Ojnice H - X
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Ojnice H - X
mel bych takovy dotaz jaky je rozdil mezi ojnicemi H nebo X tvaru a jake maji vyhody a nevyhody pokud to tedy nekdo vy vim ze se vetsinou pouzivaji H ojnice nez X diky za vysvetleni jinac kdyby to nekoho zajimalo tak to chci na atmosferu a kompresi kolem 12:1
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
no ...
ked zoberesh ojnicu H a rozrezesh ju..
tak rez bude profilu H..
ked zoberesh ojnicu X a rozrezesh ju..
tak rez bude tvaru X ..
kedze ojnice "H" su velmi lahke, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vykon a vysoke otacky; casto nad 10000ot./min.
ojnice tvaru "X" su o cosi tazsie a pevnejsie, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vysoky krutiaci moment
(lajicky povedaneee.....)
EDITED:
ak xesh vedet viac, tak pozri stranky CARRILLO, PANKL, WOESSNER..atd..
ked zoberesh ojnicu H a rozrezesh ju..
tak rez bude profilu H..
ked zoberesh ojnicu X a rozrezesh ju..
tak rez bude tvaru X ..
kedze ojnice "H" su velmi lahke, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vykon a vysoke otacky; casto nad 10000ot./min.
ojnice tvaru "X" su o cosi tazsie a pevnejsie, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vysoky krutiaci moment
(lajicky povedaneee.....)
EDITED:
ak xesh vedet viac, tak pozri stranky CARRILLO, PANKL, WOESSNER..atd..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Ojnice H - X
o tom rezu to vim jak ktera vypada tak zase blby nejsem ale unikalo mi spis cos psals ve tretim odstavci ktera je na co kdyz tak se zkusim podivat na ty stranky co jsi napsal doufam ze pak budu chytrejsi kdyby nahodou mel nekde jeste vice informaci o tom tak rad si jich poslechnu jinac o tom ze Hojnice je lehci nez Xojnice bych nerekl napriklad na muj motor je BMW M42 Hojnice vazi co jsem tak videl na netu 540g no a Xojnice jsem nasel 510g ale to muze bych kazdy vyrobce jiny a jina vyroba ale ocel tam pisou stejnou 4340 pokud se nemilimJRD McLAREN píše:no ...
ked zoberesh ojnicu H a rozrezesh ju..
tak rez bude profilu H..
ked zoberesh ojnicu X a rozrezesh ju..
tak rez bude tvaru X ..
kedze ojnice "H" su velmi lahke, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vykon a vysoke otacky; casto nad 10000ot./min.
ojnice tvaru "X" su o cosi tazsie a pevnejsie, pouzivaju sa skor v motoroch stavanych na vysoky krutiaci moment
(lajicky povedaneee.....)
EDITED:
ak xesh vedet viac, tak pozri stranky CARRILLO, PANKL, WOESSNER..atd..
Re: Ojnice H - X
mel jsem totiz vybrane tyto za celkem zajimavou cenu ale nikde tam nepisou na kolik jsou delane http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pauter-X ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ojnice H - X
no a jeste jsemnasel tyto ale kdovy jaka je to kvalita za zajimavou cenu http://cgi.ebay.co.uk/Conrods-BMW-M42-M ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
dovolím si CTRL+C a V mýho příspěvku (trochu editovanýho) na lanciaklubu z doby nedávné -vyjadřuje můj osobní názor a zkušenosti motorářů kolem kterých se pohybuji:) případně někdo s většími znalostmi mě doplní/opraví
Hčko..nevim nevim, ty se ohejbaj jak banány..radši křížový Pauter budou lepší volba
Problém je ten,že H je jak "žiletka" a pouze dobře vypadá -navíc většinou frézováno z nějakýho plnýho matroše/kvádru kde je velký narušení vláken a slabá síla stěny..výhoda pouze velmi nízká hmotnost oproti ostatním designům.(jednoho času se u nás ve škole na CNC vyrábělo několik sad H ojnic týdně pro motory do nějakýho peugeota wrc pro rallyecross a do NA motorů jezdících mčr na okruhu,..)...
Klasický I (co dodává třeba Guy Croft od Cuninghamu), nebo kříž od Pauter jsou poctivý výkovky, kde se obráběním odebírá pouze malá povrchová vrstva kováním zhutněných vláken a tak i pevnost je úplně někde jinde...ne nadarmo třeba Guy Croft bez obav vytáčí 2l fiaty s těmito I ojnicemi od cuninghama i přes 10000rpm,což by pro seriový kousky a některý low cost Hčka (z materiálu na úrovni seriových ojnic..) znamenalo jistej konec...
Problém je tedy v nákladech na výrobu..na Hčko ti stačí kostka materiálu a CNC frézka (někdy i obyč a schopnej frézař) na I,kříže potřebuješ nejdřív zápustku,matroš a CNC mašinu..u H zpravidla dosahuješ nižší hmotnosti na úkor jiných vlastností
Jistej pán má na dílně takovejch Hček plnej regál a lidem to pro výstrahu ukazuje , když vymejšlej chujoviny s chipama a dejlama,nebo bezkontaktním zapalováním z VW GII GTi na škodováckým motoru co dokáže nesprávný nastavení motoru s nezničitelnou ojnicí...Ty ojnice se nacházely i v "obyčejných motorech" se 130PS...ne jen pouze v 500PS přemotorovaných monstrech pro divizi 1... životnost takovejch motorů se pak počítá na hodiny (už jen kvůli tomu že málokdy jedou v pásmu otáček jako normální motor - určitě někomu něco říká wohlerova křivka) a pokud neproběhla nějaká pokáza, tak po cca 50hodinách je třeba kontrola/výměna některejch dílů -jako u soutěžních motorek
Hčko..nevim nevim, ty se ohejbaj jak banány..radši křížový Pauter budou lepší volba
Problém je ten,že H je jak "žiletka" a pouze dobře vypadá -navíc většinou frézováno z nějakýho plnýho matroše/kvádru kde je velký narušení vláken a slabá síla stěny..výhoda pouze velmi nízká hmotnost oproti ostatním designům.(jednoho času se u nás ve škole na CNC vyrábělo několik sad H ojnic týdně pro motory do nějakýho peugeota wrc pro rallyecross a do NA motorů jezdících mčr na okruhu,..)...
Klasický I (co dodává třeba Guy Croft od Cuninghamu), nebo kříž od Pauter jsou poctivý výkovky, kde se obráběním odebírá pouze malá povrchová vrstva kováním zhutněných vláken a tak i pevnost je úplně někde jinde...ne nadarmo třeba Guy Croft bez obav vytáčí 2l fiaty s těmito I ojnicemi od cuninghama i přes 10000rpm,což by pro seriový kousky a některý low cost Hčka (z materiálu na úrovni seriových ojnic..) znamenalo jistej konec...
Problém je tedy v nákladech na výrobu..na Hčko ti stačí kostka materiálu a CNC frézka (někdy i obyč a schopnej frézař) na I,kříže potřebuješ nejdřív zápustku,matroš a CNC mašinu..u H zpravidla dosahuješ nižší hmotnosti na úkor jiných vlastností
Jistej pán má na dílně takovejch Hček plnej regál a lidem to pro výstrahu ukazuje , když vymejšlej chujoviny s chipama a dejlama,nebo bezkontaktním zapalováním z VW GII GTi na škodováckým motoru co dokáže nesprávný nastavení motoru s nezničitelnou ojnicí...Ty ojnice se nacházely i v "obyčejných motorech" se 130PS...ne jen pouze v 500PS přemotorovaných monstrech pro divizi 1... životnost takovejch motorů se pak počítá na hodiny (už jen kvůli tomu že málokdy jedou v pásmu otáček jako normální motor - určitě někomu něco říká wohlerova křivka) a pokud neproběhla nějaká pokáza, tak po cca 50hodinách je třeba kontrola/výměna některejch dílů -jako u soutěžních motorek
Re: Ojnice H - X
diky za vycerpavajici odpoved takze jak si psal a ujistil me ze radci pujdu asi do tech ojnic Pauter cetl jsem si neco i na jejich strankach jejich vyrobu atd takze myslim ze to bude asi lepsi volba nez ty Hojnice dikhonza 2.0 16v píše:dovolím si CTRL+C a V mýho příspěvku (trochu editovanýho) na lanciaklubu z doby nedávné -vyjadřuje můj osobní názor a zkušenosti motorářů kolem kterých se pohybuji:) případně někdo s většími znalostmi mě doplní/opraví
Hčko..nevim nevim, ty se ohejbaj jak banány..radši křížový Pauter budou lepší volba
Problém je ten,že H je jak "žiletka" a pouze dobře vypadá -navíc většinou frézováno z nějakýho plnýho matroše/kvádru kde je velký narušení vláken a slabá síla stěny..výhoda pouze velmi nízká hmotnost oproti ostatním designům.(jednoho času se u nás ve škole na CNC vyrábělo několik sad H ojnic týdně pro motory do nějakýho peugeota wrc pro rallyecross a do NA motorů jezdících mčr na okruhu,..)...
Klasický I (co dodává třeba Guy Croft od Cuninghamu), nebo kříž od Pauter jsou poctivý výkovky, kde se obráběním odebírá pouze malá povrchová vrstva kováním zhutněných vláken a tak i pevnost je úplně někde jinde...ne nadarmo třeba Guy Croft bez obav vytáčí 2l fiaty s těmito I ojnicemi od cuninghama i přes 10000rpm,což by pro seriový kousky a některý low cost Hčka (z materiálu na úrovni seriových ojnic..) znamenalo jistej konec...
Problém je tedy v nákladech na výrobu..na Hčko ti stačí kostka materiálu a CNC frézka (někdy i obyč a schopnej frézař) na I,kříže potřebuješ nejdřív zápustku,matroš a CNC mašinu..u H zpravidla dosahuješ nižší hmotnosti na úkor jiných vlastností
Jistej pán má na dílně takovejch Hček plnej regál a lidem to pro výstrahu ukazuje , když vymejšlej chujoviny s chipama a dejlama,nebo bezkontaktním zapalováním z VW GII GTi na škodováckým motoru co dokáže nesprávný nastavení motoru s nezničitelnou ojnicí...Ty ojnice se nacházely i v "obyčejných motorech" se 130PS...ne jen pouze v 500PS přemotorovaných monstrech pro divizi 1... životnost takovejch motorů se pak počítá na hodiny (už jen kvůli tomu že málokdy jedou v pásmu otáček jako normální motor - určitě někomu něco říká wohlerova křivka) a pokud neproběhla nějaká pokáza, tak po cca 50hodinách je třeba kontrola/výměna některejch dílů -jako u soutěžních motorek
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
No ja co som kupoval tieto CARRILLO
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6703s.jpg
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6706s.jpg
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6711s.jpg
tak je vidiet ze "polotovary" su kovane, a nie (len) odlievane,
a opracovane su iba nevyhnutne casti, loziska a zavity na skrutky a pod.
co som si s amikmi mailoval, tak mne pre moje "chcene vyuzivanie motora" doporucil H ojnice..
ojnice X mali rez X, kdezto tieto PAUTER z linku mi skor pripominaju rez + ...
taze asi aj vyrobca je dolezity..... ze kdo si ako predstavuje to "X" ..
EDITED:
no nasiel som tento link http://www.carrilloind.com/Portals/1/Do ... out_02.pdf
na tych prvych fotkach je vidiet asi ako prebieha vyroba... (Carrillo vyraba A a H ojnice - KOVANE)
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6703s.jpg
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6706s.jpg
http://195.28.90.58/dohc/c20xe/dscn6711s.jpg
tak je vidiet ze "polotovary" su kovane, a nie (len) odlievane,
a opracovane su iba nevyhnutne casti, loziska a zavity na skrutky a pod.
co som si s amikmi mailoval, tak mne pre moje "chcene vyuzivanie motora" doporucil H ojnice..
ojnice X mali rez X, kdezto tieto PAUTER z linku mi skor pripominaju rez + ...
taze asi aj vyrobca je dolezity..... ze kdo si ako predstavuje to "X" ..
EDITED:
no nasiel som tento link http://www.carrilloind.com/Portals/1/Do ... out_02.pdf
na tych prvych fotkach je vidiet asi ako prebieha vyroba... (Carrillo vyraba A a H ojnice - KOVANE)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
pěkné -alespoň vidím že i Hčko lze uděat z výkovku...ale H pro mě není profil ojnice...
dobré počtení,i když zejména o ojnicích (zmínka o H tam je..
) v TC fiatech:
http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=3&t=592" onclick="window.open(this.href);return false;
dobré počtení,i když zejména o ojnicích (zmínka o H tam je..

http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=3&t=592" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ojnice H - X
Dovolím si honzu trochu poupravit... málo kdo frézuje ojnice s čistého materiálu... pří výrobě ojnic je cen výkovku pouze nepatrným zlomkem ceny výsledného produktu... obrábění je podstatně drahší... cena výkovku se odráží od počtu kusů mezi které se rozdělí zápustkové zařízení... ale vezmemeli v potaz že ojnice jsou velice primitivní výkovek tak cena zápustkového zařízení bude cca 100 000kč takež finální výkovek se ve finále pohybuje někde okolo 250kč/kus kdežto průměrně ůčtovaná hodina práce na cnc , které by bylo pro obrábění takového výrobku cca 1600kč/h... takže asi tak... podotoktýkám že vyfrézovat ojnici z jednoho kusu je časově dosti náročné... co se ofrézování výkovku týče... výkovek např polotovar ojnice je zhotovens polotovaru tvaru kvádru ten je rozkován na šesti hran a následně 2mi až 3mi operacemi (nepočítaje ostřižení a prostřižení) dokován do finálního vzhledu... s toho vyplívá že materiál je zhutněn hloubkově a je tedy jedno jakou vrstvu s něj odebereš... polotovary se frézují po celém povrchu hlavně z důvodů parazitních ztrát vlivem hrubého povrchu , z důvodů velkého toleračního rozsahu výkovku (rozměr hmotnost) , pro dosažení tvaru jež má při kování své limity a pro snížení pnutí v povrchu materiálu jež výkovkové nerovnosti mohou vyvolat. S toho důvodu pochybuji že by byť sebelevnější výrobce jako je třeba aegle polotovary nekoval a už vůbec bych se nebál toho že by nevydreli výkony k nimž běžně v našich podmínkách dojdem...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
jelikož jsem viděl těsně před mou maturitou ojnice H frézovat z kostky u nás na škole,tak možné je vše -obzvlášt u hodně těžký kusovky....mimochodem jeden set trval ani ne 8 hodin na starým CNC "žebrákovi"..
Re: Ojnice H - X
celkem zajimave cteni dik za odkaz moc anglicky neumim ale translator to nejak prelozilhonza 2.0 16v píše:pěkné -alespoň vidím že i Hčko lze uděat z výkovku...ale H pro mě není profil ojnice...
dobré počtení,i když zejména o ojnicích (zmínka o H tam je..) v TC fiatech:
http://guy-croft.com/viewtopic.php?f=3&t=592" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ojnice H - X
takze pokus se TABOO neurazi tak jsem dam jeho citaci co napsal a presvedcil me o tom ze pujdu asi do tech Pauter ojnic :Taboo napsal - Co se tyka ojnic, Eagle ojnice jsou ve vetsine pripadu naprosto dostacujici alternativou za velice priznivou cenu. Crower a Carillo pote v pripade, ze je nekdo opravdu presvedcen, ze z jeho 1.6L Hondy udela 800 HP monster a Pauter Machine ojnice pote pres 1000 HP, kde zalezi na kazdem gramu vahy.
Re: Ojnice H - X
na škole se to dělává většinou pro ukázku žákům v reálu je to neekonomické při hodinových sazbách... pokud chceš dobře udělat ojnice tak odhaduju každou stranu 30min hrub a každou stranu 60min šlicht... když už použil bych rozkovaný bacan s toho to vyfrézoval... ale myslím že pokud se nejedná o zakázkovou výrobu tak se vždy kove...
co se týče taabouvy citace pak je jasné že ti vystačí eagle za 10tis sada
co se týče taabouvy citace pak je jasné že ti vystačí eagle za 10tis sada

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
bohužel to nebylo na ukázku žákům (i když CNC bylo v obležení..), ale opravdu ty ojnice jezdily...v jednom motoru (P309 s MI16) do konce do loňskýho roku (což od r. 2001 , kdy ten motor byl postaven je celkem slušná životnost..) výroba oka ojnice byla pro nás v tý době taky velmi zajímavá ,jelikož se oko lámalo..o čemž nikdo z nás na průmce do tý doby nikdo neslyšel...
Re: Ojnice H - X
Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 00:45, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojnice H - X
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Ojnice H - X
jenže to je seriová ojnice, na té není nic kovaného a stačí posunout předstih do detonačních hodnot a zkroutíš ji velice rychle, obzvláště hned potom co se propálí píst a ojnice bouchá do stěn 

IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Ojnice H - X
Stavím prdítko, takže toto neřeším.
Ohnul jsem ojnici u 1.9d 44kw. Takže nic není problém. 



Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw
Re: Ojnice H - X
já vytáhnul z motoru tohle.. takže opravdu není problém něco ohnout nebo rozbít..asi ani pauter ojnici


