Chcel by som do 405 1.8 TD r.v. 92 novsi typ 66kW kupit manualny regulator tlaku turba a nvm ci sa mi to vobec oplati ci to bude mat nejaky ucinok poradte??? to sa montuje na podtlakovu hadicku ktora ide od tej veci co ovladada turbo westgate do sania??? Ako to vlastne funguje je to tak ze nechava pod alebo pretlak v hadicke a tym ostava turbo otvorene??? A nevadi ze to chcem dat na diesela ??? Aky silny to ma ucinok? moze sa s tym nejako poskodit turbo alebo motor??? za rady dakujem.
peugeot 405 píše:... moze sa s tym nejako poskodit turbo alebo motor??? za rady dakujem.
Může, oboje. Turbo budeš nutit ke zvýšeným otáčkám, takže počítej, že ti můžou odejít ložiska a přinejmenším se turbo opotřebuje dřív než normálně. Motor ohrožuješ taky a to hlavně pokud zvedneš tlak moc a motor na to nebude schopnej reagovat (benzínové motory obecně mají ochranu v ECU, která při zvýšení průtoku vzduchu nad stanovenou mez vypne přívod paliva). V takovém případě minimálně podfoukneš těsnění pod hlavou, eventuelně něco někde ty tlaky nevydrží a rupne. Rozhodně je potřeba zvedat tlak s citem a rozumem a ne tam prsknout maximální hodnotu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
hral sem si s tim kdysi,je to bezpecne,ale jen pokud zvednes tlak rozumne, to jest ne jako ja, kvuli reklamaci tlakomeru sem nechtene jezdil asi na 1,6-7 atm misto 0,9 - 1,0 origo ... na nejakym vykonnym aute by ti to hned docvaklo,ale na 1,4hdi stezi.
takze ano,ale rozumne a jen s dudikem na tlak.
jasne ze tam nechcem dat plny vykon sak auto ma us roky a myslim si ze by to nevydrzalo ete som sa s takymi vecami nehral a nechcem posrat do auta preto sa snazim zistit o tom co najviac kamos hovoril ze ci vobnec budu stihat trisky a cerpadlo ??? ako by ste to riesili?? kolko konikov by som mohol dostat navyse???
U takhle starýho auta bych si s tím hrál opatrně... určitě bych to hlídal přes budík tlaku.Množství paliva se možná dá trošku přidat na čerpadle. Nevím kolik TD fouká v serii ale určitě bych nezvyšoval o víc jak o 0,1 - 0,2 Bar.
neviem niekto kolko mi teraz na 405 1.8 TD moze tlacit??? aspon priblizne a ked dvihnem tlak o takych 0.2 bar kolko moze ist hore vykon??? a bude mi treba aj blow-off ventil odfukne mi vobec??? eric ake si mal problemy potom s autom ked ti to tlacilo 1.7 bar???
Naposledy upravil(a) peugeot 405 dne 05 kvě 2007 17:53, celkem upraveno 1 x.
peugeot 405: Vubec se toho neboj, origo plnici tlak budes mit kolem 0,7 - 0,9 bar, ten motor zvladne bezpecne 1,5 bar, jen to turbo vzhledem ke stari auta nebude uz v kondici na takove tlaky. Pokud chces poradit, nabastli tam turbo z nejakeho 1.9tdi od vw, ma to vnt regulaci, takze ocenis mnohem rychlejsi nabeh turba, uz priblizne od 1500 ot/min. Pak staci na cerpadle pridat trosku naftu, tedy pokud mas vstr. cerpadlo Bosch, pokud Lucas, s tim je to horsi, ale jde to samozrejme taky. A mas vystarano. Neni to nijak slozite. Peace.
Marcos píše:peugeot 405: Vubec se toho neboj, origo plnici tlak budes mit kolem 0,7 - 0,9 bar, ten motor zvladne bezpecne 1,5 bar, jen to turbo vzhledem ke stari auta nebude uz v kondici na takove tlaky. Pokud chces poradit, nabastli tam turbo z nejakeho 1.9tdi od vw, ma to vnt regulaci, takze ocenis mnohem rychlejsi nabeh turba, uz priblizne od 1500 ot/min. Pak staci na cerpadle pridat trosku naftu, tedy pokud mas vstr. cerpadlo Bosch, pokud Lucas, s tim je to horsi, ale jde to samozrejme taky. A mas vystarano. Neni to nijak slozite. Peace.
To woe pokud by nabastil na takovej motor 1.5bar tak vyleze spodkapoty rozbije mu držku a půjde na tede. Už kdyby jsi zvedl tlak na 1bar a dal tomu kartágo tak motor foukn
Kup budík tlaku turba podívej se kolik ti to tlačí a kolik to tlačit má tím zjistíš přibližně odchylku a přidej tak max o 0.2bar a pak zajeĎ za někým kdo rozumí nafťákům ať ti nastaví čerpadlo. dobrej ladič ti to nastaví u těchto starejch aut i jízdní skouškou a podle kouřivosti. Ale já bych se do toho nehrnul je to tsarej motor a měl by bejt rád že jezdí a jestli chceš lítat tak iskup novší silnější naftu a nebo benzín.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Marcos píše:elviiis: Kdyz myslis... Kazdopadne ja to mam dlouhodobe na tomto motoru vyzkousene, a Ty?
Já se vyznám v autech Mno nebudu to opakovat do nekonečna. Pokud to auto máš na ježdění k tchýni tak v poho ale pokud mu budeš nakládat tak jej odděláš. Taky by mne zajímalo jaké turbo tam máš že ti natlačí 1.5baru. (a je těch 1.5 bar efektivních nebo to máš místo horkovzdušné pistole?) Navíc starého nafťáka nejni dobré moc honit a ze seriovým ltakem natoš z 2x vyšším.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Nerikam, ze se v autech nevyznas. Jen pisi me zkusenosti, a to dlouhodobe. V kazdem pripade by jsi nemel slepe aplikovat zkusenosti z benzinovych motoru na dieselove, tam je spousta veci trosku jinak.. A na ten konkretni motor se foukalo mnohem vic, nez se tady ted bavime. Ale ne jednim turbem.. A svete div se, motor drzel. Takze tak. Peace.
Mno pokud byl motor udělanej měl plechové těsnění pod hlavou atd tak v poho lae pokud budeš mít starej motor tak to utčo nevydrží. Na starém TD ti foukne hlava nebo minimálně těsnění pod ní i při seriovém tlaku pokud ho hodně honíš. Vím že nemohu aplikovat skušenosti z benzíňáku na nafťáky. ALe už jsem vyděl hodně fouklích nafťáků a všechny měli seriovej tlak. Neříkám že to motor jako takovej nevydrží to chce odskoušet kdy to rupne a kdy ne ale starej vylítanej motor to nevydrží.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Naprosty souhlas. A pravda je, ze se delalo preventivne tesneni pod hlavou, menily komurky atd. Ale proste tech 1,5 baru zvladal motor v puvodnim stavu. Zalezi na kondici motoru, a taky hlavne na chovani majitele..
už to tu bylo řečeno tuším beaver to psal. 4ím více turbo zatěžuješ tím rychleji ho pošlelš do věčných. Jinak pokud máš turbo good tak lehké zvýšení talku by ho nemělo nějak více opotřebovávat ale pokud chceš tlačit více tak raději kup turbo jiné to mi připomnělo že se mi doma váli turbo na škodu ochcávii TDi 81 Kw i se svodama kdyby byl zájem.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
elviiis kolko by si chcel za to turbo a co to je vobec zac ??? ma to variabilnu geometriu??? moj ujo je fakt doby mechanik a bavil som sa s nim a hovoril mi ze dvihnut tlak na seriovom turbe neni problem a ze to v poho vydrzi aj 1.5bar Marcos: ako budem ovladat turbo s variabilnou geometriou lebo ujo hovoril ze potrebujem RJ aby snimala otacky a podla toho otvaralo turbo a potrebujem aj podtlak kvoli turbu. kedy chodis na icq???
peugeot 405 píše:elviiis kolko by si chcel za to turbo a co to je vobec zac ??? ma to variabilnu geometriu??? moj ujo je fakt doby mechanik a bavil som sa s nim a hovoril mi ze dvihnut tlak na seriovom turbe neni problem a ze to v poho vydrzi aj 1.5bar Marcos: ako budem ovladat turbo s variabilnou geometriou lebo ujo hovoril ze potrebujem RJ aby snimala otacky a podla toho otvaralo turbo a potrebujem aj podtlak kvoli turbu. kedy chodis na icq???
Mno to turbo nema variabylné lopatky je nejni to PD je to klasika ale na silnější verzi kotky 81KW nebo základní motor audi a4
66KW a 81KW je TDi
74KW 85KW a 96KW je TDi PD
Za turbo i ze svodama chci 4000Kč radialní vůle nula axiální asi 0.4. Kámoš trochu tunil motor na kotce a tohle mu zbylo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
moje osobní zkušenost se zvedáním plnícího tlaku u TD alfy romeo 75 ze seriových 0,6 sem při použití seriového turba šel na 1,5 dále byl více zprůchodněn výfuk,použity dva seriové IC namísto jednoho,filtr K&N přímo na turbu,změněn předvstřik a množství vstřikované nafty.Motro měl najeto přes 300000 nebylo na něj jinak šáhnuto a jezdil sem s tím takto dva roky najeto přes 30000 převážně po Praze bez jediného problému s čímkoliv na motoru.Z původních 70kw nevím kolik bylo ale měřený sprint 0-100 probíhal okolo 9s.......jízdně octavie 81kw nestíhaly držel sem krok se riovou fabii RS samozřejmě mi ujel díky mnohem vyšší maximálce.....
Jinak ale s takovým zvyšováním bych na benzínu neriskoval-už sem dvakrát dělal těsnění pod hlavou a jednou přetočil turbo......
peugeot 405 píše:... moze sa s tym nejako poskodit turbo alebo motor??? za rady dakujem.
Může, oboje. Turbo budeš nutit ke zvýšeným otáčkám, takže počítej, že ti můžou odejít ložiska a přinejmenším se turbo opotřebuje dřív než normálně. Motor ohrožuješ taky a to hlavně pokud zvedneš tlak moc a motor na to nebude schopnej reagovat (benzínové motory obecně mají ochranu v ECU, která při zvýšení průtoku vzduchu nad stanovenou mez vypne přívod paliva). V takovém případě minimálně podfoukneš těsnění pod hlavou, eventuelně něco někde ty tlaky nevydrží a rupne. Rozhodně je potřeba zvedat tlak s citem a rozumem a ne tam prsknout maximální hodnotu.
Přesně tak. Já zvednul kousek kousíšek z 0,8 na 1,3bar. O kousek výše mě zastaví ECU. Ale já jí to zatrhnu.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Ten diesel je robustnější motor klika, písty , ojnice, to vše je u dieselu silnější čily věřim že 1,5 baru zvládá já mám na Td z 0,6 na 1,1 a supr a toto honim motor nešetřim je to stará plečka na který sem se učil zacházet s turbem já jsem stáhnul ten šroub co je na westgate a maká to
no já když jsem zjistoval kolik plní 2,5td ve scorpiu tak budík ukazoval 1,8baru jezdil jsem potom na 2bary a jezdilo to nádherně.. chvíli než odešlo turbo..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz