uprava podvozku - info

Nápravy, podvozky, snižování, brzdy, řízení - vše kolem náprav a brzd

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

když tedy udelam vše do silonu (neni to přimo silon je to neco podobneho takove modrej bazmekt)
no proste mi jde oto jestli namazat šroub ktery prochazi s krz to futro?a popřipade čim aby se nelepil nato prach?
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Krosmen »

myslím že silon nebudeš muset mazat....Já chci jak to popisoval libor,futra z nějakého-nepamatuju si jaký mi to libor říkal materiálu který má samomazací vlastnosti a šrouby s nechám vyrobit s přesným osazením a podvolez bude naprosto bez jediné pružné části,ještě vyřeším horní uložení-asi vezmu celý XYZ set na jiné auto a upravím horní misky......
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

ja prave myslel do toho silonu ješte dat ocelovou trubku taky bych to rad vše udelal naprosto bez gum ale uplne do kovu to dat nechci
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

jakej material by jste použily na pouzdra mysto tech silenbloku?myslim jakej plast
když to tak studuju tak vetšina silonu nema moc dobre charakteristiky pro toto
použiti a kovova futra (bronz a podobne) toho se trošku bojim radši nejakej plast
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

Vůbec se kovu neboj! Jen bude chvilka zavarim napevno i silentbloky motoru jak radil Taboo. Nechal jsem teď udělat na zkoušku pouzdra přední nápravy z te nejtvrdší gumové směsi co mají k dispozici na silentbloky.cz a uvidíme. Taky jednu sadu z PUR aby mohlo být srovnání.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

když bude kov bude se muset i mazat a myslim si že ten kov bude nachilnejši ny vytloukani
kdysi jsem to mel na šade a vydrželo to cca rok ted jsem ael objevil plast ZX 100 K docela splnuje
všechny požadavky
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

Precti si téma od začátku. Tovární podvozek je o kompromisu. Takže volba je buď komfort nebo motokára když budes chtít ten kompromis odstranit. Původně jsme chtěli použít bronz s grafitovymi hnízdy,ale nakonec jsme rozhodli kalena ocelová pouzdra viz obrázek předtím s mazníci a k tomu kalene šrouby. Vůle dira/šroub 0.1mm. Nemám obavu při naježdenych km o nějaké extrémní opotřebení.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

to si nemyslim že je dobra kombinace kaleny na kaleny jednak kalene současti budou dosti křehke
a při vulich 0,1mm to opotřebeni no nevim je to dos volne ne??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

Vezmi originální pouzdro,originální šroub,změř a zjistiš že je tam vůle 1mm v některých případech i více a bez problémů to v této konfiguraci najede desítky tisíc kilometrů.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

asi maš pravdu ale už jen z duvodu že bych tam mel dat ocelova pouzdra o pumeru 65mm a delce 70mm jenom na předku jich je 8 tak mam pomalu desetikilovou zatěž myslim že ten plast bude lepši a nebude potřeba mazani
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

samozřejmě velikost těch pouzder musíš přizpůsobit. Tím že to je kovové stačí třeba v průměru 25mm. Nebo udělat z hliníku a nalisovat jen ocelové pouzdro.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

no zkusim nejprve ten plast ikdyž kov by prome byl rychlejši ten mam kdispzici
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

[quote="Taboo"]Profilovou oceli uzavreneho prurezu. Ja osobne davam prednost tomuto stylu:
http://speed-eng.com/store/images/BMR%2 ... 20Bushings" onclick="window.open(this.href);return false;

chtel jsem se optat jaka sila steny materialu a cca rozmery se použivaji na takovato ramena
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:09, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

kony5
Příspěvky: 1337
Registrován: 30 pro 2008 22:21

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kony5 »

připojím taky dotaz , uchycení náprav eclipse gsx taboo určitě ví, ty 4 silentbloky na přední nápravě uchycení dural, ten držák silentbloku ramene prošroubovaný do kastle mám silentblok z silonu, zadni napravnice uchycení dural a ta vzpěra za diferencialem taky dural, zbytek silentbloku na náprave silon nějaký lepší nažloutlý prý -nejsem soustružkni tomu nerozumim ale vypadal kvalitně):-).. zadní podelná hlavní ramena jsem tam v uchycení v nápravnici kde je silentblok defatko v ramenu zavařil(myslím tim tam kde je uchycení ramene je taková ocelová vložka přes silentblok v tom plechovem rameni, tu gumu jsem vyndal šroubem na pevnou sešrouboval a kolem udělal ocelový kolečko a obvařil). muže to tak být nebo radši použít PUR silentbloky do ramen? dík

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

taboo takže mysliš že i do silonovych silenbloku je lepši střčit ocelovou trubičku ktera se bude otačet kolem šroubu?
ne aby se otačel silon po šroubu??
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

supr konečne konkretni a prome pochopitelna odpoved:-)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:10, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

ja teda k tomuto doštelovani chtel použit material kruhoveho pruřezu udelat donej pravi a levi zavit a dotoho zašroubovat třebas kulove čepy.(neco jako princip anglicke matky)
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

dam tam kontra matky a popřipade zalepim ale ume se nejedna o takove ramena.jinak jsem te neposlechl silon jsem udelal s rozmerem na šroub pokud se to vytluče nebo neco bude delat převrtam jej a vložim tu trubičku
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

proč to dělar jednou když na podruhé už to jde samo,že? :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

ale prd ale když jsem koupil material s takovejma vlastnostma že je samomazny a ted se to nebude hejbet tak to zkusim takle a uvidime třebas to zrovna bude lepči
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

Tak ramena,pouzdra,dodatečné vyztužení jsme myslím probrali už dostatečně. :) ale co takhle celé podvozky tlumiče/pružiny konstrukce.... Toyota už v roce 92 použila na rc verzi bezpružinový podvozek ovládaný tlakem oleje a ventily,systém měl i své čerpadlo,ale krom několika stovek kusů se to nějak masově nerozšířilo. Teď nedávno tu Taboo zmínil Bose podvozky. Shlédl jsem nějaká videa,vypadá opravdu dobře v porovnání s klasickým podvozkém. Dá se to už někde koupit?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:11, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Libor12 »

Hmm,koukám je to asi všude stejné. :( taky znám pár originálních projektu,které pro nezájem skončili pouze u funkčního prototypu. Ten podvozek ale vypadá zajímavě. Co jsem našel info tak by měl reagovat řádově do 1mS na rozdíl od klasických kde nejlepší reakčni doba je 5-10mS. Systém pracuje s napětím 300V a i si sám rekuperací vyrábí část energie ke svému pohonu. Lineární motor v takovéto velikosti je i poměrně lehký a výkonný. To vše by šlo udělat,ale problém bude řídící elektronika,která defacto musí ty motory řídit v reálném čase. V podstatě by zmizelo nějaké laborovaní s nastavením podvozku. Ale asi tam bude spousta čidel. Bude se muset snímat rychlost,otáčky kol,asi akcelerace karosérie a další. I tak bych do podobné věci investoval.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kozorozecek
Příspěvky: 618
Registrován: 02 říj 2007 21:02
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od kozorozecek »

tak ja si nemyslim že pohon kol hydromotorem je až tak převratnej je fakt že u osobnich aut asi ano ale tendle sistem
se dosti často použival na bagrech traktorech a ruznych samohybech dokonce i tanky snad maj hydromotory ale to je
asi to same jako dnešni hybridy elektromotory na kolech se použivaji taktež na bagrech i na lokomotivach a spalovaci
motor pohani jen generatory.
mercedes C w202 141kw
holky a auta to je moje

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: uprava podvozku - info

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 12:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a brzdy“