Divas se na to ze spatneho pohledu. Kotouce se davaji vetsi proto, protoze zvetsuji "brzdovy moment". Navic chladici efekt vzduchu pri jizde neni az tak velky, aby ti snizil teplotu o 200stupnu, proto vadnuti zalezi na materialu oblozeni. A pokud nekomu vadnou brzdy, treba pri jizde z kopce, tak to neni kotouci, ale prece materialem desek, protoze uz jim je horko. Proc se treba prave u desek garantuje koeficient treni napriklad do 980stupnu a ne u kotoucu? Jinak ve motorsportu je moznost videt cervene kotouce co chvili a prave v techto pripadech brzdny ucinek zachranuji prave desky. Jinak pokud brzdis levou nohou, tak plamen muzes mit snad u jakehokoliv oblozeni (viz rally corsica, po dojezdu do cile horely brzdy Duvalovi (focus WRC) a i Loebovi (xsara WRC)) a neznamenato, ze jsou brzdy spatne.
for Taboo: netušíš z čeho může bejt takhle přicpanej kat ? vodu to nežere, olej taky ne, motor série, a rok 96 ... tohle sem ještě nikdy neviděl, přijde mi to jak maličký zrníčka něčeho
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 10 led 2008 11:52, celkem upraveno 1 x.
Franus píše:Divas se na to ze spatneho pohledu. Kotouce se davaji vetsi proto, protoze zvetsuji "brzdovy moment". Navic chladici efekt vzduchu pri jizde neni az tak velky, aby ti snizil teplotu o 200stupnu, proto vadnuti zalezi na materialu oblozeni. A pokud nekomu vadnou brzdy, treba pri jizde z kopce, tak to neni kotouci, ale prece materialem desek, protoze uz jim je horko. Proc se treba prave u desek garantuje koeficient treni napriklad do 980stupnu a ne u kotoucu? Jinak ve motorsportu je moznost videt cervene kotouce co chvili a prave v techto pripadech brzdny ucinek zachranuji prave desky. Jinak pokud brzdis levou nohou, tak plamen muzes mit snad u jakehokoliv oblozeni (viz rally corsica, po dojezdu do cile horely brzdy Duvalovi (focus WRC) a i Loebovi (xsara WRC)) a neznamenato, ze jsou brzdy spatne.
tak já Ti můžu garantovat, že jsou nic lepšího se na to dát nedalo a jak vidíš na videu to auto skoro nebrzdilo a je to prostě malejma kotoučema protože nestíhaj odvádět teplo, každopádně můžeš bejt ujištěn že to tak je na 200% neb se na internetovejch diskuzích o ničem jiným nemluví a nikdo na celým světě ten problém jak u Camara nebo u Probe nevyřešil (za 6 let co to sleduju) materiálem destiček, ale většíma kotoučema, až objevíš materiál desek co pomůže tak mi to napiš budeš velmi bohatej ...
MarauderZ28 píše:tentokrát jako Elvis to jestli brzdy vadnou nebo ne nezáleží na deseti dírkách, ale na "masu" kotouče kterej dokáže pohlcovat daleko efektivněji (a odvádět do okolí teplotu) když má z čeho, pokud je kotouč malej a auto trpí vadnutím brzd žádní díry, drážky, ležatý osmičky ani zázračnej materiál nezachráněj, vím to z vlastní zkušenosti ze 3 aut a jedinná cesta je koupit větší brzdy ... co trošku funguje je natáhnout hadice z nárazníku a namířit je na kotouče to opravdu pomůže a je to znát ....
hmm az 3 auta jo ... jinak ten clanek vysvetlil jen to co rikam ja tak nevim co resis " kaaamo"
samozrejme ze na vadnuti maji vliv i desky , ale proto ze bud se rychleji ci pozdeji " upecou " , coz zalezi na kotouci jak rychle odvadi teplo ne ? mozna ne , pak jsem asi v kocourkove ...
ne ty tvrdíš naprosto něco jinýho že když pojedeš 200 tak ti díry pomůžou já vím, že ne .... 3 auta je pro Tebe možná málo, ale jen na Probe sem vyzkoušel 14 různých kombinací desek, kotoučů, kapaliny, hadic, je to myslíš málo k vyvrácení Tvý zcestný teorie ? já myslím, že ne ...
každopádně když Ty o tom tak zasvěceně mluvíš prozraď nám kolik aut, kolik setup-ů jsi už provedl s jakejma výsledkama, jak jsi to měřil atd atd .. to mě opravdu zajímá neb já mám zkušenosti naprosto rozdílný Tvejm ...
MarauderZ28 píše:ne ty tvrdíš naprosto něco jinýho že když pojedeš 200 tak ti díry pomůžou já vím, že ne .... 3 auta je pro Tebe možná málo, ale jen na Probe sem vyzkoušel 14 různých kombinací desek, kotoučů, kapaliny, hadic, je to myslíš málo k vyvrácení Tvý zcestný teorie ? já myslím, že ne ...
každopádně když Ty o tom tak zasvěceně mluvíš prozraď nám kolik aut, kolik setup-ů jsi už provedl s jakejma výsledkama, jak jsi to měřil atd atd .. to mě opravdu zajímá neb já mám zkušenosti naprosto rozdílný Tvejm ...
teda pokud jsem se spatne nevyjadril za coz se omlouvam , tak jsem mel na mysli ze s drazkovanym ci vrtanyma kot. ti nezvadnou brzdy tak rychle , ale pokud se chces i v tomhle hadat tak muzes ... to jak pises problemy camara a spol , myslim ze se to da zaradit do trosku jine kategorie , vzhledem k vaham a vykonum te chapu zcela presne ze se tam muzou resit problemy porad ... mluvim ale o "normal" autech , vaha nekde mezi 1000-1300kg s vykonem do 250ps . taky mi je jasne ze na vetsi vykon treba big kity atd , ale pokud se nepletu tak i ty maji nejake drazky ci diry , coz je podstata tohoto vlakna ne ? nebo si myslis ze to vyrobci delaji jen tak " pro oko?"
pozor na to musím ze zastat maraudera páč má pravdu... jakékoliv vrtání drážkování ani nic podobného nemůže zlepšit odolnost brzd proti vadnutí to může pouze větší masa čili větší kotouče... prostě když budeš mít 3stejné parametry kotoučů jeden drážkovanej jeden vrtanej a jeden obyč tak ten obyč bude vadnout nejméně jelikož je zapotřebý zahřívat jej délé než ostatní kotouče jelikož potřebješ více tepla abys jej prohřál dej na el sporák plotýnku a změř za jak dlouho se zahřeje na 150stupňu a pak ji provrtej v reálu by nejlépe brzdili ty drážkované jelikož očistí desky jejichž povrch není po zahřátí ouplně cool...
Jinak materiál desek určitě ovlivní brzdný ůčinek ale též bych vsázel na velikost kotoučů spíš než na desky ...
Jediné co mi připadá logické jsou díry u kentoyi kdy můžou fungovat trochu jako drážky a čistí desky...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Zčásti mají brzdné plochy ještě otvory a příp. také oválné drážky. Tím je při brzdení s mokrými kotouči dosaženo rychlejšího odvádění vody. Brzdy reagují rovnoměrně, riziko fadingu je malé, protože nevznikají plynové polštáře odplyněním obložení. Otvory přijášení zároveň ještě snížení hmotnosti
citace z knihy Příručka pro automechanika (Rolf Gscheidle a kolektiv) str. 487
Zčásti mají brzdné plochy ještě otvory a příp. také oválné drážky. Tím je při brzdení s mokrými kotouči dosaženo rychlejšího odvádění vody. Brzdy reagují rovnoměrně, riziko fadingu je malé, protože nevznikají plynové polštáře odplyněním obložení. Otvory přijášení zároveň ještě snížení hmotnosti
pekne. uz sa tu o tom ale hovorilo. ide o brzdy kde bol pouzity azbest. take sa uz dost dlho nerobia.
o vode sa tu nehovorilo, ale nemam dovod tomu neverit.
snizenie hmotnosti je fajn, ak zaroven nedojde k nezelanemu znizeniu tepelnej kapacity kotuca a jeho pevnosti. ale o tom sa tu uz hovorilo tiez
btw mam taky pocit, ze som uz par krat na supersportoch videl brzdy chladene naporom vzduchu. tj vzduch vchadzal pravdepodobne niekde cez naboj kolesa a vychadzal cez tieto dierky...
Jinak diky za komentare! Me se taky podarilo na tech puvodnich derovanych kotoucich po jizde na okruhu vytvorit malinke prasklinky. Takze mam stoho taky trochu strach. Jinak jak pise kentoya tak derovane/vrtane budou mit urcite taky relativne dobry cistici efekt - a tim i pak budou lepe brzdit! Rozhodne lepsi nez plny kotouc. Takhle to dopadlo kdyz jsem se byl projet 2x na okruhu - mel jsem tam asi nejake lacinejsi desticky od minuleho majitele, upne se mi napalily na kotouce!
Vrtane budou taky mit rychlejsi nastup na vode ... proto se vrtane kotouce pouzivaji na horskych kolech, motorkach atp.
No jak to tady ctu tak nejlepsi by byli pro me asi ty drazkovane. Tak snad priste uz budu vedet... nejake naporove chlazeni brzd taky planuju - ale neverim ze to budu moct udelat tak aby to bylo nejak efektivni. Vetsi kotouce uz bohuzel pouzit nechci! Brzdi to velmi dobre a chci zachovat 16" kola a taky $$$ na takove upravy nejsou
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Limited Edition no. 333/1600 @ 1,3 bar (12,5L/100km)
Moje jizda do kopecka: http://www.youtube.com/watch?v=WHspCClyU_U" onclick="window.open(this.href);return false;
Osobne bych rekl, ze vrtane kotouce se opravdu muzou o neco lip chladit, otazka je, jestli ten chladici efekt vyvazi ztratu treci plochy. Pro bezne pouziti na aute, ktere nebude jezdit s plnym nasazenim brzd (tj. na okruh nepojedete) neni riziko je pouzivat a klidne bych si je ja na auto dal.
Zaroven ale neverim tomu, ze vrtat seriove plne kotouce je dobry napad - kdyz uz vrtane kotouce, tak od renomovaneho vyrobce, ktery na ne pouzije adekvatne kvalitnejsi slitinu. Verim tomu, ze treba TAR-OX svoje kotouce SportJapan vyrabi s ohledem na to derovani a ze urcite nedela jen to, ze by vzal normalni kotouc z bezneho materialu a provrtal ho.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Jako k tomuto tématu můžu říci jen jediné. Na Megane jsem měl od Brembo kotouče Max a poté Sport. Kotouče Brembo Max( a i jiné) se po cca 5tis Km mé jizdy kroutili a po zahřátí moc nebrzdili.. Po zakoupení Brembo Sport (děrované) jsem nepoznal, co je to vadnutí brzd. Tím nechci říci, že za to může to děrování, ale prostě to tak bylo.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
kentoya píše:a i když taboo tvrdí že nebrzdí lépe, tak podle mých zkušeností brzdí, ale jen díky tomu, že je mám vrtané tak aby se chovali podobně jako drážkované kotouče, a tohle mi nikdo nevyvrátí, mám to odzkoušené
Opet, v mem osobnim zajmu opravdu neni nekomu neco neustale vyvracet, vymlouvat anebo ho o necem proti jeho vlastni vuli presvedcovat . Jedine co mohu nabidnout jsou pravdive informace a overene fakta, ktere se vzdy nemusi plne shodovat s necimi subjektivnimi dojmy, mylnymi domnenkami anebo osobnimi nazory. Pokud nekdo opravdu veri, ze vrtanim der do kotoucu se zvysi jejich strukturalni pevnost, treci plocha a maximalni tepelna nasycelnost, ktera povede jak k zvysene bezpecnosti a zivotnosti kotoucu, tak i k podstatnemu snizeni brzdne drahy, tak si klidne muze vrtat do svych kotoucu cele stovky anebo i tisice der o prumeru i nekolika centimetru... Jednodussim, mene pracnym a pritom i bezpecnejsim resenim by ale bylo jen pouziti plnych kotoucu mensich rozmeru, ktere uz tou mensi treci plochou a nizsi tepelnou nasycelnosti disponuji. Ten vuz s nema bude brzdit stejne "lepe" jako s temi vetsimi tovarnimi kotouci s dirami.
MarauderZ28 píše:for r.- plácáš totální hovadiny, ale absolutní a absurdní, víš o tom s prominutím velkou píču a jen tu chytračíš ....
Cekal jsem, kdo bude prvni, ktery to rekne ...
(ja na hlupaky vetsinou neplytvam svym casem )
vážně se nehádám o lepším brždění jako celku, ale že to brzdí lépe, protože jsou destičky stále čisté, je prostě z mého možná subjektivního hlediska znatelné, nazval bych to znatelný lepší nástup brzd, a proto tvrdím že brzdí lépe, jinak samotné bržděními přijde stejné, ale ten nástup když ho potřebuji tak se mi to vyplatí a kotouče měním stále jakmile se mi na nich něco nelíbí většinou ani nejsou sjeté na míru a to z důvody masy která má odvádět teplo
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory
http://www.odtahove-sluzby.cz
když jel Charouz na Pikes Peak ( nebo jak se to jmenovalo ) tak chladil brzdy rozstřikem vody. tam pak to vrtání nebo drážky prospějí, jak je uvedeno výše, ale chlazení jako takovému to nepomůže, logicky je potřeba změnit pohyb vzduchu v okolí a to je u kola, ve kterém je kotouč takřka zkryt problém. Aerodynamika v okolí točícího se kola je hodně mizerná.
jinak k technologii vrtání toho "obyčejného železa" minimálně dělička a frézka, ideálně vyvrtávačka
chlazení nástroje emulzí je vhodné, ale více jak 60% tepla z obrobku odchází spolu se šponou nebo třískou
s tím chlazením vodou by mne to zajímalo... musel to bejt šok pro materiál jako svině??? tu vodou měl předehřátou nebo chladnou???
jinak co se týče toho vrtání teĎ jsem to počítal na výkovku (obyč ocel = klasické kotouče) jsme vrtákem (karbid s povlake) navrtali 70metrů s chlazením což je cca 40 až 50 matrů bez emulze s ideálními řeznými podmínkami = kotouče celému tunig fóru jedním vrtákem Mno myslím že vše podstatné zde padlo... Vrtat díry do kotoučů je zbytečná ztráta času která při nesprávné manipulaci může i uškodit... pokud někdo přemejšlí nad jinejma kotoučema než klasickýma tak raději drážkované které mají prokazatelně větší efekt avšak daní za to je snížená životnost destiček... Já osobně bych pro běžné užívaní jako divečejší jízda horskýma serpentýnkama párkrát do roka okruh jízda do práce a na nákup či na tuning , doporučoval sáhnout po větších klasických kotoučích...
(aby nedošlo k nedorozumněni -> čistě můj názor)
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
technické detaily nevím, jen se o tom kdesi zmiňoval před novináři.
o tom že by jí předehřívali dost pochybuju, ale jestli se ve strojařině pohybuješ, tak víš, že voda stejně udělá parní polštář.
no a že ty kotouče po jízdě vyhodil je víc než jasné, ono i to auto kterým jel asi nebude pro víkendové ježdění na chalupu
Zavodni kruhove kamiony maji, nebo drive mely brzdy chlazene postrikem vody. U toho charouze si myslim, ze je to tak, udajne to tak maji i nektere WRC, ze chlazeny jsou trmeny a to takovym zpusobem, ze v nich proudi voda, ktera ochlazuje brzdovou kapalinu.
no myslím že to bude asi chlazené vodní mlhou pak by ani nebylo potřeba té vody moc...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Anděl píše:Jako k tomuto tématu můžu říci jen jediné. Na Megane jsem měl od Brembo kotouče Max a poté Sport. Kotouče Brembo Max( a i jiné) se po cca 5tis Km mé jizdy kroutili a po zahřátí moc nebrzdili.. Po zakoupení Brembo Sport (děrované) jsem nepoznal, co je to vadnutí brzd. Tím nechci říci, že za to může to děrování, ale prostě to tak bylo.
Já mam stejnou zkušenost s ferodo racing.Mam sice jen feldu,ale seriové kotouče při mém stylu vydržely fakt málo,zkroutily se a vydávali hrozné zvuky Na ferodech mam 60tis a při brždění z kopce nebo na dálnici nevadnou.Jinak seriové kotouče bych si sám určitě nevrtal,pač to je uplně jinej matroš.Kdybych měl na motorce kotouče ze stejneho materialu jako jsou seriove na skodovce,tak bych asi zabrzdil jen jednou a naposled.A jestli kecam píčoviny,tak si to nechte pro sebe