Zapojení zesíku...

Vše o muzice v autě - rady, postupy jak na to, možnost přidávat i fotky instalací.

Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan

Odpovědět
Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Zapojení zesíku...

Příspěvek od G3-Lower »

Potřeboval bych nějakého dobrovolníka, který by mi nakreslil jak zapojit zesik, ovály, sw do můstku a kapacitor...Nerad bych něco spálil, když sem celou zimu sháněl a šetřil.

Takže zesik je 4 kanál. Na něj chcu napojit zadni ovály a zmustkovat sw (popis zmustkovani by se taky hodil :oops: ), taky se tam musí někde šoupnout kapacitor. Přední kompa (ještě nejsou) pojedou přes radio (zatim, pak se uvidí jakým směrem to půjde a jaký to bude. Případně bych pak dal př. kompa na zesík a ovály na rádio).

Je to moje první muzika a nijak extra to nehrotím, srazy atp. nevyhledávám. Chci to pro sebe, pro radost.
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
homer01
Moderátor
Příspěvky: 2628
Registrován: 16 dub 2006 17:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od homer01 »

jakej výkon bude mít zesík? na tohle se mi zdá kapacitor zbytečnej

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

Kapacitor je koupeny, tudiž do sestavy pujde, kvuli zpetnym razum na setreni baterie atp. Resit zda je zbytecny ci ne, neni podstatne a na miste.

Kap:
http://www.ahifi.cz/Dietz/Dietz-Power-C ... g1454.html

Zesik:
RMS výkon do 4 Ohm (14,4V): 4 x 80 / 2 x 230 Watt (můstek)
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
homer01
Moderátor
Příspěvky: 2628
Registrován: 16 dub 2006 17:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od homer01 »

jen mě to zarazilo na takovouhle sestavu dávat kapík, no ale když už ho máš koupený tak s tím asi nic nenaděláš.
jinak tady na tý stránce máš nějaký schémata zapojení
http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schema/fr0.html

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od thomaswilliams »

já ti to nakreslím v ruce a naskenuju a pošlu na PC kreslit zatím neumí takže....nebo Houmere nakresli to dyť je to jednoduchý

Uživatelský avatar
homer01
Moderátor
Příspěvky: 2628
Registrován: 16 dub 2006 17:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od homer01 »

dyt na tý stránce to má krásně rozkreslený tak proč to dělat znova když už to nakraslený je?

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

Tak ja to zkusim nakreslit a reknete co je spatne kdyz se k tomu nikdo nema...
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Celica2.0GTI »

G3 Lower homer ti dal link kde to je nakreslený proč se tam aspon nepodíváš?!!! Občas tu někomu radit je o nervy se aspon snaž tam podívat když už ti to sem hodil ten link!!!

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od G3-Lower »

Celica2.0GTI píše:G3 Lower homer ti dal link kde to je nakreslený proč se tam aspon nepodíváš?!!! Občas tu někomu radit je o nervy se aspon snaž tam podívat když už ti to sem hodil ten link!!!
Nejsem lama dival sem se. Mam tam nejaky spinaci kablik k zesiku a taky se ma nejak sepnout kapik. To muzu soupnout z radia do zesiku a ze zesiku do kapiku, ze?

Ja to stejne nakreslim. Nejspis dnes po praci. Dik 8)
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
homer01
Moderátor
Příspěvky: 2628
Registrován: 16 dub 2006 17:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od homer01 »

tak znova :mad:
schéma 10- zapojení kapacitoru
http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schema/S_Kapacitor.html
schéma 6- zapojení 4kanálovýho zesilovače a jeden pár repro
http://autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schema/S6.html

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od thomaswilliams »

houmere ty si takovej borec......příjdu na radu :lol: hele sem zvědavej jak budu zapojovat ten svůj kapacitor ....ten než se nabije tak tak ta žárovka shoří :lol:

Uživatelský avatar
homer01
Moderátor
Příspěvky: 2628
Registrován: 16 dub 2006 17:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od homer01 »

thomaswilliams píše:houmere ty si takovej borec......příjdu na radu :lol: hele sem zvědavej jak budu zapojovat ten svůj kapacitor ....ten než se nabije tak tak ta žárovka shoří :lol:
woe :lol: :lol: :lol:
na ten sem teda zvědvej :)

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od All »

Moc tomu tady nerozumím. Proti nabíjení kapacitoru přes žárovku jsou nějaké výhrady?

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Goldies »

ja nevim, mam digitalni kapacitor, tak to neresim :P
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Celica2.0GTI »

thomaswilliams píše:houmere ty si takovej borec......příjdu na radu :lol: hele sem zvědavej jak budu zapojovat ten svůj kapacitor ....ten než se nabije tak tak ta žárovka shoří :lol:
Kolika máš faradovej?

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

Takže jsem to nakreslil.

1. Odkud to mam ukostřit? A kde? Třeba držák rezervy kola? Nebo někde k nějakému šroubu?

2. Do Kapacitoru by měl být pravděpodobně veden také spouštěcí signálový káblík tak jako do zesíku (z rádia). Odkud ho mám do kapíku navézt? můžu třeba ze zesilovače?
Přílohy
muzika_zapojení_muj_golfik.JPG
muzika_zapojení_muj_golfik.JPG (31.83 KiB) Zobrazeno 3597 x
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od mcsow »

to oživovací plus z rádia můžeš dát na kap a z kapu pokračovat na zesík pokud chceš aby ti rádio hrálo i bez zesíku tak na to ještě můžeš hodit vypínač, jestli se pletu tak mě opravte
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Fifi »

mcsow píše:to oživovací plus z rádia můžeš dát na kap a z kapu pokračovat na zesík


Mohl by jsi prosímtě tuto část rozvést?

Můj názor je, že kdyby to takto udělal, tak na svorce (+) kondenzátoru by se tento spínací kabel vodivě spojil s plusovým napájecím a stratil by svou funkci. Zesilovač by byl stále zapnutý bez ohledu na rádio a ještě by jsi do spínacího výstupu (pro zes) rádia těch 12V rval, za což by ti rádio jistě nepoděkovalo! A jako lahůdku nakonec by jsi druhý (třetí) den nenastartoval, protože by klidový proud zesilovače "vycucal" akumulátor! Pokud jsem tě nepochopil správně, tak mě prosím oprav, doplň!

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od mcsow »

Fifi píše:
mcsow píše:to oživovací plus z rádia můžeš dát na kap a z kapu pokračovat na zesík


Mohl by jsi prosímtě tuto část rozvést?

Můj názor je, že kdyby to takto udělal, tak na svorce (+) kondenzátoru by se tento spínací kabel vodivě spojil s plusovým napájecím a stratil by svou funkci. Zesilovač by byl stále zapnutý bez ohledu na rádio a ještě by jsi do spínacího výstupu (pro zes) rádia těch 12V rval, za což by ti rádio jistě nepoděkovalo! A jako lahůdku nakonec by jsi druhý (třetí) den nenastartoval, protože by klidový proud zesilovače "vycucal" akumulátor! Pokud jsem tě nepochopil správně, tak mě prosím oprav, doplň!
tak sem to asi špatně pochopil já, sem myslel že potřebuje oživovací + na kap aby se pustil, a oživovací + na zesík aby se pustil, a kdyby ten drát sloučil tak to vyjde nastejno, asi už melu blbosti je hodně hodin jdu spát
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

Tak jak tedy panove?
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Shelby
Příspěvky: 757
Registrován: 16 led 2006 21:12
Bydliště: svoje
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Shelby »

nejlepe kdyz mas vic veci tak pres relatko. natahnes jedno slabsi (nemusi to bejt kabel jak napajeci do zesu) pevne + od baterky, das na nej pojistku a nekde sikovne ho prerusis relatkem, pak k tomu relatku navedes ten rem + z radia a tim docilis, ze se zapnou vsechny veci co potrebujes,ale na primej proud z baterky a neublizi to radiu a nicemu (rem z radia bude jen spinat relatko, cili zadna namaha laicky receno) mno a ten pevnej plus pak treba nejlepe pres distribucni blok ozvedes ke vsem "spotrebicum" co chces spinat.... ale jen jeden zes a kap normalne propoj dratkem rem z radia ---> rem na kapu a z neho ---> rem na zesiku... melo by to fungovat..
Mazda MX3 1.8l V6@2.5l V6 -> Mondeo 2002 2.0TDDI -> Mondeo 2009 TDCI TitaniumX, Fiesta XR2i 1.6 @ 130Hp, Fiat 126RR bambino rapido prototipo, Fiat 126P retro style, Ford Transit 2.5D a už bych chvilu neměl další krám kupovat, zatím stačí :D

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od All »

Jeden dotaz. Kde se na Remote svorce kapacitoru (nebo zesíku) vezme napětí když bude vypnuté rádio od kterého tento impulz přichází?
Celé to považuju za nesmysl. Remote svorka je první v cestě a dává impuls k sepnutí ostatních zařízení. Když ten impulz od rádia nepřijde není sepnuté nic. Nemůže tedy dojít k vybití baterie nějakým klidovým odběrem zesíku. Ono by se to totiž jinak vybíjelo i na systémech bez kapacitoru nebo s kapacitorem bez Remote. Na zesíku je Remote přece připojeno na furt bez jakýchkoliv předsazených relátek.
Zapoj Remote od rádia na zesík a pak dál na kapacitor.
Nějak jsem nepochopil jak Mcsow myslí to hraní bez zesíku. Aby tohleto bylo možné musel by v autě být další nezávislý reproduktorový systém připojený na ISO konektor. Pokud je v autě zesík jsou totiž reproduktory na něm. Vyjímkou jsou jedině systémy kde je část reproduktorů jen na rádiu a část na zesíku. Žádný vypínač o kterém se zmiňuje Mcsow není třeba a vlastně je nesmysl.
Na spínací Remote vedení v pohodě stačí kabel 1 qmm.

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od mcsow »

All píše:Jeden dotaz. Kde se na Remote svorce kapacitoru (nebo zesíku) vezme napětí když bude vypnuté rádio od kterého tento impulz přichází?
Celé to považuju za nesmysl. Remote svorka je první v cestě a dává impuls k sepnutí ostatních zařízení. Když ten impulz od rádia nepřijde není sepnuté nic. Nemůže tedy dojít k vybití baterie nějakým klidovým odběrem zesíku. Ono by se to totiž jinak vybíjelo i na systémech bez kapacitoru nebo s kapacitorem bez Remote. Na zesíku je Remote přece připojeno na furt bez jakýchkoliv předsazených relátek.
Zapoj Remote od rádia na zesík a pak dál na kapacitor.
Nějak jsem nepochopil jak Mcsow myslí to hraní bez zesíku. Aby tohleto bylo možné musel by v autě být další nezávislý reproduktorový systém připojený na ISO konektor. Pokud je v autě zesík jsou totiž reproduktory na něm. Vyjímkou jsou jedině systémy kde je část reproduktorů jen na rádiu a část na zesíku. Žádný vypínač o kterém se zmiňuje Mcsow není třeba a vlastně je nesmysl.
Na spínací Remote vedení v pohodě stačí kabel 1 qmm.
bratr to má jak ty říkáš všechny repra na rádio akorát tubu má přes zesík a ten remote má přes vypínač kterej si zapne když chce aby mu hrála ta tuba, omlouvám se moje chyba nevyjadřuju se ůplně
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Obrázek Obrázek

To All:
Nahoru jsem nakreslil zapojení napájení zesu s kondenzátorem s REM a bez REM... Tak nějak by to mělo vypadat! (To ale jistě víš! Je to spíše pro ostatní.)

Když ale mcsow napsal: "to oživovací plus z rádia můžeš dát na kap a z kapu pokračovat na zesík..." , tak jsem automaticky předpokládal kondenzátor bez REM (moje chyba, za kterou se Omlouvám :oops: , nedíval jsem se na první stranu topicu) a za předpokladu dodržení jeho věty to jinak než tak jako je na třetím obrázku zapojit nejde... Bohužel při třetím zapojení (nesmyslném, byť hrajícím) by nastala situace jakou jsem popisoval v mém předchozím příspěvku...

To mcsow:
Sorry mcsow! Špatně jsem tě pochopil, ale tvé vyjadřování "dát,hodit" tomu nepomáhá a někdo nezkušený by to mohl zapojit jako je na třetím obrázku, proto jsem reagoval, byť "špatně" ... :wink:

Obrázek

Už se chápeme Alle?

All
Příspěvky: 878
Registrován: 24 lis 2005 13:02
Bydliště: Střední Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od All »

Chápeme. Mně zas nenapadlo, že by někdo chtěl zapojit REM na stálé plus jak je na posledním obrázku. To by musel být maximální dobrodruh nebo možná vynálezce. Spínací relátko jsem kdysi použil na to aby mi přídavné ventilátory nejely furt a k sepnutí jsem použil REM. Tohle zvěrstvo mně fakt nenapadlo.

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Fifi »

All píše:Spínací relátko jsem kdysi použil na to aby mi přídavné ventilátory nejely furt a k sepnutí jsem použil REM.


Celkem logické, zbavil jsi se tak vypínače který by jsi musel zakomponovat do pal. desky a možnosti zapomenutí zapnutí resp. vypnutí těch ventilátorů...
All píše:Tohle zvěrstvo mně fakt nenapadlo.


Tady nikdy nevíš... Ps: Nebyl myšlen nikdo konkrétní!!!

:wink:

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

OK, konecne mam skoro jasno. Jeste jedna vec. Mam nekde neco uzemnovat?
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Jestli potáhneš od baterie i mínus kabel, tak není co uzemňovat...
Jinak obecně platí, že by se mělo uzemňovat do jednoho bodu. :wink:

Uživatelský avatar
G3-Lower
Příspěvky: 1313
Registrován: 09 črc 2006 14:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od G3-Lower »

A teoreticky kdybych netahal minusovy kabel tak by to provedeni uzemneni vypadalo jak? A lama dotaz - proc se to uzemnuje?
Změna je život...

Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat B5,5 combi 1,9TDI 96kw/121kw power by TDIFUN (ex: Škoda Octavia I RS 158kw, VW Jetta GL MK2 1,8 RP automat 66kw, VW Golf MK3 2,0 8V 85kw+, GII 1,8 RP 66kw)

SuperStojan.cz - revoluce v používání notebooků -

Uživatelský avatar
Celica2.0GTI
Příspěvky: 1030
Registrován: 23 čer 2005 21:43

Re: Zapojení zesíku...

Příspěvek od Celica2.0GTI »

to takzvaný uzemnění je u auta totiž mínus tak proto

Odpovědět

Zpět na „Autohifi“