podlozky

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Odpovědět
Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

podlozky

Příspěvek od Tom_ »

chci se zeptat, jaky material byste doporucili na vyrobu podlozek, muzu sehnat od znamyho pro sebe letecky dural,tak jestli tenhle material a nebo radsi jiny. A jestli nahodou nevite typ materialu nebo ČSN , to hlavne potrebuju, jaky material to presne je.Diky moc
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
sotomaior
Příspěvky: 1217
Registrován: 12 úno 2004 22:09
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: podlozky

Příspěvek od sotomaior »

ber ten dural...potrebujes lehky a pevny material,jakakoli ocel je zbytecna velka zatez navic (neodpruzena hmotnost) a normy najdes na netu,ja mam doma jen pro oceli...
Škoda Octavia 1.9TDIFUN 4x4

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: podlozky

Příspěvek od Tom_ »

sotomaior píše:ber ten dural...potrebujes lehky a pevny material,jakakoli ocel je zbytecna velka zatez navic (neodpruzena hmotnost) a normy najdes na netu,ja mam doma jen pro oceli...
to je sice pekne ze to najdu na netu, ale prece tech druhu bude asi pekne moc ne? a vybrat si od oka fakt radsi neriskuju, kdo ma s tim zkusenosti ? diky
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
hrnec09
Příspěvky: 297
Registrován: 06 led 2007 17:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od hrnec09 »

asi nej bude použít dural 42 4203 je pouzívanej jako konstrukční materiál s pevností 200 - 450 MPa
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom_ »

hrnec09 píše:asi nej bude použít dural 42 4203 je pouzívanej jako konstrukční materiál s pevností 200 - 450 MPa
no ok,zeptam se a uvidime 8) 8) :)

jinak nejaky jiny tipy?
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rolljoin »

Nebudu zakládat nové téma o podložkách a hodím to semka. Zajímalo by mě pár věcí takže:
1) jak je to s podložkama u quattra? slyšel jsem že musí byt na všech kolech stejné. stejně jak stejné kola a gumy.
2) jaký budou mít podložky vliv na jízdní vlasnosti. nechám seriový podvozek. Bude to líp sedět do zatáček nebo se to bude víc houpat? asi mám pořítat s větším opotřebením tlumičů a prožin že?
3) Myslíte že 2,5cm podložka je hodně? rádbych aby ty kola trochu vylezly. a stačí na to použít delší šrouby bo se to musí přišroubovat zvlášť?
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rolljoin »

to už tady všichni spí? :twisted:
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: podlozky

Příspěvek od AdieuD »

mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...

ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr :lol:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Re: podlozky

Příspěvek od Rolljoin »

AdieuD píše:mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...

ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr :lol:
jj asi to bude dost ale nelíbí se mi zapadlé kola. myslím že to vyjde nastejno jako bych koupil kola s menším ET nebo se pletu?
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
hrnec09
Příspěvky: 297
Registrován: 06 led 2007 17:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od hrnec09 »

no radši kola s menšim ET než podložky
Opel Astra f 1.4 - prodano
BMW e46 Touring 320d - rozbito
Honda Accord 3.0 V6 - prodano
BMW e46 Touring 330d - aktual

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rolljoin »

hrnec09 píše:no radši kola s menšim ET než podložky
proč?
Dokáže mi někdo pls poradit a odpovědět
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Protože ať se budeš snažit sebevíc, nikdy nebude podložka pod kolem stejně kompaktní jako kolo s odlišným ET. Vždycky tam bude nějaká vůle atd.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16
Kontaktovat uživatele:

Re: podlozky

Příspěvek od AdieuD »

Rolljoin píše:
AdieuD píše:mam podlozky 1cm a nepocituji zadnou zmenu v jizdnich vlastnostech.. jen zadni ramena vic trpi a brzo bude Acko ...

ale 1cm a 2.5cm to je o necem jinem, to je vetsi kalibr :lol:
jj asi to bude dost ale nelíbí se mi zapadlé kola. myslím že to vyjde nastejno jako bych koupil kola s menším ET nebo se pletu?
tak jako tak si dodrbes zadni ramena a me prijde vzadu Acko, jak kdyz cura fena :lol:
Beave ma asi pravdu s tema vulema...
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Tak jako tak na to působí už širší kola, posunutím "ven z auta" se to jen umocní. Jako klasickej příklad obvykle uvádím jak mi relativně použitelný silentbloky u Favorita bleskurychle odešly po nasazení 6" kol s gumama 185 mm s ET větším než origo plechy. Stejně tak to začalo víc lomcovat s čepama apod. Předpokládám, že s podložkama bych si "pomohl" ještě víc. HLAVNĚ bych je nedával na auto o kterým budu předpokládat, že se s ním budu přemisťovat rychle a řezat zatáčky. Plus je často potřeba použít delší šrouby nebo štefty, což se mi taky moc nelíbí.

Pro porovnání, pokud upravuju vystrčení kol podložkama, hnu s celým kolem směrem ven z auta. Když budu mít dvě ALU kola, jedno s ET 0 a druhý s ET30, potom se vlastně upevnění a poloha středu nemění, ale "odpluje" límec, resp. ráfek směrem dovnitř nebo ven.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“