olej pro turbo
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
olej pro turbo
ahoj neslo by sebou nejake problemy pripojeni privodu oleje k turbu na diru od merice tlaku oleje? ze by se do te diry na bloku dalo "hydroTéčko" a napojil se na to ten senzor i hadicka pro turbinku? diky
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro turbo
no já to takhle měl na sieře a šlapalo to v pohodě. záleží na tom jak máš velkej průměr toho kanálku, aby se k turbu dostal dostatečný tlak a tudíš i množství oleje.tsin píše:ahoj neslo by sebou nejake problemy pripojeni privodu oleje k turbu na diru od merice tlaku oleje? ze by se do te diry na bloku dalo "hydroTéčko" a napojil se na to ten senzor i hadicka pro turbinku? diky
vypadá to takhle: http://i303.photobucket.com/albums/nn13 ... CT0007.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
Re: olej pro turbo
cim mensi prumer tim vetsi tlakladis.biker píše:záleží na tom jak máš velkej průměr toho kanálku, aby se k turbu dostal dostatečný tlak

uvidim jeste popremyslim..
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: olej pro turbo
v každém případě jak budeš mít na vstupu oleje do turba větší dírku jak 1,6mm tak půjde tohle turbo do kytek
pokud by jsme si špatně rozuměli, tak použij restriktor neboli mezikus s dírkou o průměru 1,3 až 1,6 mm
pokud by jsme si špatně rozuměli, tak použij restriktor neboli mezikus s dírkou o průměru 1,3 až 1,6 mm
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: olej pro turbo
vstup do turba je jasny a je dany. jde jen o vystup z motoru
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
Re: olej pro turbo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: olej pro turbo
Ahoj, chystám se "vzít" olej pro turbo hned za zubovým čerpadlem (pro mě nejjednodušší na výrobu) a tudíž jediným filtrem kterým olej projde bude sítko v sacím koši vany a to se mi zdá nedostatečné. Zaujala mě Taboova zmínka o jakémsi "mezifiltru" ale nemůžu nic najít... Nedal by se takto použít celokovový benzínový (in-line) filtr nebo je nevhodný, případně jak často by se musel měnit? Díky za odpověď .
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: olej pro turbo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: olej pro turbo
Díky za odpověď. Co ten benzínový filtr, ten by se opravdu nedal použít? Jde mi o to, že by byl za zlomek ceny a jelikož se nejedná o žádnou Hi-End aplikaci, ale o takový pokus (s nejistým výsledkem), tak by se mi spíše už vyplatila podložka pod origo filtr z které bych bral už čistý olej než tohle... Jen tak pro ilustraci:


Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: olej pro turbo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:56, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: olej pro turbo
Tak nějak jsem tušil, že bude problém právě v propustnosti, napovídá tomu už to, že olej a benzín mají hodně rozdílnou hustotu (tekutost). Budu asi muset najít filtr s co největší filtrační plochou abych tu propustnost alespoň trochu dohnal... Ještě poslední otázka, je možné, aby nastal nějaký chemický problém? Myslím tím jestli se náhodou po nějakém čase nemůže začít filtrační vložka rozpouštět, bortit nebo něco podobného? Díky.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: olej pro turbo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
Re: olej pro turbo
Taboo píše:To by ti opravdu moc nepomohlo. Pokud ten filtr nepropusti vetsi castice, nez 10 microns na plose 1x1", tak je take nepropusti na plose 1x1'. Filtry s vyssi propustnosti (= to, co potrebujes) se pouzivaji vetsinou coby mezifiltry pred palivovym cerpadlem, ne za nim. Jdi proste po propustnosti v microns, ne velikosti filtracni plochy. Velikost filtracni plochy bude jen urcovat frekvenci nutnosti jejiho vycisteni anebo vymeny.
Jistě, je mi jasné, že pokud má filtr danou propustnost, tak ať je plocha jak chce veliká, projdou jen částice menší než je daná propustnost filtru.Myslel jsem ale, že když např. zdvojnásobím plochu, tak dosáhnu menšího odporu filtru vůči částicím které filtrem projdou, a tím i zvětším množství oleje, který se dostane (za stejný čas) k turbu... Stejně se ale pohlédnu po něčem s propustností 80-150mikronu jak jsi psal...
To all: Kdyby jste o něčem vhodném věděli a bylo by to za cenu okolo ceny standardního palivového filtru, tak bych byl vděčný za informaci, odkaz atd... Díky.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: olej pro turbo
ahoj resime jednu stavbu turbomotoru a vali se nam v garazi jeden novy oil cooler ale pouze 7row
je to tenhle
a tak premyslim jestli by nekladl (pri zapojeni pred turbo) moc velky odpor a to nevedlo k nejakym ztratam??
jeste podotykam jeho rozmery..
- Overall Size: 8.25"x2"x2"
- Core Size: 6.5"x2"x2"
- Inlet & Outlet: 3/8"
- Inlet Outlet Center Distance: 5"
- Rows: 7
- Material: 100% Aluminum
diky, Tom
je to tenhle

jeste podotykam jeho rozmery..
- Overall Size: 8.25"x2"x2"
- Core Size: 6.5"x2"x2"
- Inlet & Outlet: 3/8"
- Inlet Outlet Center Distance: 5"
- Rows: 7
- Material: 100% Aluminum
diky, Tom
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6
- ladis.biker
- Příspěvky: 119
- Registrován: 23 bře 2007 22:11
- Bydliště: Nový Bydžov
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro turbo
nemyslím si, že by mohl nějak vadit průtoku oleje do turba. ale řešl bych spíš chlazení oleje pro celý motor než jen pro turbo
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
http://www.facebook.com/pages/Falcon-Ra ... 5952217077
Ford Sierra 2,0 Turbo 150kw, 290Nm
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro turbo
Mám otázku. Řeším instalaci turba. Přívod oleje o dostatečném tlaku mám vyřešeny. Jelikož zmínku o dodatečném malém filtru mezi 80-150 mikrony jsem viděl vícekrát rozhodl jsem se také jej také instalovat. Má sítko 100mikronů z nerez oceli. Teď otázka. Co když se ucpe? Čidlo tlaku oleje je jinde a snímá tlak v motoru,takže by mohlo dojít k situaci kdy tlak v motoru bude ale tento se ucpe a turbo je po smrti. Jelikož mám plně programovatelnou jednotku a na ní ještě pár volných vstupu,tak bych ještě za dodatečný filtr instaloval čidlo tlaku cca 1bar a jednotku nastavil tak aby při poklesu pod 1bar odpojila zapalování a tím by snad nemělo dojít k poškození turbo. Má to smysl nebo je to zbytečnost?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: olej pro turbo
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 09 srp 2014 21:57, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro turbo
Děkuji za názor Taboo. Turbo je GT28RS,neni z nejdražších ale také není nejlevnější. Čidlo je otázka par korun,a ja budu o trochu klidnější.
ještě malá otazka.. na motor jsem umístil výměník olej/voda pro stabilizaci teplot obou kapalin plus olejový chladič. je lépe vzít přívod oleje přímo o te teplote tak jak jde z motoru nebo až poté co projde výměníkem? prozatím to mám za ním. Tvůj názor?

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: olej pro turbo
taková poznámka, možná trochu mimo, protože nevím, jak se ta jednotka programuje a jaké má možnosti.
ale takovehle nastaveni by defacto zabránilo startu motoru, protože je-li tlak nižší než 1bar - odpojí zapalování
je-li odpojené zapalování - je tlak nižší než 1bar
ale takovehle nastaveni by defacto zabránilo startu motoru, protože je-li tlak nižší než 1bar - odpojí zapalování
je-li odpojené zapalování - je tlak nižší než 1bar
vzdělání není zárukou inteligence
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro turbo
Fail/safe funkce lze nastavit pro různé režimy motoru. Třeba to hlídání tlaku od 2k do max rpm. Takže při startu nic hlídat nebude.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP