problém s turbem

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

problém s turbem

Příspěvek od Krosmen »

Měl bych dotaz v čem by mohl spočívat problém v následující situaci:
Provedla se výměna seriového turbodmychadla za GT2871RS a turbo po cca 300km přestalo fungovat...vyndalo se a poslalo na reklamaci ta proběhla a turbo se navrátilo opravené nazpět...to by asi nebylo až tak divné ale tato situace se opakovala ještě třikrát....a teď i auto stojí doma mám opět nové a podotýkám originální turbo garette mám jistotu že je v přívodu oleje opravdu po nastartování olej a že i odvod oleje je průchozí-když tam vrazim nazpět originál turbo vše funguje jak má.....
Myslím si a potřeboval bych v tom utvrdit by měl být na vstupu tlakového oleje "restriktor" omezující průtok oleje do turba-tento mezikus sem viděl na originál turbokitu pro tento motor....Je vůbec možné aby kuličkové turbodmychadlo bylo náročné na průtok oleje na vstupu tlakového mazání??????
Tak nějak se už bojim tam zase to nové turbo dát.....
:? :? :? :?
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

pomoze ak napises co konkretne sa stalo tym turbam.
pre gulickove turbo je restriktor nutny, kvoli mensim narokom na mazanie lozisk. Ak je turbo pouzite bez restriktora, tak moze dojst k poskodeniam tesneni osky (turbo pusta olej do vyfuku ci sania) a mozno aj k poskodeniu samotnych lozisk nadmernym mnozstvom oleja (zvysenie trenie...mozno). V original garrett turbach s gulickovymi loziskami je restriktor v privode oleja v strede turba, je mensi ako 1mm. ak ho tam nemas alebo si to nevies overit, pouzi restriktor v holendri na privod oleja.

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

protože turbo bylo v záruce tak sem se do něj nevrtal ale projev byl takový že najednou motor přestal mít výkon a po rozebrání se turbínové kolo skoro nedalo prstem roztočit.....restriktor v turbu určitě není na to sem koukal jak je přívod oleje řešený....
více méně si mi potvrdil moji doměnku že by nějaká restrikce na průtok oleje být měla...zkusim najít ten originální turbokit.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

to znie ako zadrete turbo, zaujimave ze ti to bez problemov vymenili v zaruke, nezistoval si co bolo skutocnou pricinou poruchy (od zarucneho servisu)?
inak, restriktor tam nie ze by mal byt ale tam byt musi a nie nejaky ale presne taky aky ma byt.
inak ten restriktor nie je prilis dobre viditelny zvonka....ale ako pisem, ak pouzijes holender s restriktorom, nic nepokazis.
ale prejav poruchy je dost zvlastny, neviem ci by prave toto sposobil chybajuci restriktor...aby to nebol problem kvality, comu by nasvedcovalo aj bezproblemove vymenenie...pretoze nie je velky problem zistit ci je porucha turba sposobena niecim mimo turba (montaz, tlak oleja, cistota oleja atd) alebo priamo problemom so samotnym turbom...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

ono právě coupe má relativně vysoký tlak oleje nad 2000RPM je tlak pokud je motor vpořádku nad třemi bary.na volnoběh nesmí klesnout po 1,5.
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:30, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

myslim ze coupe ma MAF pred turbom, cize tak vyrazna netesnost v sani by sa prejavila velmi razantne pri plnom plyne vynechavanim zapalovania. pretocenim taboo mysli prilis vysoke otacky turba.
s akym tlakom si to turbo pouzival?
tiez mam pocit ze chyba bude inde, nie v restriktore...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

seriový tlak ne wg je nastaven na 0,5 jednotka ho zvedá na max 1BAR přes ventil který je připojen na wg kde bere i tlak který rurbo dodává...v každém případě vše sem již vyzkoušel přes zapojený manometr sem kontroloval tlak oleje který de do turba a i to jak a jaký olej z turba jde ven...vše bez nějakých problémů,ještě zkusím celý trakt na těsnost-je jiný a inde IC takže by v něm mohl být problém.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

zvláštní...1bar je v pohodě
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

meerecheck
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2006 18:53
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s turbem

Příspěvek od meerecheck »

Sice hloupost, ale kamarad mel tento setup a turbo zadrel ani ne po 5 km. Dal jako vyplachovy olej Texaco 10W40 polo ... po instalaci jineho turba dal Selenia Racing a jezdil, tlacil 2 bary a klid ...
Fiat Uno Turbo i.e. @ T28 fen :)

fiat12PMR
Příspěvky: 341
Registrován: 29 úno 2008 07:45
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Příspěvek od fiat12PMR »

jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?

rikam jen takova uvaha :-)
porsche 944

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?

rikam jen takova uvaha :-)

cisty nezmysel.

meerecheck
Příspěvky: 273
Registrován: 05 pro 2006 18:53
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od meerecheck »

raddy píše:
fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?

rikam jen takova uvaha :-)

cisty nezmysel.
Ne tak uplne ... viz muj prispevek.
Fiat Uno Turbo i.e. @ T28 fen :)

fiat12PMR
Příspěvky: 341
Registrován: 29 úno 2008 07:45
Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí

Příspěvek od fiat12PMR »

raddy píše:
fiat12PMR píše:jen takovy maly napad.. kdyz by to byla blbost tak to ignorujte... co do motoru lejes za olej? pokud pouzivas olej s viskozitou 40 tak je teoreticky mozne ze se v turbu nadmerne ohreje a strati mazaci schopnosti... nenapravilo by to pouzivani oleje napr. valvoline VR1 10W60?

rikam jen takova uvaha :-)

cisty nezmysel.
v poradku byla to jenom uvaha 8)
porsche 944

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

souhlasím s raddym.. nesmysl..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Libor12 »

Když nad tím uvažuji,když píšes že reklamace proběhla bez problémů a původní také funguje,všechno zkontrolováno...není to opravdu jen špatný kousek?? I garet může zkrátka vyrobit zmetek.

raddy
Příspěvky: 270
Registrován: 12 led 2006 11:57

Příspěvek od raddy »

hehe reklamacia bola dokopy 4x, to by nebola dobra vizitka pre garrett...

moja skusenost:
repas turba (klasicke klzne loziska), vydrzalo 5km, totalne zadrete, v podstate jazdene bez boostu, mosadz z loziska bola odreta na oske. to muselo zle mazat....bla bla, ved to poznate.
kupil som druhe nove turbo, nahodil bez akychkolvek uprav mazania, nemaze rovnako ako predtym, tlaci 1.4bar a jaksi sa stale nechce ani po 2 mesiacoch zadret....ak citatel pochopi co tym myslim....

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Jako když to čtu, tak si říkám, že nejsem sám, komu se všechno :zadek: :lol:

Musím zaklepat, ale turbo DSM 18G-6SL2 od forced performance, zatím drží. 8)
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bóďa »

Taboo píše:
Libor12 píše:Když nad tím uvažuji,když píšes že reklamace proběhla bez problémů a původní také funguje,všechno zkontrolováno...není to opravdu jen špatný kousek?? I garet může zkrátka vyrobit zmetek.
Ne, Garrett v zadnem pripade zmetek vyrobit nemuze (jejich technicka kontrola to jednoduse nepovoli). Kazda zavada anebo selhani jejich turbochargeru je zpusobena budto nespravnym pouzitim, provozem anebo instalaci jejich zakazniku. Beznou normou nekterych firem je - v pripade reklamace (po instalaci nejakym retardem) - repase turba nejakou mistni dilnou (namisto jeho poslani zpet do Garrett) a jeho nasledovne prodani nekomu jinemu (coz se nejspis stalo v pripade Krosmena). V pripade evropskych firem to je nejspis levnejsi reseni. Mohl bych temer z jistotou tvrdit, ze pokud by Krosmen dal na svuj vuz zcela novy originalni tovarni Garrett, ktery nikdy nebyl nekym repasovany, tak - pokud tam je adekvatni privod cisteho oleje - by s nim nemel sebemensi problemy...
pockej, chapu to dobre, ze ty si objednas u Garrettu novy turbo a oni ti muzou prodat jenom zrepasovany nejakou "mistni dilnou"??
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s turbem

Příspěvek od semysak »

jasne ze muzou proc by ne, je to zrepasovany na jejich standard s pouzitim kvalitnich certifikovanych soucastek a vyskolenym personalem, takze to je originalni ve stejne kvalite, se zarukou bla bla bla, problem je treba ten ze v te mistni dilne to dela clovek co treba byl na skoleni ale je mu to uplne jedno a udela to podle sebe

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

já se obávám jestli se mi pokaždý nevrátí to samí jen opravený turbo...jestli se to bude opakovat tak si turbo nějak označím a vyreklamuju ho popátý a budu chtít nový výrobek....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s turbem

Příspěvek od semysak »

Kolega v praci, driv pracoval v sagem servisu mobilnich telefonu, kde meli dve krabice na opravu a opravene telefony, oprava se provadela tak, ze se prohodily obsahy udelali k tomu protokoly a poslalo se to dal, potom se vratili penize pr 4x reklamaci ne kazdej totiz ty 4 treklamace vydrzi

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:31, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Myslím že použití oleje může maximálně snižít životnost ne způsobit to že se zadře téměř okamžitě... zmíněný přípda ze selenii bych řekl že to texako bylo prostě agresivní při rozpouštění karbonu a a velké množství karbonu v olejovém vedení se posunulo a přívod zacpalo... 10W40 je řekl bych standartní olej pro turbo motory pokud nelítáš na okruhu a nebo topspeed po dálnici...

v případě krossmena bych skusil napsat do garetu poslat jim vin svého turba a ať ti řeknou jestli to turbo dodali prodejci od něhož si to koupil pokud ne tak je dosti možné že se jedná o čínskou kopii kde jak víme se kopírují i vin kódy...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

je mi to divný,ale víc coupečkářů má problémy s GT28 garretem (nikdo to tady ještě pokud vím pořádně nerozjezdil,a když jo,tak ne dlouho i přes slavnej 300PS soft-protože hořely písty...)...že by čína ? vím o tom ,že jeden kousek neměl zcela rovnou osičku...pak si kup levnýho novýho garrtea...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

honza 2.0 16v píše:je mi to divný,ale víc coupečkářů má problémy s GT28 garretem (nikdo to tady ještě pokud vím pořádně nerozjezdil,a když jo,tak ne dlouho i přes slavnej 300PS soft-protože hořely písty...)...že by čína ? vím o tom ,že jeden kousek neměl zcela rovnou osičku...pak si kup levnýho novýho garrtea...
nevím jestli zrovna 31000 je málo za originální turbínu....ale máš pravdu zatim nikomu GT u nás nefunguje a nikdo s nim ještě nevyjel pokud je mi známo a to že ořej písty moc dobře vim z vlastní zkušenosti ale přesně vim proč se to stalo a stejnou chybu už neudělám.....
v hoškovicích jedno docela slušně jedoucí na skoro seriovém turbu jen s větším housingem kompresoru a větší kompresorovou turbínkou ale zato s většími úpravami vnitřku motoru docela zajelo...ale GT nic...oni všichni kopírují výše zmíněný cuffaro kit.....jinak origoš kit tady nikdy nikdo nekoupil ten podle kterýho se kopíruje se rozprodal načásti.....a ilan co jezdí s turbem z imprezi na tom je špatně s naladěnim-buď vše nebo nic....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Milan letošek zcela vypustil -měl jiné zájmy,příští sezonu se snad objeví v plné síle (ostatně jako náš žluťák,pokud ho těsně před dokončením fáze 1 nerozprodáme po dílech... :cry: )
Vemu-li to z jiný strany,tak peníze vynaložené na různé pokusy o rozumný uřízení motoru seriovou elektronikou jsme v našem a Milanově případě mohli ušetřit a rovnou pořídit pořádnou ŘJ (už na začátku nám to říkal a rovnou se i křižoval p.Albrecht,tak i všem tu známý člen..) -to je jaksi základ a výsledky by byly o dost jiný,HW na to má..

to Kejlisovo má stejný úpravy (nebo víceméně podobný,nedokážu přijít na to co by na tom 20VT udělali jinýho,krom změny vaček a "nebezpečně" okrájenýho setrváku) jako má Milan,či ex Marcelův červeňák...jen řízení motoru je mi neznámý :wink:

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

co myslíš že tam je za chip......jako všudepřítomný cuffaro kopiát....já to vidim trošku jinak cuffaro nabízí za 2200.- éček 350PS kit na 20VT.....co víc řešit.....pak je to už stejně nahovno se spojkou a musí jít na řadu keramika.....co poloosy,Já sem je se 405 nm kroutil...teda jen tu levou.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“