Kontrola bloku

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Kontrola bloku

Příspěvek od milonovo »

Zdar,není to úplně tuning,ale zkusím to.Mám rozebranej motor V8 kterej byl uvařenej,hlavy jsem dal otlakovat,ale chtěl bych mít jistotu že není prdlej blok ,protože už to někdo ladil (hlavy byly srovnaný a těsnění nový)Je nějakej jednodušší způsob než to natlakovat?Nechat udělat desky na blok asi nebude problém,ale přecejen to bude chvíli trvat.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Rentgen.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
BALI
Příspěvky: 4386
Registrován: 25 led 2006 18:27
Bydliště: u máci

Re: Kontrola bloku

Příspěvek od BALI »

motor zabalit do igelitky a jít do nemocnice :lol:
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Mno je dobra otazka, kdo je to v CR schopnej udelat. Naposled se po tom mam dojem shanel Marauder.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

To mě taky napadlo,ale pod nohavici bych dal tak válec z fichtla,ne blok z V8 :D Zkusím trochu zagooglit,třeba najdu nějakej průmyslovej.Popř. pokud někdo o něčem víte,sem s tím.Díky.

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tak jsem trochu hledal,trochu volal a je to defekta.cz zejtra to tam vezu,tak jsem zvědavej.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola bloku

Příspěvek od Idaho »

hod potom info co to stálo, jak dlouho to trvalo a co tam vlastne delali...

předem dík..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Ludwig
Příspěvky: 234
Registrován: 16 črc 2006 22:06
Bydliště: Beroun

těsnost

Příspěvek od Ludwig »

My jsme jednou zkoušeli těsnost po zavaření prdlýho bloku a to tak, že jsme místo hlav dali takový desky, utěsnili jsme to nějakym silikonem, přišroubovali pak jsme ucpali zbylý otvory no a nakonec to muselo na vaření ještě jednou protože to ty experti udělali blbě :(

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnost

Příspěvek od blázen »

nechej to zkontrolovat defektoskopií, odhalí ti prostě vše co je špatně.. trhlinku kterou bys nikdy neodhalil ani tlakováním a okem už vůbec ne..používají k tomu tuším fosfor a takovou lampu s modrým světlem,..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Kontrola bloku

Příspěvek od semysak »

pokud chces kontrolovat blok samo domo, priprav si vanu s petrolejem a dej do ni blok rovnomerne potrenej prachem z kridy, vlivem povrchoveho napeti se na tom bloku v miste trhlinek objevi mapy, de takle vyzkouset i plno ruznejch veci treba ojnice

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tak jsem neuspěl,prozářili by jen část a navíc je to prej problematický poznat co je prasklina a co hrana atd. Samozřejmě by to mohli zkusit,ale vyhazovat prachy za něco bez záruky se mi nechce,takže to zkusím s tím natlakováním,protože v pátek odpoledne nebo přes víkend těžko seženu něco jinýho.Voda šla jen do jednoho válce,takže si na něj dám pozor,Zbytek je podle mě důsledek.Oni zkrátka vyměnili těsnění a srovnali hlavy,ale už to nenatočili,protože byli chycený jak válce,tak klika.Ta voda se tam mohla dostat hned zkraje zkrz to těsnění.Já chci mít jen jistotu,že neudělám GO na prasklým bloku.

Uživatelský avatar
Ludwig
Příspěvky: 234
Registrován: 16 črc 2006 22:06
Bydliště: Beroun

doplněk:-)

Příspěvek od Ludwig »

Na utěsňování je dobrá duše z traktoru 8) a jako detektční kapalina mýdlová voda :lol:

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Tušíte někdo jakej asi tlak je v těch vodních kanálech při normálním provozu=ohřátej motor na cca 90.Dostal jsem ještě tip to celý ohřát,před tou zkouškou,aby tam byly reálný podmínky.Za studena to údajně propouštět nemusí.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

na 750 je max tlak v chl. soustavě 2.2bar pak víčko pouští vodu ven.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Díky.

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

jestli k tomu mohu přidat pár postřehů např z testování těsnosti arnatur, tak zkouška těsnosti, která ma vyšší vypovídací hodnotu než zkouška vodou se děje vzduchem.
zahřátí bloku rovněž doporučuji, dojde k přiblížení se reálným podmínkám.

Zkouška vzduchem může být optická - ponorem , např. ve vaně nebo bazénu
nebo tlaková, kde se pozoruje a hodnotí úbytek tlaku, teprve po zjištení poklesu tlaku ve zkoušeném předmětu následuje zkouška optická
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »

Zdar,tak jsem blok natlakoval vzduchem a vypadá to že je to OK.Ale ještě jsem našel web kde píšou že se ty případný póry daj zacelit nějakým přístrojem,ale nikdy jsem o tom neslyšel a taky si úplně nejsem jist svojí AJ,která není nic moc.Selským rozumem bych řekl,že voda do oleje nešla,protože tam nebyla emulze.Do válce skrz vložky asi taky ne,spíš naopak tlak do vody,protože ve válcích bude větší tlak a taky by ty hlavy byly vyčištěný líp,takhle byl jen jeden válec a ne úplně vymytej,opravdu věřím tomu že to bylo těsnění,ale pokud byste někdo věděl kde by se dalo tohle pokovení nebo co udělat...Na ebay na to samo prodávaj přípravek,ale nevím proč,těmhle věce moc nevěřím.
The block
Much has been said about the quality of the 94mm bore blocks (3.9/4.0/4.6 Litres). They all tend to suffer from porosities in the castings and in particular behind the cylinder liners where the alloy is quite thin, resulting in coolant leaks into the sump or into the combustion chamber. If you are going to rebuild one of these engines do get it pressure checked first as it is very very common for them to leak to some extent. It's not a disaster as it can be repaired by machining out the cast in liners, welding up any holes or cracks and fitting shrink fit liners. If you intend to use the engine harshly at all then it's recommended as shrunk in liners will not leak and are ultimately stronger. I would do it as a matter of course as it will only add around �400 to the cost of a rebuild and it will guarantee that you won't be pulling the engine down in 3 months to fix it again.

Uživatelský avatar
milonovo
Příspěvky: 992
Registrován: 25 lis 2004 21:15
Bydliště: Praha

Příspěvek od milonovo »


Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“