vylepšení dieselu?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

AlesShi píše:na 500NM se sehnat da, ale na 600 700 to nevim :)

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=4379
Tusím DXD tracing ma nejakou spojku n agolfy s TDi a kroutakem kolem 700Nm ale musím juknout at neplácám.

EDIT : tak oni to maj v e stopách vs libry takže asi ne .... ( max maj 575 Ft/lbs )

Ale veřím že by ji na zakázku také zvládli..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od blázen »

Vecernicek píše:
Idaho píše:
Vecernicek píše:to je dobrá poznámka... ostřík IC přidá kolik koní?

Podle filmu bylo efektivnější to skříkat do sání.
Ostrik IC se projevý vyšším stupnem zchlazení plněného vzduchu...

hlavne se to vetsinou nestříká obyč vodu - tou to nemá moc velkou ucinnost
no jasný, ale ale zajímalo by mě o kolik to má větší účinost než stříkání do sání.

chtělo by to ještě okruh klimošky nějak napojit před IC tak aby chladila i vzduch proudící od turba do sání :lol:

k tématu: 700Nm neutáhne seriová spojka a podle dieselpower se do kokty vejde nejvýš VR6ková spojka která utáhne max 415Nm tak by mě zajímalo co to je za spojku, někdá z náklaďáku ne? :shock:
VR6tková seriová spojka je bahno,.. chce to uplně jinou spojku, věřím ,že pro VR6 se budou vyrábět spojky tak pro 600-700k když se prodávají různe kity pro přeplnování
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vecernicek »

Přepisoval jsem si podpis, a koukám a nevěřím svým očím.

Sice jako chápu že to je turbína ale napsat to sem musím:

benzín:

1,8 mechanický předvstřik
66kw/90poníku až při 5250ot/min
137Nm až při 3000ot/min
spotřeba 8,36 (průměr všech hodnot město, moře, kuře)
zrychlení: 0-100kh=cca 12vteřin.

Nafta
1,9 Turbína přimej vstřik
66kW/90poníku už při 4000ot/min
202Nm už při 1900ot/min
spotřeba 4,93 (průměr-město, moře, kuře)
zrychlení: 0-100kmh=cca 13vteřin

Sice srovnávám nesrovnatelné, ale ale ta spotřeba :)
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

co to sou za hlouposti srovnávat přeplnovaný a nepřeplnovaný:
přeplnovaný 1,8T třeba SX:
224Nm 4000ot/min
124kw/169k 6400ot
0-100 7,5s

kompresní poměr 8,5:1 jaký ma ten diesel co???
tlak turba 0,7bar jaký má ten diesel...?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Vecernicek »

blázen: spotřeba? u mě vítězí spotřeba
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

to je ůplně jedno... já nepsal že ten borec sefektyvnil svůj motor jen z něj vyždímal tah až do posledního šroubečku toď vše... Detailní podrobnosti ala spojka apd nevím... Ten ůdaj jen odhadoval. ale řekl bych že je reálná když to má prej bez něj 600 takže bych řekl že by to šlo nejde o to jen jsem prostě řekl že znám člověka s takovýma ůpravama a že mu to za 5l nejezdí... Bob ze svojí borou 1.9 Tdi po čipu ze sáním a celonerez laufem vše profi výkon 140PS spotřeba 5,5l dálková slušnou jízdou běžně 7 když to ho ní tak 10l...

Prostě je to ůplně jedno celou dobu mně šlo o to že nelez téměř zdvojnásobit výkon a zachovat spotřebu a ještě básnit o spotřebě na kterou ani s běžným TDi nedostanete... viz 4.5 apd... A už vůbec v domácích podmínkách nedokážete zefektyvnit práci motoru při takovém nárůstu výkonu... tečka a jestli někdo tvrdí opak tak je asi na houbičkách....
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Marek
Příspěvky: 112
Registrován: 29 kvě 2004 22:45
Bydliště: Hradec Králové

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Marek »

Vecernicek píše:blázen: spotřeba? u mě vítězí spotřeba

OK tak pokud budu brát v úvahu že 1.8 T benzín 170koní bude brát v průměru 10litrů to znamená že 1litr "nakrmí" 17koní :D

A 1.9 Tdi 90koní 5 litrů, tak 1 litr nafty nakrmí 18koní :D ano nafta je úspornější, ale podívej se taky na hodnoty zrychlení :?:
Audi A8 4.2 Quattro

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od blázen »

Marek píše:
Vecernicek píše:blázen: spotřeba? u mě vítězí spotřeba

OK tak pokud budu brát v úvahu že 1.8 T benzín 170koní bude brát v průměru 10litrů to znamená že 1litr "nakrmí" 17koní :D

A 1.9 Tdi 90koní 5 litrů, tak 1 litr nafty nakrmí 18koní :D ano nafta je úspornější, ale podívej se taky na hodnoty zrychlení :?:
1,8T ho má téměř poloviční
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Andre
Příspěvky: 51
Registrován: 25 lis 2005 21:28
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od Andre »

Elvis má namysli pravděpodobně Romana J., nevím jestli na tom ještě něco ladil, ale tak rok zpátky 600Nm opravdu nebylo, třeba ale v Mimoni překvapí.
Jinak mě docela baví, jak jsi otočil o 180°, z chrochtlů, co nemá smysl ladit, až po 700Nm 1,9TDI.
A už jsi se někde přeptal jak je s tím rozdílem mezi 66 a 81kW?
Golf2 TDI 4x4

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Hele já neotočil o 180 raději jsem se ani neptal kolik do toho nasipal. Řekl bych že z 2.0benzínu vyždímeš podstatně více naž 600NM. Jen mi jde o tu spotřebu a tu je nemožné zachovat nepopírám že benzín žere více a už vůbec nezmiňuji ty našlapané ale nafťák taky nebude fut jezdit za hubičku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

600Nm??? to tam ma kolko koni? 270? 300?
:?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

250...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Vecernicek »

250PS = 600Nm ?

subaru impreza
280PS = 392Nm

jako jako ??? co tím chtěl básník říct nevím...
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od JonnY »

Vecernicek píše:250PS = 600Nm ?

subaru impreza
280PS = 392Nm

jako jako ??? co tím chtěl básník říct nevím...
nie.
v ziadnom pripade sa vykon nemoze rovnat krutiacemu momentu.

vykon = krutak *otacky motoru / konstanta
konstanta je pre kone/Nm 7121
to znamena ze 600Nm*3000rpm/7121 = 252.7hp

impreza dosahuje maxima vykonu priblizne v 6000rpm
280hp/6000rpm*7121 = 332Nm

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Vecernicek »

V tom případě je diesel ale lepší
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
SPEEDY
Příspěvky: 4731
Registrován: 06 srp 2004 11:06
Bydliště: Brno / Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od SPEEDY »

Vecernicek píše:V tom případě je diesel ale lepší
Ještě aby nebyl, když ho máš ty :lol:
EXPRESNÍ PŘEPRAVA KUSOVÝCH ZÁSILEK NA TRASE BRNO - PRAHA - BRNO TÝŽ DEN OD PODÁNÍ - INFO: 608 771 206

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Vecernicek »

SPEEDY píše:
Vecernicek píše:V tom případě je diesel ale lepší
Ještě aby nebyl, když ho máš ty :lol:
do minulé středy jsem měl benzín, a už ho nikdy nechci vidět. Větší mrdku člověk neviděl.

Navíc jedna neměřitelná ale podstatná věc, pro kterou upřednostňuji naftu je její vůně. Dneska jsem od borca dostal Shell V-Power Diesel za 20kč/l a když jsem ho nalíval tak krásně voněl.

Navíc od kamioňáků to jde sehnat za 20kč/l a né jak posranej benzín. Nejmíň jsem dohledal 26kč/l na to seru. :wink:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od JonnY »

Vecernicek píše:V tom případě je diesel ale lepší
ano, diesel ma lepsiu spotrebu

al47
Příspěvky: 53
Registrován: 05 říj 2010 20:24

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od al47 »

mam sunny Gti N13 Ca18de... žádná ochcávka ani golf TDi se nechyta a to mam o 15let starší auto spek , tam kde končí diesl tam benzín začína 8)

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od mariS »

zajimavy, ze Le Mans posledni dobou vyhravaji HDi od Peugeotu nebo TDi od Audi.. a to hlavne i diky lepsi spotrebe oproti benzinum.. takze neco na tech naftovych motorech bude
ale stejne mam radeji benzin nez naftu
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od JonnY »

mariS píše:zajimavy, ze Le Mans posledni dobou vyhravaji HDi od Peugeotu nebo TDi od Audi.. a to hlavne i diky lepsi spotrebe oproti benzinum.. takze neco na tech naftovych motorech bude
ale stejne mam radeji benzin nez naftu
nie nieje.
je to cele o pravidlach.
diesle maju povolene vyrazne vacsie restriktory a samozrejme preplnanie. uplne zo zaciatku mali vraj az o 50-100hp viac nez benzinove motory. odvtedy sa restriktory pre diesle kazdym rokom zmensuju, ale stale je situacia nastavena tak, ze diesle valcuju vsetko ostatne.
povol rovnake restriktory, preplnanie a objem/pocet valcov pre benziny, a z terajsich dieslov budu len mobilne sikany...

a zmena pravidla pre tento rok
To that end, the ACO is again making some adjustments to the rules for the diesel-powered cars that have dominated Le Mans for the past four years. Next year, the diesels from Peugeot and Audi (and anyone else who might opt to run one) will have to carry an extra 30 kg of ballast relative to gas-powered cars, bringing their minimum weight to 930 kg. Since power output is in part a function of how much air gets into the engine, the air restrictors for diesels will be reduced 2.1 percent in size and maximum turbo boost is being cut from 2.75 BAR to 2.59 BAR. Conversely, gas engines get 5 percent larger restrictors.
diesle dostali 30kg zataze, restriktory im zmensili o 2.1% a tlak preplnania klesol z 2.75 na 2.59baru. benzin dostal o 5% vacsie restriktory.
ziadna spotreba ci uzasne vlastnosti dieslu. proste nevyvazene pravidla v ich prospech.

mariS
Příspěvky: 89
Registrován: 27 srp 2008 09:30

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od mariS »

dik za info, JonnY.. je fakt, ze ve stejne kategorii jezdi atmosfericky benziny a preplnovany naftaky.. vsiml sem si ze i v nekterych zavodech do vrchu obsazuji predni mista v kategorii do 2,0 naftovy preplnovany 1,9.. pritom preplnovanej 2,0 v subaru nebo mitsu by jim natrhnul prdel ale jsou v jine skupine.. WTCC taky vedou naftovy Seaty oproti benzinovym Bavorakum a Chevroletum.. stejne bych ty motory nezatracoval.. kdyby ty motory byly tak spatny tak se s tim automobilky vubec nezabyvaji preci.. at uz je za tim cokoliv
firemnich TDicek mame dost a co kus to original.. spotrebu od 5 do 9, poruchovost taky u kazdyho jina.. v Caddy ten motor byl v servisu do mesice od zakoupeni a pak jeste nekolikrat a v nove Fobii je zatim bezproblemovej.. osobne bych to nechtel a radej budu zivit 8,5 l/100km atmobenzin nebo i vic za turbobenzin (kterej se zatim chysta :-) )
Ford Escort Mk4
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 72&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od JonnY »

ja ich tiez nezatracujem, diesel ma urcite nepopieratelne vyhody.
ale islo mi o to, ze to co je vidiet vo FIA GT ci WTCC nieje o vyhodach dieslu, ale proste o pravidlach...

Uživatelský avatar
Svobda
Příspěvky: 183
Registrován: 10 pro 2009 00:06
Bydliště: KV kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Svobda »

Je koukam jsem narazil na vtipny tema . Nevim o co jde tim tdickarum .
Dobre jezdite za malo a mate to dobry na tahani vleku no :lol: .
Co tady srovnavaj na sprintech je uplne o nicem maly lehky auto s narvanim motorem za x tisic no .
Mi z kamosem dostali v Evu od benzinovy pandy :D
A dalsi vec jeste jsem nikdy nejel v nafte kde by slo radit jak v benzinaku a kde by sla dat jednicka za chodu auta .
Uz parkrat me predjelo Tdicko VW kdyz jsem si to lehtal ,ale pote cumel po podrazeni me v zatackach brzdil az jsem ho musel predjet . (No jo ta vaha na predku a technika vw nejlepsi :-) ). A to jeho pridani v zatacce s hrabanim kol do protismeru uzitecne .
stavitelné podvozky www.DGR-PODVOZKY.cz
DOVOZ-ODTAH-OPRAVY aut

Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 294
Registrován: 05 led 2008 21:46
Bydliště: Frýdek-Místek,Baška,Hodoňovice,Velké Karlovice

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Hanzy »

Letos mel byt posledni rok zemedelske techniky v WTCC ale bohuzel pristi rok jeste stale budou nerovna pravidla ale i tak to dopadlo dobre pro auta :D
http://www.wtcc-fanklub.cz/chevrolet-je ... eta--64066" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Hanzy dne 28 lis 2010 01:54, celkem upraveno 1 x.
CRUZE - Dvojnásobný mistr světa WTCC 2010
EVANDA
ex LEGANZA

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Stanley »

.
Naposledy upravil(a) Stanley dne 24 led 2017 03:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kminek
Příspěvky: 122
Registrován: 13 kvě 2009 09:37
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od kminek »

Hanzy píše:Letos mel byt posledni rok zemedelske techniky v WTCC ale bohuzel pristi rok jeste stale budou nerovna pravidla ale i tak to dopadlo dobre pro auta :D
http://www.wtcc-fanklub.cz/chevrolet-je ... eta--64066" onclick="window.open(this.href);return false;
:D :D
na netu najdete spoustu článků všelijakých videí a spoustu dalšího o výhodách/nevýhodách-benzínů nebo ropáků...já sám jsem zastáncem benzínů..z mého pohledu je jediná výhoda nafty ve spotřebě(jak říkám,z mého pohledu),ale mám auto pro toi aby mi dělalo radost a né 30kilo dýmu při každém rozjezdu pod plným..(todle mi na křižovatce udělalo nějaké velké sůvéčko...stál jsem za ním na červenou,on vystřelil pod plným.a já měl na předku mastný černý flek velikosti dvdčka :?
já zastával názor,že nafta patří do kamen..stejně jako přestavby auta na sporák,tedy lpg či cng..ale jak říkám berte mě z rezervou!!je to čistě můj osobní názor s jistou dávkou nadsázky
Grande Punto Sport 1,4 16V Carribean Orange "Baby maserati"

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV
Kontaktovat uživatele:

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od ARV6 »

Stanley, tak v tom Bmw musela sedet pekna lopata, kdyz tady breci anglan ze mu naklepla 120d :D

http://forums.hyundaicoupe.info/viewtopic.php?t=18750" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od elviiis »

StanleyV6 píše:Tož vy se tu hádáte jestli diesel je lepší než benzín... Samozřejmě, že benzín, to už snad každého napadne v čem, tak to nemusím psát. Dám příklad z vlastní zkušenosti. Zkoušel jsem to proti BMW 330xD, 205bhp a 410Nm, 4x4, manuál (E46).
Já mám Hyundaie 9 let starýho, Coupé a dal jsem ho, podle papíru kolem 170 koní.
nechci se mychat do debaty a nechci se nekoho dotknout a sam jsem zastance bezninu ale to co jsi napsal myslis vazne? 330D jede na naftu jak pichla vosa...

vykonu 205hp/450nm 245hp/540nm a 306hp/600nm mimo toho ze jde jako svine tak ma perfektni jizdni vlastnosti ja s tovarnim nissan 200sx s13 nedokazal 330d combi natrit prdel na takovem decentnim hillclimbu... a to jsem nemel problem ujet hyundaii coupe ani v ztackach ani v primce... takze tyto "race" bych sem moc netahal majitel BMW pri tom pravdepodobne obedval :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Stanley
Příspěvky: 890
Registrován: 05 bře 2010 17:58

Re: vylepšení dieselu?

Příspěvek od Stanley »

.
Naposledy upravil(a) Stanley dne 24 led 2017 03:06, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“