KOmbinace kotoučů a desek

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Idaho »

Co říkáte na kombinaci kasických ocelových kotoučů ( vetraných s drážkama a otvory ) např. EBC Sport rotors nebo Power Slot spolu s keramickými deskami?? Je to použitelné ?

Osobně se mi to nezdá vhodné, radši bych zákazníkovi doporučil kevlarové ale vzhledem k tomu že vím o brzdách ho*no tak proste nevím co mu na to říci :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Břéťa »

A ja mel za to ze klasicke kotouce jsou litinove, o ocelovych slysim poprvy...
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Idaho »

Břéťa píše:A ja mel za to ze klasicke kotouce jsou litinove, o ocelovych slysim poprvy...
bud to blbě překládám nebo se výrobce trošku sekl :D

Rotor Material: Iron
Rotor Finish: Gold zinc plated
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od hIGGI »

Iron je litina
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

a iron man je litinový muž, tzv radiatorman
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Brutus
Moderátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 23 pro 2004 22:47
Bydliště: Crash bar
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Brutus »

No rozhodně ocel je steel...iron je železo nebo litina 8)
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od sotomaior »

iron je zelezo-litina,, a litina je ted uz tak propracovana ze mnohdy ma lepsi vlastnosti nez ocel,viz treba LKG,ADI apod. litiny...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
Brutus
Moderátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 23 pro 2004 22:47
Bydliště: Crash bar
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Brutus »

záleží na použití :ja_nic:
E30 kundokábrolap
www.mrdna.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Idaho »

Brutus píše:záleží na použití :ja_nic:
no j epotřeba aby brzdy dlouho vydržely a vydržely i vysokou teplotu a dlouhodoubou zátež ( okruhové ježdění, spíše endurance jízdy ), práve rozhoduej mezi keramikou a kevlarem..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od kentoya »

Brutus píše:No rozhodně ocel je steel...iron je železo nebo litina 8)
anebo slitiny železa at je to kompletní
a metal je kov
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od sotomaior »

on se na brzdy dava kevlar??? kdyz porsche lamba apod stoji keramicke brzdy take prachy tak to rozhodne neco vydrzi( ale je pravda ze prvni gen. u porsche na okruhu zhorela - co sem cetl)
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Příspěvek od barry »

jak dáš keramické desnky na litinové kotouče tak kotouče půjdou brzy srát! Můj názor
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Idaho »

kevlarové desky sou celkem už běžná záležitost, otázka zda na kotouče bdeu lepší kevlar enbo keramika, životnost kotoučů neřeším, jde spíše o to jak se to bude chovat na vytrvalostních závodech :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Scou
Příspěvky: 8
Registrován: 20 led 2007 00:34
Kontaktovat uživatele:

hmmmmmmm a cena ?

Příspěvek od Scou »

Cena těchto keramických desek ? od seriových :?

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Shr3k »

Pane, kombinace EBC gold zinc plated, slotted kotoučů versus jakýchkoliv závodních brzdových materiálů je vražedná. Na takové relativně obyčejné kotouče patří Red nebo Green desky od EBC a je to. Pokud chce zákazník brzdit s racing deskama (nevím teda od koho) na vytrvalostních závodech, tak na takové desky patří plovoucí kotouče s duralovým středem, jinak ty obyčejné kotouče utaví. Viz. Galfer Racing, Tar-ox Racing...

Obrázek
Obrázek
Obrázek
... atd
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od GTRunner »

Shr3k píše:Pane, kombinace EBC gold zinc plated, slotted kotoučů versus jakýchkoliv závodních brzdových materiálů je vražedná. Na takové relativně obyčejné kotouče patří Red nebo Green desky od EBC a je to. Pokud chce zákazník brzdit s racing deskama (nevím teda od koho) na vytrvalostních závodech, tak na takové desky patří plovoucí kotouče s duralovým středem, jinak ty obyčejné kotouče utaví. Viz. Galfer Racing, Tar-ox Racing...
..a proc? :? no prave ze Green-stuff a Red-stuff desky jsou hodnoceny jako docela naprd..(ja bych je pouzil tak maximalne na zadni napravu).
To ze je kotouc plovouci s duralovym stredem jeste neznamena, ze jsou odolne vuci "utaveni"...i klasickej kotouc muze velice dobre fungovat (pokud je z kvalitniho materialu) s "racing" destickama a naopak, i plovouci se muze (a ze se to stava casto) zkroutit a popraskat.

Jinak tyhle kotouce Tar-ox na obrazku nejsou plovouci :nono:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
Shr3k
Příspěvky: 591
Registrován: 09 bře 2004 20:01
Bydliště: bažina ;)
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Shr3k »

GTRunner píše:..a proc? :? no prave ze Green-stuff a Red-stuff desky jsou hodnoceny jako docela naprd..(ja bych je pouzil tak maximalne na zadni napravu).
No právě že EBC Green a Red Stuff jsou hodnocený jako docela naprd a skvěle sedí k "docela naprd" okrasným kotoučům EBC. Aspoň tak mi to doporučili, když jsem se na ptal na http://www.ebcbrakesdirect.com/ na zinc platted & slotted koutouče + Red desky na svou Mazdu jako takovou lepší kombinaci cit. "for street use".

Jistě, dvoudílné kotouče nejsou pravidlem a ani nic nezachrání, nejlepší asi bude použít takovou kombinaci racing destiček/kotoučů, kterou doporučuje výrobce. Tzn. jako Galfer X-Treme, Tar-Ox Track Day Kit apod.

Ale teď jsem se schválně mkrnul k EBC, mají tam nový evropský katalog na 2007 a už asi vím odkud vítr vane. Oni tam právě Red Stuff označují jako CERAMIC verzi takže odtud jsou asi ty "keramické" destičky Idaha. A ty "karbonové" jsou ve skutečnosti EBC DPC "CARBON" pro dodávky a náklaďáky - s prodlouženou životností. :D

Takže závěr je, pokud ony keramické destičky jsou Red Stuff od EBC, bez problémů lze použít na ony pozinkované zlaté kotouče EBC Turbo. Nicméně k závodnímu použití má tato kombinace trochu daleko.
Gr33N MoNsT3R

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Idaho »

GTRunner píše:
Shr3k píše:Pane, kombinace EBC gold zinc plated, slotted kotoučů versus jakýchkoliv závodních brzdových materiálů je vražedná. Na takové relativně obyčejné kotouče patří Red nebo Green desky od EBC a je to. Pokud chce zákazník brzdit s racing deskama (nevím teda od koho) na vytrvalostních závodech, tak na takové desky patří plovoucí kotouče s duralovým středem, jinak ty obyčejné kotouče utaví. Viz. Galfer Racing, Tar-ox Racing...
..a proc? :? no prave ze Green-stuff a Red-stuff desky jsou hodnoceny jako docela naprd..(ja bych je pouzil tak maximalne na zadni napravu).
To ze je kotouc plovouci s duralovym stredem jeste neznamena, ze jsou odolne vuci "utaveni"...i klasickej kotouc muze velice dobre fungovat (pokud je z kvalitniho materialu) s "racing" destickama a naopak, i plovouci se muze (a ze se to stava casto) zkroutit a popraskat.

Jinak tyhle kotouce Tar-ox na obrazku nejsou plovouci :nono:
Právě zákazník má silne omezené finace a s kompletním kitem brzd počítá avšak udajně až po květnu, do té doby potřebuej něco co mu vydrží jeden závod a jeho poptávka znela čistě na EBC :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Brzdy na 205GTI

Příspěvek od Franus »

Zdravim, chci misto stavajicich vetranych kotoucu poridit nejake sportovni. Puvodne jsem chtel poridit klasicke OMP pro skupinu N (3560.-Kč + 2.173,-Kč desky do 971°C ) dale jsem zjistil, ze OMP dela i tzv radu tuning ( kotouče 4.126,-Kč + desky 985,- Kč) tyto tuningove kotouce by mely byt oproti eN-kovym drazkovane a vrtane (ale nevim, jakou snesou zatez). Tak se chci zeptat, ktere by mely byt lepsi pro sportovni vyuziti, jestli mate s OMPckama zkusenosti. Dale by me zajimalo, srovnani OMP a kotoucu Zimmerman. Proste piste, sve zkusenosti, diky.

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: KOmbinace kotoučů a desek

Příspěvek od Vecernicek »

litina je tvrdší oproti pružné oceli to je jasné. Ale taky je křehká. Jinak by se už dávno používala ve stavebninách. Ale baráky musí být pružný tudíž ocel.
Brzdy by neměly být pružný proto tvrdé materiály... keramika, litina, kevlar...
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“