

To mají drážací pekelné vozítko,co



Toto je nejčastěji používaná lokomotiva u nás. (řada 163)

A tyhle stroje (pro ČR) už zastaralé,pronajaly ČD Polsku (samozřejmě v novém laku),kde je bereou (bez recese) za něco jedinečného!


Princip tohohle zařízení vám dozajista vysvětlovat nemusím,že?



Jeden zrestaurovaný kousek (sloužící pouze na parádu)


RATT






Dopravní značení aneb : Udělej si sám

Toto je dvojkolí mašiny řady 163 (je to ta první fotka)
....pro představu - Mě byla po ramena a měřím 178cm

a tahle mrcha jí pohání


...trošku soustruh


A takhle vypadá DEPO Bohumína

Nyní vám ukážu,jak to vypadá v takové Běžné lokomotivě - což se jen tak někomu nepoštěstí.

Pracoviště strojvedoucího:

Krabička úplně nalevo je vysílačka.
Úplně napravo (páky) jsou brzy. Tou vrchní se brzdí pouze lokomotiva,tou spodní se brzdí pouze vagóny.
Řídit se dá buďto ručně (málé pčky pod Tachometrem) nebo "nožně" pedály. Ty malé dvě tlačítka pod páčkami jsou tzv. BĚLOST
"pokud strojvedoucí řídí nohou,musí bělostní tlačítko zmáčknout každých 10 vteřin,pokud ne,mašina zastaví. (proto když sedíte se strojvedoucími na kávě,tak díky tiku v ruce si co 10 vteřin klepnou do stolu)

Tohle je tachometr a Tempomat zárveň,funguje stejně jao v autě.
Pro Poláky je toto hotový zázrak a neuvěřitelný děj


Z téhle fotky zase pochopíte,proč si nemůže strojvedoucí odskočit na záchod. Takhle vypadá strojovna s motory,pokud by za jízdy otevřel dveře do strojovny,vše spadne


proto tedy vykonávají potřeby,tak jak jsem vám popisoval minule

Takhle to vypadá v těch starších typech lokomotiv (nyní Polské)
"volant" není na zatáčení,ale na regulaci napětí



Ještě sem někdy nahodím fotky těch Autobusáku a v Květnu tradá na Letisko
