MW M3 CSL se od typu M3 na první pohled skoro vůbec neliší, ve skutečnosti
je tam však hodně rozdílů.
- větší výkon o 13 kW
- váha o 110-160 kg nižší (podle vybavy)
- ostřejší naladění podvozku
- sekvenční převodovka SMG
- polozávodní pneumatiky
- pouze typ kupé
Technické údaje: BMW M3 CSL (E46)
-Motor: řadový šestiválec, 3246 cm3, 265 kW v 7900 ot/min, 365 Nm v 4900 ot/min.
-Max. rychlost: 250 km/hod (Omezovač)
-0-100 km/h: 4,9 s
-Rozměry: 4490x1750x1370 mm, rozvor 2729 mm
-Převodovka: šestistupňová sekvenční SMG
-Spotřeba: 11,9 l/100 km
-Cena: 3 046 100 Kč (v roce 2004 v ČR) cca 1,1 milionu vice nez M3
de o jednu z cca 800 kusů limitované série CSL s levostranným řízením. Celkově se vyrobilo cca 1634 kusů pro fandy bmw z celého světa,jen v USA měli smůlu,nikdy se tam oficiálně nedovážela.Patrně nesplňovala jejich normy a byla příliš hlučná Co znamená vlastně CSL? C oupé S port L eichtbau.Byla vyrobena na počest 30.výročí vzniku ladičské skupiny //M GmbH a zároveň měla po mnoha letech navázat na dávné úspěchy této zkratky CSL ,která se použila poprvé v letech 1971-75 u vozu BMW 3,0 CSL ,který byl taktéž stavěn tak aby byl co nejlehčí za použití v té době u sériových aut neobvyklých materiálů jako je hliník,plexisklo atd.Tento vůz měl 6ti válcový 3litr o výkonu 206 PS a na svou dobu fantastické jízdní výkony.Tento model se vyráběl i ve velmi úspěšné soutěžní verzi s 3,5litrovým motorem váhou 1062kg a 430! PS.Ale dost už historie a pojďme se vrátit k naši e46ce Poprvé byla veřejnosti představena jako koncept v roce 2001 na IAA ve Frankfurtu cca rok po uvedení verze M3 (e46) na trh.Sériové emko tvořilo jakýsi základ pro stavbu tohoto skvostu a ikdyž vypadají na první pohled velmi podobně a použil se dnes už legendární agregát S54 o obsahu 3,2 s 343koníky přepracovalo se snad úplně všechno a byly použity materiály používané ve vesmírném výzkumu nebo formuli 1.Asi nejznámějším a nejviditelnějším poznávacím znakem je karbonová střecha díky níž se těžiště vozu posunuje níž a přední karbonový nárazník bez mlhových světel,které aspoň na řidičově straně nahradila velká černá díra tedy otvor pro dostatečný přísun čerstvého vzduchu pro taktéž z karbonu vyrobený mohutný Airbox bez váhy vzduchu do té doby používaný jen v motorsportu.Dalším velmi viditelným rozdílem oproti sériové M3 je interiér z uhlíkových vláken,sportovní skořepinové sedačky posuvné jen podélně nebo sportovní volant obšitý alcantarou pro lepší držení s protiskluznou funkcí po vzoru závodních volantů.Na místo multifunkčních tlačítek volantu zde oproti sériové M3 najdete jediné pro aktivaci funkce M track,která posune zásah stabilizačního systému DSC na samou hranici mezi sportovní jízdou a bezpečím posádky.Pro otrlé a je zde možnost vypnutí jak stabilizace tak protiskluzu kdy je možno zároveň nastavit rychlost řazení 6ti stupňové převodovky SMG druhé generace na maximální rychlost řazení 0,08 sec! .Co se týče interiéru tak opravdoví puristé si vozidlo objednali z důvodu co nejnižší váhy dokonce bez rádia a klimatizace a však klimatizaci dostal každý kdo si ji přál a to bez příplatku.Tak interiér bychom měli za sebou a vraťme se zas na chvilku k exteriéru...protože jsem na dost věcí v úvodu zapoměl ve výčtu hlavních poznávacích znáků.Tak třeba zadní víko zavazadlového prostoru,které je vyrobeno ze speciálního polymeru kaučuku,je velmi lehké a pevné a svým integrovaným spoilerem získává přítlak při rychlosti 200km/h 100 kg na zadní nápravu.U zadní části ještě chvilku zůstanem ,protože změn je tu trošku víc...jednou z nich je třeba dno zavazedelníku ze speciálního voštinového papíru nebo výztuha zadního nárazníku z high-tech materiálu GFT jde o kombinaci termoplastu a skleněných vláken používaný v kosmu.Karbonu už tu bylo dost,tak snad naposledy se o něm zmíním ve spojitosti ze zadním difuzórem nárazníku.Tak a máme tu asi poslední odlehčení na zadní polovině,jde o zadní okno,které váží jen 6,6kg oproti sériovým cca 11kg.No a na přední straně jsem zapoměl na lehoučkou kapotu s hliníku a bez odhlučňujicího koberce rozdílné oproti sérii byly i větší brzdy,strmější řízení a podvozek.
řidiči jsou vystaveni šikaně ze strany policie za jednání, které ve skutečnosti není ohrožující, ale je v rozporu se zákonem