Tak tedy slíbený Svinov.
tzv. Výkolejka, kčemu to asi tak může sloužit??
Ač to zní neuvěřitelně,slouží to opravdu k úmyslnému vykolejení vlaku samotnými zaměstnanci ČD. Ing. železníční dopravy, jenž má na starosti kompletní kolejovou síť procházející Ostravou to zdůvodnil pochybením lidského faktoru, který je na železnicích pomjěrně častým jevem. Né všichni zaměstnanci unesou psychický tlak na svou osobu a velikou zodpovědnost. Proto se může stát, že se něčí chybou řítí na váš osobák například plně naložený nákladní vlak a aby se zabránilo střetu, nahodí se tato výkolejka a "náklaďák" se jednoduše vykolejí a zaboří se dokamení,popřípadně do pole. A vězte, že se to už nejedenkrát stalo.
Takhle toto zařízení funguje v praxi
Další perlou byl záznam z vysíláček strojvedoucího a konrtolního posunovače. Minulou neděli v 11:30 couval osobák na odstavnou kolej k nástupišti č. 2-3. Každá odstavná kolej končí betonovým "sloupkem" (bohužel si teď nevzpomenu na název),na kterém jsou připevněny 2 magnety,které jsou běžně na každém vagónu a i díky ním se vagóny k sobě řadí.
Práce tohto posunovače spočívá v tom,že stojí na stupínku polsedního vagónu a vysílačkou hlásí jak moc se blíží k onomu zakončení "ukončení koleje" Respektive, posledních 50 metrů má hlásit po metrech a zastavit přesně na magnetech.
Jenže jak z vyšetřování vyplnilulo onen posunovač seděl v poklidu v jednom z kupé a celou akci sledoval pouze s okna.
Záznam:
Hovoří posunovač:
"cca co 10 vteřin MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ.....MŮŽEŠ....atd."
vzhledem k nontně omezenemu výhledu z okna kupé, těžko mohl posoudit posunovač jak daleko se ve skutečnosti nachází a tak z vysílačky stále znělo: "MŮŽEŠ....MŮŽEŠ...MŮŽEŠ...." najdenou se z VYS. ozve obrovská rána a postupné skřípání železa a tomu podobné zvuky....a opět hlas posunovače. " DOBRÝ STŮJ"
Takhle místo nehody vypadá nyní...... Tam kde TEĎ končí koleje byl ješrě minulý týden ta betonová zábrana. A to kamení rozoral celý jeden vagón,který se nakonec "postavil" téměř vzpříma.
Elefanta jste už asi všichni viděli,že?
Troška historie k rekonstrukci nádraží.
Byly zachovány původní názvy nádraží a to SVINOW a SCHÖNBRUNN
Když rekonstruovali střechu nádraží, tak v "plotku" na střeše vytáhli ještě 147 nábojnic z 2. Světové války.
Něco ze života strojvedoucích:
V klasických mašinách nemá strojvedoucí záchod a to díky úspoře financí.
Vzhledem k tomu,že si na něj nemůlže zajít ani do vagónu určenému cestujícím, z důvodu průchodu přes strojovnu. Kdyby totiž otevřel dveře do strojovny,tak se automaticky zpustí rychlobrzda. Musí buďto svou potřebu vydržet, nebo ji vykoná pomocí otevřených nástupních dveří.
Takže se klidně může stát, že uvidíte jet nějaký rycjhhlík a z otevřených dveří uvidíte močit strojvedoucího. Horší případ nastáva v případě "sraní"
To se jednoduše nastaví zadek z otevřených dveří a potřeba se vykoná. Špatné to prý je,když strojvedoucí trpí průjmem

Někteří stydlivější však "serou" do lopatky s pískem, kterou pak jednoduše vyťepou z okna

Zahrádkáři v okolí tratě mají hnojiva dostatek
V Pendolinu a Pantografech může strojvedoucí normálně projít přes strojovnu,takže tady tyto starosti nejsou.
A toto je již kompletní řídící centrum Svinova a okolních stanic.
Tyto PC nepoužívají systému WINDOWS A MICROSOFT a to z jednoho prostého důvodu. MUSÍ FUNGOVAT
Pendolino požívá systém WINDOWS a pročpak si myslíte,že ve svých začátcích nejelo
V těchto programech dispečeři navádějí vlaky a ovládají veškeré výhybky v okolí Ostravy.
Dispečer si může odskočit maximálně na malou a to opravdu rychle,aby stihl další přijíždějící vlak. V případě střevního onemocnění je v háji. Jak mi bylo řečeno,kdyby se posral,tak tak tam musí sedět,jinak způsobí takovou katastrofu, jako např minulý týden v Čechách na tom přejezdu, kde se 3 vagóny vykutálely do pole.
V průzkumu vyplívá, že vlakový dispečer je jedna z nejnáročnějších práci na psychiku vůbec. Předním už jsou pouze kosmonauté,vojenští velitelé a jim podobní. Například letový dispečeři nejsou ani z polovin, tak zatíženi jako právě ti od vlaků. Jen tak pro zamyšlení: Kolik filmů jste viděli,kde v hlavních rolích hráli právě pracovníci leteckých věží a kolik těch co ovladají vlakové sítě
A ještě slíbený teroristický počin
Koleje a kompletně ČD jsou velmi náchylné k chybám.
Koleje jsou napájeny slabým proudem a to z důvodi zjíštění, kde se vlak zrovna v daný okamžik pohybuje. Želzniční přejezdy fungují právě a tomto systému. Když vlak aktivuje čidlo přejezd se uzavře (závory)
Když oné čidlo překryjete klíčem,na který šlápnete dokážete tak sami bez vlaku aktivovat závory a semafóry na přejezdu.
Stačí tedy přemostit dvě čidla a závory se nezpustí, pak stačí pouze počkat na Pendo a katastrofa je na světě
Samozřejmě vám neporzradím kde se ony čidla nacházejí
Příště sem vložím pár špionážních fotek z depa Busů (ale nic moc zajímavého).
No a během května se chystám na letiště Mošnov do řídící věže, za trenažér obřího letounu a taky do Mošnovského servisu. Myslím,že je na co se těšit.
