Teplota oleje
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Teplota oleje
Mám n/a motor standartně vybaveny chladičem oleje. V létě se teplota pohybuje cca v rozmezí 120 až 135st celsia naopak teď v zimě nepřekročí 70st celsia. Otázka zní jaký přínos by měla montáž vyměníku(místo chladiče oleje) dostatečně velikosti voda/olej a udržet tak obě média na stejne provozní teplotě cca 85st celsia? Jaké by to mělo výhody či nevýhody?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
staci pouzit spravne dimenzovany chladic oleja s termostatom, takisto spravne dimenzovanym....ak dosahuje teplota oleja naozaj 130st, mal by si si to cele dobre premysliet kym sa rozhodnes pre finalne riesenie. letna teplota poukazuje na znacne poddimenzovany chladic, zimna na nespravny termostat...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Na motoru není proveden prozatím žádný zásah. Chladič oleje je sériový a všechny termostaty fungují jak mají. Porovnání mám s dalšími 4motory které se chovají úplně stejně. Rozdíl teplot u všech činí +-5st. Myšlenka je taková,že pokud bych použil vyměník olej by se díky vodě dostal daleko rychleji na provozní teplotu a poté by díky vodě a jednomu termostatu neměl být problém tu teplotu udržet. Odpadne další chladič a termostat tedy věci náchylné k poruše. Teplota v celém motoru bude stejná. Ale je těch 85st optimální pro olej? Nebo má to ještě nějaké další ne/výhody? Co pro motor s turbo? Cena toho vyměníku je cca 10000kč pro motor 2.0 je to dobrá investice? A jak tedy správně dimenzovat velikost plochu chladiče? Když sériový neplní správnou funkci?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
Osobně se přikláním k raddymu.Zřejmně Tvůj motor nemá termostat k chladiči oleje-proto ta nízká teplota v zimě a v létě to svědčí o nedostatečném uchlazení oleje....
Osobně bych šel cestou většího chladiče oleje plus termostat.Pokud použiješ výměník olej-voda,není to úplně zcestné ale spíš bych šel cestou lepšího vzduch-olej chladič s termostatem popřípadě ještě větráčkem na něm.....
Osobně bych šel cestou většího chladiče oleje plus termostat.Pokud použiješ výměník olej-voda,není to úplně zcestné ale spíš bych šel cestou lepšího vzduch-olej chladič s termostatem popřípadě ještě větráčkem na něm.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Termostat tam určitě není. Vodní chladič má rozměr cca450x700mm a olejovy je umístěny před ním a rozměr cca 200x300mm. Na ventilátor není místo. Proto jsem začal uvažovat o vyměníku. Zvětšit chladič vody by nebyl problém ale s tím souvisí další moje otázky ohledně ideální teploty a dimenzovani velikosti chladiče. Sériový nevyhovuje a nechci postupovat metodou "dám o trochu větší". V současné době motor "točí" 8200. Moje představa je 10500. To se samozřejmě bude muset zohlednít v chlazení... Jak tedy do toho?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
Libor12 píše:Termostat tam určitě není. Vodní chladič má rozměr cca450x700mm a olejovy je umístěny před ním a rozměr cca 200x300mm. Na ventilátor není místo. Proto jsem začal uvažovat o vyměníku. Zvětšit chladič vody by nebyl problém ale s tím souvisí další moje otázky ohledně ideální teploty a dimenzovani velikosti chladiče. Sériový nevyhovuje a nechci postupovat metodou "dám o trochu větší". V současné době motor "točí" 8200. Moje představa je 10500. To se samozřejmě bude muset zohlednít v chlazení... Jak tedy do toho?
čiste teoreticky - použij chladič vody z automatové verze a máš výmeník taky a za polovinu ceny..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
A jak by ten system voda olej vymenik mel fungovat? Vymenik bys pripojil do systemu chlazeni motoru? Pokud ano tak se ti olej zahreje na provozni teplotu rychleji ,ale s udrzenim teploty oleje kolem 90 stupnu pri provozni teplote motoru bys musel pouzit extra velky vymenik. Taky bych pouzil termostat a vetsi chladic oleje.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
jak velký chladič?? Nechci koupit třeba o 10cm větší a zjistit že je opět nedostačující. Dnes ráno teplota -2st. Provoz motoru mezi 6700 až 7800 cca 20min. Teplota oleje 85-87st. Olej standartní 10w-40 najeto cca 1000km,aby mě někdo neřekl že se neúměrně zahřívá z důvodu jeho degradace.Alfoun píše:A jak by ten system voda olej vymenik mel fungovat? Vymenik bys pripojil do systemu chlazeni motoru? Pokud ano tak se ti olej zahreje na provozni teplotu rychleji ,ale s udrzenim teploty oleje kolem 90 stupnu pri provozni teplote motoru bys musel pouzit extra velky vymenik. Taky bych pouzil termostat a vetsi chladic oleje.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
výměníky fungují, třeba u 200sx je malej a do rychlosti 180km v hod stíhá
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Teplota oleje
ja mam vymeniky seriove na motorovej i prevodovej olej a jestli funguji nevim, pac nemam teplomer oleje (zatim), kazdopadne voda se mi nikdy neprehrivala ani v nejextremnejsich podminkach 

Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
předpokládám že máš turbo jako Kentoya? Otázka pro oba dva... Je rozdíl ve velikosti chladiče vody? Museli jste ho nějak zvětšovat? Právě že vyměníky jsem viděl používat u velmi výkonných motorů nebo i sériových supersportu. Atmosféra mi tolik tepla nedá ale když chci jít o více od 2000 vyšší redline musím chlazení nějak vyřešit když sériové nestačí. Jelikož jste se nikdo nevyjádřil k teplotě,tak asi 85st je pro olej teplota ok. Četl jsem různé články kde se sice uvádělo že optimální teplota pro olej je cca 95-98st ale daleko důležitější je prý pro motor je stabilizace teploty v motoru jako celku. Vyměník voda/olej není nijak velký,ten který mám vyhlédlý. Předávání teploty kapalinou probíhá 5x rychleji než voda/vzduch alespoň jestli si správně pamatuji z fyziky. Jak to tedy ale správně dimenzovat?NeviM píše:ja mam vymeniky seriove na motorovej i prevodovej olej a jestli funguji nevim, pac nemam teplomer oleje (zatim), kazdopadne voda se mi nikdy neprehrivala ani v nejextremnejsich podminkach
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Mam na motoru taky vodni chladic oleje a moje zkusenost je takova ze za normalniho provozu mam vzdycky teplotu oleje vyssi o 20 stupnu nez vody. Pri zatizeni neni problem rozdil teplot 40 az 60 stupnu. Proto jsem se ptal jak velky vymenik hodlas pouzit.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
To je právě ono. Chtěl bych vědět jak to dimenzovat?? Těch vyměníku je několik velikosti.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
vodní chladič seriový stíhal zatím v pohodě vše co jsem na dvoukile dělal a to i přes to, že jsem odstranil saharu a např v chorvatsku jsem popojížděl 4 hodiny v koloně a teplota venku okolo 35
jinak mám čidlo teploty oleje ve vaně, což není nejlepší řešení, ale zase když počítám s tím že na šálech bude až o +- 30 stupnů vyšší tak to neřeším
jinak ve vaně mám po zahřátí teplotu oleje okolo 85 až 90 stupnů, a jakmile překročím rychlost nad 180 tak začne stoupat nahoru až ke 110 stupnů
proto jsem výměník vyhodil a vyzkoušel na svém chlazení pouze chladičem z toyoty, a bez termostatu, který bych když tak později dodal
a poznatky mám asi takové, než se olej ohřeje na cca 80 stupnů, tak to trvá o cca půl až minutu déle a drží se v rozmezí 80 až 85 stupnů až do rychlosti 220km/hod
více jsem zatím nejel s tímto chladičem oleje, nebylo kde
jinak předtím pokud jsem zrychlil na 240 tak byl olej na 110 během dvou minut
jinak mám čidlo teploty oleje ve vaně, což není nejlepší řešení, ale zase když počítám s tím že na šálech bude až o +- 30 stupnů vyšší tak to neřeším
jinak ve vaně mám po zahřátí teplotu oleje okolo 85 až 90 stupnů, a jakmile překročím rychlost nad 180 tak začne stoupat nahoru až ke 110 stupnů
proto jsem výměník vyhodil a vyzkoušel na svém chlazení pouze chladičem z toyoty, a bez termostatu, který bych když tak později dodal
a poznatky mám asi takové, než se olej ohřeje na cca 80 stupnů, tak to trvá o cca půl až minutu déle a drží se v rozmezí 80 až 85 stupnů až do rychlosti 220km/hod
více jsem zatím nejel s tímto chladičem oleje, nebylo kde
jinak předtím pokud jsem zrychlil na 240 tak byl olej na 110 během dvou minut
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
Re: Teplota oleje
v serii jsem byl na 120st. po prvním pár sekundovém boostu 

Re: Teplota oleje
hlavna uloha vodneho vymenniku je rychlejsie dosiahnutie prevadzkovej teploty oleja a jeho teplotna stabilizacia, avsak tazko bude sluzit pre seriozne chladenie oleja (ak je toto potrebne). Vymennik integrovany vo vodnom radiatore sluzi (standardne) pre stabilizaciu teploty oleja automatickej prevodovky. Naozaj netreba nad nicim rozmyslat, dostatocne dimenzovany olejovy chladic s termostatom ti udrzi spravnu prevadzkovu teplotu oleja nech mas 200k alebo 800k....V zime staci chladic zakryt a to je cele....
v 200sx nie je vodny chladic, ale vodny vymennik a jeho uloha je rovnaka ako v kazdom vodnom vymenniku, cize rychlejsie zohriat olej, stabilizovat jeho teplotu ale co sa tyka skutocneho chladenia, je to hadi prd. kazdopadne by som seriovy vymennik urcite ponechal aj po instalacii dodatocneho chladica, prave kvoli vyssie spomenutym vlastnostiam...
staci takyto chladic+medzikus pod filter s termostatom a raz a navzdy mas teplotu oleja vyriesenu, nech je motor akokolvek upraveny a jazdis s nim ako chces...http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... 3d7dfe40de" onclick="window.open(this.href);return false;
keby bolo potrebne, staci pouzit vacsi chladic, to uz vsak prinasa problemy s podchladenim oleja, aj napriek termostatu...
v 200sx nie je vodny chladic, ale vodny vymennik a jeho uloha je rovnaka ako v kazdom vodnom vymenniku, cize rychlejsie zohriat olej, stabilizovat jeho teplotu ale co sa tyka skutocneho chladenia, je to hadi prd. kazdopadne by som seriovy vymennik urcite ponechal aj po instalacii dodatocneho chladica, prave kvoli vyssie spomenutym vlastnostiam...
staci takyto chladic+medzikus pod filter s termostatom a raz a navzdy mas teplotu oleja vyriesenu, nech je motor akokolvek upraveny a jazdis s nim ako chces...http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... 3d7dfe40de" onclick="window.open(this.href);return false;
keby bolo potrebne, staci pouzit vacsi chladic, to uz vsak prinasa problemy s podchladenim oleja, aj napriek termostatu...
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Raddy děkuji za odpověď. Ale... Jsme pořád na začátku proč jsem celou diskuzi zavedl. Jak dimenzovat chladicí systém? Jak a o kolik zvětšit? Nechceš mi říct,že vystačím se sérii pouze montáží termostatu? Když série už teď evidentně při delší "kudle" nestačí. Buďme konkrétní. Mám motor toyota 4a-ge 1.6 125hp. Chci k němu pořídit od toda racing kit a jít na výkon 200hp. Jak tomuto přizpůsobit chlazení? Nevěřím tomu že to zvládne série.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
no sme sa nepochopili, ja sa praveze celu dobu snazim povedat ze cely problem vyriesis montazou dodatocneho olejoveho chladica. konkretne ten z odkazu (mocal 19 row) ti 200k (v spojeni so spravnym termostatom) uchladi bez akychkolvek problemov pri akychkolvek prevadzkovych situaciach. V pripade chladneho pocasia alebo kludnej jazdy mozes cast alebo cely chladic prekryt, ak bude teplota oleja pod pozadovanou prevadzkovou teplotou vzhladom na viskozitu pouziteho oleja. netreba s pekulovat nad presnym dimenzovanim olejoveho chladica, staci pouzit taky pre ktory je tvoja aplikacia tak zhruba v strede a o ostatne sa postara spravny termostat, ktory si mozes zvolit tak aby drzal pozadovanu teplotu oleja v konkretne tvojej aplikacii....este raz, kludne kup chladic z odkazu (alebo podobny) a viac sa nemusis starat o teplotu oleja...200k naozaj nevyzaduje ziadne specificke podmienky olejoveho chladica....
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
na coupe (fiat coupe 2.0 16v NA) je v serii výměník voda/olej , jeho výhoda je v dobré stabilizaci teplot olej/voda a rychlým ohřevu oleje na provozní teplotu - i teď v upraveným stavu (ze 140 cca 200PS) to zvládá bez problémů, přičemž používám naprosto seriovej chladič (podobné motorizace coupe s klimou měli chladič o cca 5cm delší, já mám auto bez klimošky-až stávajicí doslouží,pro klid duše ho použiju..vhodně zakrýt ho lze vždy)... běžná svižnější jízdy s řazením kolem 5000 je voda/olej 85/90°C< , při jízdě , kdy držím otáčky dlouhodobě (víc jak 45min) přes 5000, ať už při ustálené rychlosti na dálnici ,nebo velice svižné projíždce po okreskách, vyleze olej max na 110°C, ale voda je stále85°C (měřeno na výstupu z olejového filtru,kde je i čidlo na tlak,kam ho dal výrobce)
pro další úpravy a využití na okruhu plánuju ještě dodatečnou montáž olejového chladiče s termostatem , což používaly některé soutěžní škodovky a dle mých zpráv držely olej na max 90°C
dle zkušneostí a měření na brzdě guye crofta (ladič italskejch motorů) dosahují motory nejlepších výkonů když jsou teploty 80/85 (voda/olej) maximálně 85/90,určitě pokud hodláš točit takový otáčky určitě zpřevoduj trochu do pomala vodní pumpu -občas bejvají problémy s hodně klesající účinností vodní pumpy
pro další úpravy a využití na okruhu plánuju ještě dodatečnou montáž olejového chladiče s termostatem , což používaly některé soutěžní škodovky a dle mých zpráv držely olej na max 90°C
dle zkušneostí a měření na brzdě guye crofta (ladič italskejch motorů) dosahují motory nejlepších výkonů když jsou teploty 80/85 (voda/olej) maximálně 85/90,určitě pokud hodláš točit takový otáčky určitě zpřevoduj trochu do pomala vodní pumpu -občas bejvají problémy s hodně klesající účinností vodní pumpy
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Raddy ale ten co uvadis v odkazu je menší než ten co mám na autě od série. Navíc u vyměníku ať voda/vzduch nebo voda/olej se uvádí výkon v kw...
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Honzo díky za připomínku. Součástí kitu jsou i řemenice s upraveným rozměrem pro otáčky alternatoru i pumpy. Jen mi pořád vrtá hlavou jak dimenzovat chlazení. Oni tam totiž přímo uvádí aby jsi zvětšil chlazení o 30%. Ale čeho? Objemu chladicí kapaliny? Plochy chladiče? Že školy si pamatuji že na dimenzovani chladičů byl celkem jednoduchý docela přesný výpočet. Konkrétně jaký objem by měl mít okruh,jaký výkon vyměník. Od pátku hledám a nikde nic nemůžu najít. Možná by ho věděl Taboo když upravuje motory o několik set koní výše,určitě upravuje i chlazení. A určitě to nedělá metodou pokus/omyl.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
lepsi odkaz aj s kompletnymi rozmermi:Libor12 píše:Raddy ale ten co uvadis v odkazu je menší než ten co mám na autě od série. Navíc u vyměníku ať voda/vzduch nebo voda/olej se uvádí výkon v kw...
http://www.driftworks.com/catalog/produ ... ooler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tento chladic zvlada chladenie oleja na ca18det s vykonmi nad 300k...
pre tvoju aplikaciu staci najst na nete rovnaky motor s danym vykonom a pozriet sa aky velky chladic sa pouziva...kazdopadne chladic s rozmermi 330mm*147mm*51mm (v uvedenom odkaze) ti 200k uchladi za kazdych podmienok...ak nie, hladaj pricinu inde ako v rozmere chladica, napr. v jeho umiesteni a pristupu vzduchu atd...
vykon sa bezne pri olejovych chladicoch udava, najdes ho aj pre chladice mocal, kazdopadne odkazy ktore som dal sa tykaju konkretnej aplikacie motora ca18det alebo sr20det z coho vyplyva min. vykon cca 200k....a realne vykony pre tento rozmer chladica sa pohybuju do cca 350-400k na tychto motoroch...
pokial potrebujes zvysit chladenie oleja o 30%, povedal by som ze je vhodne pouzit chladic s objemom (nie plochou) vyssim o 30% (ak sa bavime o rovnakej konstrukcii chladica).
doplnam odkaz na vyrobcu chladicov, ako olej vzduch tak aj olej voda aj s kompletnymi datami
http://www.thinkauto.com/acatalog/Product_Summary.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
Díky Raddy. Určitě pokud se doberu nějaké velikosti bych něco objednal. Teď jsem přeci jen něco k pravidlům konstrukce chlazení ve svých školních knihách objevil. Je to sice obecně ale přeci jen něco. Účinnost benzínového pistoveho motoru cca 33%,odvod tepla výfukovými plyny cca 33%,chlazení cca 34%. Z toho mi tedy vychází že mám li motor 100kw a jeho účinnost plus odvod tepla výfukových plynu je 66kw a 34kw tedy prostřednictvím chladiče musím předat okolnímu prostředí. Dále se uvádí u vyměníku voda/vzduch dochází k předání energie nelineárně a to dle konstrukce lamel chladiče maximální rychlost proudění 100km/h další zvyšování rychlosti je neefektivní naopak účinost výměny klesá až o 15%. Co si o tomto myslíš?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
tak objednal jsem nakonec výměník voda/olej a to zde: http://www.engitec.cz/index.php?action= ... xt=&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Teplota oleje
a ako si vedel ktory je ten spravny pre tvoj vykon?
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teplota oleje
no,nakonec jsem přeci jen našel to co jsem hledal.
takže vychazim z hodnot chladiče v serii. vodní okruh má dle výpoctu plochy cladiče 27kw,při 100km/h proudění vzduchu projde 16000m3/h,prutok kapaliny 1.60kg/s,podobným výpoctem jsem dospěl k výkonu olejoveho chladiče jež činí 8kw při 5800m3 průtoku vzduchu a 0.76kg/s pr.kap. Celkový výkon chlazení je tedy 35kw což při 92kw výkonu motoru je tak tak na unosné hranici a proto dochazí k mnou popisovanemu jevu. Takže jsem se rozhodl chladič nahradit výkonnějším 37kw,sice to prřinese jistý zásah do čela vozu,ale pro mne přijatelný. Na strance si mužeš stahnout obrázek s rozměry ze kterých se da vypočítat z plochy a objemu přibližný výkon výměníku. U te 245mm verze mi vyšlo 18kw cca. Vše samozřejmě doplním termostaty. Jako největší přínos ale samozřejmě vidím stabilizaci teplot v motoru.

toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP