Jak na upgrade brzd?

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jak na upgrade brzd?

Příspěvek od Marcos »

Zdravim vsechny. Ceka mne vymena prednich brzdovych kotoucu a tak zacinam zjistovat, jestli by se za rozumne kacky nedaly poridit nejake lepsi, napr. derovane. Mozna bych sel i do vetsich, ale nemam jasno, jestli by to melo smysl pri ponechani puvodnich brzdicu. Bylo by to na Peugeot 605 2.1td, puvodni kotouce maji prumer tusim 283mm. Nejake rady nebo zkusenosti? :)

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

jj, tak to jsem řešil minulý týden. Nech velikost stejnou, stačí, jen kotouče - můj výsledek buď ATE power disc (drážkovaný), Zimmerman (děrovaný).. Desky asi Jurid, nebo někdo říkal i Ferodo (ale ty jsou tvrdší - víc sjíždí kotouč..)
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

A je to znat ne brzdnem ucinku?

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

Tento tejden se taky chystám na výměnu co říkáte na BREMBO??

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Brembo je dobra znacka, takze urcite ok. 8)

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

Chci je tam dát,poraďte jaký desky??

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

Na ceně ani nezáleží ,spíš kvalita

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Nevim, neznam, zatim v tom tapu... :oops:

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
Dalsi vec co ovlivnuje ucinek brzdeni je rovnomerne rozlozeni a velikost sily kterou pusoby desticky na kotouc, takze pocet a prumer pistku
Posledni veci je potom velikost treci plochy, takze velikost desticek cili pouzity trmen
Derovanymi/drazkovanymi kotouci vyresis vadnouci brzdy, proste bude to dyl stejne brzdit ;) ... volbou vhodnych desticek potom muze zpusobyt narust ucinosti brzd ale nebude tak makantni jako vise zminene moznosti ;)

Levnejsi variantou upgrade brzd je pouziti brzd z vykonejsiho modelu tve nebo vissi modelove rady ;) ...

Takze koupe vetsich kotoucu a k tomu adapter na stavajici brzdice je myslim dobrou volbou v pomeru vykon/cena :o)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Nekupuj tovarni kotouce, ktere jen byly upravene derovanim - a to je naprosta vetsina tech levnych derovanych kotoucu. Nejenze to derovani snizuje tu brzdnou plochu a ty brzdy jsou pak min efektivni nez 100% tovarni, ale ty derovane kotouce taky rady praskaji:
Obrázek
V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Brembo je dobra znacka ale myslim ze zbytecne draha :o), dobrou volbou jsou OZ Zimmerman, nebo treba OMP ;)

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Taboo píše: ... V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
Tak to jsi me prekvapil.
Kdyz se kouknu na "sportovni" modely znamych znacek tak davaji derovane kotouce, prave proto jsem taky zvolil derovane :o)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Marcos píše:Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?
Koukni se co davaji na 807 ;) ... pokud ma teda stejny pocet sroubu

Uživatelský avatar
Sokolda
Příspěvky: 236
Registrován: 06 zář 2004 11:15
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sokolda »

No můžu mít Bremba 1100,-ks to zase neni tolik

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman :o)

Ten adapter z neceho pevneho ;) treba ocel, asi by sel i dural nebo tak neco

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Z te 806 nic, same male prumery. Jen ta 607 (309mm) nebo Boxer (300mm), ale u toho nevim roztece a pak kdovi, jak je to s hloubkou ulozeni tech kotoucu. Musim zjistit. Zatim dik. 8)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Koukni sem http://www.brembo.com/ENG/Market/Catalo ... chCars.htm najdes tam vetsinu kotoucu i vsechny jejich rozmery vcetne obrazku a hmotnosti ;)
tyhle mas na aute 283x26x48
tyhle jsou na 607 306x32x43
Bacha na vetsi sirku kotouce +6mm nemusela by se ti vlezt do tveho trmenu!!
hloubka je -5mm coz je v pohode ;)
Jeste muzes pouzit kotouce s Citroenu jestli se nepletu ;)
Taky zalezi do jak maleho kola chces aby se ti to veslo!!
Mozna by stalo zapremyslet jestli nejit do deleneho kotouce v rozmeru nad 300 uz to neni problem, a mela by byt uspora na hmotnosti, myslim ;)

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... :( Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou... :)

Jenicek
Příspěvky: 64
Registrován: 16 čer 2004 13:39
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenicek »

Marcos píše:Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... :( Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou... :)
no jo, citroen a peugeot je to samý :D
ještě se můžeš mrknout na kombíky. u citroenů je to tak, že kombíky maj větší kotouče než sedany. nebo jen brzdiče? člověče teď si nejsem jistej ale vím že na sedana se daj dát čtrnáctky kola a na kombíka jen patnáctky a větší :P

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

NTI píše:Tak to je velice slusna cena za Brembo ... to moje kotouce od Bremba jsou jednou tolik drazsi nez od OZ Zimmenrman :o)
pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm

ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Martin IV. píše:pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm

ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
Zajimavy ceny, ja koukal na 278x24 (mondeo 2.5, 4 diry)
Zimmerman derovany (renovac) 2326kc/ks
Brembo derovane Sport line (autodoplnky, jineho dodavatele neznam) 5177kc/ks

Jake ceny jsou u vas ? :o)

Uživatelský avatar
NTI
Příspěvky: 371
Registrován: 04 lis 2004 08:05
Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NTI »

Martin IV. píše:no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
Pokud mas stejnou tloustku kotouce a prumerem kotouce se vlezes do rozmeru brzdice tak muzes pouzit stejny brzdic, tehlici menit nemusis, nechas si vyrobyt adapter mezi tehlici a brzdic (bezna praxe), pokud davas nejake 4pot ci vetsi "sportovni" brzdice tak ani jinou cestu nez pres adapter nemas :o)

Pokud mas origo kotouc dejme tomu 253x20 a pak chces pouzit 300x30 tak tezko pouzijes puvodni brzdic ... pokud jdu treba z 278x24 na 293x24 tak klidne se stejmym brzdicem ;)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Martin IV. píše:
NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
tohle je blbost měnit nemusíš ani jednu věc ... jen přidat adaptér ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Martin IV. píše:
Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
:wink:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..
Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

Mel bych moznost dat ty kotouce z Peugeot Boxer, jsou to 300mm, ale... maji roztec sroubu 5*130mm a taky vetsi stredovou diru, ja mam 5*108. Daji se nejak ty kotouce prevrtat na tu mou roztec? Jinak tloustka toho kotouce je +- stejna, takze i brzdice bych mohl ponechat puvodni, jen ty adaptery by se musely udelat. Jo, a jeste, ma to smysl jit z puvodnich 276mm kotoucu na 300mm. To uz je rekl bych dost rozdil, takze by to poznat melo jit. Nebo se mylim?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

no mě zas ten rozdíl v průměru nepřijde nikterak ukrutně rozdílný teda ... když už budeš dělat adaptéry dej jiný brzdiče to bude mít zásadní efekt ..
já přecházím z 270 na 330 + 4 píst ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Marcos
Příspěvky: 190
Registrován: 20 říj 2004 11:09
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcos »

No jo, jenze ty jsi extremista... :lol: Ale v dobrem. 8) A to mas primo nejaky brzdovy kit nebo to davas s nejakeho auta? Myslim ten ctyrpist. Nevim, z jake kary bych mohl pouzit nejaky vicepistkovy brzdic. Pokud to budu delat, tak v rozumne cenove relaci, takze zbastlit z relativne dostupnych dilu... :)

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“