Jak na upgrade brzd?

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Chode po ulici a koukej na brzdy ... vice pistek vecinou poznas uz od pohledu ;) ... tak treba ja mam bremba z porche boxster :o) ... na subaru urcite taky neco bude a uricte jich je daleko vic ... treba na tuaregu jsem taky neco videl :)
Jestli se nepletu tak Marauder ma komplet kit od bremba

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, prave ze chodim a koukam jak uchyl porad na elektrony a to, co je za nimi... A cim vetsi kotouc je za nimi, tim lepsi. :lol:

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

Taboo píše:
Martin IV. píše:
Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.
:wink:
děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!! Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No, vypada to tak, ze dam na auto kotouce z Ford Mondeo III, od r.v. 2000 a vyse. Jsou to 300 mm, tloustkou se mi do brzdicu vejdou a maji stejnou roztec a i hloubku. Jen stred je o 0.9mm mensi, ale to je detail. A cena 1700-1900 Kc za kus. Takze je treba nechat udelat jen adapter na brzdic. Nebylo by nejake foto nebo odkaz na nejaky adapter, at vim, jak by to melo vypadat? Predstavu sice mam, nic sloziteho, ale at treba nevymyslim neco, co uz vymysleno je... :?

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »


Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin IV. píše:
Taboo píše:Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce
děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!!
To jsou uplne genialni zavery :shock: .
Koho by to napadlo, ze kdyz jsou ty desticky vystaveny vysokym teplotam, tak ty plyny by mohly byt dokonce i horke a jejich odvodem pres derovani by se mohlo dosahnout lepsiho chlazeni tech kotoucu :shock: .
Martin IV. píše: Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!
Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni :? ? O tom bych si dovolil pochybovat...

FYI, ten "bordel" desticek ktery se privaruje na kotouce se u normalnich desticek pro silnicni provoz sklada vetsinou z 50-60% kovu. Kovy se pri vysokych teplotach vetsinou jen nejak nevyparuji do okoli, ale tavi. Kdyby jsi cetl to, co se tady pise aspon trochu pozorneji, tak by jsi se mohl dovtipit, ze ten material z tech desticek se nanasi na kotouce JEN pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny. Pri normalnich teplotach se ten material obrusuje jednak z tech desticek a taky i z kotoucu, coz zalezi na vlastnostech materialu tech desticek a kotoucu.
Jestli chces videt, jak ten nanos materialu vypada, tady to je dobre videt na obrazku kotouce Martina:
Obrázek

A ne, kotouce se nekrouti. Co ty a hodne jinych lidi mylne povazuje za pokroucene kotouce neni nic jineho nez nerovnomerne opotrebeni a nanos materialu desticek na stranach tech kotoucu, ne pokrouceni toho kotouce vzhledem k jeho svisle ose. Kdyby jsi mel nekdy moznost dat ten kotouc do soustruhu tak, jak to bezne delame my, tak by jsi mohl videt, ze ta svisla osa toho kotouce se nemeni a jen proto, ze ten kotouc je na jedne strane nerovnomerne obrouseny a na druhe strane ma nerovnomerny nanos materialu - a proto ty strany maji vykyvy od svisle osy - jeste neznamena, ze ten kotouc je pokrouceny.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Šubi
Příspěvky: 327
Registrován: 28 bře 2005 12:18
Bydliště: Žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šubi »

NTI píše:Chode po ulici a koukej na brzdy ... vice pistek vecinou poznas uz od pohledu ;) ... tak treba ja mam bremba z porche boxster :o) ... na subaru urcite taky neco bude a uricte jich je daleko vic ... treba na tuaregu jsem taky neco videl :)
Jestli se nepletu tak Marauder ma komplet kit od bremba
takže až narazíš na Boxtera nebo Touarega tak vem klíč a di na to.....
majiteli dej za stěrač lístek, že se omouváš, že sis pučil jeho vícepístkový brzdiče......a kdyby mu to někde nebrzdilo tak to může být kvůli tomu :lol:
:smich:

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

Taboo píše:Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni :? ? O tom bych si dovolil pochybovat... :wink:
nevím proč sem taháš tohle!! Tohle jsem ani jednou neřekl, takže mi nevkládej do úst, co jsem nevyslovil!!!!!

Jinak s tím kroucením máš pravdu, já Tě pochopil předtím jinak, vysvětlil jsi to takže OK. Akorát mimo ten odvod toho bordelu, jsou ty kotouče děrovaný i pro lepší chlazení-to jsem se snažil říct!! :wink:
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

ono co si pametam ja tak drazky, diery su na odvstranenie necistot.
na chcladenie je toto Obrázek ale mozno sa mylim :)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin IV. píše:
Taboo píše:Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni :? ? O tom bych si dovolil pochybovat... :wink:
nevím proč sem taháš tohle!! Tohle jsem ani jednou neřekl, takže mi nevkládej do úst, co jsem nevyslovil!!!!!
Protoze jsi tvrdil, ze ty vysledky vyzkumu tech firem, ktere jsem tady uverejnil, jsou naproste blbosti... :(

Ja vychazim z americkeho systemu diskuznich for, kde lidi sdili fakta a informace zalozene na osobnich zkusenostech anebo pochazejici z duveryhodnych zdroju. Ne to, co si kdo jen mysli anebo co se komu zda i kdyz vi o necem ho*no. Takove "informace" jsou proste k nepotrebe a nikomu nepomuzou k rozsireni vedomosti. Proto, kdyz tady sdilim nejake technicke informace, tak jsou v 99% pripadech 100% spravne a pravdive. Ne proto, ze bych snad vedel vsechno a nikdy se v nicem nepletl, ale proto, ze kdyz neco nevim anebo si necim nejsem jisty, tak se proste radeji k danemu tematu nevyjadruji...
:wink:
JonnY píše:ono co si pametam ja tak drazky, diery su na odvstranenie necistot.
Ukolem drazkovani a derovani kotoucu je zejmena odvod plynu, ktere vznikaji trenim tech desticek proti tomu kotouci a snizuji tak kontakt tech desticek - podobne jako treba u pneumatik a hydroplaning, kde ty drazky v pneumatikach slouzi k odvodu vody. V dnesni dobe jsou ale pouzivany desticky s materialy, ktere neprodukuji tolik plynu jako nekdy pred 50ti lety, ale to derovani i nadale preziva coby image performance.
Odvodem tech horkych plynu soucasne taky klesa teplota tech kotoucu prumerne o 100*F, ale snizeni te teploty neni ten predni zamer toho derovani a drazkovani, ale jen priznivy bonus. Pak tam je ale kompromis mezi snizeni te masy toho kotouce a jeho schopnosti absorbovat teplo versus toho chladiciho ucinku. V mnohych pripadech jsou ty ztraty zpusobene snizenim te masy toho kotouce vetsi, nez ty prinosy toho zvyseneho chlazeni a proto ten derovany kotouc muze mit i vyssi teplotu nez uplne stejny, ale nederovany. Nederovany kotouc muze mit teplotu treba 800*F, derovanim a snizenim jeho masy se jeho teplota zvysi na 950*F a pokud to derovani a zvyseny odvod tech horkych plynu je schopno snizit jeho teplotu o 100*F, tak clovek skonci s 850*F - o 50*F vyssi teplotou, nez s kterou zacal.
Problemem taky je, ze mnohe z tech firem, ktere deruji ty kotouce je deruji pro okrasu a mnohdy je deruji i skrze ty pricky tech "vents", coz pak dela ten kotouc nevyvazenym a narusuje jeho integritu a strukturu. Ten kotouc pak muze zacit praskat anebo pri brzdeni i doslova explodovat.

Kdyz uz tady mluvime o brzdach, tak by se taky melo zacit mluvit o "bias" - rozdilu ucinosti a vyvazenosti prednich a zadnich brzd. Sposta lidi si neuvedomuje, ze pokud je to vyvazeni poruseno - at uz snizenim vahy toho vozu budto vepredu anebo vzadu, anebo zmenou ucinosti prednich anebo zadnich brzd, tak ten vuz bude brzdit hure (a taky desticky se budou opotrebovavat mezi prednimi a zadnimi napravami nerovnomerne). To se tyka i situace, kde nekdo da vetsi kotouce anebo jinak zvysi ucinost brzd jen vpredu, anebo jen vzadu. Proto by s kazdym upgrade brzd mela taky prijit adjustable proportioning valve, ktera umoznuje upravu toho "bias" mezi prednimi a zadnimi brzdami.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

k tomu "bias" - muzes sem prosim dat odkaz na "adjustable proportioning valve", predstavu o tom mam ale rad bych videl jak to v realu vypada, nejaky parametry a i pribliznou cenu...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

milos píše:k tomu "bias" - muzes sem prosim dat odkaz na "adjustable proportioning valve", predstavu o tom mam ale rad bych videl jak to v realu vypada, nejaky parametry a i pribliznou cenu...
http://www.magnumforce.com/images/produ ... _style.jpg

Ta adjustable proportioning valve jen reguluje, kolik tlaku jde dopredu a kolik dozadu (zatimco u tovarnich proportioning ventilu to je pevne stanoveno a neda se zmenit). Ta cena je okolo $40.

OK, tady je jich vic:
http://www.spmotorsports.com/ATCmisc_br ... alves.html
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

dík, potom se teda jeden okruh pouzije pro predek a druhej pro zadni napravu? (ne jako original krizem - prave predni+leve zadni a naopak)

tady je taky bias - mechanicky nastavitelny, bez posilovace
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures ... sideon.jpg

...ten ventil mi prijde jako podstatne lepsi reseni

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

milos píše:dík, potom se teda jeden okruh pouzije pro predek a druhej pro zadni napravu? (ne jako original krizem - prave predni+leve zadni a naopak)
Ne, ten ventil se nainstaluje jen na ten zadni okruh. Ten okruh prednich brzd je tazeny pak jen primo z toho master cylinderu. Pak se tim ventilem jen zmensi tlak do zadnich brzd.
IQ stylingem nenahradis.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Ak si pametam tak zo zakona sa pri brzdeni NESMU zablokovat zadne kolesa. Riesi sa to seliakym obmedzenim tlaku brzdovej kvapaliny. Ale to uz bolo spomenute.
Si predstavte ze si dozadu date miesto bubnov kotuce, niekde skocite na brzdu, zablokuju sa zadne kola a s trochou smoly idete do hodin....

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

Taboo píše:Protoze jsi tvrdil, ze ty vysledky vyzkumu tech firem, ktere jsem tady uverejnil, jsou naproste blbosti... :(

Ja vychazim z americkeho systemu diskuznich for, kde lidi sdili fakta a informace zalozene na osobnich zkusenostech anebo pochazejici z duveryhodnych zdroju. Ne to, co si kdo jen mysli anebo co se komu zda i kdyz vi o necem ho*no. Takove "informace" jsou proste k nepotrebe a nikomu nepomuzou k rozsireni vedomosti. Proto, kdyz tady sdilim nejake technicke informace, tak jsou v 99% pripadech 100% spravne a pravdive. Ne proto, ze bych snad vedel vsechno a nikdy se v nicem nepletl, ale proto, ze kdyz neco nevim anebo si necim nejsem jisty, tak se proste radeji k danemu tematu nevyjadruji...
:wink:

Přečti si celý článek a ukaž mi kde jsem zpochybňoval výsledky nějakých firem!! Takže se uklidni!! A opět ti říkám, nevkládej mi do úst něco co jsem neřekl - možná se to dělá v americkém systému diskuzních for, ale TADY NE!!!!

Řekl jsem pouze o tom přivařování - ale to jsi pak vysvětlil a já to pak uznal.
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin IV. píše: Přečti si celý článek a ukaž mi kde jsem zpochybňoval výsledky nějakých firem!! Takže se uklidni!! A opět ti říkám, nevkládej mi do úst něco co jsem neřekl - možná se to dělá v americkém systému diskuzních for, ale TADY NE!!!!
Prestan se vztekat jako maly kluk :roll: . Ty jsi tvrdil, ze privarovani materialu desticek na kotouce pri vysokych teplotach a to, ze kotouce se nekrouti je naprosta blbost - coz jsou ty vysledky vyzkumu prednich firem, ktere se specializuji ve vyvoji brzd pro zavodni auta po dlouhe roky, ktere ty tvrdis jsi nezpochybnoval. Kdyz o necem tvrdis, ze to je blbost, tak to nezpochybnujes? Kdyz jsem ti pak oznamil, ze k tem vysledkum dospely ty firmy - a ne jen ja, tak uz to najednou blbost neni... Ona to byla blbost jen do te doby, nez ti nekdo rekl, ze s tou blbosti prisly ty firmy. :roll:
Rozdil mezi americkymi fory a timto je, ze na americkych forech lidi netvrdi, ze neco je blbost kdyz vedi ho*no, protoze takto se rozsiruje ignorance, ne vedomosti. Oznacit neco jako blbost se da na zaklade overenych faktu a pravdivych informaci, ne na zaklade nejakych mylnych nazoru a toho, co si kdo jen mysli...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

Ach jo, no nevím spíš ty se tu chováš jako malý kluk. Já sice napsal že nabývání kotoučů = čemuž se říká kroucení je blbost. Ty jsi to vysvětlil vlastními slovy a já uznal chybu. Tak nechápu proč to sem pořád taháš!!! A blbost to z mé strany byla do té chvíle dokud jsi mi to nevysvětlil ty - ne kdy jsi napsal že s tím příšla nějaká firma - btw, o ní si se ani nezmínil... Nevím asi žiješ v Americe a místní psychika se ti stala vlastní , když nedokážeš pochopit, že jsem uznal to s tím přivařením - ne ale ty to musíš propirat pořád dokola... ach jo...

a ku*va neříkej že vím hovno. To co vím já, tak vím od mechošů ke kterým jezdím, popřípadě od kamošů - tak jsem myslel že v tomto měli pravdu.. no holt chyba. Protože nemám vzdělání na opravu a údržbu aut, tak si nechám poradit od zkušenějších.. ty víš taky hovno třeba o ekonomice.. V americe je každej frajer na svůj obor, ale pak si nedokáže ani vyměnit žárovku u lustru viď??
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

nechci se vám do toho moc vkládat ale než jste se začali hádat o blbostech tak jsem tu pochytil dost nových informací...

spíš by mě zajímal nějakej závěr:

má teda velkej vliv jestli koupím vrtaný kotouče, nebo ne?

a s tím spojená otázka - kupovat drahý, značkový kotouče, nebo mi budou stejně sloužit velký ze sériovýho auta, který tam taky pasujou?

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

ono pokial viem tak pomerne bezne a jednoduche riesenie je zohnat si brzdy s nejakeho velkeho suv. Ked zvladnu brzdit 2 tonovy tuareg, tak s cca 1.3 tony tazkym autom nebudu mat problem....

Uživatelský avatar
Gusto
Příspěvky: 81
Registrován: 17 úno 2005 15:44
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gusto »

JonnY píše:ono pokial viem tak pomerne bezne a jednoduche riesenie je zohnat si brzdy s nejakeho velkeho suv. Ked zvladnu brzdit 2 tonovy tuareg, tak s cca 1.3 tony tazkym autom nebudu mat problem....

...čo ma privádza na myšlienku, že kamoš predáva úplne nové 4-piestikové brzdiče z E 500 AMG aj s novými doskami za 10 000 Sk (cca. 7 700 Kč)..
8)

http://www.tuningklub.sk/forum_r.php?ff ... 61&tpage=2

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Gusto: to by mohlo snad i brzdit :) ... mel by tam pri vlezt kotouc 320 mm :o)
se divim ze to nikdo nekupuje ... ja uz brzdy mam ale jnak by to stalo za to ;)

Uživatelský avatar
Gusto
Příspěvky: 81
Registrován: 17 úno 2005 15:44
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gusto »

Keď ich do mesiaca nepredá, vezmem si ich ja, len momentálne na to nie sú $$.. :cry:

Inak, veľmi dobre vyzerajú brzdy od Mari Design z Hradca Králové.
Pre kamoša robili kit na predok BMW E30 3,6 M (336PS), a za kompletnú sadu na predok (brzdiče 4-piesty 2,4 kila, 335 mm kotúče s duralovými stredmi na ložiskách, axiálne vyvážené, adaptéry na unášače, pancierované hadice a dosky zo zmesi DS 2500) zaplatil
30 000 Kč.. 8) Okrem toho super prístup, chlap si to osobne prišiel do Brna pomerať a do dvoch týždňov to mal chalan doma.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Tak to je velice slusna cena ... tohle vedet driv :o) ... ted to vypada tak ze budu mit od nej adaptery a hadicky ... brzdice uz mam a kotouce taky (kupovane zvlast)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Taboo píše:
Martin IV. píše:
Taboo píše:Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce
děrování se dělá mimojiné i z důvodu ještě lepšího chlazení kotouče!!
To jsou uplne genialni zavery :shock: .
Koho by to napadlo, ze kdyz jsou ty desticky vystaveny vysokym teplotam, tak ty plyny by mohly byt dokonce i horke a jejich odvodem pres derovani by se mohlo dosahnout lepsiho chlazeni tech kotoucu :shock: .
Martin IV. píše: Podle toho co píšeš, by ten bordel z destiček přivařoval na kotouče - tak to by asi kotouče nabývaly, ne? To je blbost - zkrátka kotouč se může zkroutit - samozřejmě že to jsou velmi malé výkyvy!
Takze firmy, ktere se po desetileti zabyvaji nicim jinym, nez vyzkumem a vyvojem brzd pro zavodni vozy jsou nicim jinym, nez tlupama blbcu a ty vis o brzdach mnohem vic nez oni :? ? O tom bych si dovolil pochybovat...

FYI, ten "bordel" desticek ktery se privaruje na kotouce se u normalnich desticek pro silnicni provoz sklada vetsinou z 50-60% kovu. Kovy se pri vysokych teplotach vetsinou jen nejak nevyparuji do okoli, ale tavi. Kdyby jsi cetl to, co se tady pise aspon trochu pozorneji, tak by jsi se mohl dovtipit, ze ten material z tech desticek se nanasi na kotouce JEN pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny. Pri normalnich teplotach se ten material obrusuje jednak z tech desticek a taky i z kotoucu, coz zalezi na vlastnostech materialu tech desticek a kotoucu.
Jestli chces videt, jak ten nanos materialu vypada, tady to je dobre videt na obrazku kotouce Martina:
Obrázek

A ne, kotouce se nekrouti. Co ty a hodne jinych lidi mylne povazuje za pokroucene kotouce neni nic jineho nez nerovnomerne opotrebeni a nanos materialu desticek na stranach tech kotoucu, ne pokrouceni toho kotouce vzhledem k jeho svisle ose. Kdyby jsi mel nekdy moznost dat ten kotouc do soustruhu tak, jak to bezne delame my, tak by jsi mohl videt, ze ta svisla osa toho kotouce se nemeni a jen proto, ze ten kotouc je na jedne strane nerovnomerne obrouseny a na druhe strane ma nerovnomerny nanos materialu - a proto ty strany maji vykyvy od svisle osy - jeste neznamena, ze ten kotouc je pokrouceny.
:wink:
¨

To Taboo : Měl bych dotaz.. v servisu mi řekli následující :
Kotouče se kroutí také pokud máte po tvrdším brzděni rrozžhavené a na křižovatce zastavíte a držíte sešláplý brzdový pedál, materiál kotouče jak chladne tak v dusledku tohu chladne nerovnoměrně a dojde k pokroucení ( respektive ke změnám v tlouštce ) materiálu..

Doposud mi to připadalo jako dost fundované vysvětlení.. co si o tom myslíš ty??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin IV. píše:Nevím asi žiješ v Americe a místní psychika se ti stala vlastní , když nedokážeš pochopit, že jsem uznal to s tím přivařením - ne ale ty to musíš propirat pořád dokola... ach jo...

a ku*va neříkej že vím hovno. To co vím já, tak vím od mechošů ke kterým jezdím, popřípadě od kamošů - tak jsem myslel že v tomto měli pravdu.. no holt chyba. Protože nemám vzdělání na opravu a údržbu aut, tak si nechám poradit od zkušenějších.. ty víš taky hovno třeba o ekonomice.. V americe je každej frajer na svůj obor, ale pak si nedokáže ani vyměnit žárovku u lustru viď??
Uz jsem ti jednou rekl, aby jsi drzel hubu kdyz vis ho*no - a to se tyka taky USA. Ja mluvim o brzdach - a ne ekonomice, a jestli ty jsi takovy expert na vasi mistni ekonomiku, tak otevri oci a podivej se kolem sebe na ty vysledky tech svych skvelych znalosti a znalosti tobe podobnym "expertum". Od tebe bych si zcela urcite nechal poradit. Ono by to bylo, jako by mi nejaky homeless vysvetloval, jak se stat milionarem.

Mne uz opravdu prestava bavit se tady kazdemu snazit doslova vnucovat informace a neco ho naucit doslova proti jeho vuli - a jeste se pri tom nechat urazet. Takze si klidne mysli co chces, zij si spokojene v te bubline vlastni zabednenosti a ignorance, vyvrtej si do svych kotoucu co nejvetsi diry - cim vic, tim lip - a mysli si, ze to zabrani krouceni kotoucu a ty brzdy budou brzdit lip. Ja nemam cas na lidskou blbost a na nektere lidi je proste lepsi se vys*at.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

To Taboo : doufám že ta poslední věta nebyla odpovědí na můj dotaz :) joke
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“