OK, ja uvedu pouze nekolik faktu...
- Kostry pneumatik rozdilnych vyrobcu nejsou stejne. Nejen ze se a lisi svou konstrukci, tak i pouzitymi (az 250) materialy mezi jednotlivymi vyrobci, tak mnohdy i mezi jednotlivymi modely pneumatik tech naprosto stejnych fyzickych rozmeru toho sameho vyrobce.
- Skutecne "zavodni" high performance pneumatiky zacinaji jako "zavodni" high performance pneumatiky uz od samotneho vyvoje, ne jako spotrebni ekonomicke pneumatiky pro poskakovani po meste a jejich kostry jsou naprosto rozdilne. Naprosto stejne, jako vozy Formule 1 nezacinaji jako nabourany Ford Escort z vrakoviste.
- Obaleni kostry spotrebni ekonomicke pneumatiky urcene pro bezny provoz i tou nejprilnavejsi smesi ji ve skutecnou high performance pneumatiku nepromeni. Kazda pneumatika je i nadale limitovana konstrukci, vnitrni strukturalni integritou a charakteristikami sve kostry bez ohledu na to, jakou smes na ni nekdo naplaca.
- Pri vyberu pouzite kostry k obnoveni se i s tou nejlepsi vuli neda urcit kvalita jeji vnitrni integrity z duvodu neznalosti historie kazde pneumatiky. Tim je myslena unava materialu a metalurgicke zmeny, kterym je kazda pneumatika vystavena diky rozdilnym provoznim podminkam a stari, ne jen jeji mechanicke poskozeni.
- Mnohe regulacni telesa motosportu pouziti "obnovenych" pneumatik z bezpecnostnich duvodu vyslovne zakazuji at maji homologaci jakou chteji.
Jednoduse, oplacani pouzite spotrebni ekonomicke kostry neznameho puvodu, stari a historie mekou smesi a hezkym rado-by "zavodnim" vzorkem muze byt OK k doplacani se na nejaky sraz, poskakovani po meste anebo preziti nekolika kol na okruhu, ale jako vzdy plati, ze clovek dostane za co zaplati. At uz pri driftovani anebo jizde na cas, pneumatiky jsou vystaveny mnohem vyssim teplotam nez v beznem provozu, pro ktery jsou ty spotrebni ekonomicke kostry "obnovenych" pneumatik urceny. Samozrejme, "obnovene" pneumatiky se zcela bezne bez problemu pouzivaji zejmena na zadnich napravach anebo privesech za zcela stejnych podminek jako nove ekonomicke pneumatiky. Selhani jak tech "obnovenych" tak i zcela novych ekonomickych pneumatik je v naproste vetsine pripadu zapricineno prevysenim jejich provoznich teplot (vetsinou podhustenim a zvysenim valiveho odporu). V pripade provozu na okruhu dochazi k prevyseni provoznich teplot jak pri castecne anebo uplne ztrate trakce (driftovani), tak i zvyseneho tepelneho prenosu z brzd, proste extremnich podminek, kterym spotrebni ekonomicke pneumatiky nejsou v beznem provozu vystaveny a pro ktere nejsou urceny. Zatimco k selhani a droleni vnejsi smese dochazi v beznem provozu prekrocenim provozni teploty "z venci" podhustenim a zvysenim valiveho odporu (anebo v pripade driftu ztratou trakce), na okruhu k tomu navic prispiva narust teploty zevnitr - od brzd pres kola (coz je duvod proc mnohe pneumatiky selzou prave pri prudkem dlouhem brzdeni pri castecne ztrate trakce - kombinace vnejsiho a vnitrniho zdroje tepla). Navic, samozrejme, na rychlych okruzich muze dochazet k prekroceni maximalni rychlosti (a valiveho odporu), pro kterou ta pouzita kostra byla puvodne urcena.
Proste jen par veci, ktere si je dobre uvedomit. Ty "obnovene" pneumatiky jsou naprosto OK pro bezny provoz (s vyjimkou predni napravy), kde nikdo pro zadne skutecne "zavodni" pneumatiky nema naprosto zadnou potrebu, pozovani na srazech anebo ekonomicke reseni pro amatersky drifting (profesionalni jezdci "obnovene" pneumatiky diky jejich nepredvidanosti nepouzivaji ani tam), ale v pripade jizdy na okruhu, zavodu do vrchu anebo rally by si jejich pouziti mel clovek ve svem vlastnim zajmu (a take s prihlednutim k bezpecnosti ostatnich ucastniku a divaku) velice dobre zvazit.

IQ stylingem nenahradis.