Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
doporučuju jít do kuchyňských potřeb koupit drátěnky a nacpat je do výfuku a hlučnost je pryčLS1 píše:ano o tech vim, ale jak ho udelat nebo kde ho sehnat do vyfuku ktery ho nema od vyroby, ja nechci kupovat novy tlumic, ja chci jen neco na zpusob toho silenceru, ale jen na tu technickouavenger píše:ano, existují tzv" silencery"

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Ivan
- Administrátor
- Příspěvky: 3794
- Registrován: 04 úno 2004 09:41
- Bydliště: Brno-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Osvědčily se Lexmaul svody, ale klidně nechej původní - jsou vynikajicí, středový tlumič nahradit rezonátorem a zadní je v podstatě jedno. Průměr potrubí je myslím ideální 50 mm.fifty50 píše:Ivan píše:A že bys třeba napsal, jaký typ auta to je? Takové nekonkrétní dotazy mě dojímají...fifty50 píše:zdravim poradite mi,chci si dat na auto ladeny vyfuk,je to 2.O 16V 110kw 150Hp ladak mam ale nevim jesli tam mam dat jen ladak a nechat stredovy tlumic nebo ne....kat tam chci nechat urcte ale nevim jesli se zmeni zvuk kdyz tam necham stred diky za rady
Opel calibra
mám jen teoretickej dotaz.Jaký jsou pravidla pro vejfuky pro vyšší krouťák?Nejde mi o zvuk a výkon se u tohodle motoru nedá moc nahnat nahoru, tak rád bych prostě větší krouťák v nízkejch a středních otáčkách.O kolik se změní výkon mi je jedno, pokud teda tímhle nepůjde dolů.Někde jsem načet, že u svodů čistě na výkon a krouťák se jinak napojují válce a je jiná délka trubek.A co je na to lepší?Větší nebo menší průměr trubek?
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: Výfuky
nevite kde koupit "hlinikovou" samolepici pasku na omotani spoju vyfuku, kdyz se to spojuje jenom pomoci U spojek? takova paka na dotesneni..., nikde nemuzu najit obrazek
Echoman píše:Zdravím všechny, chtěl bych si nechat nějak upravit výfuk na Octavia II 1.9TDI. Jde mi jen o zvuk, aby to nebylo prostě obyčejný, jako to mají miliony aut. Chtěl bych, aby to mělo nějaký sportovní zvuk. Nic uřvanýho, ani uprděnýho.. nevím jestli na to stačí jen nějaká koncovka nebo se to musí celé vyměnit? Konec výfuku je zahnutý dolů (jako to mají všechny 1.9TDI) takže koncovka to asi nějak nevyřeší.. houby tomu rozumím, tak bych prosil poradit. Třeba i nějaký zvuky výfuku by se mi hodili nebo tak, abych si mohl vybrat nebo vám říct, co bych si přál. Díky.
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
mno na tdi bych nechal rači origo, jinak to bude mít zvuk jak traktorelviiis píše:Echoman píše:Zdravím všechny, chtěl bych si nechat nějak upravit výfuk na Octavia II 1.9TDI. Jde mi jen o zvuk, aby to nebylo prostě obyčejný, jako to mají miliony aut. Chtěl bych, aby to mělo nějaký sportovní zvuk. Nic uřvanýho, ani uprděnýho.. nevím jestli na to stačí jen nějaká koncovka nebo se to musí celé vyměnit? Konec výfuku je zahnutý dolů (jako to mají všechny 1.9TDI) takže koncovka to asi nějak nevyřeší.. houby tomu rozumím, tak bych prosil poradit. Třeba i nějaký zvuky výfuku by se mi hodili nebo tak, abych si mohl vybrat nebo vám říct, co bych si přál. Díky.

EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII
NOW: TDpoVWa GIII
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
svody každopádně 4-2-1 pro větší plochu pod křivkou Mk (motor je daleko víc pružnější oproti 4-1, výkonově rozdíly u dobrejch svodů minimální i ve vysokejch otáčkách v jízdním projevu lepší 4-2-1),lepší výsledky na 2.0 8v a 16v v různejch úpravách od fiata vždy podávaly svody 4-2-1.Breakthru píše:.....?
Průměry trubek jak svodu tak zbytku výfuku závisej na objemu motoru a požadovaným výkonu a Mk -pro větší Mk v nižšíh otáčkách bych volil průměry na spodní hranici doporučených rozměrů (či akorát co pásne na kanál).
Délky větví se dle jedné teorie odvíjej od časování vaček -co nejdelší primár, kratší sekundár (vychází to většinou tak kolem sekundární větve= 1/2 délky primárních větví nebo 1/3 celkové délky svodu).
Pokud jdeš po větším Mk v nižších otáčkách nebylo by od věci prodloužit též sání (část sací ventil-škrtící klapka),třeba podložením sacího paroží čí klapky vhodnou silnou podložkou -na hasičský mašině mám 3.5cm podložku pod karbcem a ta teď jde do otáček "s vodou" o dost líp z volnoběhu než bez podložky
honza 2.0 16v:díky moc za odpověď
už jsem se bál, že se nedočkám.A hlavně díky za radu s tím sáním.Ono už v serii má sierra poměrně dost dlouhý sání, tak to bude trošku masakr
....
edit:jo, ještě bych zapomněl.Taže kanálky nikterak nezvětšovat, jo?Co vyleštění?mělo by na to nějakej negativní vliv?...
a jestli jsem to správně pochopil, tak ve vysokejch otáčkách bude 4-2-1 lepší než 4-1?...



edit:jo, ještě bych zapomněl.Taže kanálky nikterak nezvětšovat, jo?Co vyleštění?mělo by na to nějakej negativní vliv?...
a jestli jsem to správně pochopil, tak ve vysokejch otáčkách bude 4-2-1 lepší než 4-1?...
svět dospělých je pro mne záhadou......
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
pokud neuznáš, že jsou kanály malý(v 99% případů jsou akorát i pro potřeby upravenýho motoru), nechal bych je tak jak sou(třeba jen přeleštil), pak bych zvolil vhodnou trubku,která přesně pásne na průměr kanálu (u oválných kanálů může bejt problém, ale matematicky schopnej člověk se z obvodu díry dopočítá k vhodnýmu průměru trubky, kterou akorát smáčkne na oválek s patřičnejma rozměrama)Breakthru píše:...
no 4_2_1 a 4-1 můžou mýt stejný nárust výkonu (ač někdo tvrdí že 4-1 fungujou v otáčkách,4_2_1 spíše ve středním pásmu)..pravda je taková, že svody maj "největší efekt" tam,na jaký otáčky jsi je naladil..4_2_1 jsou dle mě výhodnější a ztráta 1-2PS ve špičce ,která ovšem nemusí bejt pravidlem, je zanedbatelná

každopádně doporučuju délku svodu kolem 90cm až 1m , a jak už jsem psal primární větve dlouhé 2/3 z této hodnoty, sekundární 1/3..ale nemusí bejt pravidlem
zůstal bych jen u přeleštění kanálku.Nechci nikterak moc zasahovat do charakteristiky motoru a jde mi vážně jen o otáčky do středního pásma.
Někde jsi psal o vlivu leštěnejch kanálků, že na sací a výfukový kanálky se používá jiná metoda resp. míra vyleštění a ještě jsi psal o nějaký chytrý knížce, kde to je popsaný.Snad se nepletu, ale jestli je to tak a není to tajný, tak co je to za knížku?Čistě pro moji osobní potřebu...
A fakt díky moc za radu.

Někde jsi psal o vlivu leštěnejch kanálků, že na sací a výfukový kanálky se používá jiná metoda resp. míra vyleštění a ještě jsi psal o nějaký chytrý knížce, kde to je popsaný.Snad se nepletu, ale jestli je to tak a není to tajný, tak co je to za knížku?Čistě pro moji osobní potřebu...

A fakt díky moc za radu.



svět dospělých je pro mne záhadou......
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
o tom "leštění" si to nepamatuju (sám mám sací kanály celkem hrubý -prostě jen zvětšený co to šlo a jinak vybrušovaný 80-100 smirkemve vrtačce)
knížek o týhle problematice je dost..i na netu jde něco stáhnout v pdf....ale spíše v AJ
stačí vybrat vhodnou publikaci zde:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw?ur ... ng&x=0&y=0 a někde se jí pokusit stáhnout
mě šla stáhnout pouze modern engine tuning od A.G. bella, ale pořídil jsem si Four Stroke performance tuning..aspoň se o večerech nenudím a zlepšuju mizrnou úroveň mý angličtiny

knížek o týhle problematice je dost..i na netu jde něco stáhnout v pdf....ale spíše v AJ
stačí vybrat vhodnou publikaci zde:
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw?ur ... ng&x=0&y=0 a někde se jí pokusit stáhnout
mě šla stáhnout pouze modern engine tuning od A.G. bella, ale pořídil jsem si Four Stroke performance tuning..aspoň se o večerech nenudím a zlepšuju mizrnou úroveň mý angličtiny


úprava zvuku...
Zdravím, chtěl bych se zepta jestli je možné nějak upravit výfuk. od 4000 otáček chytne takový divný zvuk a příjde mi že auto tak netáhne...možná je to jen rozložením MK ale chtěl bych vědět jestli to jde nějak upravit, nějakým mezičlánkem nebo nějak. PLS hned mě neukamenujte. Dík
Rover 45 2.0iDT - anglický gentleman
Ahoj!
Takze, na mojom motore bude o chvilu menena hlava a pri tej prilezitosti sa bude pretesnovat vyfuk a chcem ho aj prerobit. Je tam zatial seriovy vratane katalyzatoru...
Je to R4 8v, sanie aj hlava stavane najma na otacky od 4000 - 6500 max. vykon. Zvody su 1-4 2-3 origo liatinove, tie tam aj ostavaju, nasleduje katalyzator, stredovy tlmic a koncovy tlmic. Auto ma variabilne casovanie sacej vacky a od 3000 "trosku" zmeni aj zvuk na dravejsi.
Potreboval by som z neho dostat asi co kazdy - do 3000 pocut JEMNE dunenie, ktore znesiem na dialnici pri dlhych cestach a trosku vacsi hukot od 3000 vyssie
Tym padom, katalyzator pojde von uplne, na koniec sportovy tlmic... A teraz sa vas pytam, stredovy tlmic - ponechat? Zamenit? Vyhodit komplet? Neviem co s nim, pretoze niekto napise, ze tam musi byt kvoli protitlaku motoru a neviem co
Tak som dost nestastny, ze co s tym, nie aby ked poskladam vyfuk, tak auto pojde horsie nez predtym kvoli vyfuku... Kat ide von, koncak sportovy, miesto stredaku dynamizer alebo holu rulu??? Prosim poradte, moc do toho nevidim...
Dakujem!
Takze, na mojom motore bude o chvilu menena hlava a pri tej prilezitosti sa bude pretesnovat vyfuk a chcem ho aj prerobit. Je tam zatial seriovy vratane katalyzatoru...
Je to R4 8v, sanie aj hlava stavane najma na otacky od 4000 - 6500 max. vykon. Zvody su 1-4 2-3 origo liatinove, tie tam aj ostavaju, nasleduje katalyzator, stredovy tlmic a koncovy tlmic. Auto ma variabilne casovanie sacej vacky a od 3000 "trosku" zmeni aj zvuk na dravejsi.
Potreboval by som z neho dostat asi co kazdy - do 3000 pocut JEMNE dunenie, ktore znesiem na dialnici pri dlhych cestach a trosku vacsi hukot od 3000 vyssie

Tym padom, katalyzator pojde von uplne, na koniec sportovy tlmic... A teraz sa vas pytam, stredovy tlmic - ponechat? Zamenit? Vyhodit komplet? Neviem co s nim, pretoze niekto napise, ze tam musi byt kvoli protitlaku motoru a neviem co

Dakujem!
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Re: Výfuky
Prosiiim, nikto nic?
A mam dalsiu otazku, uz viackrat sa mi stalo, ze spoj vyfuku - zvody - potrubie do zadu mi proste povolili sroby... Tesnenie bolo nove, sroby nove - pruzna podlozka + klasicka podlozka a matka dotiahnut na fest... Ale moj vyfukovy system nema v sebe ziadnu hybnu cast - ziaden pletenec! Takze sa dost prenasaju vibracie na cely vyfuk... Sroby, ktore mi spajali potrubie so zvodami sa proste povolili a ked som jej dal kapky, tak dokonca aj vypadli a naraz som mal zo 150 konovej Alfy akusticky odhadom tak 400ps...
Niekto mi radil, ze pod matku mam dat pruzinku - je to dobre riesenie? Alebo tam dat kontramatku, pripadne sa tam pouzivaju sroby z nejakeho specialneho materialu?
Vdaka.

A mam dalsiu otazku, uz viackrat sa mi stalo, ze spoj vyfuku - zvody - potrubie do zadu mi proste povolili sroby... Tesnenie bolo nove, sroby nove - pruzna podlozka + klasicka podlozka a matka dotiahnut na fest... Ale moj vyfukovy system nema v sebe ziadnu hybnu cast - ziaden pletenec! Takze sa dost prenasaju vibracie na cely vyfuk... Sroby, ktore mi spajali potrubie so zvodami sa proste povolili a ked som jej dal kapky, tak dokonca aj vypadli a naraz som mal zo 150 konovej Alfy akusticky odhadom tak 400ps...
Niekto mi radil, ze pod matku mam dat pruzinku - je to dobre riesenie? Alebo tam dat kontramatku, pripadne sa tam pouzivaju sroby z nejakeho specialneho materialu?
Vdaka.
Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Re: Výfuky
dej za svody pancerovy pletenec a mas po problemu... bez neho to je blbost...misokgb píše:Prosiiim, nikto nic?![]()
A mam dalsiu otazku, uz viackrat sa mi stalo, ze spoj vyfuku - zvody - potrubie do zadu mi proste povolili sroby... Tesnenie bolo nove, sroby nove - pruzna podlozka + klasicka podlozka a matka dotiahnut na fest... Ale moj vyfukovy system nema v sebe ziadnu hybnu cast - ziaden pletenec! Takze sa dost prenasaju vibracie na cely vyfuk... Sroby, ktore mi spajali potrubie so zvodami sa proste povolili a ked som jej dal kapky, tak dokonca aj vypadli a naraz som mal zo 150 konovej Alfy akusticky odhadom tak 400ps...
Niekto mi radil, ze pod matku mam dat pruzinku - je to dobre riesenie? Alebo tam dat kontramatku, pripadne sa tam pouzivaju sroby z nejakeho specialneho materialu?
Vdaka.
porsche 944
Re: Výfuky
mám taky vejfuk bez pletence a na přírubě která ti dělá problémy mám už z výroby pod matkama pružinky, nepovoluje se nikdymisokgb píše:Prosiiim, nikto nic?![]()
A mam dalsiu otazku, uz viackrat sa mi stalo, ze spoj vyfuku - zvody - potrubie do zadu mi proste povolili sroby... Tesnenie bolo nove, sroby nove - pruzna podlozka + klasicka podlozka a matka dotiahnut na fest... Ale moj vyfukovy system nema v sebe ziadnu hybnu cast - ziaden pletenec! Takze sa dost prenasaju vibracie na cely vyfuk... Sroby, ktore mi spajali potrubie so zvodami sa proste povolili a ked som jej dal kapky, tak dokonca aj vypadli a naraz som mal zo 150 konovej Alfy akusticky odhadom tak 400ps...
Niekto mi radil, ze pod matku mam dat pruzinku - je to dobre riesenie? Alebo tam dat kontramatku, pripadne sa tam pouzivaju sroby z nejakeho specialneho materialu?
Vdaka.
a k tý konstrukci: jestli pude pryč katalizátor a dozadu jinej tlumič tak bych tam středovej origo nechal jinak budeš do 4000 otáček nešťastnej, že to nejede
Re: Výfuky
Ahoj potřeboval bych radu vohledně katu..mám 2.0 16V s výkonem 120Kw a používam na denní ježdění, ..přemejšlím o odstranění katu, ale jak píše HANYSx, mohl bych přijít o krouťák ve středních a nízkých otáčkách? Jinak místo středovýho tlumiče mám rezonátor a na konec by šel nějakej průchozí tlumič? Má cenu odstraňovat ten kat? Mám náhradní a ten bych upravil, jen abych něco zbytečně nezkoušel co už někdo ověřil..Moc prosím o rady, danke 

AIRLESS PRIDE
Past : Xsara VTS 2.0 16v http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=216&t=179162
Now : GIV 1.6i http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=135054
Past : Xsara VTS 2.0 16v http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=216&t=179162
Now : GIV 1.6i http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=135054
Re: Výfuky
Co se pletence na výfuku týče tak bez něho to nejde a nebo druhá možnost jež využívaji např hondy jsou zmíněné pružinky pod šroubky... příruby nedosedají přímo na sebe ale je tam kulová prisma která umožňuje pohyb... pravděpodobně to tak má ta lafa taky jen někdo před tebou dal pružinky do pryč... dej pletenec a máš klid...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
Malibu píše:poradi nekdo (treba ze zkusennosti), jaky dat nejaky ladeny vyfuk na auto s malym obsahem? sem tam je videt na tuningove scene nejaky ten show car s malym obsahem, pritom obohacen sp. vyfukem a kupodivu nekdy ten vyfuk i vyda pekny hucici zvuk.. nemel by nekdo nejaky tip, na nejake ty vyfuky pro motory s malym objemem/vykonem?
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Výfuky
No ide o to, ze ta Alfa je trosku starsieho data, a proste ked na vyfukovom potrubi nie je nejaky clen, ktory by tlmil narazy a rezonacie vyfuku tak nic moc podla mna... Zvody na potrubie dosadaju presne, tesnenia mam uz nove kupene... Takze pruzinky nie, len na fest to dotiahnut a dat miesto catu pletenec? Inak dvojcestny kat znamena, ked do neho idu dva vstupy, alebo to je nieco celkom ine? Takze... Tesnenia dam nove, dam to na fest zvody, privarim tam pletenec, kat pojde komplet prec, stredak necham origo (a co pouziti dynamizeru miesto stredaku?) a na koniec sportovy plnopriechod... Malo by to tak byt 100% nie?elviiis píše:Co se pletence na výfuku týče tak bez něho to nejde a nebo druhá možnost jež využívaji např hondy jsou zmíněné pružinky pod šroubky... příruby nedosedají přímo na sebe ale je tam kulová prisma která umožňuje pohyb... pravděpodobně to tak má ta lafa taky jen někdo před tebou dal pružinky do pryč... dej pletenec a máš klid...
Dakujem za nazory

Alfa Romeo 75 3.0V6 185ps 246Nm
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
Alfa Romeo 75 1989 2.0TS
109kW 148bhp 186Nm
6L/100km > predpisovo, redline > 9L/100km max.
0-100km/h pod 8s...
Vmax 240km/h
Transaxle porsche system...
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: 18 dub 2007 12:31
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
pánové potřeboval bych poradit s výfukem na octavii 1,8Turbo 4x4, chci tam dát bud od turba trubku o pruměru 60 až do konce ale je tam háček mám jednu lambdu před katalizátorama a jedu za něma, katy by šly pryč nebo by je nahradil jen jeden o propustnosti 100 závodní co používají na rallye, to by bylo krytické řešení a nebo to jak jsem už zpomínal bez katu až do konce trubka, nemá někdo zkušenosti jak obesltít tu lambdu za katem???? dík za rady
pujde poznat rozdíl v tom závodním katu, popřípadě bez katu?? dík
pujde poznat rozdíl v tom závodním katu, popřípadě bez katu?? dík
Re: Výfuky
"dvoucestny"- nema s poctem vstupu do katu nic spolecnyho, ale byl by to pekny vtip 

racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: 18 dub 2007 12:31
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
nešla by třeba přivařit někde jinde aby neházela motor do nouzového režimu???
Re: Výfuky
Tommís83 píše:Ahoj potřeboval bych radu vohledně katu..mám 2.0 16V s výkonem 120Kw a používam na denní ježdění, ..přemejšlím o odstranění katu, ale jak píše HANYSx, mohl bych přijít o krouťák ve středních a nízkých otáčkách? Jinak místo středovýho tlumiče mám rezonátor a na konec by šel nějakej průchozí tlumič? Má cenu odstraňovat ten kat? Mám náhradní a ten bych upravil, jen abych něco zbytečně nezkoušel co už někdo ověřil..Moc prosím o rady, danke
Nikdo nic? Pls jedná se o motor PSA XU10J4RSrfs xsara vts,nebo P306gti-6
AIRLESS PRIDE
Past : Xsara VTS 2.0 16v http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=216&t=179162
Now : GIV 1.6i http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=135054
Past : Xsara VTS 2.0 16v http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=216&t=179162
Now : GIV 1.6i http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=135054
Re: Výfuky
ten kat tam nech, jestliže máš rezonátor a průchozí koncák tak už si celej vejfuk otevřel a ten kat ti zajistí aspoň ňáký zpětný tlaky 

Re: Výfuky
u zavodnich aut se to dela tak ze se zmeri tlak pred a za tim "predmetem" v tomhle pripade pred a za katem, z rovnice kontinuity se vypocita rychlost proudeni.. pote se veme odpor materailu ze kteryho je ten lauf (potrubi) udelany v urcitych tvarech (vetsinou v ohybech 30, 45, 60 a 90 stupnu) a pote se ten odpor katu nahradi naohybanim nebo zmenou tvaru potrubi
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6