Jo tusite zpravne, je to kvuli sprintum
Jak řadit??
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jak řadit??
Chci se zeptat na jednu vec, pokud mam motor s nejvyssim tocivym momentem v 4000ot a nejvyssim vykonem v 5750ot, kdy mam radit abych dosahl nejlepsi akcelerace? Nekde mezi nebo az kolem tech 6000?
Jo tusite zpravne, je to kvuli sprintum
Jo tusite zpravne, je to kvuli sprintum
Dle mé logiky bych to rozjel na jedničku do 5800 ot a přeřadil na dvojku tak, aby mi otáčky nespadly moc pod 4000, protože tě pak ten točivej moment bude roztahovat.... pak zase do otáček nejvyššího výkonu a trojka, stejnej postup. Nicméně pokud to bude takhle fungovat a bezva ti to pojede, tak určitě budeš často měnit synchrony na dvojce 
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
Návštěvník
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)Beaver píše:Dle mé logiky bych to rozjel na jedničku do 5800 ot a přeřadil na dvojku tak, aby mi otáčky nespadly moc pod 4000, protože tě pak ten točivej moment bude roztahovat.... pak zase do otáček nejvyššího výkonu a trojka, stejnej postup. Nicméně pokud to bude takhle fungovat a bezva ti to pojede, tak určitě budeš často měnit synchrony na dvojce
Sranda musi bejt
Kazdopadne zpatky k tematu :
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)
Kazdopadne zpatky k tematu :
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)
No tak já bych pro tebe měl postupu trochu jinej.wuf píše:Sranda musi bejt![]()
Kazdopadne zpatky k tematu :
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)
Nedá se to říkat od boku - dost záleží jaký má motor průběh. Viděl jsem auta co měli maximální výkon při 5600ot ale při 8250 měli ještě 95% výkonu tam by řadil až při 8000ot. Ale pokud popisuješ ž při řazení u 6500ot už nebrzdí synchrony, tak je to jasný, řadit dřív než se problém projeví a podržet meziplyn a dávat dvojku jakoby přez spojku. A další kvalty cca 200ot za maximálním výkonem.
No votestuj to a uvidíš.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm votestuju diky diky.leon4x4 píše:No tak já bych pro tebe měl postupu trochu jinej.wuf píše:Sranda musi bejt![]()
Kazdopadne zpatky k tematu :
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)
Nedá se to říkat od boku - dost záleží jaký má motor průběh. Viděl jsem auta co měli maximální výkon při 5600ot ale při 8250 měli ještě 95% výkonu tam by řadil až při 8000ot. Ale pokud popisuješ ž při řazení u 6500ot už nebrzdí synchrony, tak je to jasný, řadit dřív než se problém projeví a podržet meziplyn a dávat dvojku jakoby přez spojku. A další kvalty cca 200ot za maximálním výkonem.
No votestuj to a uvidíš.
Odvazne tvrzeni v podpisuwuf píše:Hmm votestuju diky diky.leon4x4 píše:No tak já bych pro tebe měl postupu trochu jinej.wuf píše:Sranda musi bejt![]()
Kazdopadne zpatky k tematu :
Myslel sem si to, dobry dik. Jo k tem synchronum. Kdyz to vytocim na 1 dejme tomu az na 6500 (to uz jde rychle takze to proste na 6000 nestihnu), slapnu na doraz na spojku a hodim tam dvojku, tak to jde trochu pres zuby. Dalsi kvalty pri stejnym postupu to nedelaji jenom 1 na 2. Myslis ze ty synchrony to v seriovy prevodovce proste takhle rychle nestihaji. (nevim, nejsem automechanik potrebuju to trochu objasnit)
Nedá se to říkat od boku - dost záleží jaký má motor průběh. Viděl jsem auta co měli maximální výkon při 5600ot ale při 8250 měli ještě 95% výkonu tam by řadil až při 8000ot. Ale pokud popisuješ ž při řazení u 6500ot už nebrzdí synchrony, tak je to jasný, řadit dřív než se problém projeví a podržet meziplyn a dávat dvojku jakoby přez spojku. A další kvalty cca 200ot za maximálním výkonem.
No votestuj to a uvidíš.
Ford Escort 1,8TD -->Alfa 156 2,4 jtd-->Chevy Camaro 3,8 V6 --> BMW E46 330Ci
Mně se tyhle tvrzení strašně líbí. když je něco "nejlepší".horan píše:Velice odvážnéMartyn156 píše:Odvazne tvrzeni v podpisu![]()
![]()
Ono totiž strašně záleží na úhlu pohledu a kriterích podle kterých to hodnotíš.
Když chceš ujet 1300km na nádř tak je nejlepší dieslák od VW koncernu.
Když chceš smrdět jak kráva tak je nejlepší trabant nebo wartburg.
A když se ti líbí slečna co dělá přejímacího technika v servisu tak je nejlepší Fiat - tak se furt něco sere, takže se vidíte často
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
mozna blbej dotaz, ale jak je možné že při řazení z jednicky na dvojku při vysokých otáčkách to nepoberou synchrony ?
Já mám stupidní 1.1čku (největší výkon při 6200ot.min. a omezovač 6500
) a můžu hnát jedničku až do omezovače a dvojka tam jde krásně zlehka ... spíše bych si myslel že synchronům vadí když jedu třeba na 3jku v 4500 tisících a chci tam dát za dvě bez meziplynu ... ne ?
Já mám stupidní 1.1čku (největší výkon při 6200ot.min. a omezovač 6500
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
No ja bych ti poradil asi tohle na otačky se ...... parkrát si vyskoušej a jestli máš trochu cit na řízení tak musíš poznat kdy řadit a hlavně musíš řadit z meziplynem nestratíš tolik a motor je pořád v tahu a co se týče těch sinchronů nevim nevim ja jak řadim i podřazuju a i z velkéjch rychlosti tak to nikdy přes zuby nejde jak jsem řekl musíš cvičit cvičit a uvidíš že to pujde. Žádnej učenej z nebe nespadl 
Šéfkoj tuning clubu S.W.A.T. Chomutov
Opel Kadett 1.4i 3D
Opel Kadett 1.4i 3D
-
Návštěvník
Tak to máš recht, žádnej učenej...Achálek píše:No ja bych ti poradil asi tohle na otačky se ...... parkrát si vyskoušej a jestli máš trochu cit na řízení tak musíš poznat kdy řadit a hlavně musíš řadit z meziplynem nestratíš tolik a motor je pořád v tahu a co se týče těch sinchronů nevim nevim ja jak řadim i podřazuju a i z velkéjch rychlosti tak to nikdy přes zuby nejde jak jsem řekl musíš cvičit cvičit a uvidíš že to pujde. Žádnej učenej z nebe nespadl
Plyn při řazení nahoru přidávají akorát týpci v Golfech s gelem na hlavě co si myslí, že zvukem motoru ohromí důchodce na zastávce trolejbusu, kolem které si to zrovna frčí.
tak prave nechapu proc maji razeni z jednicky na dvojku pres zuby kdyz jednicku vytocim ... ? Prece ten synchron ma mnohem mene prace protoze otacky motoru samy padaji a neni tak zatizen ... mi to prijde ze spise malo vyslapujes spojku a proto ti to jde pres zuby ...
jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ...
jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ...
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
To je úplně jedno co máš za motor. Každej kvalt má svůj synchron tedy jakousi brzdičku. A tak ti klidně může 1,2,3,5,6 fungovat a 4ka půjde na zuby. To jde o to kterej synchron je jak opotřebovanej. A spojka se točí stejně rychle při 6000ot na 1ku nebo na 6ku.ajsik píše:mozna blbej dotaz, ale jak je možné že při řazení z jednicky na dvojku při vysokých otáčkách to nepoberou synchrony ?
Já mám stupidní 1.1čku (největší výkon při 6200ot.min. a omezovač 6500) a můžu hnát jedničku až do omezovače a dvojka tam jde krásně zlehka ... spíše bych si myslel že synchronům vadí když jedu třeba na 3jku v 4500 tisících a chci tam dát za dvě bez meziplynu ... ne ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Já to myslel s meziplynem jinak.Beaver píše:No jako synchron má za úkol vyrovnat počet otáček obou kol co jdou do sebe a pochopitelně větší záhul na něho bude mít, když budeš ze 100 kmh brzdit podřazením na dvojku![]()
Ještě jak tu padl názor s meziplynem - ten se právě dává když se řadí dolů, nahoru je na to metoda dvojího vyšlápnutí spojky, ale obojí se používá hlavně na autech kde už je synchron úplně v hajzlu a musítě ho nějak suplovat eventuelně u aut kde synchron není (dneska už mají snychron všechny auta na všech stupních (krom reverze samozřejmě) - například Maluch neměl synchron na jedničce, V3S nemá nikde apod.).
Popisovaná metoda spojka nebo meziplyn má za úkol srovnat ten počet otáček - A TOMU PRÁVĚ CHCEME ZABRÁNIT, protože našim cílem je udržet motor v otáčkách kde má krouťák, aby auto po přeřazení dokázal táhnout dál. Je ovšem si s autem párkrát zajet a vypozorovat, na jaký rychlosti se rozjede na ten kterej stupeň při těch kterých otáčkách a pak se podle toho zařídit s řazením, protože pokud na trojku budu mít při 3000 otáčkách 100 kmh (a kolem 3000 otáček bude velkej krouťák), budu muset auto na dvojku roztáhnout velmi blízko k té stovce, jinak mi při přeřazení někde v 80ti kmh spadnou otáčky pod ten kroutící moment a chvilku bude trvat, než se auto dostane zase do otáček ve kterých získá tah a začne výrazněji akcelerovat.
Snad jsem to napsal dobře
Vysvětlím.
Když vytočíš motor na 1ku na 6000ot a pak zůstaneš stát na plynu a dáš dvojku tak ti spadnou otáčky na cca například 4000 a to ne nemá auto max výkon. U slabého auta (promiň majiteli) bych právě skusil držet motor i při řazení dvojky na 6000ot a ladil bych to spojkou. prostě ze začátku prokluz. U slabého auta by to spojka mohla vydržet a pak by vlastně jel celou dvojku na 6000ot a tedy na max výkonu.
Chápeme? Dělalo se to tak u fichtla aby se chytla do kopce trojka. Prostě na prokluz spojky.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Hele já to skoušel a jsou auta kde by to neudělal nikdo (třeba můj Leon) tam je totiž plyn tak propadlej pod brzdou že to prostě nejde. To si zlomíš nohu a stejně na plny patou nedosáhneš.ajsik píše:tak prave nechapu proc maji razeni z jednicky na dvojku pres zuby kdyz jednicku vytocim ... ? Prece ten synchron ma mnohem mene prace protoze otacky motoru samy padaji a neni tak zatizen ... mi to prijde ze spise malo vyslapujes spojku a proto ti to jde pres zuby ...
jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ...
Ale když si srovnáš pedály tak aby ti to vyhovovalo tak to je brnkačka. Já jsem včera dráždil Supru a cca při 110ti jsem tam loupnul při brždění do zatáčky z 3ky 2ku a málem jsem hodil tlamu. To je takovej brzdnej účinej že mi hvízdali gumy. Proto se musí dávat meziplyn. Navíc u závoďáků třeba nejsou synchrony vůbec a jinak by tam kvalt nešel.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jasne ze chapeme ... ale nechapeme proc ma na stilu ktere je nove auto vylagrovany synchron ... kamos mel scirocco 1.8 s 280tkm a tam to pochopim ... ale z prvniho prispevku se dalo pochopit ze nemuzes vytacet motor a pak radit dalsi rychlost .. takze to neni obecny problem ale spise problem toho stilla
jinak s tou spojkou to znam a jde tim u malych obsahu nahnat nejake ty setinky
ale chudak spojkaaaaa 
jinak s tou spojkou to znam a jde tim u malych obsahu nahnat nejake ty setinky
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
na jasanleon4x4 píše:Hele já to skoušel a jsou auta kde by to neudělal nikdo (třeba můj Leon) tam je totiž plyn tak propadlej pod brzdou že to prostě nejde. To si zlomíš nohu a stejně na plny patou nedosáhneš.ajsik píše:tak prave nechapu proc maji razeni z jednicky na dvojku pres zuby kdyz jednicku vytocim ... ? Prece ten synchron ma mnohem mene prace protoze otacky motoru samy padaji a neni tak zatizen ... mi to prijde ze spise malo vyslapujes spojku a proto ti to jde pres zuby ...
jinak pri podrazovani je mezi plyn super vec ... kdyz ho nedas tak tim podrazenim ztratis rychlost protoze se spotrebuje na vyrovnani otacek prave tim synchronem ... a ono hlavni vyhoda mezi plynu je ale to umi snad jen "pan ridic" spickou brzdit a patou proslapnout plyn ... a levou mit na spojce ...
Ale když si srovnáš pedály tak aby ti to vyhovovalo tak to je brnkačka. Já jsem včera dráždil Supru a cca při 110ti jsem tam loupnul při brždění do zatáčky z 3ky 2ku a málem jsem hodil tlamu. To je takovej brzdnej účinej že mi hvízdali gumy. Proto se musí dávat meziplyn. Navíc u závoďáků třeba nejsou synchrony vůbec a jinak by tam kvalt nešel.
'05 Peugeot 206sw, 1.4HDi
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
'01 Peugeot 306cabrio, 1.6i
- tomoking
- Příspěvky: 2895
- Registrován: 10 črc 2004 13:59
- Bydliště: okr. Kurvina.... tedy Karvina
- Kontaktovat uživatele:
taky jsem si to myslel, nez jsem si koupil poradne autoEddie píše:Zemi píše:horan píše: Velice odvážné![]()
![]()
Vy mate problemy...
Japanesenejlepsi v cely galaxii...
![]()
![]()
![]()
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem
