Prestavba automatu na manual

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Prestavba automatu na manual

Příspěvek od bóďa »

Ahoj, budu řešit přestavbu 3,0 24v safrane na manuál. Do safrane se tento motor totiz daval jen s automatem. S manualem se daval do laguny a espace. Převodovku a poloosy vím z čeho použít.

Ale myslíte, že bude problém s elektrikou a elektronikou? Myslíte, že si s předěláním elektriky poradím sám, nebo to zvládne nějakej šikovnej autoelektrikář? Nebo je bezpodmínečně nutné použít elektriku a ECU motoru z laguny nebo espace 24v? U toho automatu je totiz navic ridici jednotka prevodovky, tak jestli kdyz nektery kabely pouziju k par cidlum na manualni prevodovce a ostatni necham bejt tak ze to bude asi hlasit nejaky chyby, ne?

jak je to s technickou, je možné přestavbu zapsat do TP?

díky
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od Ovarlord »

co já vím tak by neměl být problém s tvojí řídící jednotkou motoru ana totiž řj převodovky bere informace z ní takže by se nemělo nic stát s funkčností motoru s manuálem vůbec bych tohle neřešil akorát čidlo spátečky budeš muset napojit jinak nic je to v celku jenom výměna kus za kus
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od bóďa »

Ovarlord píše:co já vím tak by neměl být problém s tvojí řídící jednotkou motoru ana totiž řj převodovky bere informace z ní takže by se nemělo nic stát s funkčností motoru s manuálem vůbec bych tohle neřešil akorát čidlo spátečky budeš muset napojit jinak nic je to v celku jenom výměna kus za kus
ok, dík, neco takovyho jsem chtel slyset. jeste to zkusim zjistit od lagunářů, který tohleto asi uz delali a od jednoho polaka, kterej to delal i na safranovi, ale s nim je samozrejme rec jak s tatarem :-D.

kazdopadne ono u starsiho modelu je jina ridici jednotk motoru na manual a jina na automat (jednotka siemens) ale u toho novejsiho uz ma ten automat svoji jednotku a jednotka motoru je bosch takze by to snad melo bejt oka... jeste uvidim jak s tou kabelazi teda. myslis teda ze kdyz jakoby vypojim tu jednotku prevodovky a pouziju z toho megakonektoru jen ty kontakty na zpatecku tak ze kdyz ty ostatni zustanou volne tak ze to nebude hlasit chybu? jeste taky u tohodle novejsiho je na palubce na tachaci jaka je zarazena poloha automatu, nebude to delat neplechu? díky
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od Ovarlord »

no akorát by ti tonemělo ukazovat a tu spátečku bych neřešil jak ty ale sehnal bych jak to má řešený manuál a podle něho
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od bóďa »

ja vul jsem si ted uvedomil ze svoji jeednotku ma i ten starej automat a pritom ma jinou jednotku motoru na manual a jinou na automat. v cem tam muze byt rozdil? protoze to mi trochu prekazilo radost, predstavoval jsem si to tak, ze to aby byla stejna jednotka na manual a automat vyresili tim, ze dali samostatnou jednotku k prevodovce, ale jak rikam, ta tam byla i u toho staryho....

v cem teda muze bejt problem prakticky po odpojeni jednotky automatu kdyz tam bude manualni prevodovka?

mimochodem ted me tak napada na co krome zpateckovych svetel (popripade sklopeni zrcatka) je jeste to cidlo zpatecky?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od Ovarlord »

to čidlo už k ničemu jinýmu neni a nemělo by se tím stát nic měl sem to takhle v 605 přestavený a fungovalo to bez problému žádná vazba převodovky na motor neni pouze převodovka se řídí motorem vše by mělo bejt ok
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od bóďa »

Ovarlord píše:to čidlo už k ničemu jinýmu neni a nemělo by se tím stát nic měl sem to takhle v 605 přestavený a fungovalo to bez problému žádná vazba převodovky na motor neni pouze převodovka se řídí motorem vše by mělo bejt ok
ok, ok... takze teoreticky kdyz odpojim ridici jednotku prevodovky tak to bude proste normalne fungovat, ze? v cem muze byt jina jednotka motoru u automatu a u manualu? (opravdu je jina)

btw, co jsi mel za motor v ty 605?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Ovarlord
Příspěvky: 272
Registrován: 06 led 2009 10:33
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od Ovarlord »

bóďa píše:
Ovarlord píše:to čidlo už k ničemu jinýmu neni a nemělo by se tím stát nic měl sem to takhle v 605 přestavený a fungovalo to bez problému žádná vazba převodovky na motor neni pouze převodovka se řídí motorem vše by mělo bejt ok
ok, ok... takze teoreticky kdyz odpojim ridici jednotku prevodovky tak to bude proste normalne fungovat, ze? v cem muze byt jina jednotka motoru u automatu a u manualu? (opravdu je jina)

btw, co jsi mel za motor v ty 605?

měl sem tam 3.0 V6 ate typ z hlavy nevim ale byl sem spokojenej
a řídící jednotka motoru by měla bejt stejná jak pro manuál tak pro automat motor je pořád stejnej
Animalize-Team
BMW E36
Kymco Maxxer

tsin
Příspěvky: 413
Registrován: 15 čer 2006 19:22

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od tsin »

Ovarlord píše:
bóďa píše:
Ovarlord píše:to čidlo už k ničemu jinýmu neni a nemělo by se tím stát nic měl sem to takhle v 605 přestavený a fungovalo to bez problému žádná vazba převodovky na motor neni pouze převodovka se řídí motorem vše by mělo bejt ok
ok, ok... takze teoreticky kdyz odpojim ridici jednotku prevodovky tak to bude proste normalne fungovat, ze? v cem muze byt jina jednotka motoru u automatu a u manualu? (opravdu je jina)

btw, co jsi mel za motor v ty 605?

měl sem tam 3.0 V6 ate typ z hlavy nevim ale byl sem spokojenej
a řídící jednotka motoru by měla bejt stejná jak pro manuál tak pro automat motor je pořád stejnej

to neni tak do cela pravda, land cruiser mel mel nejaky model ve verzi maual i autom at a jednotky stejny nemeli ptz jako prvni se zacali delat jednotky na maual a pak az zacli delat jednotku prevodovky jenze dodavatel nebyl schopnej zajistit "kompatibilnost" tkz museli udelat jinou jednotku pro motor u toho automatu...
racing: OOOO 2,3 QUATTRO turbo
daily: OOOO A4 avant B5
fun: nissan pathfinder 3.0 V6

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Prestavba automatu na manual

Příspěvek od bóďa »

jako ta jednotka je trochu jina urcite, ale nevim presne v cem.

kazdopadne odepsal mi jeden typek co delal tu prestavbu na lagune (tam se ale daval jak automat tak manual) ze co se elektroniky tyce tak samozrejme musim zapojit cidlo zpatecky a proklemovat (pry asi na kostru) blokovani starteru aby si to porad myslelo jakoze je tam zarazena poloha P. dale pise, ze od te doby nema udaj o rychlosti kvuli nahonu tachometru a tak mu nejde tachac, tempomat a pry to vic žere. s tim bych ja problem mit nemel, jelikoz tady uz si to bere udaj o rychlosti z ABS. rozhodne bych ale nechtel ani jedno (aby nesel tachac tempomat a aby to zralo). tempomat bych zkousnul ale chci aby to vsechno fungovalo tak jak ma samozrejme.

Pise ze jednotku tempomatu proste odpojil dopryč.
Pokud tam bude udaj o rychlosti mozna to neco bude hlasit-pokud ano, tak tady nas informace od odborniku (bavili sme se o lagune):
Jsou asi 2typy RJ- 1.nastavi se manualni prevodovka softwarove v RJ pomoci diag.
2. Manualni prevodovka se bude muset RJ vnutit mechanickym propojenim neceho...
Zeptej se v renaultu(nekoho schopnyho, nejlepe primo elektrikare), jelikoz se do toho manual nedaval tak to mozna softwarove nepujde, ten elektrikar se musi podivat do schemat, bude to muset hledat, bude linej, na to se priprav
Taky je mozny, ze to nic delat nebude a proste to pojede
Puvodne sem chtel menit celou kabelaz motoru, vybodl sem se nato, proc taky, tahle je dobra, jen aby to borec prepojit a vyresil mi to snimani z abs(ty kokoti to maji nepochopitelne z prevodovky...)
takze by bylo mozna lepsi pouzit jednotku z lagůny. Jak je to s immobilizérem? Ten se musí odblokovat ještě když je jednotka v původním pojizdnym autě, co? protoze to ma na odemykani radiovej prijimac, otamtud to jde do dekoderu a dekoder to posle immobilizeru do jednotky ale ten immobilizer se da odblokovat ale to to musi byt jeste pohromade co?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“