plechace -> Al
plechace -> Al
sem cet ze 5kg usetrenych na rotujicim telese je jan 25 ve skutecnosti....nevim, nejsem nak zbehly ve fyzice tak musim verit, tzn *4 je to pro motor jako jet o 100Kg lehci.....
takze mam 2 otazky
1. kolik Kg je prumerne rozdil mezi Al a plechacem
2. poznali ste prechod?
takze mam 2 otazky
1. kolik Kg je prumerne rozdil mezi Al a plechacem
2. poznali ste prechod?
- Komár 1981
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 02 bře 2004 15:35
- Bydliště: Praha - Čakovice
- Kontaktovat uživatele:
Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky... 

ja to ani poznat nemohl protoze jsem dal sice lehci kolo ale o 2cm sirsi takze to je na stejno ne li horsi
uz se to dneska resilo i jinde ale ja jsem nazoru ze to nejde takle jednoduse rict
hybnost translacniho pohybu je soucin rychlosti a hmotnosti p=mv tam je to jednoduchy a je tedy vidno ze hmotnost je takova jaka je
hybnost rotacniho pohybu je slozitejsi je to soucin momentu setrvacnosti telesa k ose rotace a uhlove rychlosti
tzn misto hmotnosti nam tu vystupuje moment setrvacnosti a misto rychlosti uhlova rychlost
moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4 a ted odvozujte mam dva roky po vejsce a uz sem dutej jak bambus dal uz nak nevim tohle je jediny co jsem vybral z hlavy a na vzorecek momentu setrvacnosti jsem se zeptal
tak strojari co vy na to? ja su jenom stavar

uz se to dneska resilo i jinde ale ja jsem nazoru ze to nejde takle jednoduse rict
hybnost translacniho pohybu je soucin rychlosti a hmotnosti p=mv tam je to jednoduchy a je tedy vidno ze hmotnost je takova jaka je
hybnost rotacniho pohybu je slozitejsi je to soucin momentu setrvacnosti telesa k ose rotace a uhlove rychlosti
tzn misto hmotnosti nam tu vystupuje moment setrvacnosti a misto rychlosti uhlova rychlost
moment setrvacnosti kruhu je 1/64 x pí x d^4 a ted odvozujte mam dva roky po vejsce a uz sem dutej jak bambus dal uz nak nevim tohle je jediny co jsem vybral z hlavy a na vzorecek momentu setrvacnosti jsem se zeptal
tak strojari co vy na to? ja su jenom stavar
Touran BMM
Na vyrobu se pouzivaji slitiny hliniku, horciku, magnezia a mozna jeste nejaky. Obycejny litaky jsou vetsinou hlinik s cimsi. Horcikovy kola se pouzivaji na zavodnich autech (Speedline, OZ, ...) a napr. STicko je ma v serii ( takovy ty zlatyTacmud píše:...jinak elektrony sou myslim naka Mg slitina.....aspon mam pocit ze sem to nekde cet......jinak strasne moc lidi si mysli ze el. a al kola sou to same

to máš pravdu spíš na z tohodle hlediska proděláš - větší odpor, spotřeba a budeš pomalejší... (krapet)Paolo.n píše:Jo o tom jsem taky chvili premejslel, ale taky ani na hmotnostnim rozdilu kol nevydelam, kdyz menim 14 plechace za 15 alu a jeste se sirsima gumama.


a oplétačky s bengama, dej pokoj... Dobře děláš, vyděl bych to tak na 175 na 65 a bude to superTacmud píše:no ja predpokladam vymenu 13->13
15ky s nizkoprofilovkama by byli sice asi super na oko, ale taky su-per cenove a v prakticnosti nula


Komár 1981 píše:Mno, rozdil mezi 13" plechacem a 15" hlinikem (oboje obute).... na aute jsem to nemel, ale takhle na potezkani jsem rozdil ve vaze nepoznal. Lec rozdil mezi 13" plechacem a 13" elektronem (jako matrosem elektron, je to nejaka slitina, ted me zab ceho s cim) je znat hoooooooooodne moc. Kdyz jsem si pro ne jel a zvedal je ze zeme, tak jsem si malem dal do frnaku, jak byly lehoucky...
Přesně tak mezi 13"plech a 13"alu je rozdíl dost znát

ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil
moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)
J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola
tak a ted jeste najit to druhy tema kde je o tom hadka:-)
moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)
J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola
tak a ted jeste najit to druhy tema kde je o tom hadka:-)
Touran BMM
jako například 5 kg vážící podložky...amogh píše:ha uz jsem to nasel a i kamarad mi potvrdil
moment setrvacnosti fyzikalni(ne statickej kterej jsem uvadel pred tim)
J=1/2 x m x r^2 lze jeste napsat jako integral r^2 dm
m=hmotnost
r=vzdalenost od teziste
takze trvdit ze se "hmotnost se jakoby zvetsi" 5x je blbost a i dvakrat a i cokolov zalezi proste na tvaru kola


nic, ja a fyzika to je jak ohen a voda
ja jen ze timhle vypoctes miru setrvacnosti telesa pri otacivem pohybu a ne to o kolik je pro motor jednoduzsi s tim hnout, nebo se mylim?
Setrvacnost a potrebna sila pro roztoceni/zastaveni kola (cimz by i brzdeni s hlinikovymi koly melo byt pruznejsi) je neco jineho ne?
timhle vzorcem jako bys si vypocet ze kdyz se rozjedes na 50 a das tam neutral tak s plechacema dojedes dal, nic vic

ja jen ze timhle vypoctes miru setrvacnosti telesa pri otacivem pohybu a ne to o kolik je pro motor jednoduzsi s tim hnout, nebo se mylim?
Setrvacnost a potrebna sila pro roztoceni/zastaveni kola (cimz by i brzdeni s hlinikovymi koly melo byt pruznejsi) je neco jineho ne?
timhle vzorcem jako bys si vypocet ze kdyz se rozjedes na 50 a das tam neutral tak s plechacema dojedes dal, nic vic