Před a po

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Před a po

Příspěvek od Beaver »

Jakých plynů ? Ty snad používáš staré destičky s obsahem azbestu ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

awaj12
Příspěvky: 788
Registrován: 17 říj 2007 07:04

Re: Před a po

Příspěvek od awaj12 »

Na tom co beaver napsal není snad nic nepochopitelného ale taky by mě zajímalo jak to s těmahle brzdama je. Já měl vždy za to, že drážkovanými kotouči s origo průměrem do origo brzd si můžu jen uškodit, právě kvůli té menší třecí ploše a pouze moje doměnka je, že tohle může být dobré leda na dlouhé zatápění na okruhu kdy ti začnou brzdy bez drážkování dřív vadnout což pak převáží nevýhodu menší třecí polochy - ale to je jen můj výplod fantazie.

Kdopak tomu rozumí?

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Před a po

Příspěvek od LiberaleMiguel »

awaj12: drážkování ti brzdy líp neuchladí, na to je vrtání :-)
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

awaj12
Příspěvky: 788
Registrován: 17 říj 2007 07:04

Re: Před a po

Příspěvek od awaj12 »

Pardon, drážky jsou na odvod prachu z desek, ja? Dyštak mě oprav :) Ovšem ty ,,prohlubně´´ na fotce jsou k čemu? (pokud dobře vidím není to skrz)

jajiN
Příspěvky: 1616
Registrován: 01 říj 2010 06:34
Bydliště: za humny (je drak)

Re: Před a po

Příspěvek od jajiN »

estetický efekt :lol:

Deri
Příspěvky: 54
Registrován: 03 dub 2013 19:50

Re: Před a po

Příspěvek od Deri »

Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku. :lol:
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.

A čim rychlejš se dostane ten prach a odpadní plyny pryč z třecí plochy tak tim míň se brzdy pak přehřívaj. Ani díry nejsou kvůli nějakýmu proudění chladícího vzduchu(kterej tam stejně napříč nijak moc neproudí), ale aby od destiček měly kam unikat tyhle emise (emise z brždění je souhrný název pro prach, úlomky, plyny a teplo vzniklé třením destičky o kotouč), který se tam vytvářej.

Ty prohlubně slouží k tomu samému jako drážky a díry. Akorát na rozdíl od děr skrz hrozí u důlků a drážek menší nebezpečí že ten kotouč praskne.

Samozřejmě, že vrtání a drážkování má větší vliv při větších zatíženích, takže čím intenzivnější a delší brždění je, tím více se projevují jejich výhody. :pifko:

a abych se držel toho před a po tak : (H&R pružiny a Bilstein tlumiče)
http://imageshack.us/photo/my-images/4/gw1p.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/835/r8we.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Deri dne 23 čer 2013 22:19, celkem upraveno 2 x.
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od JOE_Cik »

ja zas videl popraskaný kotouče jenom u dírek ....a u drážek nikdy... :-D :-D :-D
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Před a po

Příspěvek od posero »

Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku. :lol:
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.
myslíš to vážně co píšeš? hlavně tu sekci o keremických red stuff?
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Deri
Příspěvky: 54
Registrován: 03 dub 2013 19:50

Re: Před a po

Příspěvek od Deri »

Co bych jako neměl myslet vážně? smím-li se zeptat?
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Před a po

Příspěvek od Beaver »

Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku. :lol:
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.
Takže všechno co je nějak cítit uvolňuje plyn ? ;-) Opakuju znovu - plyn, který omezoval dosednutí desky na kotouče se vytvářel u starých brzdových obložení s obsahem azbestu. Dneska dřív desky upečeš a zesklovatíš jejich povrch než abys vyprodukoval nějaký plyn.
Deri píše:A čim rychlejš se dostane ten prach a odpadní plyny pryč z třecí plochy tak tim míň se brzdy pak přehřívaj. Ani díry nejsou kvůli nějakýmu proudění chladícího vzduchu(kterej tam stejně napříč nijak moc neproudí), ale aby od destiček měly kam unikat tyhle emise (emise z brždění je souhrný název pro prach, úlomky, plyny a teplo vzniklé třením destičky o kotouč), který se tam vytvářej.
Ty díry se při běžném provozu stejně za chvilku zanesou prachem a nedělají vůbec nic. To za prvé. Za druhé, jejich skutečný význam (a zvlášť historicky) je odlehčit velký těžký kotouče. Velký kotouče jsou na výkonných autech proto, že při potřebě intenzivně brzdit se mění pohybová energie na tepelnou a kotouč se tím pádem zahřívá - čím víc materiálu, tím delší dobu se bude zahřívat a tím později ti brzdy zvadnou. Jakmile je kotouče ale hodně velkej, je taky hodně těžkej a tak se to vykompenzuje vrtáním, kterým se zas něco materiálu ubere (kotouče musí mít určitý průměr aby na to pasovala patřičně široká destička). V dnešní době se to řeší už spíš používáním extra materiálů, díky kterým jsou kotouče lehčí a vrtání je spíš jen designová záležitost, reálnou funkci to nezastává (asi jako křídlo na VW Golf).
Deri píše:Ty prohlubně slouží k tomu samému jako drážky a díry. Akorát na rozdíl od děr skrz hrozí u důlků a drážek menší nebezpečí že ten kotouč praskne.
Zase špatně. Drážkování je ryze funkční prvek, který "strouhá" destičky, aby se udržela rovná plocha a destička optimálně seděla na kotouči. V běžném provozu platí často to co u vrtání, tj. drážky se zanáší prachem z destiček, který se navíc má snahu při silném zahřátí kotoučů zapékat. I tak to je pořád o něco smysluplnější, než mít vrtané kotouče, ale je potřeba počítat s tím, že můžou desky mizet podezřele rychleji, než u hladkých kotoučů.
Deri píše:Samozřejmě, že vrtání a drážkování má větší vliv při větších zatíženích, takže čím intenzivnější a delší brždění je, tím více se projevují jejich výhody.
No spíš čím delší a intenzivnější brzdění, tím dřív poznáš ty nevýhody - děrovaný kotouče dřív ohřeješ, dřív zvadnou, dřív uvaříš brzdovou kapalinu, dřív popraskají.

Když mrkneš na brzdy v F1, ve WRC, v DTM... všude jsou buď plný a nebo s drážkama. Brutálně namáhaný jsou třeba brzdy na dopravních letadlech (soustava několika kotoučů a sad destiček) a podle tvé teorie by se tam teda mělo vyvíjet neskutečné množství plynu. A víš co ? Jsou tam plný kotouče.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

posero
Příspěvky: 584
Registrován: 02 kvě 2007 12:45

Re: Před a po

Příspěvek od posero »

Deri píše:Co bych jako neměl myslet vážně? smím-li se zeptat?
no pomineme to, že jsi vyhodil peníze za brzdy EBC.. red stuff jsou takovej průměrnej aftermarket na keramiku a sportovnejší jízdu rovnou zapomeň

ty teorie o drážkach a dírach jsou taky fajn ale krom pobavení asi nic nového nepřinesly, kdyby jste četli co se tu dávno psalo tak to víte taky 8)
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: Před a po

Příspěvek od Kane13 »

Chlapci, nechcete si povídat o brzdách v jiným threadu??
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

Deri
Příspěvky: 54
Registrován: 03 dub 2013 19:50

Re: Před a po

Příspěvek od Deri »

OK takže podle tebe vzduch s tim rozžhavenym materiálem destiček nijak nereaguje, že tam neprobíhá žádná oxidace atd....

Copak se asi stane s teplem, který nemá kam unikat? ano začne se akumulovat.
a když se teplo akumuluje co se děje? ano daný prostor ohřívá ještě víc.
a co se stane když se uvolní prostor kam z těch pórů obložení může teplo uniknout ? ano prostor se ochladí
a jak to teplo unikne ? no tim že předá destička energii chladnějšímu vzduchu, kterej se tam dostal.
a kudy se ho tam dostalo víc? po rovný ploše nebo drážkama/dírama? ...
vzduch asi plyn není že?

Netvrdím, že se neuplatňují i jiné funkce jako udržování rovné plochy další a že něco nemá i svoje nevýhody, taky netvrdim,že sou nějaký kouče nejlepší, protože každej materiál a kontrukce má svoje využití něco brzdí líp za studena něco se musí pořádně rozfedrovat aby to brzdilo a jinde sou dělaný kompromisy.

PS: omlouvám se za sebe i ty ostatní za zasvinění vlákna :oops: dál už se k tomu tady nebudu vyjadřovat spek stejně to jak tak koukám na místní osazenstvo nemá moc smysl :zadek:
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Před a po

Příspěvek od Beaver »

Deri píše:a když se teplo akumuluje co se děje? ano daný prostor ohřívá ještě víc.
a co se stane když se uvolní prostor kam z těch pórů obložení může teplo uniknout ? ano prostor se ochladí
a jak to teplo unikne ? no tim že předá destička energii chladnějšímu vzduchu, kterej se tam dostal.
Destička teplo vzduchu nepředává, destička teplo generuje třením o kotouč. Teprve ten kotouč se chladí vzduchem, který obtéka podél něj (u plných) a nebo ideálně skrz něj (u větraných). Díra v materiálu kotouče s ohledem na obtok vzduchu nemá absolutně žádný efekt.
Deri píše:vzduch asi plyn není že?
Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny.
Takže destičky vyrábí při brždění vzduch ? Super ! :lol:
Deri píše:každej materiál a kontrukce má svoje využití něco brzdí líp za studena něco se musí pořádně rozfedrovat aby to brzdilo
Ohřívá se materiál destiček, aby změknul a brzdil. Naopak materiál kotoučů je žádoucí mít studenej z toho důvodu, co už jsem psal - čím dřív je ohřeješ do maxima, tím dřív ztratíš brzdný účinek. "Rozfedrování" kotoučů pro získání brzdného účinku je hovadina.

Škoda, že už se nebudeš vyjadřovat, docela mě to pobavilo :) Další "tuner" co zhoršuje brzdný účinek vrtaným kotoučem o průměru série. Dej tam čtyřpístky a 300mm kotouče a uděláš líp.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Deri
Příspěvky: 54
Registrován: 03 dub 2013 19:50

Re: Před a po

Příspěvek od Deri »

Spolu s pár dalšími částmi čeká na lak :wink:
Obrázek

Beaver fakt exot, ale opravdu na takovýho už sem dlouho nenarazil ... přestaň laskavě překrucovat moje přspěvky vytrháváním částí z kontextu. Děkuji :-x
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Před a po

Příspěvek od tholis »

Beaver: Ve všem co říkáš je cítil logika a přikláním se k tomu. Každopádně v jednom ti nemohu dát za pravdu. Vrtáné kotouče či drážkované budou o něco chladnější (v řádu setin vteřiny) a to z důvodu větší plochy povrchu na který působí vzduch (chladivo). Každopádně to je tak strašně až bezvýznamně zanedbatelné že sem to asi neměl ani zmiňovat :lol: :lol:

Obrázek



Obrázek
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Vavris.cz
Příspěvky: 446
Registrován: 23 zář 2009 18:59

Re: Před a po

Příspěvek od Vavris.cz »

tholis: napadlo mě to taky, ale připadalo mi to taky tak bezvýznamné, že jsem to taky ani nezmiňoval :mrgreen:
IF everything seems Under Ccontrol, you should Know, you're just not going fast EnoUgh.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Před a po

Příspěvek od Beaver »

I kdyby to tak nakrásně bylo (a podle mě to je nejspíš i neměřitelný), nevyváží to tu nevýhodu odebranýho materiálu, díky kterýmu se to celkově bude zahřívat o to kratší dobu a brzdit o to menší plochou, plus následné nevýhody s praskáním. Ale přiznávám, že v dobách dávno minulých jsem si taky myslel, že vrtané kotouče jsou cool (v obou smyslech slova :lol: ) a plánoval je na Supru :D Holt člověk k tomu musí dospět sám.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Před a po

Příspěvek od tholis »

Beaver: Taky jsem vyléčen 8)
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od Butcher »

Beaver píše: Holt člověk k tomu musí dospět sám.
8)

I kdyz jezdim vzadu(dopredu uz nikdy) vrtany a drazkovany EBC Turbo Groove vzadu uz 4 rokem a zatim drzi :lol: Akorat menim desky...DS2500.
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Před a po

Příspěvek od tholis »

Já myslel že je lepší tvrdá deska měkkej kotouč :?
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
Butcher
Příspěvky: 3186
Registrován: 15 říj 2006 23:48
Bydliště: Sodom and Gomorrah
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od Butcher »

To si myslim ze ne...kazdopadne nechapu jak jsi to z toho vyvodil? :D
KEHO rennsport

Uživatelský avatar
T.i.m.u.r
Příspěvky: 350
Registrován: 08 bře 2010 17:43
Bydliště: Žatec / Ústí nad Labem / Praha / Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od T.i.m.u.r »

Pane Tholis, oni vám tam zapomněli domalovat šipku na nárazník :nono: :lol:
r.v.: 1974 - 55HP/80Nm

(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz

BIGPAPA
Příspěvky: 9161
Registrován: 09 čer 2007 01:50
Bydliště: PIT-STOP
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od BIGPAPA »

ona tam je, ale jak je to auto i šipka bílé tak to není vidět 8) :lol:
Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Před a po

Příspěvek od tholis »

Mě se líbí jak to sklízí posměch snad od každého :D :D Asi mám fakt divnej vkus :D
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
JOE_Cik
Příspěvky: 4742
Registrován: 17 srp 2008 20:56
Bydliště: Sokolov-Březová
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od JOE_Cik »

mno tak to už radši mladou ani neukazuj :lol: :lol: :lol: :lol:
Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Před a po

Příspěvek od tholis »

Joe: Mizernej vkus mám jen na auta..a co tak sleduju tak i na fóra :lol:
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Před a po

Příspěvek od SPEEDY »

A já teda pořád žiju v domnění, že je lepší dát měkkou desku, která se sice rychleji ztrácí, ale brzdí a minimalizujou se všemožný pazvuky ve smyslu brzdícího vlaku :D
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel
Příspěvky: 3089
Registrován: 04 srp 2011 19:12
Bydliště: Havířov

Re: Před a po

Příspěvek od LiberaleMiguel »

Obrázek

jedno těsně před dokončením :?: Ještě tomu chybí nějaké ty repráky do kufru(cca 2kW)
btw: všechno na autě je legálně :-)
A pro rýpaly, že "todle už je OUT" - projekt začal před 4 lety
Naposledy upravil(a) LiberaleMiguel dne 24 srp 2013 21:38, celkem upraveno 1 x.
Keep /-/atin'

Cokoliv Polsky, Allegro -> SZ nebo ideálně rovnou Facebook

Skořepiny na míru

Jardafox
Moderátor
Příspěvky: 6530
Registrován: 02 srp 2004 11:27

Re: Před a po

Příspěvek od Jardafox »

si dal někdo hodně práce s tím odtuzením, proč nekoupil sériovku rovnou? :roll:

:lol:
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd

Odpovědět

Zpět na „Pokec“