
bláznově spotřebě u tdi 5,5 litru sviznou jizdou nemam nejmensi duvod neverit, taky jsem s nima neco malo najezdil a vim co zerou, vyloženě prasečí jízdou to bude víc určitě, ale taky při větší snaze neni problém třeba 4,5/100, aniž by si kdokoliv z pasažéru všimnul nějaký extra snahy o uspornou jizdu. V menším zatížením neni moc velkej problém ani pod 4 v autech velikosti maximálně passata.
Nehodlám se tu s nikým, hádat, jenom slušně diskutovat, uvedu pouze fakta, který nemám jak dokázat, ale taky nemam jedinej důvod si vymejšlet. Já nemám problém s benzinovejma N/A třílitrama svižnou jízdou jezdit kolem 8/100. Stejně tak jako jinej člověk zase třeba nemá problém šnečí jízdou s těma samejma motorama jezdit za 12. Extraspořivou jízdou se dá i s tim třílitrem jet klidně pod 7.
Jen tak v rychlosti, co je u mě svižná jízda, prostě okresky a silnice 1. třídy rychlost 80-150, podle situace a okolností. Akcelerace stylem svižně se rozjíždět tak na půl plynu a motor držet v nejefektivnějších otáčkach, tzn někde kolem max krouťáku. Při nepotřebě akcelerace a max krouťáku co nejmíň plynu a otáček, ale zase bych v životě motor nepodtáčel, kromě mnohem většího opotřebení tím už zase i ta spotřeba roste většinou.. Využívat škrtící klapky u větších kopců a jízdy na volnoběh u menších. To samý, při nutným zpomalování, stačí jezdit hlavou a člověk ani nemusí používat moc brzdy za běžnýho provozu, ono v 90% případů člověk vidí dopředu, kdy má kde zpomalovat, takže zase využívání škrtící klapky (tím myslím zpomalovat bez plynu se zařazenym kvaltem = momentální spotřeba 0) a tak dále. Pak taky docela podstatná jízda do kopce, snažit se nemuse do něj akcelerovat a opět motor držet v efektivních otáčkách, tam je v takovym případě spotřeba nejlepší, to samý jako u tý akcelerace.
Teorii v praxi nahradí cit a zkušenosti.
A to nejsou žádný teoretický žvásty, jen se snažím teoreticky popsat to, co znám už dlouho z praxe...
Jinak co je pravda, že po městě se s takovym motorem pod 10 blbě dostává, pokud člověk nechce bejt brzda provozu, reálně to bejvá spíš kolem dvanácti.
A samozřejmě tohle všechno padá, jakmile si člověk neodpustí každou chvíli točky do plnejch atd, (no ono to nemusí bejt ani každou chvilku, stačí i docela sporadicky a spotřeba už je někde dost jinde) pak zas není problém třeba 30/100 v extrému.
Mimochodem můj nejdelší zvládnutej pokus o zjištění spotřeby biturba normální jízdou byla asi hodinová jízda po D1 rychlostí do 150/km/h a spotřeba byla asi 9,1/100, docela by mě zajímalo, kolik tak může takhle žrát normální jízdou i za jinejch okolností na okreskách a tak, ale u něj veškerý takový pokusy končili po pár minutách, nebyl jsem prostě nikdy schopnej odolat tomu, co to umí
