Termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Ivan »

Určitě to smysl má. Teplota se v motorovém prostoru skutečně znatelně snížila, což má vliv na celkovou životnost veškerého materiálu, nejen airboxu. Mám s tím jen ty nejlepší zkušenosti - resp. měl jsem ;)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od MarauderZ28 »

1, určitě je to +, záporů je minumum resp spíše nejsou
2, neaplikovat na origo litinový svody
3, for Ilegaltuner - samozřejmě smysl to má byť Elviis tvrdí, že ne, já tvrdím, že ano. Otázka zda to má nějaký měřitelný význam, každopádně každý motor vynakládá určitou práci na vyfouknutí splodin, čím bude trubka klikatější, čím bude v ní více restrikcí a samozřejmě čím bude okolní prostředí chladnější - bude více ochlazovat splodiny ve výfuku tím se více a více splodiny budou zpomalovat a motor bude muset vynaložit větší práci k jejich vyfouknutí takže teoreticky určitě + to má, prakticky nevím ...
4, chtěl sem je omotat teď na impale, bohužel tam to není možný leda bych z nich udělal megabakuly
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

pivi
Příspěvky: 16
Registrován: 05 bře 2007 21:53
Bydliště: znojmo

Příspěvek od pivi »

Taky sem nad tim premyslel ze si to udelam,protoze kdys zastavim tak stoupa teplota v motorovem prostoru na 150 as 160 stupnu a nejde ven.
Mam dlouhe svody a pak turbo a mam strach ze bude to turbo jeste vic tepelne namahane.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od MarauderZ28 »

dlouhý svody a pak turbo ? a nemělo by bejt turbo co nejblíž neb čím je dál tím jsou plyny pomalejší ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od elviiis »

MarauderZ28 píše:dlouhý svody a pak turbo ? a nemělo by bejt turbo co nejblíž neb čím je dál tím jsou plyny pomalejší ?
No mnělo by ale vyděl jsem dokonce na nějakém projektu M5... turba až v zadním nárazníku :shock: ti asi používali hodně kvalitní pásku :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Ilegaltuner
Příspěvky: 3826
Registrován: 22 pro 2005 22:24
Bydliště: Český Těšín Věk:už 28
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Ilegaltuner »

MarauderZ28 píše:1, určitě je to +, záporů je minumum resp spíše nejsou
2, neaplikovat na origo litinový svody
3, for Ilegaltuner - samozřejmě smysl to má byť Elviis tvrdí, že ne, já tvrdím, že ano. Otázka zda to má nějaký měřitelný význam, každopádně každý motor vynakládá určitou práci na vyfouknutí splodin, čím bude trubka klikatější, čím bude v ní více restrikcí a samozřejmě čím bude okolní prostředí chladnější - bude více ochlazovat splodiny ve výfuku tím se více a více splodiny budou zpomalovat a motor bude muset vynaložit větší práci k jejich vyfouknutí takže teoreticky určitě + to má, prakticky nevím ...4, chtěl sem je omotat teď na impale, bohužel tam to není možný leda bych z nich udělal megabakuly
no takhle jsem nad tím právě uvažoval :wink: čím to bude teplejší tím to bude rychleji venku :wink:
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i

pivi
Příspěvky: 16
Registrován: 05 bře 2007 21:53
Bydliště: znojmo

Příspěvek od pivi »

To mi je jasne ze by to melo byt co nejkratsi ale je to tak original. :wink:
Kdys to tak vezmu tak mam taky svody as k zadnimu narazniku.
Co to turbo,nebude vic namahane teplem?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Hele co máš za káru nějakej mid endžín? samozřejmně čím více turbo zahříváš tím déle jej pak musíš chladit ale díky teplejším plynům turbo lépe a rychleji roztočíš zvláště jestli máš svody dlouhé...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od elviiis »

Ilegaltuner píše:
MarauderZ28 píše:1, určitě je to +, záporů je minumum resp spíše nejsou
2, neaplikovat na origo litinový svody
3, for Ilegaltuner - samozřejmě smysl to má byť Elviis tvrdí, že ne, já tvrdím, že ano. Otázka zda to má nějaký měřitelný význam, každopádně každý motor vynakládá určitou práci na vyfouknutí splodin, čím bude trubka klikatější, čím bude v ní více restrikcí a samozřejmě čím bude okolní prostředí chladnější - bude více ochlazovat splodiny ve výfuku tím se více a více splodiny budou zpomalovat a motor bude muset vynaložit větší práci k jejich vyfouknutí takže teoreticky určitě + to má, prakticky nevím ...4, chtěl sem je omotat teď na impale, bohužel tam to není možný leda bych z nich udělal megabakuly
no takhle jsem nad tím právě uvažoval :wink: čím to bude teplejší tím to bude rychleji venku :wink:
samozřejmně to je sice pravda jde vška o to jak správně podotknul marauder jestli to bude nějak významně lepší... páč finální nárust může bejt třeba jen 0.01Kw tudíž když vezmeš v ůvahu cenu té pásky tak by to byl kurňa drahej Kw navíc... tohle bych doporučoval spíše v případě kdy už nenámš jak bys přidal koníky a honíš setinky vteřiny na sprintech...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

pivi
Příspěvky: 16
Registrován: 05 bře 2007 21:53
Bydliště: znojmo

Příspěvek od pivi »

Renault 5 :oops:

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

pivi píše:Renault 5 :oops:


oups by mně zajímalo jak to tam je ale jestli máš opravdu tak dlouhé svody k turbu tak by omotání bylo docela dosti ůčinné...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od MarauderZ28 »

určo omotat, turbo omotat taky
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

pivi
Příspěvky: 16
Registrován: 05 bře 2007 21:53
Bydliště: znojmo

Příspěvek od pivi »

Mam je dost dlouhe.Je pres to jen nerez plech.

Obrázek
Je velka nabitka ruznejch pasek jake sou nejlepsi?

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

tak to motej motej taková paseka... mylsím že je celkem jedno jakou pásku použiješ a výběr bude akorát v délkách a šířkách...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

pivi píše:Mam je dost dlouhe.Je pres to jen nerez plech.

Obrázek
Je velka nabitka ruznejch pasek jake sou nejlepsi?
Muzes hodit vic fotek, co je to za R5? kamarad mel taky, ale tomuhle se to nepodobalo :-)

Uživatelský avatar
Franus
Příspěvky: 210
Registrován: 05 říj 2006 11:22
Bydliště: Kromeriz - Zlin

Příspěvek od Franus »

Rekl bych ze R5 GT, tj. 1.4 s turbem

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Lukaash »

jasny, vim ze R5 je GT Turbo, ale proste takhle nevypadal :-) proto se ptam ;-)

http://artdriving.euweb.cz/r5.html

pivi
Příspěvky: 16
Registrován: 05 bře 2007 21:53
Bydliště: znojmo

Příspěvek od pivi »

Gt turbo to neni. :nono:
Ma to strikacku.

Uživatelský avatar
street.racer
Moderátor
Příspěvky: 592
Registrován: 21 čer 2004 01:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od street.racer »

MarauderZ28 píše:1, určitě je to +, záporů je minumum resp spíše nejsou2, neaplikovat na origo litinový svody
3, for Ilegaltuner - samozřejmě smysl to má byť Elviis tvrdí, že ne, já tvrdím, že ano. Otázka zda to má nějaký měřitelný význam, každopádně každý motor vynakládá určitou práci na vyfouknutí splodin, čím bude trubka klikatější, čím bude v ní více restrikcí a samozřejmě čím bude okolní prostředí chladnější - bude více ochlazovat splodiny ve výfuku tím se více a více splodiny budou zpomalovat a motor bude muset vynaložit větší práci k jejich vyfouknutí takže teoreticky určitě + to má, prakticky nevím ...
4, chtěl sem je omotat teď na impale, bohužel tam to není možný leda bych z nich udělal megabakuly
Když jsou svody shitový, tak rádi praskají :lol:

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos »

ono se na ty svody fakt nechá sáhnout :lol: opatrně a jenom velmi krátce, tak 5min po chcípnutí a předtím to nejelo zas takovou pilu
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: termoizolační pásky na laděné svody- ano/ne?

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

V drtivé většině případů jsou ale myslím ty turbosvody skutečně krátký, resp. jen tak dlouhý aby se na ně dalo co nejdřív pověsit turbo. Aspoň pokud mluvíme o sériových svodech.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Beaver píše:V drtivé většině případů jsou ale myslím ty turbosvody skutečně krátký, resp. jen tak dlouhý aby se na ně dalo co nejdřív pověsit turbo. Aspoň pokud mluvíme o sériových svodech.
a to jen proto že výrobce má omezený prostorový možnosti a taky je limitován cenou..

jinak souhlasím s Taboo - sám jsem si dle pro mě dostupné literatury (od guye Crofta ,A.G.Bella) ověřil návrh rozměrů seriových svodů na mém coupe a navrhl nové svody dlerůzných předloh od GC a dle základního výpočtu z knihy od A.G.Bella na můj motor - jsou navrženy na největší obsah plochy pod křivkou Mk , "powerband" 4000-7500 ,špička 5500ot/min ,uvidíme po realizaci jak jsem se trefil -GC používá často svody podobných proporcí -jen se občas dle použití motoru liší délka sekundárních větví

Uživatelský avatar
Chyronex
Příspěvky: 45
Registrován: 07 čer 2004 20:54

Příspěvek od Chyronex »

Další věcí proč výrobce dává kratší svody jsou velice přísná emisní kritéria pro motory, kat umístěný daleko od motrou má nižší účinnost, která nemusí být akceptována, což se projevuje hlavně při částečném zatížení motoru, kdy teplota plynu nemá tak vysokou teplotu.
0-100 km/h....dobrej čas
100-0 km/h....ještě lepší

Uživatelský avatar
Kury
Příspěvky: 70
Registrován: 14 srp 2006 23:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kury »

Neví někdo, kde tu termo barvu na netu sehnat? Nebo to najdu ve většině prodejen s barvama? U škodárny mám svody omotaný páskou a tlumič bych chtěl vzít tou barvou, protože to taky dost ohřívá a odchazí od toho horka gufero na klice.

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 20 úno 2012 10:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
favoman
Příspěvky: 52
Registrován: 31 pro 2007 23:16
Bydliště: už zas doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od favoman »

Neví někdo, kde tu termo barvu na netu sehnat? Nebo to najdu ve většině prodejen s barvama? U škodárny mám svody omotaný páskou a tlumič bych chtěl vzít tou barvou, protože to taky dost ohřívá a odchazí od toho horka gufero na klice.[/quote]


http://www.engitec.cz/index.php?action= ... 2=1&cat3=0
"O vesmíru nevíme zhola nic, ale máte-li ucpanou trysku na polévku, jsme vaši hoši. "

jagy
Příspěvky: 120
Registrován: 24 říj 2006 22:24

Příspěvek od jagy »


Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Takových peněz. :twisted: Kup něco takového http://www.drogeriemartina.cz/inshop/na ... 25%5D.html

Funkce je naprosto stejná a cena daleko nižší. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

CHUD
Příspěvky: 88
Registrován: 22 úno 2007 09:01
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek od CHUD »

Anděl píše:
Takových peněz. :twisted: Kup něco takového http://www.drogeriemartina.cz/inshop/na ... 25%5D.html

Funkce je naprosto stejná a cena daleko nižší. :D
jj na tom něco bude neznamená když je něco drahé že to musí být ta nej volba :nono:

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“