Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od ATTSpeed »

Prosím o radu/y, jak do motoru 1.8 20VT narvat co nejvíc koníků. Předem upozorňuji že meze se nekladou na finance. Jen pokud máte s něčim podobnym zkušenosti nebo víte jak toho docílit, tak mi poraďte.
Čím víc tím líp - jde o Seat Cordoba Cupra (mimochodem zatim pořád na prodej)
Přílohy
P1000291_resize.JPG
P1000291_resize.JPG (239.1 KiB) Zobrazeno 2096 x
Obrázek

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Mimochodem abych předešel dohadům proč rvát koně do auta který je na prodej - jde mi o ten motor a jak ho nadupat (v jinym autě jinej motor stejnýho typu) Díky
Obrázek

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

jako každý přeplnovaný motor, zvolit vhodně velké turbo a vše odvinout od něj.. ale je třeba jen popřemýšlet jestli to budeš stavět pro čistý okruh, nebo i pro normální městský provoz.. pak zvolit konfiguraci...a stavět..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

blázen píše:jako každý přeplnovaný motor, zvolit vhodně velké turbo a vše odvinout od něj.. ale je třeba jen popřemýšlet jestli to budeš stavět pro čistý okruh, nebo i pro normální městský provoz.. pak zvolit konfiguraci...a stavět..
Jelikož je myšlenka postavená hlavně na přehlídkové a závodní bázi, tak město vynechám. Jinak klidně bych to vzal na projížďku po normálních silnicích s tim riskem, že auto po úpravě nebude mít platné technické podmínky pro normální provoz.
Obrázek

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

pak je finální výkon otázkou peněz..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

blázen píše:pak je finální výkon otázkou peněz..
Když nebudeš koukat na prachy, tak jakej by byl návrh??? :?:
Obrázek

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

když nebudu koukat na prachy tak to auto seberu a odvezu do kageki racing, nebo po domluvě k maratovi a řeknu mu/jim at to postaví na požadovaný výkon.. pokud budou ochotní
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Matias
Příspěvky: 63
Registrován: 23 črc 2007 14:49
Bydliště: Teplice

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od Matias »

Tak já bych začal větším turbem, IC, silnější hadice na IC, úprava řídící jednotky, výměna vačky, pružin, snížení hlavy, komplet výfuk, sportovní sání, vyleštění kanálků. Kovové těsnění pod hlavu.Ale zase nadruhou stranu je otázka jak se zachovají všechny mechanické části vzhledem k této námaze.

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Myšlenka mé otázky spočívá v tom, že nejsem zrovna zběhlej v tomto motoru a ve zvyšování koníků. Dostali jsme od nezávislího sponzora návrh, pokud předložíme realnej plán, jak do tohoto motoru - auta dostat max. sílu, tak on bude hradit veškeré výdaje - práce bude bohužel spočívat jen a jen na nás. Jinak nejsem na to sám, jen bych chtěl znát vaše nápady co k tomu použí, co tam dát jak na to a kolik by z toho bylo (jasně že pokud mi někdo napíše i konečnou cenu takovýho projektu, tak se zlobit nebudu :D ) Jen prosim o pomoc, jestli někdo má nápad co použít a jak.
Obrázek

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od ATTSpeed »

Matias píše:Tak já bych začal větším turbem, IC, silnější hadice na IC, úprava řídící jednotky, výměna vačky, pružin, snížení hlavy, komplet výfuk, sportovní sání, vyleštění kanálků. Kovové těsnění pod hlavu.Ale zase nadruhou stranu je otázka jak se zachovají všechny mechanické části vzhledem k této námaze.
Prostě pokus omyl :D Mam/e čas přibližně do listopadu dát plány do kupy. Rozvynutější plány nejsou vůbec od věci - jinak díky moc - kolik by to na konci dalo výkon??? (156koní je z výroby)
Obrázek

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

blázen píše:když nebudu koukat na prachy tak to auto seberu a odvezu do kageki racing, nebo po domluvě k maratovi a řeknu mu/jim at to postaví na požadovaný výkon.. pokud budou ochotní
:( Jake Kegeki zase:( nechapu proc to sem cpete, nemyslim, ze maji nejake zkusenosti s vw motorama, navic co kageki dela, je jen to, ze vymenuje seriove dily za kity, tak z nich nedelejte nejaky Hightech engineering :lol:

Pokud mas opravdu zajem ten motor naslapat, tak to neres tady na debilnim TF, a odvez to nekam, kdo tyto motory dela. Napr. Michl motorsport, Krenek-motorsport apod, proste nekam, kdo stavi tyto veci.
Ale pokud chcete tady jen polemizovat o hovne tak prosim...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

jestli prachy nehrajou roli jebnul bych tam pořádnej motor pokud však tam chceš nechat tot. tak ho vyndej nakup pořádné díli jako kliku , ojnice , písty , vyčky , ventili , setrvák , řemenice udělej pořádnej otor kup pořádné turbo , svody apd , velkej Ic , pořádné sací svody , velké vstřikovače a palivovou pumpu , pak kup pořádnou programovatelnou jednotku a všchny potřebný měřiče a domluv se s někým kdo ti to na brzdě naladí.

Promiň toto téma mi přijde ůplně scestné. řekni kolik na to budeš mít a pak se dá měco vymejšlet. Takhle střílt nemá cenu a nebo jak psal blázen odvez to maratovi a bude s toho peklo.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Franus píše:
blázen píše:když nebudu koukat na prachy tak to auto seberu a odvezu do kageki racing, nebo po domluvě k maratovi a řeknu mu/jim at to postaví na požadovaný výkon.. pokud budou ochotní
:( Jake Kegeki zase:( nechapu proc to sem cpete, nemyslim, ze maji nejake zkusenosti s vw motorama, navic co kageki dela, je jen to, ze vymenuje seriove dily za kity, tak z nich nedelejte nejaky Hightech engineering :lol:

Pokud mas opravdu zajem ten motor naslapat, tak to neres tady na debilnim TF, a odvez to nekam, kdo tyto motory dela. Napr. Michl motorsport, Krenek-motorsport apod, proste nekam, kdo stavi tyto veci.
Ale pokud chcete tady jen polemizovat o hovne tak prosim...
Tak jako jo, ale tady jde o to, že by to měla bejt práce našeho týmu a ne nějaké firmy. Každopádně tomu se tak jako tak nevyhnem. Jen jsem chtěl vědět co udělat a jakou máme realnou šanci. Kolik z toho po úpravách dostanem (realná cena - ikdyž není rozhodující) A kolik z toho jsme schopni udělat mi samy. Proto to sem dávám a ptám se - jde mi jen o vaše názory a nějakej ten nápad jak z toho dostat co nejvíc - díky
Obrázek

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

elviiis píše:jestli prachy nehrajou roli jebnul bych tam pořádnej motor pokud však tam chceš nechat tot. tak ho vyndej nakup pořádné díli jako kliku , ojnice , písty , vyčky , ventili , setrvák , řemenice udělej pořádnej otor kup pořádné turbo , svody apd , velkej Ic , pořádné sací svody , velké vstřikovače a palivovou pumpu , pak kup pořádnou programovatelnou jednotku a všchny potřebný měřiče a domluv se s někým kdo ti to na brzdě naladí.

Promiň toto téma mi přijde ůplně scestné. řekni kolik na to budeš mít a pak se dá měco vymejšlet. Takhle střílt nemá cenu a nebo jak psal blázen odvez to maratovi a bude s toho peklo.
Náš čas a naše práce. Finance nevim protože by to nešlo z mí kapsy, ale když zauvažuju musí to bejt zase realná cena. Pochybuju že mi daj mega abych tomu přidal 20koní - tradiční rčení poměr cena - výkon. Pak je to bez problémů
Obrázek

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

to co jsem napsal by znamenalo 2x toli koní co to má
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

Je zase hloupost vymyslet vymyslene a tvorit vytvorene, kazdopadne bych se aspon s temi firmami spojil kvuli konzultaci, pripadne kvuli dodani dilu.....

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Franus píše:Je zase hloupost vymyslet vymyslene a tvorit vytvorene, kazdopadne bych se aspon s temi firmami spojil kvuli konzultaci, pripadne kvuli dodani dilu.....
Jak řikám tomu se asi nevyhnem - jen chci vědět co nás čeká a měli čas se na to připravit. Nerad bych se do něčeho pustil a pak zjistil že šlo udělat tamto a tohle a celý to zase rozdělávat. Proto chci slyšet různý názory a nápady, abych z toho udělal nějakej rozumnej realnej plán. jinak díky všem za pomoc a rady
Obrázek

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od Ondras »

Jako rozumím správně, že tobě jako totálnímu laikovi (neber to pejorativně, podle toho, jak se ptáš to tak vypadá) dá někdo motor k úpravě, bude ti za to platit a dokonce očekávat úspěch? Je ten člověk padlý na hlavu, nebo jsi mu neřekl, že tvé znalosti v oboru jsou nula?
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od ATTSpeed »

Ondras píše:Jako rozumím správně, že tobě jako totálnímu laikovi (neber to pejorativně, podle toho, jak se ptáš to tak vypadá) dá někdo motor k úpravě, bude ti za to platit a dokonce očekávat úspěch? Je ten člověk padlý na hlavu, nebo jsi mu neřekl, že tvé znalosti v oboru jsou nula?
Divný co......... :)
Ne bylo to na muj popud s tim, že by se něco takovýho dalo udělat. Kamarád (automechanik) přišel s tim že by do toho šel a že by pomohl. Pak se přidal ještě jeho kolega a když jsme přemejšleli co kde jak, přišel jejich zaměstnavatel, že pokud to myslíme vážně, že to zafinancuje, ale musí to bejt naše práce a za prachy co dotoho strčí to musí mít i přiměřenej výkon. Už to dáváme do kupy (plány) asi tejden a mě napadlo se zeptat i lidí tady s fóra. Občas tady narazim na docela zajímavý myšlenky. Tak proč ne.
Obrázek

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

A jinak proč tohle auto a tenhle motor??? Protože se nám tohle auto líbí a chceme to zkusit právě s nim - navíc krom toho, že ho má muj kámoš a já se v něm chvilku budu pohybovat, tak jedna známá ho taky prodává a za docela slušnou cenu. Nic víc v tom neni
Obrázek

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

1. motor od VW není dle mého názoru zrovna moc připravenej na nějaký zběsilosti a pokud není v plánu to jen lehce poladit, tak se rozsype jako domeček z karet.

2. dávat brutální výkon do auta s FWD koncepcí je druhá šílenost. Marat to zkusil a ve finále zabudoval 4x4, takže doufám, že to auto má aspoň Haldex (nevím z hlavy jestli má Cupra v sérii a nechce se mi to hledat z vrozené lenosti).

3. základem je zvýšení plnícího tlaku nebo výměna turba za větší, obojí lze provozovat dokud vám bude stačit palivový systém, pokud půjdete dál (tipuju, že u tohodle motoru zhruba do 200 koní snad vstřiky ještě budou stíhat, opět nevím jistě, střílím od boku), nevyhnete se programovatelné ECU a upgrade palivového systému. To sebou nese nutnost to naladit, takže potřebujete a relativně dobrý přístup k brzdě a potřebný hardware (WB lambda, měřák). "Drobnosti" typu upgrade IC, výměna hadic za pořádné potrubí se SAMCO spojkama, BOV apod. zvládnete určitě sami, oproti tomu případnou výrobu kovaných ojnic a pístů už budete muset někomu svěřit (pár firem v ČR je, takže problém to snad nebude), stejně tak nějakou ostřejší vačku. Jestliže máte nulové zkušenosti a půjdete do toho moc hrr, nebude od věci mít někde v dílně pro sichr ještě náhradní motor, protože blok proražený zlomenou ojnicí můžete používat pouze jako nohu stolečku na kafe.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Beaver: 1) S tim se musí počítat, proto se na to připravujem dopředu, aby jsme po nějakej úpravách nezjistili, že je to všechno na h....o.
2) To zhlavy taky nevim, ale jinak celej plán je tak dost šílenej, že vyžaduje jen samý šílený lidi. Navíc kdyby všechno mělo snadný řešení tak by to na konci nebyla taková zábava a nebyl by z toho člověk potom tak šťastnej když se to na skutečně podaří. Člověk je na to víc hrdej když s tim měl pořádnou práci a když se mu podaří to co jiní považovali za nesmysl.
3) :smich: :smich: :smich: Noha ke stolu mě pobavila - díky
Jinak nulové zkušenosti určitě nemáme - ikdyž já osobně v něčem dost zaostávám - proto jsme na to tři, každej zná něco. S nadhozenejma problémama budu počítat - díky za upozornění a colkově moc díky za rady 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

jak tady padlo od nekoho lesteni sacich kanalku tak je to blbost nebo s pletu?

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

A co ma byt cilem toho projektu?

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Franus píše:A co ma byt cilem toho projektu?
No vono to z toho asi neni zřejmí, ale pokud možno pořádnej poděs.
Zatim řešim jen motor a výkon. Prostě to musí lítat jako střela.
Obrázek

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

ATTSpeed píše:
Franus píše:A co ma byt cilem toho projektu?
No vono to z toho asi neni zřejmí, ale pokud možno pořádnej poděs.
Zatim řešim jen motor a výkon. Prostě to musí lítat jako střela.
to je dost sirokej pojem
ma to jako strela litat na kopcich, na okruhu, na sprintech, na vytrvalostnich zavodech, nebo to musi mit nejvetsi Vmax?
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mcsow »

Bordel píše:
ATTSpeed píše:
Franus píše:A co ma byt cilem toho projektu?
No vono to z toho asi neni zřejmí, ale pokud možno pořádnej poděs.
Zatim řešim jen motor a výkon. Prostě to musí lítat jako střela.
to je dost sirokej pojem
ma to jako strela litat na kopcich, na okruhu, na sprintech, na vytrvalostnich zavodech, nebo to musi mit nejvetsi Vmax?
trochu ot ale zajmá mně to na sprinty v jakých otáčkách je nej mít maximální výkon??
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od Idaho »

Určite ak tu bylo zmíneno lehčí a pevnejší písty, neskodilo by třeba i zvýšení objemu, snížení komprese, více vzduchu ( vetší turbo, ptimalizace sacího traktu, lepší chlazení + ostřik IC ) ruku v ruce stím vzít učinější chlazení jak vodním okruhem tak oleje, lepší olejové čerpadlo, upgrade palivové soustavy, ve spojení se správným řízeím vstřiků, lepší zapalování ( pořádné kabely a civku - cívky ).

Použít ARP srouby aldasí pevnejší spojovací materiál spolu s pořádnými vnitřnostmi.

to vše až bue hotovo tak je třeba přemýšlet jak to dostat na vozovku. další věc je čím budete oveřovat výsledek, stačí mu graf z brzdy nebo chce aby to i "jelo" pokud mu stačí graf z brzdy tak je hotovo a cca 80-90% investicve pujde do výkou bude efet max koní / 1kč ale pokud bude chtít aby to jelo, tak pomer koně / cena se začne stávat více a více nepříznivým jelikož až 60-80% investic pujde mimo výkon podle toho jak bude chtít aby to jezdilo / sprnty, okrh vrchy..) takže říct že třeba investice 100tis a nárust o 200ps je v pořádku ale investice 150tis a nárust o 100PS ne je docela zcestná protože podle stylu nasazení se to auto s horším poměrem cena/výkon bude ve výsledku drtit to první aut kdekoliv at už pujde o okruh nebo sprint..

nejprve bych zvolil na co to auto bude a podle toho navrhval, ale je třeba si uvedomit že každý kompromis je krok zpet..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

strč to k panu Albrechtovi- zkušeností s těmito motory a výrobou dílů na ně má myslím celkem dost (nějakej ten motor do aspon 400PS bestie na rallyecros už postavil..)..počítej tak půl mega za celej motor s příslušenstvím (hrubej odhad..)



Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“