Výfuk na peugeota 309 1.4i
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Výfuk na peugeota 309 1.4i
Ahoj, měl bych dotaz pro znalce! Muj seriovej výfuk s decentní GTi koncovkou pomalu dosluhuje, o weekendu jsme s kámošem vyvařovali už několikrát vařenou přírubu a mam pocit, že další rok to nepřežije! Pořád přemýšlím, že bych si vejfuk udělal novej, teda od svodů až dozadu k autu buď nerezovou rourou (nerez jsem nikdy nevařil, tak nevim), nebo obyč kovovou a nakonec koupit nějakou universální koncovku okolo 1500- 3000 kč. ¨Jen nevím, jestli se to u tohoto auta a motoru dá udělat bez ztráty výkonu (nejlíp se ziskem). Seriovej vejfuk vypadá asi takto: Od svodů je roura pod motor, kde je první příruba, až sem bych ho chtěl zachovat, za první přírubou je kat a od něj asi 1,5m roura k poslední přírubě na kterou je nainstalovaná koncovka z 1.6ky GTička. Chtěl bych ho udělat od první příruby až dozadu novej, bez katu. Jěště mě napadá na místo katalizátoru dát rezonátor, ale s tim jsem se nikdy nesetkal a nevím, jakej by to na to mělo vliv.
Co na to říkáte, mohlo by to fungovat, nebo je to holej nesmysl?
Jedná se o Peugeot 309, 1.4i (jednobod Bosh) 55kW z 1991
Všem díky za odpovědi.
Co na to říkáte, mohlo by to fungovat, nebo je to holej nesmysl?
Jedná se o Peugeot 309, 1.4i (jednobod Bosh) 55kW z 1991
Všem díky za odpovědi.
Celej výfuk udělej udělej s nerezu jak píšeš katr dej pryč (jen trubku - nejlépe kolem ní obal s katu ať to vypadá jako kat) střeďák nech ten je napočítanej na výplach válců , a na kone dej , pokud chceš zvuk , laďák ze stejným vnitřním průměrem jako máš trubku a nebo o co nejužší pokud tak ůzkou neseženeš. (větší orura ti spomalí spaliny a nebudeš mít takovej výplach) pokud bude šírší např o 10procent tak udělej přechod = pozvolně se rozšiřující trubku. Pak se dá mluvit i o mírném nárustu výkonu ale +- par 0-5procent podle toho jak bude dobře udělanej. Pokud to chceš tichý tak tam dej koncák s nějaký sportovní verze (třeba jak si měl s toho Gti)
Re: Výfuk na peugeota 309 1.4i
No, jenže já tam žádnej střední díl nemam, nebo je kat kombinovanej se střednim dílem (jestli je to vubec možný), protože je poměrně velkej a od něj mam rouru áž dozadu. Na tydhle auta se dělali dva druhy vejfuku, ten, co mam já- kat-roura a koncovka a pak se dělal se střednim tlumičem, jen nevim, jestli i tam byl kat, nebo ne. Každopádně díky. Ještě se zeptám, dá se nerez vařit COčkem, nebo elektrikou, nebo je k tomu zapotřebí něco spešl?
Jde vařit normálně akorát ti bude ten svár rezavět ale to vůbec neva. Jinak možný to je starý bafi to tak měli taky. Když tak to tam nech celí ale podívej se do katalogu jestli se totiž dodával jen střeďák (možná na verzi bez katu nebo tak) tak by bylo lepší koupit jen ten střeďák a dát ho místo toho bazmeku. Katalisator dělá vellké výření plynů a vznikaji tam velké trubulence. Jelikož plyny spomalují pak rapidně zrychlí když vejdou do pláství pak se zase spomalí a rozvíří když jdou do přechodu a pak se ustálí až trubce takže s ním pryč. Od věci nejsou aji svody buď dubli nebo klasický ale seriové svody nejsou moc ideálně udělané. Nejlápe je navrhnout svody tak aby jsi nepotřeboval střeďák (podobně jako na motorkách) já doporučuju firmu RogueRacing ale svody by tě stáli tak 10táců což se ti nevyplatí tak zustaň u přechozí metody 

Re: Výfuk na peugeota 309 1.4i
souhlasím s elviiis střeďák a koncovej tlumič zachovat u NA motorů kat je jenom na ekologii
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>
Nerez. Katalyzator bud zachovej, nebo ho nahrad rezonatorem, aby to nedelalo moc velkej kraval, dozadu pak libovolnej tlumic s vnitrnim prumerem odpovidajicicm prumeru pouziteho potrubi. Vykon u tohohle motoru pravdepodobne zustane uplne stejnej, trochu vliv by snad mohly mit svody.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Výfuk na peugeota 309 1.4i
Díky moc, hned jak bude trochu víc peněz, tak se do toho pustim!
No na rezonátor bych se vytototo. Ad 1 na hlučnosti to nic neudělá. Já měl na coltu jen koncák s crx a jen to tak lehce pořezávalo. Hlučnost ovlivní koncaák (hlavně) rezonátor je do toho aby když nejsi schopný dosáhnot laminárního proudění co ž nejsi tak ti usměrnil proudění sice stále na trubulentní ale na řízené turbulentni tudíž je tam rychlejší odvod spalin. Ale nic proti ale na takovej rezonátor nemáš. Ty tuzingový za 1000Kč nefungují. Aby jsi měl správnou turbulenci tak musíš počítat s množstvím plynů z jejich stávající rychlostí a tepltoou atd atd. Tudíž by sis ho musel nechat spočítat na přesné umístění v potrubí na přesné potrubí vedoucí k němu a určitý ůsek za ním. A navíc rychlí odchod spalin bez zbytečných turbulencí je potřeba u turb tudíž pokud máš NA a nebo kompresor tak je to tam napikaču. ROura to řeší. Obecně platí čím míň budeš mít přechodů a změnu průměru tím lépe.
Ty prave fungujou jako tlumice, pokud to teda neni uplnej paskvil. Aneb jak pravil kolega od nas z klubu "Rekli mi, ze kdyz nedam rezonator, bude vyfuket dunet a bude me z toho bolet hlava. Nedal jsem ho tam a vyfuk opravdu dunel a bolela me z toho hlava". A to bylo pekne prosim na turbomotoru, kterej uz ma rachot castecne utlumenej turbinou. Jinak opravdovy dynamizer spalin by vysel tak na 10 klacku, coz jako investice do Peugeota s jednobodem nepripada v uvahu.elviiis píše:No na rezonátor bych se vytototo. Ad 1 na hlučnosti to nic neudělá. Já měl na coltu jen koncák s crx a jen to tak lehce pořezávalo. Hlučnost ovlivní koncaák (hlavně) rezonátor je do toho aby když nejsi schopný dosáhnot laminárního proudění co ž nejsi tak ti usměrnil proudění sice stále na trubulentní ale na řízené turbulentni tudíž je tam rychlejší odvod spalin. Ale nic proti ale na takovej rezonátor nemáš. Ty tuzingový za 1000Kč nefungují. Aby jsi měl správnou turbulenci tak musíš počítat s množstvím plynů z jejich stávající rychlostí a tepltoou atd atd. Tudíž by sis ho musel nechat spočítat na přesné umístění v potrubí na přesné potrubí vedoucí k němu a určitý ůsek za ním. A navíc rychlí odchod spalin bez zbytečných turbulencí je potřeba u turb tudíž pokud máš NA a nebo kompresor tak je to tam napikaču. ROura to řeší. Obecně platí čím míň budeš mít přechodů a změnu průměru tím lépe.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No to že ti supra duněla je proto jelikož je vlastnost motoru. Spaliny s motoru odchází pomalu (předpokládám že duněla do 3000ot) jelikož máš tlustý výfuk plyny se spomalují určitě jsi měl i masivní koncák kde se ty spaliny pěkně rozvinuli. Tady by ti kvalitní nejlépe spočítaný (hks, greedy apd) opravdu pomohl jelikož ti urychlil odtok spalinv nižších otáčkách. Navíc předpokládám že jsi to měl u Kageki a to nejsou žádní dementi a určo ti nebízeli pořádnej rezonátor. Ale u turbomotorů se to dá vyladit tak že budeš mít tlumený výfuk a odělený vývod bypasu místo seriové downpipe. Trochu pomůže i odstíněný vyfuk. Ele tem bych řekl nebízí jen RogueRacing a ti zatím nevyrábí prodejní kusi.
Ale dost OT. U malého obsahu máš malou trubku a méně spalin , dunění není tak výrazné. U mého zimního auta colt 1.3 ze sníženou hlavou rychlejším karbcem atd. (má cca 90koní) mám střeďák o větším průměru a velký koncák (stáhlo to maximální rychlost ale zlepšilo zrychlení a můžu jezdit 50 na 5ku. Na volnoběh to auto nejni skoro slyšet a moc neduní ani ve vyšších otáčkách spíše řve ale normálně s ním jezdím i delší cesty po dálnici. Pokud necháš origo střeďák moc hluku to nenadělá teda až do chvíle kdy se ti levnej laďák made in poland nevypálí
Jinak pokud chceš mít auto tiché musíš origo.
V tvém případě je výfuk spíše jen o zvuku pokud nebude spočítaný a to se ti nevyplatí (cca 25 tis i se svody)
Ale dost OT. U malého obsahu máš malou trubku a méně spalin , dunění není tak výrazné. U mého zimního auta colt 1.3 ze sníženou hlavou rychlejším karbcem atd. (má cca 90koní) mám střeďák o větším průměru a velký koncák (stáhlo to maximální rychlost ale zlepšilo zrychlení a můžu jezdit 50 na 5ku. Na volnoběh to auto nejni skoro slyšet a moc neduní ani ve vyšších otáčkách spíše řve ale normálně s ním jezdím i delší cesty po dálnici. Pokud necháš origo střeďák moc hluku to nenadělá teda až do chvíle kdy se ti levnej laďák made in poland nevypálí

V tvém případě je výfuk spíše jen o zvuku pokud nebude spočítaný a to se ti nevyplatí (cca 25 tis i se svody)

1. Pokud bys četl pozorně, tak bys věděl, že jsem nepsal o svém autě, ale o kolegovi.elviiis píše:No to že ti supra duněla je proto jelikož je vlastnost motoru. Spaliny s motoru odchází pomalu (předpokládám že duněla do 3000ot) jelikož máš tlustý výfuk plyny se spomalují určitě jsi měl i masivní koncák kde se ty spaliny pěkně rozvinuli. Tady by ti kvalitní nejlépe spočítaný (hks, greedy apd) opravdu pomohl jelikož ti urychlil odtok spalinv nižších otáčkách. Navíc předpokládám že jsi to měl u Kageki a to nejsou žádní dementi a určo ti nebízeli pořádnej rezonátor. Ale u turbomotorů se to dá vyladit tak že budeš mít tlumený výfuk a odělený vývod bypasu místo seriové downpipe. Trochu pomůže i odstíněný vyfuk. Ele tem bych řekl nebízí jen RogueRacing a ti zatím nevyrábí prodejní kusi.
Ale dost OT. U malého obsahu máš malou trubku a méně spalin , dunění není tak výrazné. U mého zimního auta colt 1.3 ze sníženou hlavou rychlejším karbcem atd. (má cca 90koní) mám střeďák o větším průměru a velký koncák (stáhlo to maximální rychlost ale zlepšilo zrychlení a můžu jezdit 50 na 5ku. Na volnoběh to auto nejni skoro slyšet a moc neduní ani ve vyšších otáčkách spíše řve ale normálně s ním jezdím i delší cesty po dálnici. Pokud necháš origo střeďák moc hluku to nenadělá teda až do chvíle kdy se ti levnej laďák made in poland nevypálíJinak pokud chceš mít auto tiché musíš origo.
V tvém případě je výfuk spíše jen o zvuku pokud nebude spočítaný a to se ti nevyplatí (cca 25 tis i se svody)
2. Kageki to auto ani nevidělo

3. Výfuky HKS, APEXi BLITZ atd. mají vždy rezonátor. Právě proto, aby to nedunělo jako kráva.
4. Brácha, co má motor o obsahu 1.8 16v, tj. z mého pohledu maloobjemový

5. Polské výfuky co prodávám vozím na Favoritovi už pěkných pár let a kromě toho, že dvakrát upadl, protože uhnila přívodní trubka (ale ta nebyla součást výfuku) má zvuk naprosto v pohodě

Co z toho všeho plyne ? Co auto, to jinej motor a to jinej zvukovej projev, takže bych moc nezobecňnoval, nicméně fakt, že trubka až k zadnímu tlumiči udělá kravál, to platí naprosto spolehlivě.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"