
Tož koukám že tady lidí i píší o svejch strojích tak něco písnu o prckovi…
Takže jedná se o Daihatsu Charade GTti z roku 1987 s motorem CB80DOHC celými slovy 3cylinders twincam turbo 12valve water cooled turbo.
Motor vychází s běžného litrového motoru , následně byl vytvořen v turbo verzi za podpory závodníka De Tomaso jež dnes má svojí automobilku která vznikla z automobilky Innocenti. Turbo motor byl pro závody opatřen dvouvačkovou makovičkou a ta se posléze objevila v sériovém voze pod označením GTti… Vozítko je slušně vybaveno již v základu a to především nezávislým zavěšením všech kol 4kotoučovými brzdami, extrémně tuhou karoserií a spodní i horní rozpěrou přední nápravy.
Prcka jsem koupil v následujícím zuboželém stavu… měl však spodní část motoru po GO. A za cenu této opravy jsem prcka koupil…





Problém byl ovšem jinde a to v tlumičích a převodovce, obojí se totiž rozpadlo… Tudíž následovala oprava převodovky, následně výměny tlumičů… brzdy tak nějak moc nebrzdily a tak byly repasovány… Interiér byl nic moc, někdo nechal v dešti otevřený dveře a koženka se dolepila do papundeklů… Interiér tak putoval k čalouníkovi a ten si s ním vyhrál… Další průser byl lak… kastle byla sice nebouraná a bez koroze, byla však poťukaná, natřená štětkou atd… Takže se na voze zapracovalo… 90% ďolíků jsem zaťukal kladívkem abych nemusel kytovat… zbytek stačilo jen lehce přemáznout… práce však dokonal plnič standox… 4,5KG směsi na malé vozítko a následné týdenní trhnutí mi umožnilo schovat většinu nedostatků…



Pak padla volba na lak, ten měl být též od standoxu, bohužel ten již dodává pouze vodou ředitelné barvy a tak jsem se vydali na návštěvu do Polska, kde se ještě prodávají běžné barvy a mají tam bývalou českou značku Sikens, což jsou velmi kvalitní autolaky… asi hodinu jsme vybírali vhodný odstín bílé a nakonec jsem jej vybrali ve vzorníku Honda pod názvem Olympia white… koupili jsme i lak stejného výrobce jímž jsme dodali barvě správný lesk a hutnost…
Nárazníky se mi povedlo sehnat čirou náhodou za stávající se nevešel velký IC a toto jsou originální tuningové nárazníky Daihatsu jež se používaly pro závodní účely. Po několika měsících práce vypadá vůz takto… co se šachovnice týče to je věc jež ukojila moje retro choutky



Naskytl se však další problém… Po výměně těsnění pod makovicí a vymezení vůle ventilů a následné vyměně oleje bylo přidáno mazací aditivum jež si všichni chválili… po nalití aditiva do oleje se stala z vozu pojízdná dýmovnice pravděpodobně to odsraly pístní kroužky navíc začalo klepat jedno zdvihátko… Takže motor půjde opět ven spodek se udělá pořádně protože motorář v Praze, který to dělal, to asi pěkně odflákl, aditivum asi jen dokončilo špatně odvedenou práci… Takže teď změřím tlaky abych zjistil co se asi v motoru stalo a půjde pod kudlu… Jak budou další penízky přijde větší turbo a tu buď hybrid nebo celé turbo s uvidím co mi kdo doporučí… Nechci výkon už zvyšovat ale sériové turbo nebude asi v pořádné zátěži dlouho zvládat 1bar… poběží bez výkonnostní rezervy…
Co se jízdních zážitků týče tak je něco co se nedá popsat… prostě sedíte v motokáře (crx hadra) skvěli podvozek… neuvěřitelně univerzální až přetáčivý… brutálně rychlé průjezdy ostrými zatáčkami… krásná reakce na plynovej pedál (při otáčkách nad 3tis)… při tlaku vyšším než 10psi neumírá ani při max rpm čili 7500… Velice přesné a rychlé řízení a řazení… A kdo by čekal že nebude sedět ve vysokých rychlostech omyl… ve 200km/h dokáže po dálnici kličkovat jako postřelený zajíc…
Prostě prcek…
Spotřeba při dědkovi lehce přes 5litrů
Brutál drive 10litrů
Na okruhu to bude počítám někde okolo 13ti až 16litrů
Max speed ???? odhad tak 220km/h při tlaku turba 1bar
Zrychlení ???? odhad 6.5s při tlaku 1bar
400m ??? odhad někde mezi 14,5 a 15s
Elviiis