Před a po
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
Re: Před a po
Jakých plynů ? Ty snad používáš staré destičky s obsahem azbestu ?
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Před a po
Na tom co beaver napsal není snad nic nepochopitelného ale taky by mě zajímalo jak to s těmahle brzdama je. Já měl vždy za to, že drážkovanými kotouči s origo průměrem do origo brzd si můžu jen uškodit, právě kvůli té menší třecí ploše a pouze moje doměnka je, že tohle může být dobré leda na dlouhé zatápění na okruhu kdy ti začnou brzdy bez drážkování dřív vadnout což pak převáží nevýhodu menší třecí polochy - ale to je jen můj výplod fantazie.
Kdopak tomu rozumí?
Kdopak tomu rozumí?
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Před a po
awaj12: drážkování ti brzdy líp neuchladí, na to je vrtání 

Re: Před a po
Pardon, drážky jsou na odvod prachu z desek, ja? Dyštak mě oprav
Ovšem ty ,,prohlubně´´ na fotce jsou k čemu? (pokud dobře vidím není to skrz)

Re: Před a po
estetický efekt 

Re: Před a po
Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku.
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.
A čim rychlejš se dostane ten prach a odpadní plyny pryč z třecí plochy tak tim míň se brzdy pak přehřívaj. Ani díry nejsou kvůli nějakýmu proudění chladícího vzduchu(kterej tam stejně napříč nijak moc neproudí), ale aby od destiček měly kam unikat tyhle emise (emise z brždění je souhrný název pro prach, úlomky, plyny a teplo vzniklé třením destičky o kotouč), který se tam vytvářej.
Ty prohlubně slouží k tomu samému jako drážky a díry. Akorát na rozdíl od děr skrz hrozí u důlků a drážek menší nebezpečí že ten kotouč praskne.
Samozřejmě, že vrtání a drážkování má větší vliv při větších zatíženích, takže čím intenzivnější a delší brždění je, tím více se projevují jejich výhody.
a abych se držel toho před a po tak : (H&R pružiny a Bilstein tlumiče)
http://imageshack.us/photo/my-images/4/gw1p.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/835/r8we.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.
A čim rychlejš se dostane ten prach a odpadní plyny pryč z třecí plochy tak tim míň se brzdy pak přehřívaj. Ani díry nejsou kvůli nějakýmu proudění chladícího vzduchu(kterej tam stejně napříč nijak moc neproudí), ale aby od destiček měly kam unikat tyhle emise (emise z brždění je souhrný název pro prach, úlomky, plyny a teplo vzniklé třením destičky o kotouč), který se tam vytvářej.
Ty prohlubně slouží k tomu samému jako drážky a díry. Akorát na rozdíl od děr skrz hrozí u důlků a drážek menší nebezpečí že ten kotouč praskne.
Samozřejmě, že vrtání a drážkování má větší vliv při větších zatíženích, takže čím intenzivnější a delší brždění je, tím více se projevují jejich výhody.

a abych se držel toho před a po tak : (H&R pružiny a Bilstein tlumiče)
http://imageshack.us/photo/my-images/4/gw1p.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/835/r8we.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Deri dne 23 čer 2013 22:19, celkem upraveno 2 x.
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
- JOE_Cik
- Příspěvky: 4742
- Registrován: 17 srp 2008 20:56
- Bydliště: Sokolov-Březová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
ja zas videl popraskaný kotouče jenom u dírek ....a u drážek nikdy...




Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Re: Před a po
myslíš to vážně co píšeš? hlavně tu sekci o keremických red stuff?Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku.![]()
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.
Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Před a po
Co bych jako neměl myslet vážně? smím-li se zeptat?
Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
Re: Před a po
Takže všechno co je nějak cítit uvolňuje plyn ?Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny. Chtělo by to trochu zopáknout fyziku.![]()
Proto taky brzdy při intenzivnějšim brzdění smrdí teplo ani prach jako takový nesmrděj.

Ty díry se při běžném provozu stejně za chvilku zanesou prachem a nedělají vůbec nic. To za prvé. Za druhé, jejich skutečný význam (a zvlášť historicky) je odlehčit velký těžký kotouče. Velký kotouče jsou na výkonných autech proto, že při potřebě intenzivně brzdit se mění pohybová energie na tepelnou a kotouč se tím pádem zahřívá - čím víc materiálu, tím delší dobu se bude zahřívat a tím později ti brzdy zvadnou. Jakmile je kotouče ale hodně velkej, je taky hodně těžkej a tak se to vykompenzuje vrtáním, kterým se zas něco materiálu ubere (kotouče musí mít určitý průměr aby na to pasovala patřičně široká destička). V dnešní době se to řeší už spíš používáním extra materiálů, díky kterým jsou kotouče lehčí a vrtání je spíš jen designová záležitost, reálnou funkci to nezastává (asi jako křídlo na VW Golf).Deri píše:A čim rychlejš se dostane ten prach a odpadní plyny pryč z třecí plochy tak tim míň se brzdy pak přehřívaj. Ani díry nejsou kvůli nějakýmu proudění chladícího vzduchu(kterej tam stejně napříč nijak moc neproudí), ale aby od destiček měly kam unikat tyhle emise (emise z brždění je souhrný název pro prach, úlomky, plyny a teplo vzniklé třením destičky o kotouč), který se tam vytvářej.
Zase špatně. Drážkování je ryze funkční prvek, který "strouhá" destičky, aby se udržela rovná plocha a destička optimálně seděla na kotouči. V běžném provozu platí často to co u vrtání, tj. drážky se zanáší prachem z destiček, který se navíc má snahu při silném zahřátí kotoučů zapékat. I tak to je pořád o něco smysluplnější, než mít vrtané kotouče, ale je potřeba počítat s tím, že můžou desky mizet podezřele rychleji, než u hladkých kotoučů.Deri píše:Ty prohlubně slouží k tomu samému jako drážky a díry. Akorát na rozdíl od děr skrz hrozí u důlků a drážek menší nebezpečí že ten kotouč praskne.
No spíš čím delší a intenzivnější brzdění, tím dřív poznáš ty nevýhody - děrovaný kotouče dřív ohřeješ, dřív zvadnou, dřív uvaříš brzdovou kapalinu, dřív popraskají.Deri píše:Samozřejmě, že vrtání a drážkování má větší vliv při větších zatíženích, takže čím intenzivnější a delší brždění je, tím více se projevují jejich výhody.
Když mrkneš na brzdy v F1, ve WRC, v DTM... všude jsou buď plný a nebo s drážkama. Brutálně namáhaný jsou třeba brzdy na dopravních letadlech (soustava několika kotoučů a sad destiček) a podle tvé teorie by se tam teda mělo vyvíjet neskutečné množství plynu. A víš co ? Jsou tam plný kotouče.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Před a po
no pomineme to, že jsi vyhodil peníze za brzdy EBC.. red stuff jsou takovej průměrnej aftermarket na keramiku a sportovnejší jízdu rovnou zapomeňDeri píše:Co bych jako neměl myslet vážně? smím-li se zeptat?
ty teorie o drážkach a dírach jsou taky fajn ale krom pobavení asi nic nového nepřinesly, kdyby jste četli co se tu dávno psalo tak to víte taky

Honda Civic EG turbo
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Civic aerodeck
Toyota Celica GT4
Re: Před a po
Chlapci, nechcete si povídat o brzdách v jiným threadu??
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor
Re: Před a po
OK takže podle tebe vzduch s tim rozžhavenym materiálem destiček nijak nereaguje, že tam neprobíhá žádná oxidace atd....
Copak se asi stane s teplem, který nemá kam unikat? ano začne se akumulovat.
a když se teplo akumuluje co se děje? ano daný prostor ohřívá ještě víc.
a co se stane když se uvolní prostor kam z těch pórů obložení může teplo uniknout ? ano prostor se ochladí
a jak to teplo unikne ? no tim že předá destička energii chladnějšímu vzduchu, kterej se tam dostal.
a kudy se ho tam dostalo víc? po rovný ploše nebo drážkama/dírama? ...
vzduch asi plyn není že?
Netvrdím, že se neuplatňují i jiné funkce jako udržování rovné plochy další a že něco nemá i svoje nevýhody, taky netvrdim,že sou nějaký kouče nejlepší, protože každej materiál a kontrukce má svoje využití něco brzdí líp za studena něco se musí pořádně rozfedrovat aby to brzdilo a jinde sou dělaný kompromisy.
PS: omlouvám se za sebe i ty ostatní za zasvinění vlákna
dál už se k tomu tady nebudu vyjadřovat
stejně to jak tak koukám na místní osazenstvo nemá moc smysl 
Copak se asi stane s teplem, který nemá kam unikat? ano začne se akumulovat.
a když se teplo akumuluje co se děje? ano daný prostor ohřívá ještě víc.
a co se stane když se uvolní prostor kam z těch pórů obložení může teplo uniknout ? ano prostor se ochladí
a jak to teplo unikne ? no tim že předá destička energii chladnějšímu vzduchu, kterej se tam dostal.
a kudy se ho tam dostalo víc? po rovný ploše nebo drážkama/dírama? ...
vzduch asi plyn není že?
Netvrdím, že se neuplatňují i jiné funkce jako udržování rovné plochy další a že něco nemá i svoje nevýhody, taky netvrdim,že sou nějaký kouče nejlepší, protože každej materiál a kontrukce má svoje využití něco brzdí líp za studena něco se musí pořádně rozfedrovat aby to brzdilo a jinde sou dělaný kompromisy.
PS: omlouvám se za sebe i ty ostatní za zasvinění vlákna



Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
Re: Před a po
Destička teplo vzduchu nepředává, destička teplo generuje třením o kotouč. Teprve ten kotouč se chladí vzduchem, který obtéka podél něj (u plných) a nebo ideálně skrz něj (u větraných). Díra v materiálu kotouče s ohledem na obtok vzduchu nemá absolutně žádný efekt.Deri píše:a když se teplo akumuluje co se děje? ano daný prostor ohřívá ještě víc.
a co se stane když se uvolní prostor kam z těch pórů obložení může teplo uniknout ? ano prostor se ochladí
a jak to teplo unikne ? no tim že předá destička energii chladnějšímu vzduchu, kterej se tam dostal.
Deri píše:vzduch asi plyn není že?
Takže destičky vyrábí při brždění vzduch ? Super !Deri píše:Při každym bržení s jakejmakoli destičkama se krom tepla a prachu vytváří i odpadní plyny.

Ohřívá se materiál destiček, aby změknul a brzdil. Naopak materiál kotoučů je žádoucí mít studenej z toho důvodu, co už jsem psal - čím dřív je ohřeješ do maxima, tím dřív ztratíš brzdný účinek. "Rozfedrování" kotoučů pro získání brzdného účinku je hovadina.Deri píše:každej materiál a kontrukce má svoje využití něco brzdí líp za studena něco se musí pořádně rozfedrovat aby to brzdilo
Škoda, že už se nebudeš vyjadřovat, docela mě to pobavilo

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Před a po
Spolu s pár dalšími částmi čeká na lak

Beaver fakt exot, ale opravdu na takovýho už sem dlouho nenarazil ... přestaň laskavě překrucovat moje přspěvky vytrháváním částí z kontextu. Děkuji


Beaver fakt exot, ale opravdu na takovýho už sem dlouho nenarazil ... přestaň laskavě překrucovat moje přspěvky vytrháváním částí z kontextu. Děkuji

Mazda 6 2,3i - 122kW
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
(kotouče EBC TG, destičky EBC YellowStuff, HEL BrakeLines, pružiny H&R -35mm,tlumiče Bilstein B8, stabilizátory RacingBeat, Spojka Exedy Stage1, Setrvačník Exedy, 6spd swap, zadní světla CarLed, RX-8 Wheels GlossBlack...)
Re: Před a po
Beaver: Ve všem co říkáš je cítil logika a přikláním se k tomu. Každopádně v jednom ti nemohu dát za pravdu. Vrtáné kotouče či drážkované budou o něco chladnější (v řádu setin vteřiny) a to z důvodu větší plochy povrchu na který působí vzduch (chladivo). Každopádně to je tak strašně až bezvýznamně zanedbatelné že sem to asi neměl ani zmiňovat







" www.autowerks.cz "
Re: Před a po
tholis: napadlo mě to taky, ale připadalo mi to taky tak bezvýznamné, že jsem to taky ani nezmiňoval 

IF everything seems Under Ccontrol, you should Know, you're just not going fast EnoUgh.
Re: Před a po
I kdyby to tak nakrásně bylo (a podle mě to je nejspíš i neměřitelný), nevyváží to tu nevýhodu odebranýho materiálu, díky kterýmu se to celkově bude zahřívat o to kratší dobu a brzdit o to menší plochou, plus následné nevýhody s praskáním. Ale přiznávám, že v dobách dávno minulých jsem si taky myslel, že vrtané kotouče jsou cool (v obou smyslech slova
) a plánoval je na Supru
Holt člověk k tomu musí dospět sám.


Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Butcher
- Příspěvky: 3186
- Registrován: 15 říj 2006 23:48
- Bydliště: Sodom and Gomorrah
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
Beaver píše: Holt člověk k tomu musí dospět sám.

I kdyz jezdim vzadu(dopredu uz nikdy) vrtany a drazkovany EBC Turbo Groove vzadu uz 4 rokem a zatim drzi

KEHO rennsport
- T.i.m.u.r
- Příspěvky: 350
- Registrován: 08 bře 2010 17:43
- Bydliště: Žatec / Ústí nad Labem / Praha / Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
Pane Tholis, oni vám tam zapomněli domalovat šipku na nárazník



r.v.: 1974 - 55HP/80Nm
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
(Štukatérské, sochařské, restaurátorské práce - praxe více než 30let)
www.stukater.wz.cz
Re: Před a po
ona tam je, ale jak je to auto i šipka bílé tak to není vidět



Svět by byl o mnoho bezpečnejší, když by každý před vstupem do letadla musel sníst kousek slaniny....
Re: Před a po
Mě se líbí jak to sklízí posměch snad od každého
Asi mám fakt divnej vkus 



" www.autowerks.cz "
- JOE_Cik
- Příspěvky: 4742
- Registrován: 17 srp 2008 20:56
- Bydliště: Sokolov-Březová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Před a po
mno tak to už radši mladou ani neukazuj





Renault Clio 1,2 rv 97-plonkovka...SOLD
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Renault Clio 1,8 16V-letadlo..SOLD
Renault Clio Sport 172 Ph2 rv02 - hají v garáži
Renault Megane Grandtour 1,5dCi rv18 - family wagen
Fiat Doblo Maxi 1,6 MTJ 120SX rv18 - služební
Re: Před a po
Joe: Mizernej vkus mám jen na auta..a co tak sleduju tak i na fóra 

" www.autowerks.cz "
Re: Před a po
A já teda pořád žiju v domnění, že je lepší dát měkkou desku, která se sice rychleji ztrácí, ale brzdí a minimalizujou se všemožný pazvuky ve smyslu brzdícího vlaku 

EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Před a po

jedno těsně před dokončením

btw: všechno na autě je legálně

A pro rýpaly, že "todle už je OUT" - projekt začal před 4 lety
Naposledy upravil(a) LiberaleMiguel dne 24 srp 2013 21:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Před a po
si dal někdo hodně práce s tím odtuzením, proč nekoupil sériovku rovnou?



Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd