Jak na upgrade brzd?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Jak na upgrade brzd?
Zdravim vsechny. Ceka mne vymena prednich brzdovych kotoucu a tak zacinam zjistovat, jestli by se za rozumne kacky nedaly poridit nejake lepsi, napr. derovane. Mozna bych sel i do vetsich, ale nemam jasno, jestli by to melo smysl pri ponechani puvodnich brzdicu. Bylo by to na Peugeot 605 2.1td, puvodni kotouce maji prumer tusim 283mm. Nejake rady nebo zkusenosti?
- Martin IV.
- Příspěvky: 157
- Registrován: 06 črc 2004 23:30
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
Dalsi vec co ovlivnuje ucinek brzdeni je rovnomerne rozlozeni a velikost sily kterou pusoby desticky na kotouc, takze pocet a prumer pistku
Posledni veci je potom velikost treci plochy, takze velikost desticek cili pouzity trmen
Derovanymi/drazkovanymi kotouci vyresis vadnouci brzdy, proste bude to dyl stejne brzdit ... volbou vhodnych desticek potom muze zpusobyt narust ucinosti brzd ale nebude tak makantni jako vise zminene moznosti
Levnejsi variantou upgrade brzd je pouziti brzd z vykonejsiho modelu tve nebo vissi modelove rady ...
Takze koupe vetsich kotoucu a k tomu adapter na stavajici brzdice je myslim dobrou volbou v pomeru vykon/cena
Dalsi vec co ovlivnuje ucinek brzdeni je rovnomerne rozlozeni a velikost sily kterou pusoby desticky na kotouc, takze pocet a prumer pistku
Posledni veci je potom velikost treci plochy, takze velikost desticek cili pouzity trmen
Derovanymi/drazkovanymi kotouci vyresis vadnouci brzdy, proste bude to dyl stejne brzdit ... volbou vhodnych desticek potom muze zpusobyt narust ucinosti brzd ale nebude tak makantni jako vise zminene moznosti
Levnejsi variantou upgrade brzd je pouziti brzd z vykonejsiho modelu tve nebo vissi modelove rady ...
Takze koupe vetsich kotoucu a k tomu adapter na stavajici brzdice je myslim dobrou volbou v pomeru vykon/cena
Nekupuj tovarni kotouce, ktere jen byly upravene derovanim - a to je naprosta vetsina tech levnych derovanych kotoucu. Nejenze to derovani snizuje tu brzdnou plochu a ty brzdy jsou pak min efektivni nez 100% tovarni, ale ty derovane kotouce taky rady praskaji:
V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
IQ stylingem nenahradis.
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jsi me prekvapil.Taboo píše: ... V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
Kdyz se kouknu na "sportovni" modely znamych znacek tak davaji derovane kotouce, prave proto jsem taky zvolil derovane
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Koukni se co davaji na 807 ... pokud ma teda stejny pocet sroubuMarcos píše:Vidim to na vetsi kotouce. Ale na muj vuz se vetsi nez 283mm uz nedelaly, leda tak z Peugeota 607 3,0 24v, tam se davaly kotouce s velikosti neco pres 300mm a plus udelat adapter na brzdic. A z ceho ten adapter? Neco spesl?
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Koukni sem http://www.brembo.com/ENG/Market/Catalo ... chCars.htm najdes tam vetsinu kotoucu i vsechny jejich rozmery vcetne obrazku a hmotnosti
tyhle mas na aute 283x26x48
tyhle jsou na 607 306x32x43
Bacha na vetsi sirku kotouce +6mm nemusela by se ti vlezt do tveho trmenu!!
hloubka je -5mm coz je v pohode
Jeste muzes pouzit kotouce s Citroenu jestli se nepletu
Taky zalezi do jak maleho kola chces aby se ti to veslo!!
Mozna by stalo zapremyslet jestli nejit do deleneho kotouce v rozmeru nad 300 uz to neni problem, a mela by byt uspora na hmotnosti, myslim
tyhle mas na aute 283x26x48
tyhle jsou na 607 306x32x43
Bacha na vetsi sirku kotouce +6mm nemusela by se ti vlezt do tveho trmenu!!
hloubka je -5mm coz je v pohode
Jeste muzes pouzit kotouce s Citroenu jestli se nepletu
Taky zalezi do jak maleho kola chces aby se ti to veslo!!
Mozna by stalo zapremyslet jestli nejit do deleneho kotouce v rozmeru nad 300 uz to neni problem, a mela by byt uspora na hmotnosti, myslim
Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou...
no jo, citroen a peugeot je to samýMarcos píše:Fakt dobra www stranka, dik. Jinak na Citroenech je to same co na Peugeotech, takze i stejne kotouce. Koukal jsem se i na Volva a Fordy, protoze maji nektere stejne roztece, ale zadne kotouce se nedostanou pres tech 280mm... Budu muset premerit trmeny s destickami, zda ten 6mm rozdil v tloustce u kotoucu z 607 se bude dat zvladnout. Jinak zatim mam 16" kola, takze by to melo vlezt, ale 17" urcite v budoucnu budou...
ještě se můžeš mrknout na kombíky. u citroenů je to tak, že kombíky maj větší kotouče než sedany. nebo jen brzdiče? člověče teď si nejsem jistej ale vím že na sedana se daj dát čtrnáctky kola a na kombíka jen patnáctky a větší
- Martin IV.
- Příspěvky: 157
- Registrován: 06 črc 2004 23:30
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Martin IV.
- Příspěvky: 157
- Registrován: 06 črc 2004 23:30
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
- Martin IV.
- Příspěvky: 157
- Registrován: 06 črc 2004 23:30
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Zajimavy ceny, ja koukal na 278x24 (mondeo 2.5, 4 diry)Martin IV. píše:pokud bereš zhruba stejnou řadu tak u nás v Brně třeba 256mm
ATE 1040kč/ks
ATE power disc 1340kč/ks
Brembo 1160kč/ks
Brembo Max 1690kč/ks
Zimmerman(děrovaný) 2300kč/ks
Zimmerman derovany (renovac) 2326kc/ks
Brembo derovane Sport line (autodoplnky, jineho dodavatele neznam) 5177kc/ks
Jake ceny jsou u vas ?
- NTI
- Příspěvky: 371
- Registrován: 04 lis 2004 08:05
- Bydliště: Praha - za cernakem, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Pokud mas stejnou tloustku kotouce a prumerem kotouce se vlezes do rozmeru brzdice tak muzes pouzit stejny brzdic, tehlici menit nemusis, nechas si vyrobyt adapter mezi tehlici a brzdic (bezna praxe), pokud davas nejake 4pot ci vetsi "sportovni" brzdice tak ani jinou cestu nez pres adapter nemasMartin IV. píše:no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!
Pokud mas origo kotouc dejme tomu 253x20 a pak chces pouzit 300x30 tak tezko pouzijes puvodni brzdic ... pokud jdu treba z 278x24 na 293x24 tak klidne se stejmym brzdicem
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tohle je blbost měnit nemusíš ani jednu věc ... jen přidat adaptér ...Martin IV. píše:no pokud změníš velikost kotouše, musíš změnít i brzdič(brzdový třmen) a těhlice!!NTI píše:Lip budes brzdit i kdyz das jen vetsi kotouce se stejnyma brzdicema (mas vetsi moment pri brzdeni)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Tohle je taky blbost. Derovani a drazkovani kotoucu je delano z uplne jinych duvodu (= odvod plynu a prachu mezi destickami a kotouci). Ty kotouce samy se nekrouti, ale ten material desticek se pri vysokych teplotach, pro ktere ty desticky nebyly urceny, nanasi na ty kotouce - a vpodstate se k nim "privaruje", coz potom vetsina lidi mylne povazuje za zkroucene kotouce. Kotouce slouzi jen k jednomu jednoduchemu ucelu: prevest kinetickou energii do tepelne, k cemuz musi absorbovat dostatecne mnozstvi tepla a efektivne ho prevest do okolniho vzduchu. Toho je dosazeno jejich velikosti, masy (mass), pouziteho materialu a designu.Martin IV. píše:pozor nejde jen o destičky. Ale hlavně když máš děrované kotouče, tak mají menší tendenci se kroutit - což třeba u mě byla příčina výměny, mám na nich nalítáno 37000 a musely prač..Taboo píše:V dnesni dobe, kdy material desticek je na mnohem vyssi urovni nez pred 20ti lety, je to derovani a drazkovani kotoucu jen vice mene pro okrasu nez k uzitku.
Pokud nekdo jen vymeni "pokrouceny" kotouc za derovany - te same velikosti a z toho sameho materialu, pouzije ten samy model desticek a nezmeni jezdecky styl, tak skonci s "pokroucenymi" kotouci drive, nez s temi nederovanyma. Duvodem je snizeni masy toho kotouce a jeho nasledovny vyssi "heatsoak" zatimco ta vymena tepla mezi tim kotoucem a okolnim vzduchem se nezmeni.
IQ stylingem nenahradis.
Mel bych moznost dat ty kotouce z Peugeot Boxer, jsou to 300mm, ale... maji roztec sroubu 5*130mm a taky vetsi stredovou diru, ja mam 5*108. Daji se nejak ty kotouce prevrtat na tu mou roztec? Jinak tloustka toho kotouce je +- stejna, takze i brzdice bych mohl ponechat puvodni, jen ty adaptery by se musely udelat. Jo, a jeste, ma to smysl jit z puvodnich 276mm kotoucu na 300mm. To uz je rekl bych dost rozdil, takze by to poznat melo jit. Nebo se mylim?
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no mě zas ten rozdíl v průměru nepřijde nikterak ukrutně rozdílný teda ... když už budeš dělat adaptéry dej jiný brzdiče to bude mít zásadní efekt ..
já přecházím z 270 na 330 + 4 píst ..
já přecházím z 270 na 330 + 4 píst ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"