Vodní mezichladič

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Vodní mezichladič

Příspěvek od elviiis »

Lidi kdo má skušenosti z výměníkem tepla (air-water-air) u turbo kárek místo standartního IC... Chci snížit teplotu stlačeného vzduchu u svého CS a přemejšlím jak na to? Spouštění čerpadla asi řídí termostat takže dát termostat na nižší teplotu např ze 70st na 40st? a pokud nebude stíhat tak vyměnit chladič chladicí emulze za větší?

teorii mám ale pokud to má někdo odskoušené tak mi to urychlí čas...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od blázen »

tuším FUGO chladí vodou :roll:
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od elviiis »

blázen píše:tuším FUGO chladí vodou :roll:
jo jo vým taky čekám že se ozve...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od elviiis »

Taboo píše:
elviiis píše:Lidi kdo má skušenosti z výměníkem tepla u turbo kárek...
To cerpadlo by melo mit svuj vlastni obvod s thermocidlem, podobne jako chladici feny. Spousteni cerpadla pri nizsich teplotach by nejspis vyzadovalo vymenu jen nejakeho rezistoru toho obvodu (anebo jeho nahrazeni potenciometrem). Problem by take nemel byt podobny jednoduchy obvod (s patricne citlivym thermocidlem) postavit a naprosto ho izolovat od vseho ostatniho.
jo něco takového jsem myslel že tam je páč v chladiči je nějakej nesmyslík a vedou z něho 2drátky :lol: někdo mi říkal že chladící systém v gt4 udržuje 70st což se mi zdá dost a chtěl bych to snížit na 40st... chladič emulze mám poměrně velký takže sy myslím že by mohl těch 40st udržet... no napřed přibližně změřím teplotu vzduchu a pak uvydím...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

A co ostrik ic vodou nebo co2? ;)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:18, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od elviiis »

Taboo píše:
elviiis píše:
Taboo píše: To cerpadlo by melo mit svuj vlastni obvod s thermocidlem, podobne jako chladici feny. Spousteni cerpadla pri nizsich teplotach by nejspis vyzadovalo vymenu jen nejakeho rezistoru toho obvodu (anebo jeho nahrazeni potenciometrem). Problem by take nemel byt podobny jednoduchy obvod (s patricne citlivym thermocidlem) postavit a naprosto ho izolovat od vseho ostatniho.
jo něco takového jsem myslel že tam je páč v chladiči je nějakej nesmyslík a vedou z něho 2drátky :lol: někdo mi říkal že chladící systém v gt4 udržuje 70st což se mi zdá dost a chtěl bych to snížit na 40st... chladič emulze mám poměrně velký takže sy myslím že by mohl těch 40st udržet... no napřed přibližně změřím teplotu vzduchu a pak uvydím...
Otakou zustava, jestli ta emulze bude mit dostatek casu k efektivni vymene tepla (jeho prevodu do vzduchu) anebo drive anebo pozdeji jen skoncis s tou samou teplotou a vpodstate nic neziskas. Nejlepsim resenim v tvem pripade by opravdu bylo cely ten air/liquid IC system nahradit efektivnim air/air FMIC...
já vím ale prostě chci zachovat to co tam je... přeci jen je to GT-four carlos sainz edition a tam to prostě patří... je to jako v usa all-track RC... mno uvydím poměřím teploty a uvydím...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Libor12 píše:A co ostrik ic vodou nebo co2? ;)
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

No ona ta sériová ct26 není žádný zázrak,životnost tak kolem 160 až 200k/km,repasi v ČR nikdo kvalitně nezvládá a to ic nad motorem je také poměrně malé,asi 30 na 30cm. Otázkou je co udělá větší vpředu s LAG a i s opravdu dobrým efektivně teplo předávajícím IC se na výstupu nedostane při teplotě okolního vzduchu 25'C pod 55'C zvlášť při tlaku přes 1bar. Vím že ochlazení vodou nebo co2 není trvale,ale zato je velice účinné. A také bych přihlédl k tomu kdy a za jakých podmínek použití je potřeba většího chlazení a nižší teploty.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.

Uživatelský avatar
Mirek-200sx
Příspěvky: 858
Registrován: 18 kvě 2006 16:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od Mirek-200sx »

promin ze ti s tim lezu do tematu...ale zahledl sem to ohledne studeneho benzinu....vyplati se u preplnovaneho motoru davat na palivovy privod nejaky chladic?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Libor12 píše:
elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:
Libor12 píše:
elviiis píše:
neboj zvažoval jsem i jako nouzové řešení vstřikovat vodu do sání když budu chtít vyšší výkon... ale to je krajní řešení...
no to už bych radši vstřikoval studený benzín.(tak -50'C) Chová se pak úplně stejně jako když vstřikujes vodu.
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mirek-200sx píše:promin ze ti s tim lezu do tematu...ale zahledl sem to ohledne studeneho benzinu....vyplati se u preplnovaneho motoru davat na palivovy privod nejaky chladic?
myslím že chladič by neměl požadovanej efekt řekl bych že libor myslel chlazeníkyslíkem oxidem dusným nebo něčím takovým....
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...
to není tak úplně pravdou. Oproti vstřikování vody je to je málo více finančně nákladné a technicky snadno proveditelné. Na toto téma zde byla vedena rozsáhlá diskuze,kde mě div neukámenovali. :D nicméně jsem si už v praxi ověřil že chladit benzín a nejen ten se vyplatí. Prozatím zkoušeno pouze na 3atmosférických motorech série. Nárůst výkonu činil v průměru 10%. S plně programovatelnou ecu by to bylo zase jiné. Dal by se posunout předstih atd. U turbo budou rozdíly daleko větší. Ano jsi omezen chladícím médiem,ale to s vodou také. A není to trvalého rázu. Ale tam kde jsi skončil s konvenční úpravou zvýšení výkonu toto může být poslední úprava.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Libor12 píše:
elviiis píše:
podchladit benzín je však finančně a technicky náročné... vstřikovat vodu do sání je docela levná a jednoduchá záležitost...
to není tak úplně pravdou. Oproti vstřikování vody je to je málo více finančně nákladné a technicky snadno proveditelné. Na toto téma zde byla vedena rozsáhlá diskuze,kde mě div neukámenovali. :D nicméně jsem si už v praxi ověřil že chladit benzín a nejen ten se vyplatí. Prozatím zkoušeno pouze na 3atmosférických motorech série. Nárůst výkonu činil v průměru 10%. S plně programovatelnou ecu by to bylo zase jiné. Dal by se posunout předstih atd. U turbo budou rozdíly daleko větší. Ano jsi omezen chladícím médiem,ale to s vodou také. A není to trvalého rázu. Ale tam kde jsi skončil s konvenční úpravou zvýšení výkonu toto může být poslední úprava.
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee... ano kdybych zacházel do detailu tak by to asi nebylo od věci ale mně jde o pouze sportovní ůčeli vozu ne závody... navíc já se bavím o nárůstu pár koní série má 208koní řpi 0,7bar já chci pustit 1,2bar a pouze trochu optimalizovat teplotu vzduchu a doufat v to že tam bude aspoň 250ps...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

elviiis píše:
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee...
kg CO2 30kč ;) proč troškařit? Sainz motor je to nejlepší od toy na úpravy. Už od série kované vnitřnosti,pevnostní šrouby,uložení kliky atd. Jen to turbo Hitachi :) se moc nepovedlo. Chceš výkon? Vyměň sací vacku za vacku z motoru 3s-ge. Změníš časování a má větší zdvih. Oblíbená,vyzkoušená US úprava.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Idaho »

budu Liborovi trosku oponovat - to chlazení je sice dobré, učinné a levné ale sám jiste ví na jak dlouho ta bomba vydrží, stejen jako ten ostřik IC vodou - edostla jsem se zatím přes 3-4 minuty chodu, s ciklovačem max 10 minut, pochybuji že chlazení paliva CO2 s rozumně velikou bombou vydrží běžet déle než 15-20 minut.. :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

já sice chladím vodou ale jen a pouze z důvodu že jsem neměl jak přivést vzduch k ic, takže jsem to musel vyřešit takhle, vodu honím trvale dvěma el. čerpadlama jen ventilátory na chladiči vody spínám termostatem na ca 30°C. Kdybych nemusel tak bych do toho nešel, kapalina - 10l = ca 10kg, chladič vody ca 5kg, hadice trubky pumpy dalších ca 5-10kg.
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

mno v případě celici si myslím že bych váhově neušetřil jde mi o to že se mi tento systém líbý a nehci do něj šťourat... ono právě že celica nespouští okruh stále ale hlídá jen určitou teplotu a tu chci snížit... chladič vtduchu je velký jako většina běžných IC asi 40x50 a chladič emulze je poloviční jako běžný chladič vody asi 80x50 takže bych řekl že by tím něco uchladit šlo a při nejhorším není asi nic snahšího než koupit CI kit za 150dolarů :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Libor12 píše:
elviiis píše:
ale destilku koupím na benzince za pajdu to asi chladící médium pro chlazení paliva ee...
kg CO2 30kč ;) proč troškařit? Sainz motor je to nejlepší od toy na úpravy. Už od série kované vnitřnosti,pevnostní šrouby,uložení kliky atd. Jen to turbo Hitachi :) se moc nepovedlo. Chceš výkon? Vyměň sací vacku za vacku z motoru 3s-ge. Změníš časování a má větší zdvih. Oblíbená,vyzkoušená US úprava.
Hm s tou vačkou to zní zajímavě vým že tato ůprava se dělá na CA motorech... jinak co se turba týče zatím ho tam ponechám je v dobré kondici a má pro mé ůčeli velké rezervi v možném foukaném tlaku... přecijen je to drobeček :lol:
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Libor12 »

Idaho píše:budu Liborovi trosku oponovat - to chlazení je sice dobré, učinné a levné ale sám jiste ví na jak dlouho ta bomba vydrží, stejen jako ten ostřik IC vodou - edostla jsem se zatím přes 3-4 minuty chodu, s ciklovačem max 10 minut, pochybuji že chlazení paliva CO2 s rozumně velikou bombou vydrží běžet déle než 15-20 minut.. :)
zaleží na aplikaci. Pokud budu cladit jen palivo,tak jako v případe vatřiku vody do saní,výdrž 2kg co2 jsou tak na 2hod. Učinnost v porovnání s vodou je nesrovnatelná.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od raddy »

Libor12 píše:quote] zaleží na aplikaci. Pokud budu cladit jen palivo,tak jako v případe vatřiku vody do saní,výdrž 2kg co2 jsou tak na 2hod. Učinnost v porovnání s vodou je nesrovnatelná.
neverim, daj sem studie, porovnania, merania. napr. mi napis, preco napr. vo wrc nechladia palivo ale (kym to nezakazali) vstrekovali vodu, preco pocas 2. sv. vojny vyvijali a vyvinuly vstrekovanie vody a nevyvijali a nepouzuivali podchladenie paliva?...ked uz tak, tak chladenie paliva je neporovnatelne...menej ucinne ako vstrekovanie vody....nastuduj si akym sposobom funguje voda v spalovacom procese.

nakoniec, pri pouziti vstrekovania vody (specialne ak sa vstrekuje pred turbo) je mozne uplne vylucit akekolvek dalsie sposoby chladenia vzduchu (IC ci uz vzduch-vzduch alebo vzduch-voda), pretoze tieto teplotu vzduchu znova zvysia. dokazes takuto uroven potlacenia detonacii dosiahnut ochladenim paliva?

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od blázen »

když se na to podívám logicky, tak jakékoliv hodnoty AFR v jakýmkoliv režimu jakéhokoliv spalovacího motoru ukazují na to,že vzduchu bude ve spalovacím prostoru vždy víc, jak vstříknutého paliva,tudíž mi logicky vyplyne efektivně ochlazovat ten vzduch už jen proto,že je ho víc.. o tom,že je to jednodušší žádná..

chlazení paliva nevylučuju..určitě se ohřívá.. při seriové montáži palivové lišty,která je přímo spojena motorovou skříní u ní dochází k zahřívání bezesporu
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Libor12 »

raddy píše:
, preco pocas 2. sv. vojny vyvijali a vyvinuly vstrekovanie vody a nevyvijali a nepouzuivali podchladenie paliva?
třeba proto,že nebyly tranzistory(prišly později) a termočlánky k efektivnímu řízení

proč wrc? Z toho samého důvodů jako NX. A nakonec,co2 musí být tekuté a ono vyrobit solenoid,s reakci otevření alespoň 2krát za s , při tlaku 40bar a teplotou přes -70 kdy na jedné straně je plusova teplota a na druhé minusova,není nic jednoduchého a OPRAVDU SPOLEHLIVÝ dokáže vyrobit jedna firma v evropě a dvě v usa.
raddy píše:dokazes takuto uroven potlacenia detonacii dosiahnut ochladenim paliva?
ano a říkám že benzín ochlazený na -50 a méně funguje stejně jako když do sani vstřikujes vodu. Já jsem si vyzkoušel a jsem spokojený. Nikoho přesvědčovat nehodlám.

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od blázen »

abys to mohl trvdit musel bys vyzkoušet oboje a porovnat výsledky a vhést sem nějaké důkazy. Samozřejmě podchlazení na -50 bude možná mít taky podobné výsledky jako vstřikování vody...nicméně mě připadá mnohem jednodušší vstřikovat vodu.. a patrně určitě levnější řešení s možností mísení vody s něčím dalším..taky vstřikování vody před turbem bude mít příznivé důsledky na efektivitu samotného turba, možná proto se raději používalo vstřikování vody než nějaké brutální ochlazování paliva..

jelikož se tím tady nikdo nezabýval,pár otázek k palivu:
jak,čím ochladit?
kde ochladit?
jak je výsledek citlivý na přesnost ochlazení?
výsledek,pokud máš nějaký zdokumentovaný?
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od JonnY »

ja mam taky pocit ze sa to tu uz riesilo, takze skus si najst prve posty od libora a mozno to tam pisal...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Vodní mezichladič

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 01:19, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“