Sova píše:
Moc nesouhlasím s bob ashem co říká najednu stranu řekne že je to o poptávce a na druhou stranu že auta jako Tatra 80, Walter Royale a třeba znovuzrozená Wikov 70 nebudou nikdy tak ceněná jako Bugatti apod. Proč by nemohla, když je to jen o poptávce Vojto?
Protože poptávka je daná tím, kolik lidí to auto zná a kolik jich touží mít ho doma. Walter, Tatra, Wikow - to jsou věci, který znaj jen opravdový nadšenci (mimo ČR, ale ČR je zanedbatelnej trh). Bugatti Atlantique nebo Mercedes SSK nemusely bejt původně o tolik dražší než ten Walter a nejsou ani míň vzácný. Ale víc se o nich mluví, píše, můžeš si je koupit jako modýlky, prostě jsou slavnější.
Příklad z modernějších aut - Tatra 603 vs. Plymouth 'Cuda. Tatra byla původně dražší, vyrobilo se jich míň, ještě míň se jich zachovalo a je mnohem výjimečnější. 'Cuda byla jedním z mnoha pony cars, od pohledu i mechanicky je velmi podobná všem konkurentům, vyrobilo se jí neuvěřitelný kvanta a byla původně laciná. Jenomže je populární a i když jich je víc než těch Tater, těch kdo by jí chtěli je ještě mnohem víc.
Ostatně proto je 'Cuda dražší než Challenger, i když je Challenger původně dražší verze Barracudy. A proto jsou tyhle laciný pony cars, který si kupovali puberťáci a dělalo se jich mrtě, dražší než tehdejší luxusní auta...
To jsem měl na mysli tou nabídkou a poptávkou...