Dodatečná instalace turba na klasický 16V

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Dodatečná instalace turba na klasický 16V

Příspěvek od Šiky »

Chci se zeptat, zda tady někdo z vás nedával dodatečně turbo na klasický 16V motror. Zajímá mě, jaké problémy s tím souvisejí. (Já mám Renault R 19 1,8 16V) O instalaci turba už chvíli přemýšlím, chtěl bych vědět, když to napíšu úplně hloupě, jak na to...Nejde mi ani tak o zástavbu turba do auta, ale spíše jakou náhradu použít za čidla tlaků a teplot, jak vyřešit (U R 19 16 V PH1) posilovač brzd, jelikož ten pracuje na bázi podtlaku motoru, ostřik turba olejem, (nejlepší by bylo napojit to s redukcí na čidlo teploty oleje?) a další provozně důležité věci....
Pokud máte někdo takto auto upravené, poprosil bych i o fotografie zástavby, pokud by to bylo možné..
Zatím díky.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Tak za prvé si polož otázku. Mám min. 100-150tis. Kč na zástavbu turba. Pokuď si odpovíš kladně, tak mužeš řešit dále. :wink:

A jestli si myslíš, že za pár desítek tisíc tam to turbo dáš, tak možná ano. Ale buď motor vydrží pár stovek kilometrů a nebo ti to přidá pár koní. :twisted:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Neřešme zde, prosím, peníze. Řešme provozní záležitosti a zástavbu.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Jedinej kdo ti může tady snad přesně poradit bude MarAt. :D Ale myslím si, že ti tu nikdo nebude psát 30stránkový popis úprav.

Jinak nechápu, že jako první věc řešíš čidla tlaku a teploty. :? Tyhle věci bych řešil až nakonec. :wink:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

kontaktuj uživatele Sinkas zde či na renaultclub.cz ten to měl, a někde z holandska jsou na to celé kity
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Anděl píše:Jedinej kdo ti může tady snad přesně poradit bude MarAt. :D Ale myslím si, že ti tu nikdo nebude psát 30stránkový popis úprav.

Jinak nechápu, že jako první věc řešíš čidla tlaku a teploty. :? Tyhle věci bych řešil až nakonec. :wink:
Řeším to, jelikož zástavba turba je mi jakžtakž jasná, resp, už jsem podobnou upravu viděl a zajímají mě právě tyto věci, které trápí i uživatele této úpravy.

Uživatelský avatar
Pinky
Příspěvky: 740
Registrován: 29 pro 2005 13:17
Bydliště: P-Z

Příspěvek od Pinky »

na virtu člen bóďa :wink:

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Fugo píše:kontaktuj uživatele Sinkas zde či na renaultclub.cz ten to měl, a někde z holandska jsou na to celé kity
Stejně tak jsou na to kity v UK , např. k-tec racing. Ale zase, to jsou jen kity, bez následných " detailů".
Ale díky za tipy.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

ty holanďani by to měli dodávat komplet včetně MAP 2bar a k tomu odladěnou ECU tak abys nemusel detaili řešit. Nemá smysl vymýšlet vymyšlené, pokud na tvůj motor je kit, kup ho, když to budeš stavět sám bez zkušeností a zázemí bude tě to ve finále stát víc jak ten kit a výkon bude menší. Zeptej se ho za to nic nedáš.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

OK , díky.

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dodatečná instalace turba na klasický 16V

Příspěvek od Ivan »

Chtěl jsem to dělat na c20xe, ale ve finále vyjde výhodněji koupit turbo motor.

Uživatelský avatar
Chaindler
Příspěvky: 895
Registrován: 22 úno 2006 09:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chaindler »

nebude snazsi udelat swap? do renaulta 19 se davaly oturbene motory, tak proc si zbytecne komplikovat zivot
Mitsubishi Eclipse 92 - 2.0 16V - Denso Iridium Power - už jen motor
Mitsubishi Eclipse 93 - bez motoru
Mitsubishi Eclipse 93 - 2.0 16V Turbo - jenom motor

Uvidíme co z toho poskládám :)

Takeshi
Příspěvky: 3575
Registrován: 01 úno 2006 20:32
Bydliště: PilsN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Takeshi »

Chaindler píše:nebude snazsi udelat swap? do renaulta 19 se davaly oturbene motory, tak proc si zbytecne komplikovat zivot
přesně tak,a za uštřené many můžeš vylepšit ten druhej motor takovym způsobem,jakej by nikdy nebyl z toho původního 8)

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

sice se tam dávali turbo motory ale pouze dieselové. jediná možnost je ten kit, nebo motor atd z volva kam se skutečně dávali "ty samý" benziňáky s turbem.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Pokud se dávaly turbo motory, pak to byla 1,7 turbo, která se ale motorově používala do Volva, na R 19 jsem to moc neviděl... Ta měla v základu nastavených 120 PS. Myslím, že se to dalo tlakem nastavit na konečných 148 PS, ale motor byl extr. přetěžovaný.
No a potom samozřejmě R 5tky s 1,4 T, ale to je moc malý motor...
A na ty agregáty z volva jsem se již díval a není to "to pravé vořechové"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Ne že bych tě chtěl nějak pomlouvat nebo odrazovat ale mylím že to co chceš dělat není prdel a zamysli se jestli máš dostatek technickejch znalostí abys to zvládl. Já si mylsím že ne není to o tom vydět jak to tam někdo dal ale vědět jak to vše udělat. Taky přemejšlím o boostovanem CRX ale jedine co nevím jak je to s jednotkou a kolik vydrží seriovej motor. A i tak váhám jestli se do toho mám pustit a to mám k dispozici kompletní turbo kit mugen a myslím že mé technické znalosti a možnosti jsou dosti vysoké. Prodej to kup si rovera 2.0turbo a máš pokoj pokud chceš zadokolku tak si kup 200sx až zvládneš udržet tyto auta v provozu schopném stavu a upravovat jejich výkon tak na dvojnásobek a při tom je udržet v provozu a funkční tak teprve pak výš jaká je fuška a kolik sotjí oturbit motor. :wink:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Tak abych to uvedl na pravou míru, je mi naprosto jasné a to už jsem psal na začátku, že to není věc, která se dá udělat za večer v dílně, taky je mi jasné, že to nestojí pět peněz...Ty chceš dělat CRX, já chci dělat 19tku! Nechci jiné auto.
Zázemí mám, v uvozovkách : během večera můžu mít motor venku. To bych tady taky neřešil.
Spíš jsem čekal provozní rady, co se pokazilo, proč, co nejde, jak na to, co je špatně atd...
Zatím jsem se dočkal jen záporných reakcí, které mi moc nepomůžou...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Šiky píše:... je mi naprosto jasné a to už jsem psal na začátku, že to není věc, která se dá udělat za večer v dílně...
Jde to klidne za vecer v dilne (cca za par hodin), ale jen kdyz mas koupenej ten plug&play turbokit. Pak opravdu jen staci sundat seriove svody a sani, namontovat turbosvody, turbo, pripojit mazani, spojit s vyfukem, namontovat IC a propojit se sanim a turbem, doplnit fuel management (pripadne swapnout vstriky, zalezi na kitu) a vice mene mas hotovo a muzes startovat.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Dobrá tak takhle. chci dělat crx V-tec , to má podstatně odolnější konstrukci motoru. mám turbo kit tzn svody turbo , downpipe různé návarky a mezikusy na přívod oleje a vody pad to vše ty si budeš muset navrhnout pokud nekoupíš turbokit tzn s kama přivést olej a udělat buď návarek nebo přírubu pod filtr nebo něco , kam ho odvézt můžeš dát hadici místo měrky oleje ale to moc efektyvní není takže např návarek na vanu. musíš tam přivést vodu uděláš T-kus na hadici ale taky ji musíš vrátit. atd tad. Taky by to chtělo změnit motoru kompress trochu ji snížit. Určitě to ten motor nevdrží takže komplet GO motoru ale nejlépe s kovaných věcí a a dát ploší písty kvůli té kompresi. Pak bude problém s jednotkou potřebuješ někoho kdo ti ji upraví jestli to vůbec půjde. K tomu potřebuješ větší palivové čerpadlo větší vstřiky adp. nevím jak to má R19 ze sáním ale je otázka jestli bude MAF schopná s tím vzduchem pracovat nebo je tam MAP atd. To jsou vesměs věci který zjistíš až to bude. Pak počítej nákup budíků měřáků WB sondu apd aby bylo podle čeho ladit. Já mám k dispozici velkou dílnu lidi kolem sebe , vercjak zvedák , jeřáb navíc už jsem měl dvě turba jedno teď dost upravuju další stavím takže jde i o to že má i nějaké skušenosti. Ale jestli si troufáš jdi do toho ale aby ti nezbyli jen oči pro pláč za vyhozené peníze.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Včera večer mi napsal jeden z členů a potvrdil mi to, co jsem psal již výš. Takže od začátku. K vhodnému turbu, patří svody. "Stačí" okopírovat přírubu a nechat si ji udělat a následně navařit na aktuální svody. Poté varná kolena a trubka pro turbo, samozřemě připevnění atd... Ostřik turba je přez čidlo maz. oleje, které se u R 19 nachází vzadní části motoru, řeší se to T přípravkem a tefl. opancéovanou hadicí... Zpětný vývod se dá napojit na výpust oleje, nebo zazávitováním do vany. Samozřejmostí je plechové těsnění, pro snížení komprese. U stand. r 19 je to nad 10:1, s turbem kolem 8. Jediné
co mi nebylo jasné je ten posilovač brzd, na ten se mi už také dostala odpověď. Ještě bych to chtěl vidět v praxi. Vstřiky se musí dát silnější a MAP je z 21 turbo. MAF zde není.
A poslední, pro mě asi nejdražší záležitost je chip do ECU, na ten už mám taky nějaké firmy, většina pro SSporty, takže žádná "pájka" doma...
BTW. Taky mám kolem sebe lidi a dílnu... :wink:

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

to mazání turba musíš udělat přesně,...tlak oleje přived přes restriktor, a vývod kolmo dolů nejlíp do vany, ale zaústit výš než je hladina oleje..
ale narovinu taky tě moc nechápu, dneska bych turbo stavěl jen na zadohrab nebo 4kolku, dělal sem GO motoru z clia 16V a doporučuju ti ji udělat, renault tam má ložiska z bláta,takže si udělej spodek pokud se do toho pustíš, jinak konstrukčně je ten motor dost zastaralý.
ale hodně štěstí.. je to běh na dlouhou trat a hlavně s hodně penězy
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

podtlakový posilovač brzd bude normálně fungovat (jen jednou se mě stalo že nefungoval, upadl drát od MAP kostra a tím pádem MAP informoval ECU že je plný plnící tlak a ECU dalo k tomu palivo, volnoběh byl tak bohatej že turbo už plnilo tak že ten posilovač skutečně nešel protože v sání byl stále přetlak) má to takhle v serii např R25 V6 Turbo, posilovač je stejný jako na atmosféře, na přívodní hadici je kolínko 90° a v něm je zpětný ventil, takže toho se neboj.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mno tyk jestli ti někdo poradil ty sovdy jak jsi napsal tak je to idiot a nic o tom neví a jen machruje. Ad1 už vydím jak budeš na litinu navařovat přírubu Ad2 už vydím jak bude matlat turbo někam pod motor či co a Ad3 ty svody co má R19 jsou ať tak či onak pro turbo ůplně na piču navíc v nich bude velká stráta tepla. Teda jestli nemáš ješte nějaké retro svody co se spojují hnedka :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

na litinu jde navařit cokoliv...ale v jednom souhlasím, ty svody co tam máš jsou nevhodne, protože maj celkem velký výstup na další díl výfuku,.. ale nevěřím,že by se nedali předět, nebo koupit jiné nějaké nerez přímo pro turbo sem na ten motor určitě na internetu už potkal..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

nechá si vypálit příruby nazohýbat trubky a svařit to když nesežene na netu svody. Bastit origo je podle mně hovadina. Navíc zavařit litinu v poho ale určitě bych nani nenavařoval přírubu na které bude vyset turbo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

nemusíš se bát, kdybys viděl co se dneska dá pevně a odolně zavařit... ale já bych koupil svody raději v celku od nějakého výrobce
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

To Elviiis. Já mám laděné nerez svody Elia. Nevím co máš na CRX ty...A nechápu proč někoho urážíš, když o jeho úpravě nic nevíš...A nevím, co bych vařil na litinu mimo jin to jde. A v poslední řadě nevím, proč bych měl dávat turbo pod motor.
Jestli chceš jen hanit, běž, prosím, jinam.
Naposledy upravil(a) Šiky dne 03 srp 2007 12:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

sériové svody jsou z litiny.... pokud máš elia měl jsi to napsat i tak je budeš muset nechat kuevsky upravit. Laděné svody končí u vany nepo pod ní a tam turbo dát nemůžeš bude se muset udělat příruba k turbu svody pokrátit a pozohýbat.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Šiky
Příspěvky: 37
Registrován: 12 úno 2007 16:04

Příspěvek od Šiky »

Ano, toto je mi jasné.Ty příruby se musí vyřešit, stejně tak ohýbání...A ještě s tou vanou, u R 19 jsou svody za motorem, né před, tím by se měl vyřešit problém, ktrý máš zřejmě na mysli... (A jako dodatek, neptal jsi se na svody, začal jsi hned kritizovat...)
:wink:

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

elviiisi skutečně kolikrát meleš nesmysly, majitel v úvodu psal že má R19 16V tak si aspoň zjisti co to auto než začneš blít nesmysly, zde na foru se skutečně člověk nic nedozví, ti co něco vědí tak mlčí a jen se smějí "odborným" radám. A vůbec se jim nedivím.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“