2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Potreboval bych poradit- ziskat nazory lidi co o tom neco vi. Premyslim nad predelanim radoveho 6valce 2.5L ze single turba na Bi-Turbo ze supry Mk4 prave kvuli sekvencnimu zapojeni. Pouzil bych jak turba CT12 supracky...tak to Vcko ve kterem je ta klapka. Slibuji si od toho plnici tlak v nizkych otackach, ale zaroven schopnost tlacit i ve vysokych (proto ne kompresor). Je mi to rozmlouvano s tim ze vhodne postavene single turbo s turbem rady GT je lepsi nez Twin ci Bi. Prosim o odpovedi jen k tematu a od lidi co o tom neco vedi...dekuju predem.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
ten twin bude jiste lepsí, ale aby byl vhodne naladen budeš muset mít vačky atd..
otázka je jak vysoko s výkonerm chceš jít. u MKIv obecne platí že do 450-500PS je lepší mít twin ( kvuli záberu v nízkých točkách ) zatímco přes 500PS je už lepší jít do singlu...
mylswím že rozhodující bud emax výkon který plánuješ a hlavne použití.. s twinem na klikaté státovce ujedes singlu jen to hvízdne hlaven díky tomu že budeš mít tlak a krouták práve tak dole..
otázka je jak vysoko s výkonerm chceš jít. u MKIv obecne platí že do 450-500PS je lepší mít twin ( kvuli záberu v nízkých točkách ) zatímco přes 500PS je už lepší jít do singlu...
mylswím že rozhodující bud emax výkon který plánuješ a hlavne použití.. s twinem na klikaté státovce ujedes singlu jen to hvízdne hlaven díky tomu že budeš mít tlak a krouták práve tak dole..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Predstava vykonu je kolem 500PS, auto bude do bezneho provozu+ obcasne zaradeni na kruhu, popripade driftik, ci sprint ale nechci auto primo na to......takze podle toho co pises je teda vhodnejsi spis Twin / Bi Trubo (BTW: mel sem za to ze supra ma BI turbo a ne Twin?)Idaho píše:ten twin bude jiste lepsí, ale aby byl vhodne naladen budeš muset mít vačky atd..
otázka je jak vysoko s výkonerm chceš jít. u MKIv obecne platí že do 450-500PS je lepší mít twin ( kvuli záberu v nízkých točkách ) zatímco přes 500PS je už lepší jít do singlu...
mylswím že rozhodující bud emax výkon který plánuješ a hlavne použití.. s twinem na klikaté státovce ujedes singlu jen to hvízdne hlaven díky tomu že budeš mít tlak a krouták práve tak dole..
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
ach jo je to tu zase.. není rozdíl mezi bi a twin, to je jen obchodní název a neurcuje jakým zpusobem to dvojité preplnování funguje
twinem já proste oznacuju dvoustupnové přeplnování turbínama protože sem si nenasel ekvivalent.. pokud bych řekl jdi do Bi tak už by tu byl Mára zase s nejakejma prasečinkama
)
pokud chceš jit na hranici 500PS tak bych už asi volil spíše singl, protože tím twinem si "uzavřeš" cestu výše.. Alternativou by bylo použití jiných turb.. ale pokud je chces používat takhle "na hrane" tak to asi bud elepší singl..
pokud bys napsal 450max 500ps tak ti řeknu jdi do twin...
každopádne počkej si na nekoho povolanejšího ( Karel, taboo ) já znám je jendu stranu - nezkousel jsme jak jelo 2JZ se singlem, ale vím jaké mel jeden čas problémy vibrátor.. mel krouták posazenej sakra vysoko ( což v jeho aplikaci není na skodu - ale videl bych tam práve nedstatek ve státovkách.. )


pokud chceš jit na hranici 500PS tak bych už asi volil spíše singl, protože tím twinem si "uzavřeš" cestu výše.. Alternativou by bylo použití jiných turb.. ale pokud je chces používat takhle "na hrane" tak to asi bud elepší singl..
pokud bys napsal 450max 500ps tak ti řeknu jdi do twin...
každopádne počkej si na nekoho povolanejšího ( Karel, taboo ) já znám je jendu stranu - nezkousel jsme jak jelo 2JZ se singlem, ale vím jaké mel jeden čas problémy vibrátor.. mel krouták posazenej sakra vysoko ( což v jeho aplikaci není na skodu - ale videl bych tam práve nedstatek ve státovkách.. )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Aha...ja mel za to ze rozdil mezi Twin a bi je v zapojeni turbin. Moje predstava byla odzkouseni TT setupu pro motor na klasikach CT12 a pak , kdyz bude vse fungovat podle mych predstav, nahradit je GT alternativou, ktera by mela mit jeste lepsi nabeh a rozsah plniciho tlaku co sem slysel.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
GT alternatvou mylsíš co? jaká turba?Mirek-200sx píše:Aha...ja mel za to ze rozdil mezi Twin a bi je v zapojeni turbin. Moje predstava byla odzkouseni TT setupu pro motor na klasikach CT12 a pak , kdyz bude vse fungovat podle mych predstav, nahradit je GT alternativou, ktera by mela mit jeste lepsi nabeh a rozsah plniciho tlaku co sem slysel.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Nevim jak je to u turba toyoty, ale Garett dela modelovou radu zacinajici oznacenim GTxxxx , ktera ma kulickova lozsika a udajne jsou konstruovana tak, aby byla efektivnejsi nez jejich starsi predchudci. Toyota bude mit urcite neco podobneho.Idaho píše:GT alternatvou mylsíš co? jaká turba?Mirek-200sx píše:Aha...ja mel za to ze rozdil mezi Twin a bi je v zapojeni turbin. Moje predstava byla odzkouseni TT setupu pro motor na klasikach CT12 a pak , kdyz bude vse fungovat podle mych predstav, nahradit je GT alternativou, ktera by mela mit jeste lepsi nabeh a rozsah plniciho tlaku co sem slysel.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
aha no ale já septám jaká konkrétne, nebo by jsi šel do jendoho vetšího Garetta ( do singlu?? ) potom je zbytecné jit nejdřív do twinu, budou to vyhozené peníze..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Konkretne vybrano nemam..ale kdyby nebyla alternativa...neni problem prevarit priruby na dva mensi Garetty. Jake presne bych cekal radu spis od TebeIdaho píše:aha no ale já septám jaká konkrétne, nebo by jsi šel do jendoho vetšího Garetta ( do singlu?? ) potom je zbytecné jit nejdřív do twinu, budou to vyhozené peníze..

In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
o to mi šlo:D netušil jsme jestli mylsíš twin s CT12 nebo single s garettem, jinak mensí garetty ( do twinu ) by se určo nasly, al emoc se v nich neorientuju zkus spíš MARATaMirek-200sx píše:Konkretne vybrano nemam..ale kdyby nebyla...neni problem prevarit priruby na dva mensi Garetty. Jake presne bych cekal radu spis od TebeIdaho píše:aha no ale já septám jaká konkrétne, nebo by jsi šel do jendoho vetšího Garetta ( do singlu?? ) potom je zbytecné jit nejdřív do twinu, budou to vyhozené peníze..Pokud se pustim do Twinu a budu spokojenej...na single urcite predelavat nebudu z5. To jen v pripade ze by vysledek nebyl takovy jak sem si predstavoval.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
a je nejaka podobna alternativa za ty CT12ky jako je u garettu rada GT? Duvod tohodle topicu byl ten abych zjistil vic informaci a rozhodl se jestli se do toho pustim nebo ne.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
bohužel vím o celých kitech twinu ale nepovím ti jaké používají turba.. CT12 je samostané označení turba přímo od Toyoty, to se nedelí na lepší řadu nebo jinak to je proste originál co tam má být.. v te velikosti jiná alternativa není ) jinak pro info ct12 používají dodnes naftové avensisy
asi by bylo nutné projít mapu toho turba a k tomu hledat alternativu, jak říkám obrat se na Marata, já jsemnikdy "jinej" twin neřešil bud stačilo CT12 nebo se šlo do singlu..

asi by bylo nutné projít mapu toho turba a k tomu hledat alternativu, jak říkám obrat se na Marata, já jsemnikdy "jinej" twin neřešil bud stačilo CT12 nebo se šlo do singlu..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
ok dekuju..pockam jestli se k tomu vyjadri jeste nekdo..maratovi sem jiz psal , tak uvidime.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
No neporadím ti přímo v těch turbech ale bejt tebou jdu do toho twinu... Zvláště když píšeš na jaké to chceš použití... raději bych měl 450Ps ale krásně rozloženejch zvláště na okreskách při amattérskejch driftech apd než mít 50 nebo 600Ps ale takových který jdou použít pouze na sprintu a nebo když si troufneš tak na okruhu ale i tam si mylsím že bys více zaperlil s twinem... u výhoněného výkonu singlem budš na výkon při výjezdu ze zatáček čekat a vzhledem ktomu jaké ty cesty u nás jsou nemůžeš držet kárku stále v točkách jelikož na to prostě není tady prostor...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
jj z tohodle duvodu se mi taky zamlouva vic twin...je pravda ze 500koni mi da i single, ale myslim ze v mnohem vyssich otackach nez twin.elviiis píše:No neporadím ti přímo v těch turbech ale bejt tebou jdu do toho twinu... Zvláště když píšeš na jaké to chceš použití... raději bych měl 450Ps ale krásně rozloženejch zvláště na okreskách při amattérskejch driftech apd než mít 50 nebo 600Ps ale takových který jdou použít pouze na sprintu a nebo když si troufneš tak na okruhu ale i tam si mylsím že bys více zaperlil s twinem... u výhoněného výkonu singlem budš na výkon při výjezdu ze zatáček čekat a vzhledem ktomu jaké ty cesty u nás jsou nemůžeš držet kárku stále v točkách jelikož na to prostě není tady prostor...
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Ak chces ist do extremu tak kombinace kompresor a velke turbo. Kompresor ti vyplni spodek a v mieste kde zabere velke turbo sa odpoji aby nebral motoru vykon. Takto to mali riesene zavodaky v B skupine a tam sa trhal asfaltKrosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!

to je otázka co by byl extrém, ten kompresor pomerne dost výkonu bere a pokud by zustal v puvodním rozsahu otáček tak bude vhodnější dve turbíny než kompresor + velké turbo, porotže to velké ( pokud by sel do takového extrému aby se kompík vyplatil ) by potřeboval vačky atd..... myslím že proti sekvenci by to bylo zbytečně složité ..tief píše:Ak chces ist do extremu tak kombinace kompresor a velke turbo. Kompresor ti vyplni spodek a v mieste kde zabere velke turbo sa odpoji aby nebral motoru vykon. Takto to mali riesene zavodaky v B skupine a tam sa trhal asfaltKrosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Pointa je v tom ze ked zabere turbo tak sa kompresor fyzicky odpoji od motora.Idaho píše:to je otázka co by byl extrém, ten kompresor pomerne dost výkonu bere a pokud by zustal v puvodním rozsahu otáček tak bude vhodnější dve turbíny než kompresor + velké turbo, porotže to velké ( pokud by sel do takového extrému aby se kompík vyplatil ) by potřeboval vačky atd..... myslím že proti sekvenci by to bylo zbytečně složité ..tief píše:Ak chces ist do extremu tak kombinace kompresor a velke turbo. Kompresor ti vyplni spodek a v mieste kde zabere velke turbo sa odpoji aby nebral motoru vykon. Takto to mali riesene zavodaky v B skupine a tam sa trhal asfaltKrosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Bych ctel videt to fyzické odpojení 
... to odpojení musíš nejak mechanicky / elektronicky řešit, a mezi námi, tou řemenicí to bude tocit stále tzn ztráta i když malá tam bude stále..
mylsím že sekvenční twin bude v jeho případe leopší řesení než kombinace kompo + turbína..ano to je sice pravda le to odpojení musíš nejak mechanicky / elektronicky řešit, a mezi námi, tou řemenicí to bude tocit stále tzn ztráta i když malá tam bude stále..
mylsím že sekvenční twin bude v jeho případe leopší řesení než kombinace kompo + turbína..

... to odpojení musíš nejak mechanicky / elektronicky řešit, a mezi námi, tou řemenicí to bude tocit stále tzn ztráta i když malá tam bude stále..
mylsím že sekvenční twin bude v jeho případe leopší řesení než kombinace kompo + turbína..ano to je sice pravda le to odpojení musíš nejak mechanicky / elektronicky řešit, a mezi námi, tou řemenicí to bude tocit stále tzn ztráta i když malá tam bude stále..
mylsím že sekvenční twin bude v jeho případe leopší řesení než kombinace kompo + turbína..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
navic porizovacka kompu je okolo 14 tis....takze bych musel jit do jistyho vysledku. Nehlede na to ze kompresor bude asi tezsi o dost nez turbina ne? Uz takhle je motor s prevodovkou o cca 80kg tezsi nez seriovej....takze bych se drzel spis puvodni otazky...a sice single/twin. Krossmen psal ze zvolenim vhodneho turba staci singl.....moje otazka...kdyz vhodne zvolim mensi turba do twinu, nebude to lepsi?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
osobne si mylsím že aby sing zabíral dole jako twin, musleo by býtpoužito stejné turbo jako twin ( podobné parametry ) což ti ovsem zpusobí to že nebudes mít dost vzduchu ve vyšších točkách..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
tak tak...2x mín problémů..Krosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
To je sporny..cerpas z vlastni zkusenosti? Mel jsi Twin turbo nebo jsi jen slysel ze je to problemovy. Nemuze to byt nahodou stejny jako u dvoukil? Taky se o nich rika ze jsou problemovy a je to jen zachazenim....Adner pokud vim nechava TT.....Mike taky v Z32 dava lepsi turba a nechava TT...jenze oproti nim ma supra vyhodu sekvence. Kolikrat za dobu co jsi mel dvoukilo se ti vysralo turbo? Max opotrebenim, to udela i single...s tim jak se povida dve turba, 2x tolik problemu nesouhlasim...kdyby to byla pravda necpou to automobilky na auta v serii.blázen píše:tak tak...2x mín problémů..Krosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
jo tomu rozumím, hlavne ze na to sám stále upozornujuTaboo píše:V zadnem pripadeIdaho píše:s twinem na klikaté státovce ujedes singlu jen to hvízdne hlaven díky tomu že budeš mít tlak a krouták práve tak dole... Tlak turba sam o sobe absolutne nic neznamena. I presto, ze male turbo muze dosahnout jeho maximalniho tlaku - rekneme 15 PSI - v 3K RPM, kde vetsi turbo dosahne tlaku jen treba 10 PSI, to vetsi turbo pri tom nizsim tlaku muze tlacit do motoru vyssi objem vzduchu pri nizsi teplote, nez to male turbo pri vyssim tlaku. Nasledovne, i presto, ze je dosazeno nizsiho tlaku pri tech samych RPM, motor s tim vetsim turbem muze v tech samych RPM disponovat vyssim krouticim momentem. Dalsi veci pri pouziti maleho turba je jeho casta neschopnost udrzovat nemene procenta zvysene efficiency motoru az k redline. Jednoduse receno, tomu malemu turbu dojde ve vyssich RPM dech a neni nadale schopno zasobovat motor vyzadovanym objemem vzduchu, jehoz nasledkem jde efficiency motoru a jeho kroutici moment dolu. Uz davno nezijeme v dobach zastaralych Garrettu s 50i-letym designem. Vhodne zvoleny turbocharger dnesni GT-series dela twin sequential systemy pouzivajici levne (a soucasne zastarale) turba doslova absurdnimi prezitky 90tych let.


omlouvám se za špatné vyjádření píšu pomalleji než myslím.. viz muj přízpevek z 5:58 pm..
Naposledy upravil(a) Idaho dne 22 lis 2007 18:22, celkem upraveno 1 x.
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
v tomhle s tebou souhlasim, pokud neb¨kdo bude bastlit ze starych turb bude mít proste vetsi pravdepodobnost že se to vysere, naopak pokud použije dobrá turba a udelá to pečlive a dobře tak rozdil ve spolehlivosti bude minimální..Mirek-200sx píše:To je sporny..cerpas z vlastni zkusenosti? Mel jsi Twin turbo nebo jsi jen slysel ze je to problemovy. Nemuze to byt nahodou stejny jako u dvoukil? Taky se o nich rika ze jsou problemovy a je to jen zachazenim....Adner pokud vim nechava TT.....Mike taky v Z32 dava lepsi turba a nechava TT...jenze oproti nim ma supra vyhodu sekvence. Kolikrat za dobu co jsi mel dvoukilo se ti vysralo turbo? Max opotrebenim, to udela i single...s tim jak se povida dve turba, 2x tolik problemu nesouhlasim...kdyby to byla pravda necpou to automobilky na auta v serii.blázen píše:tak tak...2x mín problémů..Krosmen píše:všechno je to ve výběru vhodného turba pokud použiješ sing ušetříš náklady přeci jen jedno větší turbo stojí míň nežli dvě menší....a bude jednodušší ho namontovat budeš mít míň dílů jednodušší a lepší výfuk svody....asi bych šel cestou jednoho ale velmi vhodně zvoleného!
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
S timhle souhlasim...ale dve male turba dodaji sice vzduch o mensim maximalnim tlaku, ale je ho vetsi mnozsvi ne?proto by propad ve vysokoych otackach nemel byt tak velky ?Taboo píše:V zadnem pripadeIdaho píše:s twinem na klikaté státovce ujedes singlu jen to hvízdne hlaven díky tomu že budeš mít tlak a krouták práve tak dole... Tlak turba sam o sobe absolutne nic neznamena. I presto, ze male turbo muze dosahnout jeho maximalniho tlaku - rekneme 15 PSI - v 3K RPM, kde vetsi turbo dosahne tlaku jen treba 10 PSI, to vetsi turbo pri tom nizsim tlaku muze tlacit do motoru vyssi objem vzduchu pri nizsi teplote, nez to male turbo pri vyssim tlaku. Nasledovne, i presto, ze je dosazeno nizsiho tlaku pri tech samych RPM, motor s tim vetsim turbem muze v tech samych RPM disponovat vyssim krouticim momentem. Dalsi veci pri pouziti maleho turba je jeho casta neschopnost udrzovat nemene procenta zvysene efficiency motoru az k redline. Jednoduse receno, tomu malemu turbu dojde ve vyssich RPM dech a neni nadale schopno zasobovat motor vyzadovanym objemem vzduchu, jehoz nasledkem jde efficiency motoru a jeho kroutici moment dolu. Uz davno nezijeme v dobach zastaralych Garrettu s 50i-letym designem. Vhodne zvoleny turbocharger dnesni GT-series dela twin sequential systemy pouzivajici levne (a soucasne zastarale) turba doslova absurdnimi prezitky 90tych let.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Proc pokud je teda lepsi jedno vetsi turbo pouziva napriklad veyron turba 4 a posledni skyline je taktez Twin? Necham si poradit, ale chci vedet proc sem se nejak rozhodl...takze se budu vyptavat 

In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 17 srp 2014 09:54, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.