horší. Životnost svíčky Denso Iridium je cca 35-50tis km ( za předpokladu dobrého motoru ) model Iridium Tought ma podle výrobce vydržet až 100tis km, ale cena je téměř dvojnásobná oproti "obyčejné" Denso iridium.
Pokud nekdo má v aute staré svíčky a vymění je za Iridium tak samozřejmě je překvapenej tím jak to jede ale je to pouze efekt zpusobený tím, že staré svíčky vyměnil za nové a pokud by použil "basic" - prvovýrobou řadu svíček NGK nebo Denso nepozná od Iridia rozdíl.
Tenké hroty Iridiových svíček jsou zejména nevhodné u motoru které mají krátké zapalovací kabely nebo dokonce cívky přímo na svíčkách.
Nevím jaký máš motor, já osoben v JPN motorech mám špatné zkušenosti s Brisky ( ale je pravda že je už 3 roky nepoužívám, třeba se zlepšili), pokud nemáš vuz který je "hloubeji" upravovaný tak v podstatě každá lepší značka ( Bosh, NGK, Denso ) delá svíčky trošku lepší řady za rozumné ceny ( tím mylsím do 200,-Kč ) a nic jima nezkazíš... a i bych řekl že rozdíl nepoznáš..( tím opet mylsím mezi sadou nových NGK a nových Bosh / Denso )
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Re: svíčky
já mám zkušenost že brisk u starších vw dělá problémy, a od tý doby jenom NGK a max spokojenej, a všem jen doporučuju
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
Re: svíčky
Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani
Re: svíčky
Da se rici,ze mam posledni model prave pred Trionicem.B234 a SDI kazetu mam,ale jednotka je Jetronic...Daji se sehnat jak Densa,tak NKG urcene pro Saabi turba.Dokonce NGK stoji jedna 93 kc bez DPHsemysak píše:Mikael: presne nevim jakyho mas saaba, ale ty s trionicem by mohli mit velky problem pokud tam nebudou ty pro ktere je to urcene nebo s kteryma to funguje pro zvyseni vykonu, protoze trionic meri proud obloukem a s toho vyhodnocuje prubeh spalovani
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Re: svíčky
vies to popisat ?Uňak píše:na mém bývalém unu jsem měl bosch pak jsem koupil NGK a je to znatelný rozdíl
Honda LEGEND 3.5 VTEC 295hp roc.07
Re: svíčky
Když byly bosche volnoběch lítal hůř se vytáčel po výměně za NGK volnoběh se srovnal a do otáček šel super jen má zkušenost
Audi A6
- ARV6
- Moderátor
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 01 dub 2005 22:29
- Bydliště: Chodov u KV
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
no kdysi sem na Uno koupil nejaky spesl Brisky s kruhovym jiskristem, ze zacatku pohoda a po par tisicich to nejak hur startovalo a nic moc... Takze nikdy vice. Na Alfu sem koupil NGK a pohoda, i tata je ma Crome turbo a max spokojenost
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie
S Brisk LGS Premium mám úplně stejnou zkušenost,rozdíl žádný a po cca 10tis km to přestalo chytat.Jinak pokud to líp chytá a jde do otáček značí to spíš že ty předchozí ať jakákoli značka jsou v prdeli spíš než že by ta nová značka byla lepší.
Ještě k tomu LPG,ty vícebodový svíčky jsou nevhodný proto,že LPG potřebuje jednu pořádnou jiskru-to teda není z mojí hlavy,někde jsem to vyčetl.
Ještě k tomu LPG,ty vícebodový svíčky jsou nevhodný proto,že LPG potřebuje jednu pořádnou jiskru-to teda není z mojí hlavy,někde jsem to vyčetl.
-
- Příspěvky: 2531
- Registrován: 27 črc 2006 16:26
- Bydliště: V krabicce od T16
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky
Vzkouseny D.I. i NGK rozdil zadny.... dokonce mam pocit, ze s NGK to bylo lepsi (klidnejsi chod)... Ale francouzskejm autum se verit neda, vymejslej si
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
Re: svíčky
No az vymenim motor,zkusim NGK...nejak se mi nechce pokouset ta zapraskana zapalovaci kazeta...je nachylna na vsechno a hrozne rada odchazi...
Clarion DXZ 958 RMC
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Morel MT-22
Morel Hybrid Ovation
Focal Utopia
Denon DCA-3180
Mosconi AS 300.2
STEG K2.02
Tady vsichni pisou, ze Denso ci NGK jsou "v pohode".
Ale ja jsem v pohode i se soucasnejma standardnima svickama!
Od techto "supersvicek" bych ocekaval neco vic.
Poradi mi nekdo zkusenej, jake svicky jsou nejlepsi do atmosfericky 3.2 V6 (vectra)? Co od kterych mohu cekat? A ma na volbu svicek vliv uvazovany tuning (kit sani, svody/vejfuk, chiptuning)? Predem diky za fundovanou radu
Ale ja jsem v pohode i se soucasnejma standardnima svickama!
Od techto "supersvicek" bych ocekaval neco vic.
Poradi mi nekdo zkusenej, jake svicky jsou nejlepsi do atmosfericky 3.2 V6 (vectra)? Co od kterych mohu cekat? A ma na volbu svicek vliv uvazovany tuning (kit sani, svody/vejfuk, chiptuning)? Predem diky za fundovanou radu
Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm
ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojensilverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezkyChaindler píše:ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojensilverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky
Auto s bleskem ve znaku podoba se zazraku.
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm
Opel Tigra 1.6 88 Kw (120 Ps) 151 Nm
o svickach bosch jsem nic neslysel, ja densa iridium koupil protoze jsou japonske a protoze jsou "vyssi" tridasilverman píše:znamej mi radil ze mantzel doporucuje bosh super ale nekdo mi zas doporucuje densa nekdo ngk tak nevim ngk sem daval do motorky abyly super ale auto nevim jo a jeste mi doporucovali studenejsi tak nevim jestli origo co maj byt nebo studenejsi je to tezkyChaindler píše:ja ted nedavno koupil denso iridium a jsem spokojensilverman píše:Mam tigru 1.6 120 koni zmerenejch doma me lezi v krahbici sani od mantzela ktery budu montovat a potrebuju novy svicky tak ktery? Mam spadeno na denza iridium ale kazda rada dobra protoze kdyz sem tam dal brisky se trema elektrodama tak to auto v nizkych otackach zhruba do 3500ot skubalo a nejelo ted tam mam championky ale uz maj nejlepsi leta za sebou tak prosim poradte nejaky lepsi svicky
podle me origo svickama se nic nezkazi, puvodni svicky co jsem tam mel, tak byly za 160 vsechny 4 a rozdil nijak extra znat neni, takze pokud to neni vylozene spatna znacka, tak se moc chyba neudela
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset: "Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."
Potreboval bych proste slyset: "Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."
mozna se mylim, ale existovat univerzalni rady, tak v tematu svicky by asi nebylo tolik prispevku, ale pokud ti nevadi utracet, myslim si, ze Denso Iridium je skvela volbaJanAltman píše:Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset: "Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor
Uvidíme co z toho poskládám
Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.JanAltman píše:Panove, tady zaznivaj ruzne znacky svicek ci ruzne terminy typu "studenejsi svicka". Ja jsem laik.
Potreboval bych proste slyset: "Do atmosfericke 3.2 V6 doporucuju tyto a tyto (typ + vyrobce), nejlepe je je koupit tam a tam a stoji cca tolik a tolik (krat 6). Pokud budes motor "vylepsovat" (sani, svody, chip), tak doporucujeme naopak tyto a tyto."
Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.Beaver píše: Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.
Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.
Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.
Trabant 601 Praktik DeLuxe
Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.JanAltman píše:Prima, dik za info. Me i ty lepsi svicky (denso, ngk) prijdou docela levne, takze bych do nich klidne sel i kdyz je nejak extra nepotrebuju.Beaver píše: Studené svíčky líp odvádí teplo, teplé naopak.
Obecně - sání, výfuk a podobné triviální úpravy nebudou mít takový dopad, abys musel hnedka běhat po obchodech a nervózně shánět svíčku která by ti vyhovovala - ty sériový bez problémů budou fungovat. U motorů se zvýšeným kompresním poměrem nebo u turbomotorů a kompresorem plněných motorů se zvýšeným tlakem roste nárok na svíčku. Největší peklo je u elektrody, takže do takových motorů se (často už v sérii) používají platinové svíčky (větší tepelná odolnost) nebo iridiové (ještě větší odolnost než platina). NGK doporučuje používat iridiové svíčky u motorů se vstřikem oxidu dusného.
Ale zajimalo by me, jestli i v mem motoru (pripadne po lehke uprave) to bude mit nejak (jaky?) prinos, nebo jestli to jsou v mem pripade UPLNE vyhozene penize.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No ja tam asi hrozne svicky ted nemam, myslim, ze do vrcholneho modelu nic recyklovaneho nedavaliBeaver píše: Rozdíl oproti nějakým opravdu hrozným svíčkám bude dlouhá životnost a dobrá jiskra (pokud je i zbytek soustavy OK), takže lepší starty a pěkný plynulý chod motoru.
Startuje to dobre a chod je rekl bych velmi plynuly.
Cili zde asi zadne zlepseni ocekavat nemohu...
A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?
A co jine svicky - treba s vice jiskristi?
Trabant 601 Praktik DeLuxe
Pokud bude nějaká změna ve spotřebě, výkonu nebou krouťáku způsobená svíčkama, bude tak malá, že ji nepoznáš ani nezměříšJanAltman píše:...A co se tyce technickych parametru (vykon+kroutak, jejich prubeh, spotreba, ...), zadna zmena neprijde?
A co jine svicky - treba s vice jiskristi?
Zkusit svíčky s více jiskřišti můžeš, ale v zásadě platí to co už jsem napsal. Já osobně ani moc nevěřím tomu, že by jiskra posunutá jednou o tři milimetry vlevo a podruhé vpravo mohla nějak ovlivnit výkon motoru. Můj názor je, že kvalitní svíčka odpovídající motoru udělá tu nejlepší práci. Různé rádobytuningové kreace nechávám Škodovkářům a Golfistům pro pocit, že získali koně navíc Spíš naopak - špatné svíčky můžou výkon sebrat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: svíčky
brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek
brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek
brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!
Re: svíčky
Já jsem měl Brisky LGS a teď mám Denso Iridium. Rozdíl mezi jsem nepoznal. Ani po změření výkonu. Obojí se ale kladně podepsali na chování motoru.Aluz1 píše:brisky sem koupil jednou a asi po 5minutach provozu leteli do kose
kup densa pripaden ngk estli checs neco echt
pokud ches jen vymenit svicky kup podle specifikace auta nejaky obyc jednu tak za 8 petek
brisky vazne ne !!!! obvzlast jednali se o japonce !!!!
Takže výhoda lepších svíček je jen v tom, že ti při maximálním namáhání nesníží výkon.(turbo, vysoký kompresní poměr, atd.)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw