Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od semysak »

Rajdlos z autohificlubu tenhle motor docela kmochal, myslim ze se objevoval i tady na foru, pokud chces neco na tom motoru delat, zkusil bych nejdriv prolizt fora (nejaky asi v de, kde se tim nekdo zabejva) a potom teprve zacal neco shanet, muze se stat ze proste to tech ocekavanych parametru nemusi byt ani schopne,

a nebo je schopne s uplne jinym setupem nez si vymyslis

kazdopadne pokud to chces total predelat, doporucuji nejakou volne programovanou jednotku, protoze jezdit z kazdym prdem k neajkymu "umelci na vag" je asi o hovne

Vasekk
Příspěvky: 1002
Registrován: 06 pro 2006 22:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasekk »

turbo z imprezi, IC, Vstřiky, supersprint race komplet výfuk pokud se na to dělá, odladit ECU a pro začátek by to mohlo stačit.
SKODA SUPERB
Golf 1 Cabrio Karmann

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

turbo bych volil jinak,než tam cpal z imprezy,..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Vasekk
Příspěvky: 1002
Registrován: 06 pro 2006 22:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasekk »

No prý to není špatná volba:)
SKODA SUPERB
Golf 1 Cabrio Karmann

Uživatelský avatar
Ozzy_Vita
Moderátor
Příspěvky: 2357
Registrován: 01 dub 2006 00:24
Bydliště: Los Bukeros
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ozzy_Vita »

Půl mega sem, půl mega tam.... peníze nehrajou roli. 8)
Škoda 105 -> Opel Manta B -> Opel Vita B Sport -> Honda Accord 2.0 16V Vtec

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od Lukaash »

tohle nemuze dopadnout dobre...

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od blázen »

na rovinu...udělal bych GO motoru,..komplet bychměnil za kovaný vniítřek..větší turbo,vhodne pro tento motor..od něho bych to odvíjel dál...řekněme,že pro tento motor,je možnost výkonu 600k+ ..jen je to o investicích,..a můj odhad je že to auto milion sežere
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Ozzy_Vita
Moderátor
Příspěvky: 2357
Registrován: 01 dub 2006 00:24
Bydliště: Los Bukeros
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak do něj narvat co nejvíc koní????

Příspěvek od Ozzy_Vita »

Lukaash píše:tohle nemuze dopadnout dobre...
8) :lol: 8)
Škoda 105 -> Opel Manta B -> Opel Vita B Sport -> Honda Accord 2.0 16V Vtec

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

GReddy píše:jak tady padlo od nekoho lesteni sacich kanalku tak je to blbost nebo s pletu?
To jsem kdysi dělal a bylo mi to absolutně k H...u
Jinat 1.8 T a 500 koní jsem viděl v Lipsku na výstavě. Asi by bylo rychlejší ho si "znárodnit". :)

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

tom28 píše:
GReddy píše:jak tady padlo od nekoho lesteni sacich kanalku tak je to blbost nebo s pletu?
To jsem kdysi dělal a bylo mi to absolutně k H...u
Jinat 1.8 T a 500 koní jsem viděl v Lipsku na výstavě. Asi by bylo rychlejší ho si "znárodnit". :)
nahovno to určitě nebude, já sem spokojen
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

blázen píše:
tom28 píše:
GReddy píše:jak tady padlo od nekoho lesteni sacich kanalku tak je to blbost nebo s pletu?
To jsem kdysi dělal a bylo mi to absolutně k H...u
Jinat 1.8 T a 500 koní jsem viděl v Lipsku na výstavě. Asi by bylo rychlejší ho si "znárodnit". :)
nahovno to určitě nebude, já sem spokojen
no nekde v nejaky diskuzi sem se docetl ze uplne vylesteny povrch znamena turbulentni proudeni a spatny odvod plynu i smesi :?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

debata na toto téma byla na DF ale nebyla dořešena. Jinak čím hladší povrch tím rychlejší proudění. Trubulentní proudění právě způsobují ty nerovnosti. Ať tak či tak je dobré s tím něoc udělat protože ten drný povrch není výkonová vyfikundace nýbrž vliv technologického procesu. Takže je jen otázka jestli to vyleštit nebo pouze obrousit. Dle mého názoru vyleštit. Ale to usuzuju jen s toho že by to nejlépe protékalo ale možná že to jediný a.s.p.e.k.t který je při průtoku směsi důležitý možná co se týče míchání apd.

EDIT: dacan smajlík :D
Naposledy upravil(a) elviiis dne 06 srp 2007 11:20, celkem upraveno 1 x.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

GReddy píše:
blázen píše:
tom28 píše: To jsem kdysi dělal a bylo mi to absolutně k H...u
Jinat 1.8 T a 500 koní jsem viděl v Lipsku na výstavě. Asi by bylo rychlejší ho si "znárodnit". :)
nahovno to určitě nebude, já sem spokojen
no nekde v nejaky diskuzi sem se docetl ze uplne vylesteny povrch znamena turbulentni proudeni a spatny odvod plynu i smesi :?
ono se vyplatí vyleštit jak sací tak výfukové kanály...ale ne zvětšovat, jen leštit.. turbulence vytváří špatně spasované sání a nerovnosti
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

Všem moc děkuji - jak to vypadalo na začátku, tak jsem myslel, že to rovnou odpískám, ale jelikož nápadů je dostatek - začínám věřit že alespoň o pokus to bude. Jinak právě jednáme o koupy auta a pokud to pujde vše bez problemu, tak do konce týdne je auto v garáži a začíná se s rozebíráním. Přez víkend jsem se dohadoval s ostatníma na jaké jezdění to vlastně budem provozovat. Jelikož já chtěl auto hlavně na sprinty, tak mi to zatrhli a výsledek bude spíš okruh. Jednoduše řečeno - nesmí se to po 400m zaseknout :D
Jinak kdyby někoho cokoliv někdy napadlo jak něco vylepšit, tak klidně písněte hlavní úpravy začnou až v průběhu říjen - listopad. Do tý doby budem vymejšlet hory nesmyslů, pro a proti.
Eště jednou díky všem 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

elviiis píše:debata na toto téma byla na DF ale nebyla dořešena. Jinak čím hladší povrch tím rychlejší proudění. Trubulentní proudění právě způsobují ty nerovnosti. Ať tak či tak je dobré s tím něoc udělat protože ten drný povrch není výkonová vyfikundace nýbrž vliv technologického procesu. Takže je jen otázka jestli to vyleštit nebo pouze obrousit. Dle mého názoru vyleštit. Ale to usuzuju jen s toho že by to nejlépe protékalo ale možná že to jediný a.s.p.e.k.t který je při průtoku směsi důležitý možná co se týče míchání apd.

EDIT: dacan smajlík :D
jj tusim ze tam to bylo..bylo tam par fyziku a mezi nimi i karel kterej ocividne vi o cem mluvi a daval tam priklad se sklenickou a kapkach vody a znelo to docela logicky a cetl jsem to i v nejakych odbornych knihach ze dokonale lesteny povrch neni to pravy pro proudeni...nedavno jsem mel v ruce novy sani a nebylo nijak dokoncovano..tim myslim naky lesteni honovani a podobne..

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

no ono taky je nutné si uvědomit že kdyby se museli kanáli leštit bylu by to technologicky velmi drahé helikož je toproces který se musí provádět ružně. Jinak pozor na to sklenice má povrch pěkně křivulaký hezky hladká plocha je sklo automobilu vs drsná plocha jako holej nelakovanej plech po čem poteče kapka rychleji?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

důležité je ,že se ti na lesklym povrchu neusazuje sajrajt.. :wink:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

tak jak to teda je muze nekdo rict nejaky verdikt..ja tomuhle rozumim asi jako....no proste necham si to vysvetlit od zkusenych...a i street.racer psal ze by se nemelo lestit do zrcadlove leskle plochy...

ted budu motor rozebirat tak se snazim pochytit co vsechno muzu udelat pro vetsi vykon...
sani mam zaneseny a nevim cim teda vycistit.jestli jen lehce nebo rovnou vylestit do hladka..

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fáboš »

No dovim se, že to tady ještě nezaznělo. Odlehčit. tim bych začal já, že bych snížil váhu, vyházel všechno přebytečný.
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

odlehčovat přeplnovaný motor nepotřebuješ,.. když se pěkně postaví tak kdekomu ujedeš a ne na úkor pohodlí

k tomu leštění: mě taky street psal,že by to neleštil,ale já sem s výsledkem spokojen, na 15" alu je zrychlení lehce přes 5s tak nevidím žádnou škodnou díky leštění
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Určitě to význam má,ale myslím že u turbomotoru jsou jiné daleko podstatnější veličiny na rapidní zvýšení výkonu motoru.
U N/a motoru je to samozřejmě další plus.
Raději bych tu námahu věnoval leštění ojnic.

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

lesteni ojnic? o tom sem nikdy neslysel..kde je vyhoda?

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

zvýšení pevnosti.

Uživatelský avatar
GReddy
Příspěvky: 1398
Registrován: 24 črc 2005 19:54

Příspěvek od GReddy »

teda moje cely uceni bylo a jeste stale je na strojarne (VS) a nikdy sem neslysel ze lestenim se dosahne vyzsi pevnosti :?

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

tom28 píše:zvýšení pevnosti.
spíš minimální snížení váhy a spoluvyvážení s ostatníma
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

blázen píše:
tom28 píše:zvýšení pevnosti.
spíš minimální snížení váhy a spoluvyvážení s ostatníma
Jj, naprosto bezpodminecne udelat na tom motoru blueprinting.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Dělávalo se to prý kvůli snížení iniciace trhlin. Mikroskopicky když je ojnice hrubá její povrch je náchylnější k vytvoření trhliny a následné prasknutí ojnice. Hladký povrch "rovný" je odolnější proti tvorbě trhlin. Odolnější tudíš tvrdší.
Alespoň tak jsem jsem to slýchával.

Uživatelský avatar
ATTSpeed
Příspěvky: 258
Registrován: 24 kvě 2007 16:17
Bydliště: Praha

Příspěvek od ATTSpeed »

tom28 píše:Dělávalo se to prý kvůli snížení iniciace trhlin. Mikroskopicky když je ojnice hrubá její povrch je náchylnější k vytvoření trhliny a následné prasknutí ojnice. Hladký povrch "rovný" je odolnější proti tvorbě trhlin. Odolnější tudíš tvrdší.
Alespoň tak jsem jsem to slýchával.
A je to pravda nebo jsi to jen slyšel někde z venku????
Možná by to přeci jen mohlo trochu pomoci
Obrázek

tom28
Příspěvky: 665
Registrován: 17 pro 2006 13:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tom28 »

Asi ano ale to je jen věc, kterou by jsi mohl posunout hranici prasknutí ojnice. Ty ale potřebuješ jiné zásahy, které povedou k vyžšímu výkonu. A tahle to určitě není. Je jasný, když budeš mít motor vyladěn na nějaký zavratný výkon, tak pak by bylo od věci se takovým úpravám věnovat. Pro stavbu nějakého takového motoru, budeš muset určitě zhlídnout spodek " zgenerálkovat, aby to nebyl jen drahý a nešťastný pokus.
Pokud vím, tak tenhle motor je postaven s poměrně nízkým plnícím tlakem ale "velikou" kompresí. Tuším je to něco málo přez 10. Bez úpravy komp. poměru asi ničeho zavratnějšího nedocílíš.
Až snížíš komp. budeš tam moc víc tlačit.
Vše je pak o tom jak se ti to podaří odladit, ale doma v garáži se šroubovákem to nezvládneš. Bez brzdy, prog. jednotky, úpravy paliva a předstihu se asi neobejdeš. Nepočítaje dodatečných kontorl. přístrojů.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“