Otevřený sání vs zima

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Starlet »

Co vy na to, někde jsem kdysi slyšel že to neni moc dobrá kombinace, co vy na to??
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Pustil
Příspěvky: 1186
Registrován: 14 čer 2006 15:59
Bydliště: Mělník/Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pustil »

Jestli otevřený sání znamená sportovní filtr, tak by mne to taky zajímalo.
in loving memory of http://moje.auto.cz/Pustil/oplis.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mazda 323 BG GT - weekend car
Mazda RX-7 FC - new project

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Ondras »

Takže když všichni hledají způsob jak do motoru dostat co nejvíce studeného vzduchu, tak je špatně jo? Hmm, zvláštní. :(
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Starlet »

Ondras píše:Takže když všichni hledají způsob jak do motoru dostat co nejvíce studeného vzduchu, tak je špatně jo? Hmm, zvláštní. :(
Pokud máš něco k věci, tak to napiš, tyhle kecy který obvykle míváš neřeknou nic určitýho a vyznívaj povýšeně, takže si je radši nech...
Myslel jsem to v případě že je venku třeba -10 stupňů. Kdysi jsem někde četl že to neni pro motor moc dobrý, ale nevidim důvod proč by to mělo vadit, proto se ptám.
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Lukaash »


Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Starlet »

Mužeš to sem napsat pro ty co nejsou regly? Alespoň ve zkratce? Dik
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Lukaash »

napsal Raddy z www.200sx.cz- "ono to ohrievanie klapky ma svoj vyznam. prechodom z hadice do sania sa zvysi objem a tym sa ochladi vzduch. hlavne v zime sa moze tvorit lad, ktory dokaze zablokovat klapku napr. v otvorenej polohe, co nie je prijemne. to je ucel ohrievania klapky v seriovom aute.
pre turbo motor nie je vhodne aby bol vzduch vstupujuci do sania, resp do valca chladnejsi ako cca 40st, to je idealna teplota. Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
samozrejme, v praxi to nie je az taky velky problem. ak sa auto nepouziva na bezne jazdenie v zime, tak sa moze vyhrievanie klapky odstranit, ono nema az taky vplyv na teplotu samotneho vzduchu, len chrani mechanizmus klapky pred zablokovanim ladom, tot vsjo."

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Lukaash »

je to reakce na odstraneni vyhrivani klapky u Nissan Z31, ale myslim, ze nektere informace se daji uplatnit obecne...

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Ondras »

Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Starlet »

Ondras píše:
Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
Já mam v autě konusovej filtr a k běmu přivedenej vzduch husim krkem od nárazníku. Takže by to motoru nemělo nijak zvlášť vadit ani při velkejch mrazech?
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Ondras »

Ne, vadit to nebude. Se stejnou či obdobnou konfigurací jezdím několik let. V zimě 2005/6 při -30°C bylo znát, že auto jede lépe. Např. g-techem jsou měřitelné rozdíly v chování auta už při rozdílu teplot kolem 10°C.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Starlet
Příspěvky: 2217
Registrován: 01 led 2007 16:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Starlet »

Ondras píše:Ne, vadit to nebude. Se stejnou či obdobnou konfigurací jezdím několik let. V zimě 2005/6 při -30°C bylo znát, že auto jede lépe. Např. g-techem jsou měřitelné rozdíly v chování auta už při rozdílu teplot kolem 10°C.
mam taky pocit že jede ve vyšších otáčkách o fous líp, jen bych tomu motoru nerad zbytečně ubližoval...Tak si mi alespoň ušetřil práci. díky
Fiat UNO Logo 1.3 D R.I.P
Toyota Starlet 1.3 16V R.I.P
Opel Zafira A 2.0 16v DTi
www.blackhawks.cz
www.fitnessworld.cz
výživa QNT, Peak Sport Nutriton a doplňky Mad Max za super ceny
500PS 4x4 na všechny korejské vozy za hubičku

Uživatelský avatar
fonz
Moderátor
Příspěvky: 4914
Registrován: 13 zář 2006 22:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od fonz »

Starlet píše:
Ondras píše:
Lukaash píše:Ak je vzduch chladnejsi, negativne ovplyvnuje efektivitu spalovania a zmiesanie paliva zo vzduchom. urcite neplati ze cim je vzduch chladnejsi, tym lepsie, to len na okraj.
Příliš chladný vzduch v sání vadil u karburátorových příp. jednobodově vstřikovaných motorů. Pak docházelo ke kondenzaci paliva v sacím potrubí. U MPI toto nehrozí. Pokud by obecně platilo, co napsal Raddy, pak by nikdo nepoužíval nitrous nebo podchlazování sání suchým ledem (cca -70°C).
Já mam v autě konusovej filtr a k běmu přivedenej vzduch husim krkem od nárazníku. Takže by to motoru nemělo nijak zvlášť vadit ani při velkejch mrazech?
ja mam to same a zda se mi ze ted v zime to jede lip, nemelo by to snad vadit :wink:
Fazeey píše:tunynk pyčo ne, nezáleží jak to jede, jak to sedí, ale na tom, jak to vypadá
91' Escort RS2000 · 2.0 110kW
92' Escort RS2000 · 2.0 110kW
93' e36 cabrio · 325í 141kW
https://www.facebook.com/n7aPower/

Shelby
Příspěvky: 757
Registrován: 16 led 2006 21:12
Bydliště: svoje
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od Shelby »

ten podobny jev muzete pozorovat i kdyz je dost vlhke prostredi kterym jedete, treba mrholeni atd. to auto pak jede opravdu lepe (mluvim ted ze zkusenosti s N/A benzinem, u turba nevim) jinac opravdu no stress s otevrenym filtrem v zime.
Mazda MX3 1.8l V6@2.5l V6 -> Mondeo 2002 2.0TDDI -> Mondeo 2009 TDCI TitaniumX, Fiesta XR2i 1.6 @ 130Hp, Fiat 126RR bambino rapido prototipo, Fiat 126P retro style, Ford Transit 2.5D a už bych chvilu neměl další krám kupovat, zatím stačí :D

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od blázen »

u turba poznáš den a noc v létě ,je to rozdíl jako svině, v zimě bych se bál jít po plynu.. k tomu chlazení..ani led ani nitrous nebude umět při rychlosti průtoku vzduchu ochladit vzduch natolik,aby zapříčinil špatné spalování..
krom toho bych pro tyto věci nastavil jinak předstih, směs, vše..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

u motoru na coupe je znát že motor saje při startu a ohřevu hodně studenej vzduch (mam zrušenej předehřev klapky a studení sání z nárazníku) 40km se s tím nedalo skoro jet, vůbec se motor nechtěl ohřát (mam tam navíc studenější 75°C termostat..)a trochu chrchlal..ještě že mám vstřikování .. kluk od nás má podobně udělaný uno na karburátoru a musí mít extra sání teplýho vzduchu na zimu aby mu to jelo, jinač se mu to nehorázně uchlastávalo...

thomaswilliams
Příspěvky: 1629
Registrován: 22 pro 2005 16:23
Bydliště: rio
Kontaktovat uživatele:

Re: Otevřený sání vs zima

Příspěvek od thomaswilliams »

s otevřeným filtrem jezdím každou zimu a žádnej problém....ale je fakt že to jezdí o hodně lépe...můj odhad při rozjezdu 10-15%
s tím mrholení...pokud je mi známo tak do starejch aut dělali vodo střiky to má asi podobnej účinek...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

u běžnýho auta je sebe lépe udělané sání v pohodě a nijak se tím nemusíte zatěžovat... u aut jak to má honza apd se objevuje to že auto se hůře zahřívá a může to haprovat nebo kdybych použil honzův výraz chrchlat ale jak psal honza má studenší termostat a odstraněný předehřev klapky... a tudíž se můžete ve velké zimně dostat na hodnoty saného vzduchu s jakým prostě už motor nedokáže pracovat ale jak psal blázen jde upravit předstih apd a dochytat to... U karbeců je problém v tom že ten ledovej karbec je opožděnej hůř se to zahřívá apd ale např já s coltem 1.3 12V el karbec jsem neměl problém ani v mrazech... Takže prostě sání chladného vzduchu a zima není problém není třeba jej nikterak upravovat a pokud tím autem jezdíte jen ráno do práce že se motor sotva zahřeje tak bych akorat odstranil odstínění od motoru a nejlépe nesvádět studenej vzduch z nárazníku do filtru ale naopak teplej ze svodů motor se tak rychleji zahřeje a pro ježdění do práce je to víc good...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“