rada s napajenim?
Moderátoři: Bohuš, Kane13, Dacan
rada s napajenim?
zdravim panove mam takovy dotaz mam subwoofer Hifonics nevim ted presne oznaceni ,je to bandpasova bedna a reprak ma pvykon 600W rms a budu k nemu mit bud monoblok zase od Hifonicse BXi 2607d a nebo monoblok od Emphaseru EA 1800D , ktery maji vykon tech 850w rms do 4 ohmu , zajimalo by me jestli jeste existuje montazni set pro toto zapojeni,protoze ty kabilky co jsou v takovychto sadach co prodavaji u nas v elektronice jsou tak na okrasu ... a jesli mi staci pri delce kabelu 5 metru pro napajeni prurez kabelu 25mm nebo jestli mam dat vetsi ,35mm atd. ?
a dalsi dotaz jestli uz by nebylo lepsi vest zaporny pol primo od baterky nez davat minus na kostrici body v kufru ?
diky za odpovedi
a dalsi dotaz jestli uz by nebylo lepsi vest zaporny pol primo od baterky nez davat minus na kostrici body v kufru ?
diky za odpovedi
Škoda Favorit 1.3 karbec -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9D -> Renault Clio 1.8 16V 101Kw(černá vdova) -> Škoda Fabia RS 1.9Tdi 96kw ( ukradena ) - Renault Clio 1.5dci čmelák
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s napajenim?
no mělo by ti stačit 25 A ale nejsem si jistej že budeš mít jenom zesilovač na basu......co zbytek muziky...
co se týče kostry určitě ji dej na baterku taky kabelem a na kostru auta taky.....sice jsou psány dlouhé texty o tom že kostra auta postačuje na běžné zástavby ale 800 RMS na jednom zesáku je dost...pro běžnou zástavbu
co se týče kostry určitě ji dej na baterku taky kabelem a na kostru auta taky.....sice jsou psány dlouhé texty o tom že kostra auta postačuje na běžné zástavby ale 800 RMS na jednom zesáku je dost...pro běžnou zástavbu
Re: rada s napajenim?
Thomas: Dovolim si oponovat. Bud tahni kostru primo od baterky, nebo prikostri poradne baterku a zesak pak ukostri pres kastlu.
Delat oboje je zbytecny...
Delat oboje je zbytecny...
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: rada s napajenim?
jasny no ja to mel taky jen na kostre auta,ale tak to jsem vyuzival tak 150w z toho subace ... a prave jsem o tom cetl ze na vetsi zastavby ty kluci uz davaji minus primo od baterky tak jsem chtel vedet jeslti je to opravdu nutne nebo lepsi ...thomaswilliams píše:no mělo by ti stačit 25 A ale nejsem si jistej že budeš mít jenom zesilovač na basu......co zbytek muziky...
co se týče kostry určitě ji dej na baterku taky kabelem a na kostru auta taky.....sice jsou psány dlouhé texty o tom že kostra auta postačuje na běžné zástavby ale 800 RMS na jednom zesáku je dost...pro běžnou zástavbu
a myslis 25mm ne?
a bezna zastvaba to moc neni no,ale musim k ktomu udelat novou kabelaz a tlumeni ... protoze to bude uz docela extrem jakk to bude hrat a jedina music to neni ,jeste tam je jeden zesik na ovaly ,ale ten je slabouckej takze k nemu uz tolik proudu neni treba,takze kabel ke kapacitoru zvolim asi 35 mm a tak 80A pojistku ...
Škoda Favorit 1.3 karbec -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9D -> Renault Clio 1.8 16V 101Kw(černá vdova) -> Škoda Fabia RS 1.9Tdi 96kw ( ukradena ) - Renault Clio 1.5dci čmelák
Re: rada s napajenim?
Souhlasit můžu jen s tím, že nic nevím o zbytku muziky. Všechno ostatní co napsal ThomasW považuju za chybné nebo nepřesné.
Nevím jak jsi přišel na 25 A ale tento jediný zesík při výkonu 850 W RMS bude mít maximální odběr cca (neznám účinnosti zesíků) 95 A minimálně - záleží právě na té účinnosti. Podle běžně používaných vzorců to ovšem vychází na cca 130 A. To obnáší průřez kabelu 35 qmm.
Pokud budou v systému ještě další zesilovače je třeba kabeláž dimenzovat podle celkového výkonu, podle délky kabeláže a podle způsobu zapojení.
Nesouhlasím ani s kostřením na baterku. Tohle nedělám nikdy a Thomasovi klidně předvedu jak fungují skoro 2 kW RMS ukostřené na karoserii. Je samozřejmě třeba mít kvalitní kostřící bod což ovšem nestačí. Při těchto výkonech (odběrech) mám posílené vedení od altíku (+1x 35 qmm) i vedení od baterky na hlavní kostřící bod auta (+1x 35 qmm). To je základní předpoklad u vysokých výkonů. Jako důvod takového zapojení bych zdůraznil i to, že tahat autem víc tlustých kabelů není jen pracnější ale často je velmi komplikované kvůli nedostatku prostoru i omezené ohebnosti kabelů.
Nevím jak jsi přišel na 25 A ale tento jediný zesík při výkonu 850 W RMS bude mít maximální odběr cca (neznám účinnosti zesíků) 95 A minimálně - záleží právě na té účinnosti. Podle běžně používaných vzorců to ovšem vychází na cca 130 A. To obnáší průřez kabelu 35 qmm.
Pokud budou v systému ještě další zesilovače je třeba kabeláž dimenzovat podle celkového výkonu, podle délky kabeláže a podle způsobu zapojení.
Nesouhlasím ani s kostřením na baterku. Tohle nedělám nikdy a Thomasovi klidně předvedu jak fungují skoro 2 kW RMS ukostřené na karoserii. Je samozřejmě třeba mít kvalitní kostřící bod což ovšem nestačí. Při těchto výkonech (odběrech) mám posílené vedení od altíku (+1x 35 qmm) i vedení od baterky na hlavní kostřící bod auta (+1x 35 qmm). To je základní předpoklad u vysokých výkonů. Jako důvod takového zapojení bych zdůraznil i to, že tahat autem víc tlustých kabelů není jen pracnější ale často je velmi komplikované kvůli nedostatku prostoru i omezené ohebnosti kabelů.
Re: rada s napajenim?
no na AHC se daji stahnout kompletni pravidla k EMMA a tam se aji dostes jak dlouhy by mel byt kabel pri danem prumeru a danem vykonu. Ja na blbejch SRx3 mam tazeny ke kezdy 25ku plus a 25ku minus, takze si myslim, ze ta 35 na jeden zesak je u tebe na spodni hranici..
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: rada s napajenim?
no pri maximalnim vykonu bude prochazet proud tak 120 amper ,podle jednoducheho vzorce , jsem to zapomnel pocitat podle maxu ... no takze by to asi chtelo pojistku tak 150A ne? kdyz pripocitam jeste jeden malej zesik ... a tvrdis teda ze kdyz ukostrim poradne baterku a prilepsim tomu kabelem od altiku ,tak muzu minus hodit na kostrici bod v kufru auta a nebudu mit problem jo? to by bylo pro me nejidelanejsi,protoze presne jak ty pises protoze vest dve petatricitky mym autem by nebyla sranda ...All píše:Souhlasit můžu jen s tím, že nic nevím o zbytku muziky. Všechno ostatní co napsal ThomasW považuju za chybné nebo nepřesné.
Nevím jak jsi přišel na 25 A ale tento jediný zesík při výkonu 850 W RMS bude mít maximální odběr cca (neznám účinnosti zesíků) 95 A minimálně - záleží právě na té účinnosti. Podle běžně používaných vzorců to ovšem vychází na cca 130 A. To obnáší průřez kabelu 35 qmm.
Pokud budou v systému ještě další zesilovače je třeba kabeláž dimenzovat podle celkového výkonu, podle délky kabeláže a podle způsobu zapojení.
Nesouhlasím ani s kostřením na baterku. Tohle nedělám nikdy a Thomasovi klidně předvedu jak fungují skoro 2 kW RMS ukostřené na karoserii. Je samozřejmě třeba mít kvalitní kostřící bod což ovšem nestačí. Při těchto výkonech (odběrech) mám posílené vedení od altíku (+1x 35 qmm) i vedení od baterky na hlavní kostřící bod auta (+1x 35 qmm). To je základní předpoklad u vysokých výkonů. Jako důvod takového zapojení bych zdůraznil i to, že tahat autem víc tlustých kabelů není jen pracnější ale často je velmi komplikované kvůli nedostatku prostoru i omezené ohebnosti kabelů.
jeste by me zajimalo jestli je lepsi kabely pripojovat pomoci ruznych tech ok a vidlicek,nebo primo dat na zesik kabel, kdyz si vzpomenu jeste na skolu tak dle meho tam musim vzniikat prechodovy odpor a pri vysokych proudech coz nejakych 140 ampper uz docela je ,bz ten odpor uz mohl byt docela znat... taky jsem o tom nekde videl diskusi ,ale prijde mi ze kazdy na to ma jiny nazor
Škoda Favorit 1.3 karbec -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9D -> Renault Clio 1.8 16V 101Kw(černá vdova) -> Škoda Fabia RS 1.9Tdi 96kw ( ukradena ) - Renault Clio 1.5dci čmelák
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s napajenim?
v tom případě mám asi blbý tabulky kterýma se řídím jen tak pro je tam i vzorec do kterýho jsem dosazoval a vyšlo mi 72 A
Re: rada s napajenim?
Asi tak nejak, kazdej ma jinej nazor.. Nekdo ti rekne prez ocko a nekdo na HULVATA (luke-jeep promine) kazdopadne je nutne zajistit, aby se kabeli nikak nedotkly, ale to je snad jasny...
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Re: rada s napajenim?
tak to je jasny ,sice nejsem expert,ale uz jsem delal hodne zapojeni a dost veci jsem prodal a slyselGoldies píše:Asi tak nejak, kazdej ma jinej nazor.. Nekdo ti rekne prez ocko a nekdo na HULVATA (luke-jeep promine) kazdopadne je nutne zajistit, aby se kabeli nikak nedotkly, ale to je snad jasny...

ale jelikoz uz chci extremni audio,protoze mi tohle vzdycky prestane stacit,tak uz to radsi konzultuji s odborniky ... preci jen je to jistejsi ... kdyz pak mas takhle drahy subac a zesik a muze hrozit vyhoreni auta takuz to neni prdel

Škoda Favorit 1.3 karbec -> Peugeot 205 1.4 -> Renault Clio 1.9D -> Renault Clio 1.8 16V 101Kw(černá vdova) -> Škoda Fabia RS 1.9Tdi 96kw ( ukradena ) - Renault Clio 1.5dci čmelák
-
- Příspěvky: 1629
- Registrován: 22 pro 2005 16:23
- Bydliště: rio
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada s napajenim?
no to je jasný....ještě že BMW má betrku vzádu a altík stejně víc jak 80A nedá ale i to budu asi muset.. ugradeovat včetně kabelů..
nevíte náhodou o někom kdo se tím hle baví ??? potřeboval bych aspoň 150 A altík...
nevíte náhodou o někom kdo se tím hle baví ??? potřeboval bych aspoň 150 A altík...
Re: rada s napajenim?
Ono je to všechno trochu sporné. Běžně se pro stanovení proudového odběru používá vzorec, který počítá s účinností 50% a to je kámen úrazu. Žádný z výrobců neuvácí účinnost konkrétního modelu a zjišťovat ji určitě nebude ani obchodník ani kupující. Vychází se tedy z obecných doporučení. Moderní analogové zesilovače dnes mají účinnost podstatně výš (nevíme ale jakou) o digitálech nemluvě. Ať už si každý zvolí jaký postup chce já osobně jsem zastáncem především bezpečné instalace. Držím se tedy starých vzorců z čehož mi vyjde lehce předimenzovaná kabeláž. Bez ohledu na kvalitu a cenu systému je takový nárůst ceny zanedbatelný a mám jistotu, že nezapálím auto.
Pravidla EMMA jsou kapitola sama pro sebe. Nevím estli vyšla novější. Mám k dispozici ta podle kterých se soutěžilo ještě loni. Tvrdím o nich, že jsou nebezpečná a že za jistých podmínek mohou zapálit auto. Na toto téma jsem měl poměrně rozsáhlou diskusi s rozhodčími z nichž některé znám osobně. K výsledku jsme v podstatě nedošli snad jen k tomu, že se připravují pravidla nová. Já sám za sebe podle zmíněných pravidel napájení dělat nikdy nebudu.
Sám za sebe vždycky používám kabelová oka a určitě se nebráním kabelovým sadám jsou-li v kvalitě přiměřené systému.
Můžu dodat montážní sadu obsahující 5 + 1 metr kabelu 50 qmm, 3 + 1 metr kabelu 25 qmm, bateriový terminál, pojistkové pouzdro, distribuční blok, pojistkový distribuční blok, remote kabel, oka a vidličky na kabely. Cena je 3600,- Kč a nemám ho na skladě - jen na objednávku. Obsah setu mi přijde dost zajímavý i za tu cenu. Díky obsahu bude tento set dostatečný pro výše uvedený zesilovač + pro další zesilovač (nebo zesilovače) a výkonu cca 400 W RMS - třeba 4kanál 4x 100 W RMS. Když se pohrabem v nejčastěji používaných poučkách dojdem k tomu, že jsem velmi nepřesný. Nebudu vysvětlovat proč ale při délce napájení do 5-ti metrů si tento set troufnu doporučit pro součtový výkon systému 1300 až 1500 W RMS. Zvlášť v případě použití zesíku EmPhaser EA1800D, který je digitální a tak se u něj dá očekávat účinnost okolo 90%.
Pravidla EMMA jsou kapitola sama pro sebe. Nevím estli vyšla novější. Mám k dispozici ta podle kterých se soutěžilo ještě loni. Tvrdím o nich, že jsou nebezpečná a že za jistých podmínek mohou zapálit auto. Na toto téma jsem měl poměrně rozsáhlou diskusi s rozhodčími z nichž některé znám osobně. K výsledku jsme v podstatě nedošli snad jen k tomu, že se připravují pravidla nová. Já sám za sebe podle zmíněných pravidel napájení dělat nikdy nebudu.
Sám za sebe vždycky používám kabelová oka a určitě se nebráním kabelovým sadám jsou-li v kvalitě přiměřené systému.
Můžu dodat montážní sadu obsahující 5 + 1 metr kabelu 50 qmm, 3 + 1 metr kabelu 25 qmm, bateriový terminál, pojistkové pouzdro, distribuční blok, pojistkový distribuční blok, remote kabel, oka a vidličky na kabely. Cena je 3600,- Kč a nemám ho na skladě - jen na objednávku. Obsah setu mi přijde dost zajímavý i za tu cenu. Díky obsahu bude tento set dostatečný pro výše uvedený zesilovač + pro další zesilovač (nebo zesilovače) a výkonu cca 400 W RMS - třeba 4kanál 4x 100 W RMS. Když se pohrabem v nejčastěji používaných poučkách dojdem k tomu, že jsem velmi nepřesný. Nebudu vysvětlovat proč ale při délce napájení do 5-ti metrů si tento set troufnu doporučit pro součtový výkon systému 1300 až 1500 W RMS. Zvlášť v případě použití zesíku EmPhaser EA1800D, který je digitální a tak se u něj dá očekávat účinnost okolo 90%.
- Přílohy
-
- Tady je ten set.
- zpk-51.jpg (32.86 KiB) Zobrazeno 2584 x
Re: rada s napajenim?
Ten set vypada zajimave! Kabely jsou predpokladam v medi
Ale cena pekna! Pro normalni instalaci 2 zesiku dostatecna 


Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: rada s napajenim?
zealum dela postribreny to je videt i na te cire izolaci
Re: rada s napajenim?
AAA ja myslel ze je to sedej obal...
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: rada s napajenim?
informace ze ma zesilovac 500 je vcelku nedostacujici uved 500 jakych watu jestli max ci rms co to je za zesilovac analog ci digital je vic veci co bys mel uvest pokud chces dobrou radu
- Celica2.0GTI
- Příspěvky: 1030
- Registrován: 23 čer 2005 21:43
Re: rada s napajenim?
jaky to ma pojistky a bude tam jedinej nebo toho prijde casem vic?