BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky

Příspěvek od Conscious »

U této závady jsem zatím docela nahranej,jezdí normálně,ale jak zastavím a je fuk jestli se studeným nebo zahřátým motorem tak lítaj od 700 do 1300 asi. Když jedu krokem tak má auto tendenci skákat. Kontroloval jsem regulátor volnoběžných otáček,zdá se plně funkční a dále jsem vyměnil zpuchřelou hadici přepad oleje - sání. A dělá to dál.
Dále vynechává palivové čerpadlo,už se mi i stalo že nejelo vůbec,pomohlo vstříknutí benzínu do sání a po nastartování to maká.
Zkontroloval jsem relé palivového čerpadla a pro jistotu vyměnil pojistku ale dělá to dál. Údaje z diagnostiky jsou:


Diagnose DME FEHLERUEBERSICHT

10 Lambdaregelung
16 Einspritzventile Zyl. 1+3+5
17 Einspritzventile Zyl. 2+4+6
Fehlersuche an Hand von
Wahrnehmungs-Symptomen:
siehe Identifikation

Kein Fehler gespeichert!
Fehlersuche an Hand von
Wahrnehmungs-Symptomen:
siehe Identifikation

F 1 MOTORELEKTRONIK DME/DDE
11 KAROSSERIE-ELEKTRONIK ZKE
ZENTRALVERRIEGELUNGSMODUL ZVM
13 INSTRUMENTENKOMBINATION KOM


A vím kulový. Akorát hláška 10 je něco ohledně směsi a falešného vzduchu,ale přesně to nevím. Jak postupovat dál? :? :? :?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
Ilegaltuner
Příspěvky: 3826
Registrován: 22 pro 2005 22:24
Bydliště: Český Těšín Věk:už 28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilegaltuner »

skus si od někoho půjčit řj :D
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Hmmmmmmm... tak.. vím o jedný,je to stejný auto ale majitel je pták. Ale zkusím ho. Myslíš že blbne počítač? :(
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...no BMW som videl akurat tak z rychlika...
ale..
to co popisujesh, ma z najvecsou pravdepodobnostou nieco spolocne z nasavanim falosneho vzduchu..
..
napr na mojej nexii su na sani take "tenke gumenne hadicky"..co ovladaju podtlakove venitly v kureni..
a taktiez som uz videl aj "vadnu" hadicu (prepojku) k posilovacu brzd..

takze skus prekontolovat vsetko co vedie k saniu..
tesnenie pod sacou klapkou, aaalebo na Feldach1.3 dost casto ohchadzali tesnenia medzi hlavou a sanim..
a kedze mash 6Valec, co bude mat na 100% "premenlivu dlzku sania"..
tak by som pozrel aj na to..ci to neostaava vyset..
..
urcite nic na diagnostike neuvidish, a sviecky su asi tiez OK, ak to vo vysokych otackach ide normalne..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Právě že to dělá jen v nízkých otáčkách,jinak jezdí jak z praku,necuká,krásně jde na všech šest,má parádní zvuk a je tam polovina věcí novejch včetně váhy vzduchu,hadice k sání a sání. Ale těch hadiček tam je víc,zkusím projít všechny,je fakt že to samý mi dělal kdysi Golf II a blbá hadice vyřešila všechny problémy. 8)
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Z té diagnostiky nejsem moc chytrej i když si to dokážu "jakoby přeložit". To by ti měl říct ten kdo s tim dělá.
Váha nová, hadice nová, a palivový čerpadlo, regulátor tlaku paliva?? Aby to nejelo na chudou/bohatou směs v nízkých otáčkách :?

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Tome mám nápad,natočím to mobilem a dám na youtube,uvidíš to v reálu i se zvukem. 8) Každopádně bych to viděl na přicpanej palivovej filtr nebo vadný čerpadlo (vynechávání) - navíc to začalo dělat až mě,po koupi to nedělalo. Mám na ty čerpadla peška,E21 byla to samý. Už mám ale sehnanou kupu dílů z bouchlé E34 takže to pak zkusím pořádně. Ale ty otáčky... napadá mě jedině ta hadice nebo ten regulátor... Ale podle knížky jsem ho testnul a je OK. :?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat. :? :? Ještě jsem pod tím autem nebyl.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
Ilegaltuner
Příspěvky: 3826
Registrován: 22 pro 2005 22:24
Bydliště: Český Těšín Věk:už 28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilegaltuner »

Conscious píše:
T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat. :? :? Ještě jsem pod tím autem nebyl.
tuším, že vzadu za nádrží :wink:

A spotřebu máš normální, nežere ti to víc,než by mnělo?
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Ilegaltuner píše:
Conscious píše:
T-O-M píše:Na ten palivovej filtr si ještě nekoukal jo??
Já se zaseknul u čerpadla,chtěl jsem zkusit sundat z něj kabel ale zaboha nevím jak. A ani filtr nevím kde hledat. :? :? Ještě jsem pod tím autem nebyl.
tuším, že vzadu za nádrží :wink:

A spotřebu máš normální, nežere ti to víc,než by mnělo?
Tak... když ho osolím tak je jasný že si pápne,ale normální jízdou 90km/h na silnici první třídy jsem jel za 8 litrů (podle ekonoměru),při zrychlení šel na 12-17.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Video natočeno,ale provider se rozhodl že mě nasere asi... hehe,nejde mi to uploadnout,seká se to. Zkusím to později,je tam ale slyšet vada čerpadla,šumí jak má a občas zabučí. Předem doporučuji ztlumit si to,mobil ten zvuk strašně zkresluje a zesiluje (motor),zesílení u čerpadla je však výhodou,aspoň je dobře slyšet že nevynechává,ale asi je trochu jetý. Myslíte že má vliv na to kolísání? Jako že to má málo benzínu třeba...? :? :? :ja_nic:
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

ja bych to videl na to cerpadlo, jinak dneska sem resil to samy na mem kabriu, bylo to na volnobeh jako 5ti a pul valec a vyresil sem to, delal to spatnej vstrik, na volnobeh daval malo paliva ale ve vyzsich otackach uz makal tak jak ma 8) hele kdyz jedes z kopce a mas zarazeno, a neslapes na plyn pedal, ukazuje zroutomer nula, nebo tak 2 litry? jestli ti to ukazuje nejakou spotrebu i minimlni, tak by ti mohl delat spatnej mikrospinac dole pod klapkou, ten pak dava prave impuls volnobeznymu ventilu aby to otevrel na volnobeh pri zavreny klapce, jinak je to i slyset pri chciplym motoru ze to jakoby cvakne kdyz das plyn do nulovu polohy

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Výbornej dotaz,všiml jsem si když jsem brzdil motorem že vždy vyletěla spotřeba na max. až zmizela ručička a pak se to vrátilo zpátky,ale ukazovalo to pořád. Je normální že provedu před nastartováním diagnostiku,pak to natočím,ručička hladometru zmizí vpravo a už se neukáže? Jak se rozjedu tak to spadne a pak to podle jízdy ukazuje... :twisted: Zmatek jako. :lol:
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Napadlo mě ještě něco... Co odpojit tak na hodinu baterku? Vyresetovat ŘJ,třeba dělá haluze,teoreticky by po najetí záložního programu měla začít pracovat jak má (pokud není dobrá). Baterka v tom je úplně nová,je i dost možné že (četl jsem na E30.cz) jak se ŘJ učí,po výměně baterky dostávala špatné informace a teď podle nich pracuje. :? :? :?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...no taq toto urcite neni zle palivove cerpadlo ani filter benzinu..

nekde to cuca falosny vzduch..
..najcastejsie je to na hlave valcov a sacom potrubiii..
..a podla zvuku dost mizerneho..je to zatial len 1 valec..
..a bude sa to zhorsovat..

..takze..
fakt pozret tesnenia,a hadicky.
aj ket na tom tesneni to nemusi byt vidno, na prvy pohlad..

..ono ak to prisava vzduch, tak moc chudoba zmes sa vo valci nezapali..
ECU vyhodnoti, ze motor ide "skapat", lamda hlasi chudobnu zmes..
ECU prida palivo, ..ale na sledujucich valcoch "je uz moc bohata"..
..
..a takto to ide dookola..
zato takto mozu skakat otacky..
Přílohy
tie cierne miesta, su miesta kde to podcucavalo..Felda 1.3
tie cierne miesta, su miesta kde to podcucavalo..Felda 1.3
dscn6029s.jpg (126.14 KiB) Zobrazeno 2400 x
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

:? Noooo,tak doufám že to nebude až takhle moc. Napadlo mě ještě těsnění víka ventilů,to není nijak extra jak jsem koukal. Zkusím to zítra pořádně projít hadici po hadici,když najdu problém,udělám pokus a zalepím to izolepou,pokud se to srovná,vyměním. Kdybych ale nenašel nic? Ten motor je opečovávanej,chybu bych hledal v naposledy měněných dílech,tedy sání,váha a hadice mezi. Stačí asi blbě udělané těsnění někde nebo špatně zatažená spona. Každopádně zatím ani netuším kde všude koukat.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Předpokládám-li že to je opravdu 1 válec,šlo by možná identifikovat který podle svíček ne? Pokud se jeden válec nezapaluje nebo spaluje jinak,bude i svíčka očuzená nebo třeba mokrá. Tím by se dalo identifikovat i sání respektive těsnění pod parohama. V knížce píšou jako možnost i vadnou nebo zkarbonizovanou trysku,to by se taky asi mělo zkontrolovat. Hmmmmmmmmmmmm,heh no možná to odvezu k mechanikovi,ten asi bude vědět a navíc to uslyší na vlastní uši,ten zvuk není tak ostrej jako na tom videu,jde to měkce,bohužel mobil bral i vrtuli a další ruchy takže těžko říct. :?

Bohužel je to můj první šestivál takže to nemám v uchu. Má to absolutně jinej zvuk než čtyřváleček a nevím co tam patří a co ne. :oops:
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no.. tryska to tiez moze byt..
ale ako si uz pisal, ze "ked tomu slapnesh na krk" ..
taq to ide normalne..takze tam by chyba byt nemusela..

my sme na Felde tiez skusali najprv sviecky, vstreky ..a klapku..
..a nakoniec to bolo to tesnenie..
..
dve sviecky boli cierne,..a auto na volnobehu islo len na dva valce..
..
este ti mozem poradit, ze skus pri zapnutom motore, postupne odpajat jeden vstrek po druhom..
..
ked sa bude menit chod motoru (k horsiemu), tak si odpojil "ten dobry vstrek"..
ked odpojish "ten zly", tak by sa "zvuk"(chod motora) zmenit nemal..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Tak nic. Nepřišel jsem vizuelně na nic. Ale zjistil jsem že když nastartuju teplejší motor a trochu ho pak přidržím tak na 1500 otáčkách chvíli tak houpání přestane. Drží si svých asi 800. Pak jedu,dám mu knedlík a zase se to po zastavení ozve. Není to třeba nějaké teplotní čidlo nebo sytič? :?
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..to zle tesnenie niaaako neuvvidush..

..sacia klapka je cistaaa..???
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
V12
Moderátor
Příspěvky: 5677
Registrován: 08 říj 2004 14:34
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky

Příspěvek od V12 »

netesnost muzes vyzkouset i tak, ze na hadice striknes treba ten startovaci sprej....pokud si to nekde prisava, tak se to projevi na otackach....
R6 twin turbo + V10 + V12

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

JRD McLAREN píše:..to zle tesnenie niaaako neuvvidush..

..sacia klapka je cistaaa..???
Všechno vizuelně v pořádku. Akorát se mi nelíbí jedna hadice upevněním,je tam jakoby nalepená,budu muset komplet sání sundat a pečlivě projít. :twisted: :roll:

Teorie falešného vzduchu se mi jeví jako nejpravděpodobnější,ale čidlo je taky kolikrát původcem spousty potíží. Zítra se na to vrhnu pořádně včetně kontroly těsnění,spon a čidel. Blbý je že nejsem elektrikář a i když vím základy a mám měřák a knížku kde jsou všechny hodnoty a postupy,moc to nechápu. Připojte měřící zařízení na patice 30+ a 85- apod.,nějak nevím kde to hledat. :lol:

Další možností je navštívit kamaráda,je to technik na STK,ale nejlepší mechanik tady,nikdy jsem nepochopil jak to dělá,ale obejde auto a ví svoje aniž by se někam podíval pořádně. Třeba kdyby se kouknul.... :lol: Zítra dám vědět víc,pojedu od filtru až po hlavu. Samozřejmě se nebudu pokoušet hrabat do ní,pokud nic nenajdu,pak bych začal uvažovat o novém těsnění pod ni,ale to si nechám udělat.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Re: BMW 525i M20 - houpou volnoběžné otáčky

Příspěvek od Conscious »

V12 píše:netesnost muzes vyzkouset i tak, ze na hadice striknes treba ten startovaci sprej....pokud si to nekde prisava, tak se to projevi na otackach....
Tak tohle mě vůbec nenapadlo,to je super nápad,usnadnilo by to hledání. 8) Dík,zítra ho koupím.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Takže vyřešeno,byla děravá váha za klapkou. :pohar: :pohar: :pohar:

Zatím dočasně zalepeno páskou,pak to vezmu pořádně. Netvrdím že věřím že je to jediný problém,chce to ještě zkoumat za provozu,ale přiložený prst na dírce a srovnání otáček jsou zatím dostatečným argumentem. 8) 8) 8) Děkuju všem za rady,každopádně se hoděj i dobudoucna takže to marné nebylo. 8) :poklona: :poklona: :poklona: :poklona:

Obrázek
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

8) no vidis jak si sikovnej

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“