v případě 318-320is verzí jsi vedle, u e30 M3 taky ..co vím tak myslím že čajíček ,nebo někdo z turbodevils měl/má 320is a jede to jak čert -líp jak S2000..samozřejmě jak moc upravený to bylo/je nikdo nevíelviiis píše:Mno když kouknu na elise tak v vydím motor rover... nevím co europa apd ale 111ky , exage ale elise je rover 1.816v a rove 1.816v vvt... co se sirky týče tam byla turbína spíše bych volil atmo coswortha ale nevím ožádném tovární vozu krom caterham R30 a R500 by je užíval... jde o to že tovární s2000 má již v serii 241ps takže oproti BMW není třeba jej upravovat... BMW jsou řadové 6ti hrnky což je u tohoto vozu špatně... a že se upravují hlavně BMW vozi je evropskej výdobytek...navíc formulové motory jsou i třeba fiat 2.0 r4 což nebyl nejvíc cool motor lepší byl r5 a ten se co vím nepoužívá... Nikdy jsem neslyšel že by byl s motorem z S2000 problém a že jich moc není bude spíše tím že jich celkově moc není...
fiatí 5válec -ve foukaný podobě z něj ždímou slušný výkony -ale stále zaostávajicí za 4válci,jinak základ r5 je stejnej jako novej TS v alfě,kde nic moc spolehlivost..
Desing hlavy tohoto motoru je podobnej jako u r4 motorů,jen s tím, že hlava 16v pro r4 má o dost vyšší flow hodnoty portů (140cfm v serii vs sotva 110cfm u 5 válce,po úpravách 160-170 vs 120cfm..) a potenciál cca 220bhp bez úprav (pouze s vhodnejma vačkama,na 45weberech).R5 motor v NA více či méně upravený má problém dostat se přes 200bhp -hodně lidí se spíš zastavilo na 170 a dál už byl problém..je to spíš motor na normálnější ježdění,než na radikální úpravy
pro zajímavost uvedu flow u hlavy z B16A (prostě 160PS 1.6 od hondy) a ten je kolem 150cfm -srovnatelný 1.6 mají do 120cfm