Jak velkou skrtici klapku
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Jak velkou skrtici klapku
Potreboval bych poradit, na nasem foru jsem nedostal konkretni doporuceni na velikost, tak to prubnu tady....takze prosim Taboo a spol jestli by se mohli podelit o nejaky moudro a poradit. Je to na radovej 6 valec.. 2.5L 24V Turbo, vyvody na IC mam 3". Koupil jsem sani, kopii Greddy a ta ma z vyroby prirubu na 90mm klapku (motor ma na original sani tusim 60-65mm). Tak bych potreboval poradit jestli dat 90mm klapku, nebo radeji zvolit 80 ci dokonce 75-70mm. Motor bych chtel stavet, jak uz se tady jednou resilo k hranici kolem 500koni. (behem nasledujicich 2 let)
Bylo mi receno ze klapka by mela byt nejuzsi misto mezi IC a motorem. Ze pokud dam vetsi klapku, posune se vykon a kroutak do vyssich otacek. Predem diky za reakce.
Bylo mi receno ze klapka by mela byt nejuzsi misto mezi IC a motorem. Ze pokud dam vetsi klapku, posune se vykon a kroutak do vyssich otacek. Predem diky za reakce.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
s příliš velkou klapkou taky moc nezískáš..spíš zhoršíš reakci motoru při malejch otáčkách a malým otevření klapky..
něco jsme řešily zde:
http://www.drag-tuning-club.com/viewtop ... f=17&t=676
něco jsme řešily zde:
http://www.drag-tuning-club.com/viewtop ... f=17&t=676
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
prave proto se tady vyptavam....prirubu mam na 90mmm tak by pro me bylo nejlehci dat tam tu....ale kdyz bude lepsi mensi klapka, klido to predelam. Na to forum sem koukal, vicemene mimo vypoctu kterej sem tam nenasel nebo prehlidl jsou na tom kluci jako jahonza 2.0 16v píše:s příliš velkou klapkou taky moc nezískáš..spíš zhoršíš reakci motoru při malejch otáčkách a malým otevření klapky..
něco jsme řešily zde:
http://www.drag-tuning-club.com/viewtop ... f=17&t=676


In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Je to velkej motor a 500hp neni malo.....tam uz bude a i kdyz to ted ten vykon ze zacatku mit nebude udelam to rovnou nez pak znova prevarovat prirubu.blázen píše:je ta sériová klapka největší restrikce v sání? Mě přijde že ne
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Jak velkou skrtici klapku
pokud se volnobeh nereguluje nejakym obtokem ale jenom priotevrenim te skrtici klapky, muze se stat ze se bude spatne regulovat - pri male zmeme pootevreni klapky se hodne zmeni mnozstvi vzduchu a nemusi treba stacit regulace predstihu reagovat v potrebnem rozsahu, nebo do ty klapky jer lepsi navrtat "volnobeznou diru" -muj nazor
500hp SR20 i CA18 jezděj s malou klapkou ,tak nevidím důvod ji měnit na RBMirek-200sx píše:Je to velkej motor a 500hp neni malo.....tam uz bude a i kdyz to ted ten vykon ze zacatku mit nebude udelam to rovnou nez pak znova prevarovat prirubu.blázen píše:je ta sériová klapka největší restrikce v sání? Mě přijde že ne
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
beru v potaz....ale serii tam proste davat nebudu dokud mi nekdo nerekne rozumnej duvod...a to co pises ty rozumnej duvod neni. Videl sem slysel sem vynechame.blázen píše:500hp SR20 i CA18 jezděj s malou klapkou ,tak nevidím důvod ji měnit na RBMirek-200sx píše:Je to velkej motor a 500hp neni malo.....tam uz bude a i kdyz to ted ten vykon ze zacatku mit nebude udelam to rovnou nez pak znova prevarovat prirubu.blázen píše:je ta sériová klapka největší restrikce v sání? Mě přijde že ne
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Original klapka je 60-65mm....vystup z IC je 3"= cca 76mm a prumer sani za klapkou je zase 90mm. Prijde mi ze v tomto pripade by klapka restrikci byla, ze bych mel pouzit minimalne stejny prumer klapky jako bude potrubi do sani. Nejblizsi rozmer je 80mm klapka. Moje otazka zni, jak ovlivni motor to, pokud bych mel vystup z IC 3" (76mm) trubky ke klapce taky 3" a klapku se sanim 90mm?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak velkou skrtici klapku
70mm jak jsem ti říkal
jestli chceš rozumnej názor

crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Taboo, psal sem ti SZ pred tydnem, ale dneska mi zemi napsal ze ti to prej nejak blbne tak to prekopcim sem, pokud muzes poradit byl bych vdecny...diky
Kamarad mi poslal tabulku prutoku trubek (viz odkaz na konci). Je to pro vyfukovy potrubi. Rovna 2.5" trubka ma prutok 521CMF, ale staci ji ohnout a prutok se snizi na 417CMF. Nevim jak se pocita ze na 500HP je pocela necelych 500CMF, ale pokud pouziju 2.5" trubky mezi IC a klapkou, kde je ohybu nekolik, vysledny prutok bude nedostacujici?
Jde mi o to ze mam IC s 3" vyvody...mam ho dat pryc a poridit mensi s 2.5" vyvody nebo pouzit ten co mam aby prutok i s ohybama zustal kolem 500CMF? a dat jen 70mm klapku?(tady je ta stranka s prutoky: http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=113572 )
Jeste bych mel pak dotaz ohledne drsnosti vnitrnich sten sani. Koupil sem sani, kopie Greddy (viz foto)
Vzhledem k tomu ze se jedna o kopii neni zpracovani nijak zazracne, je potreba to trosku dodelat. Jaka drsnost vnitrku by mela byt?
Predem dekuju
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
supr..diky...jinak k tomu sani..pokud si necham udelat ten extrude honing, a konce u vstriku vemu hrubym smirkem bude to maximum co muzu udelat?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98