změření k.p.

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
jolik
Příspěvky: 118
Registrován: 28 srp 2007 19:57
Bydliště: ostravwa

změření k.p.

Příspěvek od jolik »

jak změřím k.p.? mám hlavu bez motoru a chtěl bych z 10,5 na 11,5-12. :wink:
Vento GTI 150+

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Re: změření k.p.

Příspěvek od elviiis »

Tuším že by šlo změři nějakým liquidem... předpokldám že zdvih znáš? vrtání také? a do makovice naliješ nějakej olej a zjistíš objem prostoru před stlačením (nezapomeň na těsnění)... díky tomu že znáš zdvih tak vypočítáš zdvihový objem. zvýšením pístu se ti změní Vk ale Vz zůstane zachován a tím mněníš KP. Jestli to chceš ůplně přesně tak to změr celé liquidem kvůli tvaru pístu a jen těsnění připočítej... Vz možná budeš znát i s TP ale raději bych to překontroloval (v TP je to samozřejmně x 4 pokud máš 4válec)...

εk = Vk+Vz/Vk

Vk=objem kompresního prostoru
Vz=zdvihový objem

ale takto zjistíš statickou kompress nezapomeň že pro výkonové parametry je důležitá dynamická... protože i když budeš mít vysokou skp tak dkp může být nízká ale globálně pokud nezmněníš nastavení předzápalu apd tak ti dkp naroste lineárně s skp (teda spoň myslím :lol: )...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: změření k.p.

Příspěvek od tsin »

rozhodne to pujde tezko bez nandany hlavy :) mam podobny problem me ale jde o dynamickou kompresi..
http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.php .. tohle Ti pomuze
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“