veteránské papíry
Moderátor: habitat3
veteránské papíry
Zdar, mohl by mi někdo vysvětlit jak to funguje a co pro to musím udělat? Co jsem se tak dočetl tak to je něco jiného než veteránské RZ ale i tak dostanu slevu na povinné ručení a o to mi hlavně jde.
Budu vděčný za každou radu či odkaz.
Budu vděčný za každou radu či odkaz.
škoda 100, 125-mrtě prdel -> mazda 323F BJ 1.5-ideál -> mitsubishi colt 1.3-hezký ale líný -> ???
Re: veteránské papíry
v podstatě si můžeš pořídit TESTACI HISTORICKÉHO VOZIDLA i pro auto na bílejch značkách.
tzn. že budeš pořád dál jezdit na emise+STK, ale zaplatíš tu 1/12 sazby pov.ručení
v zásadě to funguje tak, že musíš najít nějakej klub historických vozidel, kde ti technik zkoukne auto, jestli má všechno v původním stavu apod. a pak ti vydá tu testaci
ale slyšel jsem, že některé pojišťovny ( snad generali ) dávaj tuhle slevu na všechna auta do r.v.1972
ale na webu jsem to nikde nenašel, asi by ses musel zeptat na pobočce
tzn. že budeš pořád dál jezdit na emise+STK, ale zaplatíš tu 1/12 sazby pov.ručení
v zásadě to funguje tak, že musíš najít nějakej klub historických vozidel, kde ti technik zkoukne auto, jestli má všechno v původním stavu apod. a pak ti vydá tu testaci
ale slyšel jsem, že některé pojišťovny ( snad generali ) dávaj tuhle slevu na všechna auta do r.v.1972
ale na webu jsem to nikde nenašel, asi by ses musel zeptat na pobočce
vzdělání není zárukou inteligence
Re: veteránské papíry
takze kdyz mam vyhlidnuteho staaarickeho saaba na renovaci, tak aby melo smysl se do toho pustit musim sehnat nekoho, kdo ho omrkne, pak obehat papirovani a pak uz to bude oficialne veteran???Boháček píše:v podstatě si můžeš pořídit TESTACI HISTORICKÉHO VOZIDLA i pro auto na bílejch značkách.
tzn. že budeš pořád dál jezdit na emise+STK, ale zaplatíš tu 1/12 sazby pov.ručení
v zásadě to funguje tak, že musíš najít nějakej klub historických vozidel, kde ti technik zkoukne auto, jestli má všechno v původním stavu apod. a pak ti vydá tu testaci
ale slyšel jsem, že některé pojišťovny ( snad generali ) dávaj tuhle slevu na všechna auta do r.v.1972
ale na webu jsem to nikde nenašel, asi by ses musel zeptat na pobočce
Re: veteránské papíry
něco se dočteš tady
http://www.i-veteran.cz/forum/viewforum ... 353c5073bd" onclick="window.open(this.href);return false;
no a začal bych tím, že bych se poptal po okolí, kdo dělá veterány a s ním pak pokračoval dál.
někteří veteránisti si ale neviděj do huby - jako u spousty jiných odborníků - takže tě taky může poslat do *** protože je to pro něj moc mladý, nepůvodní atak...
http://www.i-veteran.cz/forum/viewforum ... 353c5073bd" onclick="window.open(this.href);return false;
no a začal bych tím, že bych se poptal po okolí, kdo dělá veterány a s ním pak pokračoval dál.
někteří veteránisti si ale neviděj do huby - jako u spousty jiných odborníků - takže tě taky může poslat do *** protože je to pro něj moc mladý, nepůvodní atak...
vzdělání není zárukou inteligence
Re: veteránské papíry
Bohacek: nechapu..jak "nepuvodni"...veteran by mel splnovat ze je to jedinecny kousek a vse original, nebo v dobove uprave.. Na druhou stranu musis pochopit to, ze nekdo prijede na atestaci a v aute ma vyjizdecku radio alpine nebo prelakuje do menavky..zkratka TC a Veteran nejde zkloubit
Re: veteránské papíry
to je jednoduchý,gizmi píše:Bohacek: nechapu..jak "nepuvodni"...veteran by mel splnovat ze je to jedinecny kousek a vse original, nebo v dobove uprave.. Na druhou stranu musis pochopit to, ze nekdo prijede na atestaci a v aute ma vyjizdecku radio alpine nebo prelakuje do menavky..zkratka TC a Veteran nejde zkloubit
když už se s tebou budou bavit o škodě 100, tak ta měla původně vpředu bubny, což 99% majitelů předělalo na kotouče. U Š 1000MB asi tak 50%
a s tím už nemáš šanci projít.
u jakýhokoli zahraničního auta pak třeba světla PAL nebo karburátor čs.výroby. Taky problém
a kdybys chtěl někomu způsobit infarkt, tak doporučuji Aero s motorem Wartburg.
katastrofy, ze kterejch všem takyodborníkum vstávaj vlasy na hlavě - v tom lepším případě.
Ale překvapivé je, že ty auta v tomto provedení najezdily víc, než v "původním stavu"!
vzdělání není zárukou inteligence
Re: veteránské papíry
Boháček:já tě asi nepochopil.Buď to byla narážka na gizmu nebo snad nemyslíš vážně, že stovka měla vepředu bubny?Ta už měla v tý době vepředu kotouče...
svět dospělých je pro mne záhadou......
Re: veteránské papíry
Bohacek: promin, ale ruku na srdce.. ty povazujes auto kterych jezdilo mraky za veterana? Dovedes si predstavit kdyby v Nemecku chtela polovina majitelu prihlasit 1g golfa? Veteran by melo byt auto jedinecne a v original stavu, nebo dobove uprave..
Re: veteránské papíry
nevím, co jsem viděl, tak kamarád měl stovku, je to už teda 15 let.
Byla jedna z těch prvních, ještě kliky ven. A měla vpředu bubny. Leda že by tam někdo natunil nápravu z 1000, ale to se mi - vzhledem k předchozímu majiteli - jaksi nezdá.
a jedinečnost a zachovalost ?
kolik těch golfů je v takovém stavu ?
a kolik jich bude za 20let ?
krom toho němci mají trochu jiný přístup k autům o přístupu na TUV nemluvě.
ono je to na úhlu pohledu, když jsem začal v ´87 jezdit, tak bylo na silnicích dost "vraků", které jsou dnes vyhledávanými veterány.
auto buď přežije období, kdy se z vraku stane veterán, nebo nepřežije
Byla jedna z těch prvních, ještě kliky ven. A měla vpředu bubny. Leda že by tam někdo natunil nápravu z 1000, ale to se mi - vzhledem k předchozímu majiteli - jaksi nezdá.
a jedinečnost a zachovalost ?
kolik těch golfů je v takovém stavu ?
a kolik jich bude za 20let ?
krom toho němci mají trochu jiný přístup k autům o přístupu na TUV nemluvě.
ono je to na úhlu pohledu, když jsem začal v ´87 jezdit, tak bylo na silnicích dost "vraků", které jsou dnes vyhledávanými veterány.
auto buď přežije období, kdy se z vraku stane veterán, nebo nepřežije
vzdělání není zárukou inteligence
Re: veteránské papíry
ee, stovka od začátku měla vepředu kotouče.To mi věř, ještě jsem si to ověřil v knize
svět dospělých je pro mne záhadou......