
2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
tak sem si to nakreslil, ta cerna cast je klasickej MBC a to cerveny je ta uprava....ALE... nejak mi doslo ze to je stejne cely BLBOST, protoze ta origo pruzinka se otevre tak jako tak az pri nastavenym max tlaku a zadny pootevreni predem se podle moji mechanicky predstavivosti konat nemuze... a kdyby se konalo, tak sem to s tim svym vejmyslem myslel tak, ze ta cervena kulicka tamtu podrzi, ale musi se nastavit jeste tim druhym koleckem... takze shrnuto, podle me budes vyrabet neco co nema absolutne zadnej vyznam... teda aspon u takovyhodle klasickyho MBC s kulickou a pruzinou, nevim jestli nemas nejakej jinej system u kteryho by to tak fungovalo.. 

- Přílohy
-
- uprava MBC-kravina.JPG (14.55 KiB) Zobrazeno 1106 x
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
a jak si teda prisel na to ze by se mel normalni MBC s kulickou a pruzinkou pootvirat jeste pred max boostem?elviiis píše:jak píšeš tohle by se stejně otevřelo... ta moje hračka je jako dopněk toho klasického MBC máš tam pak prostě dva prvky...


Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
už dle dotazů pisatele je naprosto jasný jak tohle všechno dopadne 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
dopadne to dobře, tuším,že motor ze skyline má na cestěomů.. jen potřeboval poradit s pár věcma..určitě už ví co koupí a co osadíMarauderZ28 píše:už dle dotazů pisatele je naprosto jasný jak tohle všechno dopadne

já jsem rovněž zastáncem singlu..
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
ja sem zastancem paralerniho biblázen píše:dopadne to dobře, tuším,že motor ze skyline má na cestěomů.. jen potřeboval poradit s pár věcma..určitě už ví co koupí a co osadíMarauderZ28 píše:už dle dotazů pisatele je naprosto jasný jak tohle všechno dopadne![]()
já jsem rovněž zastáncem singlu..

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
co koupit a osadit sestavit a složit je v podstatě to nejmenší ale už vidím jak v čr staví auto s 500 HP na běžný ježdění .. takovejch plánů tady už bylo a u jinejch machrů a jak to všechno dopadlo
)

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
věřím tomuhle projektu.. navíc,dává ten RB25 místo SR20 a kdyby si nebyl na 100% jistý,byl by nesmysl ten swap dělat,jelikož ten SR20 těch 400zvládne docela v pohodě a prodávaj se na ten výkon dokonce chipy s deskama pro ECU od horshamu
takže to postaví vpohodě..

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
pokud to dokáže bude to jistě obdivuhodný, nicméně vím jak dopadlo X podobnejch projektů v čr a to ty motory měli papírově na 2x takovej výkon jak je tu popisováno a nejezdí z toho jednojedinný auto a to i přez řekněme téměř neomezený finanční injekce majitelů a nesporně vyšší technický znalosti těch ladičů a přez jejich počáteční přesvědčení víc jak 200% že to někdy jezdit bude
...

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
jednoduché to nebude,když to tady nikdo nemá,ale není nic co se nedá ve spolupráci třeba s SXOC řešit..MarauderZ28 píše:pokud to dokáže bude to jistě obdivuhodný, nicméně vím jak dopadlo X podobnejch projektů v čr a to ty motory měli papírově na 2x takovej výkon jak je tu popisováno a nejezdí z toho jednojedinný auto a to i přez řekněme téměř neomezený finanční injekce majitelů a nesporně vyšší technický znalosti těch ladičů a přez jejich počáteční přesvědčení víc jak 200% že to někdy jezdit bude...
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
No jo,zkrachovalo toho tady hodně,to je pravda...někteří to snad nakonec dotáhnou...
Proto sem Mirovi psal,že singl bude jednodušší a bude dřív jezdit..

Proto sem Mirovi psal,že singl bude jednodušší a bude dřív jezdit..
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
divil by ses ale u běžnejch jednoduchej MBC jako u nás koupíš projde vzduch i když do něj foukneš stačí když si podíváš na průměr kuličky a průměr kanálku kterej je většinou o dost větší a kulička tam lítá jak špíná v kýblu... vzduch pořád pomalu procházi a a actuator pomalu otvíra WS jen nemá ten talk a množství dostatečné k ůplnému otevření a ten tlak dostane až se kulička odtlačí... rozdíl ti potvrdí víc lidí co zamněnili obyč MBC za EBC...Taboo píše:Myslis spravneNeviM píše:ja si myslim ze to je blbost, tudis ten tvuj zlepsovak ma odstranit jev kterej neexistuje, tudiz je k nicemu.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
tak to je asi spis problem toho provedeni toho boost controlleru a ne problem toho principu s kulickou, asi nemuzes do tho davat perko z modry propisky ale musis pouzit neco jinyho, treba zelenou propisku
hlavne jesi ti tam kulicka lita jak v chrastitku tak bys to mel asi zahodit a koupit si novej a ne vymejslet ptakoviny, nevim ja sem se nechal napalit ze zacatku, ale je to pekna kachna 

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Mně je to celkem jedno na to abs to pochopil tak by to chtělo více technických znalostí... zapřemejšlej nad pricnipem kulička pružinka ta pružina se stále mírně odtláčí až podle předpětí při určitým tlaku se odtlačí na tolik že vzduch projde a v actuatoru je dostatečný tlak na otevření WS...NeviM píše:hlavne jesi ti tam kulicka lita jak v chrastitku tak bys to mel asi zahodit a koupit si novej a ne vymejslet ptakoviny, nevim ja sem se nechal napalit ze zacatku, ale je to pekna kachna
řeknu to velice jednoduše vem si do ruky pružinovej siloměr a táhni ten, tlak jakým působíš na táhlo tahá za pružinu a stupnice ukazuje sílu jakou taháš, síla plynule roste... nebo se ti zdá že by se pružina ani nehla a najednou vyletěla stupnice na 50k

to samé máš s tím jednoduchým mbc jako třeba bidrin...
Verze pro obchodníky... proč by se asi prodávali dvoudílné MBC jako třeba turbosmart kdyby stačilo použít bidrin za 800Kč

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Diky za reakce...nikde netvrdim ze to na 100% vyjde, tyhle motory jestli sou tady 2-3 tak je to moc (mam pocit ze tady v cr je jeden R33 skyline). Takze mate pravdu nevim presne do ceho jdu...nevite to ani vy...ani nikdo jinej tady, protoze o tom motoru stejne jako ja vite vicemene kulovy. Chci to zkusit, bud to vyjde nebo ne....Jsou to moje prachy...muj cas...moje prace. Takze bych byl rad kdyby si pan MarauderZ28 nechal svoje chytry reci pro sebe a pokud se nemuze na technicky urovni vyjadrit k mnou polozene otazce ohledne single/twin turbo, tak aby to tady prestal za**rat bezpredmetnyma OT a spekulacema jestli to dotahnu do konce nebo ne. Ve vsi slusnosti Ti rikam, ze i kdyby ne a to auto nikdy nevyjelo, tak je ti po tom prd. Dekuju
Jinak elviiis, to co rikas by mel umet EBC ne? Myslim regulaci nastupu boostu?
Jinak elviiis, to co rikas by mel umet EBC ne? Myslim regulaci nastupu boostu?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
me stacej ty moje a chapu toelviiis píše: Mně je to celkem jedno na to abs to pochopil tak by to chtělo více technických znalostí...

elviiis píše:zapřemejšlej nad pricnipem kulička pružinka
ja uz sem to prave udelal a prisel sem na to ze ses seknul, tak to udelej taky a prijdes na to samy

prave ze ne...elviiis píše:ta pružina se stále mírně odtláčí až podle předpětí při určitým tlaku se odtlačí na tolik že vzduch projde a v actuatoru je dostatečný tlak na otevření WS...
řeknu to velice jednoduše vem si do ruky pružinovej siloměr a táhni ten, tlak jakým působíš na táhlo tahá za pružinu a stupnice ukazuje sílu jakou taháš, síla plynule roste... nebo se ti zdá že by se pružina ani nehla a najednou vyletěla stupnice na 50k![]()
samozrejme ze ta pruzina nevylitne najednou, ale odlepi se a zacne povolovat PRESNE az v okamziku nastavenyho maximalniho tlaku... s tim silomerem je to dobrej napad... vem si jakykoliv pero a zkus ho stlacovat.. myslis si ze se zacne stlacovat hned jak se ho dotknes?? ne, teprve az po prekroceni urcity silovy hranice ktera je dana silou ty pruzinky a to je to co porad nemuzes pochopit

taboo a spol. :von mi neveri, tak mu to nekdo reknete taky

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
taboo ty jsi osoba od které jsem moc nechtěl aby ses do toho navážel právě kvůli tvejm profi skušenostem... Musíš si uvědomit že boost controlery které tady kluci používají nesahají těm u vás ani po kotníky... To co o MBC píšu jsem vydedukoval s praktickej skušeností a každej ským sem komunikoval a skoušel jak běžné MBC tak ebc nebo více dílné MBC s funkcí rýchlého nástupu boostu a všichni pozorovali rychlejší nástup turba ze začátku jsem tomu taky nevěřil ale když jsem to vyskoušel sám tak už vím... a nikdo mi to nerozmluví... moji verzi proč tomu tak je jsem vysvětlil pokud někdo přijde s jinou verzí která to vysvětluje tak si ji rád vyslechnu... osobně jsem to skoušel na nissan patrol a na svém daihatsu a velký rozdíl s poznatku ostatních jsem slyšel o tomto jevu znatelně u 200sx S14 ...Taboo píše:V tom pripade opravdu nevis, jak ball/spring MBC pracujeelviiis píše:řeknu to velice jednoduše vem si do ruky pružinovej siloměr a táhni ten, tlak jakým působíš na táhlo tahá za pružinu a stupnice ukazuje sílu jakou taháš, síla plynule roste.... Ten boost signal tu kulicku nejak postupne nenadzvedava z jejiho sedla a pote ji nedrzi trvale odlepenou a ten MBC otevreny. Naopak, po dosazeni zvolene boost hranice a prekroceni spring rate te pruziny se ten MBC neustale otevira a zavira v rychlem sledu (a clovek muze slyset anebo citit tu kulicku neustale "klikat"). Navic, i kdyby nejake male mnozstvi vzduchu tim MBC prochazelo - tak jak tvrdis, kazdy MBC ma na vystupu malou "vent" diru, kterou by ten tlak unikal + navic, kazdy WG actuator ma v sobe dalsi pruzinu, ktera urcuje nejnizsi moznou boost hranici, pod kterou se ten actuator proste neotevre. Ja jsem spolupracoval s nekolika profesionalnimi vyrobci MBCs, tak bych mohl tvrdit, ze o teto problematice neco malo vim...
I ja se s mym $10,000 motorem spoleham pri 35 PSI na ball/spring MBC, ktery me v materialu stal snad jen $5.00, protoze spolehlivejsi a presnejsi ovladani boost hranice turba proste neexistuje.
s tím actuatorem je nutné podotknout že většina z nás používá seriovej actuátor mnohdy hodně staré konstrukce... actuátos v daihatsu nebo S14 jsou řízené solenoidem který v těchto případech nahrazujeme...
jinak já se spoléhám na dvě varinaty MBC a to jest ball and spring kdy tlak přetláčí kuličku a tlačí se do hadičky s kama jde do regulátoru (jehlový ventil) a z něj jde do sání... dokud jehlovým ventilem prochází vzduch nepustí jej do actuatoru jakmile však je kapacita vzduchu překročena protlačí kuličku dál a jde vzduch do další komory která vede do actuatoru...
druhá verze je klasický MBC ball and spring tlak vzduchu však v tomto případu neotvírá actuator ale mnou vyrobený šoupátkový mechanizmus (boost quicker) a až po jeho otevření je tlak puštěn do actuátoru... obě verze jsou manuální plně nastavitelné spolehlivé bez zbytečností a zaručují že dokud tlak nedosáhne maxima tak do actuátoru tlak nejde...
nebráním se tomu že moje domněnky jsou blbost ale to mi někdo musí říct proč jsem tyto rozdíli pozoroval... já to přikládám poootevření kuličky a její netěsnosti vůči stěnám kanálku...
Naposledy upravil(a) elviiis dne 03 pro 2007 07:42, celkem upraveno 1 x.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
nevim no podle toho co elviiisi popisujes tak ten Tvuj system soupatek by sel asi nahradit support spring u wastegate, ten prvni s jehlovym ventilem asi vhodnejsi volbou spring rate pruzinky mbc (zelena propiska) a volbou vnitrniho opracovani mbc
pokud ale nahradis kvalitni opracovani povrchu resp. vnitrku mbc nejakyma pridavnyma zarizenima tka to asi neni cesta spravnym smerem
pokud ale nahradis kvalitni opracovani povrchu resp. vnitrku mbc nejakyma pridavnyma zarizenima tka to asi neni cesta spravnym smerem
Re: 2.5L Turbo nebo Bi-turbo?
možná by stálo za to udělat kvalitní ball and spring kde budou kulička kanálky přesnější např kulička s keramiky a kanálek vrtaný přesně z důrazem kladeným na povrch a pořádnou pružinku...semysak píše:nevim no podle toho co elviiisi popisujes tak ten Tvuj system soupatek by sel asi nahradit support spring u wastegate, ten prvni s jehlovym ventilem asi vhodnejsi volbou spring rate pruzinky mbc (zelena propiska) a volbou vnitrniho opracovani mbc
pokud ale nahradis kvalitni opracovani povrchu resp. vnitrku mbc nejakyma pridavnyma zarizenima tka to asi neni cesta spravnym smerem
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Neber mne tak doslova jen říkám co jsem pozoroval a bez rozumného vysvětlení mi to nikdo nerozmluví ne jen tím že řekne že to tak není... já to prostě vyskoušel a tento jev jsem pozoroval a řekl jsem proč si myslím že jsem ho pozoroval a že vím jak je odstranit... Kvalita zpracování komponentů mne nenapadla...Taboo píše:Niceho podobneho se ode mne opravdu nemusis obavatelviiis píše:a nikdo mi to nerozmluví.... Jak uz jsem mnohokrat rekl, ja nemam absolutne zadny osobni zajem nekomu neco rozmlouvat, vyvracet anebo dokazovat proti jeho vlastni vuli. Na podobnou formu sdileni znalosti a informaci proste nejsem ochoten plytvat svym casem...
Jak jsem psal ty se dostaneš do stiku s podstaně kvalitnějšími komponenty a je možné že veškerý problém MBC který jsem pozoroval je v kvalitě jejich spracování tzn půrměry kanálků materiál kuličky atd atd... Jediný lepší MBC který jsem měl možnost testovat je turbosmart jež mám v daihatsu ale ten je dvoukomponentový a proto jsem vycházel s toho že vinu na tom má zbytkový tlak jež přes MBC prrudí...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily