Hele trošku z výpočtů z téhle stránky mám guláš.
Chci se zepat těch co s tím už měli skušenost a hráli si s tím a ví o co gou aby vysvětlili.
Na stránce dole je výpočet délky kanálů: http://stekly.wz.cz/plneni.html
Tak a teď otázky:
Jaké kanály má namysli? sací nebo výfukové?
Jakou délku vypočítávám? Je to až ke konci výfuku, nebo jen konci parohů?
Co je to BMEP ? (tlak ale nevím kde)
Díky
PS: nevíte kde jde stáhnout nějakej katalog unibalů?
Prosím o radu (rozbor)
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
- street.racer
- Moderátor
- Příspěvky: 592
- Registrován: 21 čer 2004 01:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
BMEP = Break Mean Effective Power (česky myslím střední užitečný tlak)
W(výkon) = dynamická energie J/s=Nm/s
Spotřeba vzduchu za 1 sec m^3/s
čili
(Nm/s)/(m^3/s) = N/m^2 = energie/plocha
Je to ve stejné dimenzi jako tlak, proto se tomu říka "pressure"
Vypočítává se podle vzorce Výkon motoru/(objem motoru x rpm)
Kdybych měl někde chybu nebo se mýlil, prosím o korekci.
P.S. rpm se dělí 2, protože u 4cyklového motoru se nasává vzduch jednou za dvě otáčky.
W(výkon) = dynamická energie J/s=Nm/s
Spotřeba vzduchu za 1 sec m^3/s
čili
(Nm/s)/(m^3/s) = N/m^2 = energie/plocha
Je to ve stejné dimenzi jako tlak, proto se tomu říka "pressure"
Vypočítává se podle vzorce Výkon motoru/(objem motoru x rpm)
Kdybych měl někde chybu nebo se mýlil, prosím o korekci.
P.S. rpm se dělí 2, protože u 4cyklového motoru se nasává vzduch jednou za dvě otáčky.
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele: