Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Ahoj,řešilo už se to tu někde?Já to teda nenašel tak když tak sry....
Zajímalo by mě,jestli to už někdo vymejšlel,nebo někdo neví o tom kde by se to dalo sehnat,třeba jako má porsche,že mu zadní difusor vyjede při rychlosti 80.
Nebo to má bílé Corrado v Autosport a Tuning aktualnim čísle.
Zajímalo by mě,jestli to už někdo vymejšlel,nebo někdo neví o tom kde by se to dalo sehnat,třeba jako má porsche,že mu zadní difusor vyjede při rychlosti 80.
Nebo to má bílé Corrado v Autosport a Tuning aktualnim čísle.
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
mno myslim ze to neni problem udelat staci pres tacho udelat snimac (nejakej sikovnej elektrikar ti udela) zakomponujes to do kufru a pomoci servomechanismu nebo pistku to otevres ale jde o to ze toto je funkcni zalezitost a pokud nebudes mit to kridlo navrzene aerodynamick tak aby melo efekt tak je naprosto zbytecna prace...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
ja mam taky pocit ze sa to ovlada hydraulikou.
ak to produkuje nejaky realny pritlak, tak neviem ci by to nejaky motorcek udrzal
ak to produkuje nejaky realny pritlak, tak neviem ci by to nejaky motorcek udrzal
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Bylo by to na probe 2.2GT,na vysoke rychlosti,a urcite by bylo kridlo plne funkcni...
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
mno ja nepsal motorcek ale servo mechanizmus prave proto abys nemusel delat nejakej hydraulickej okruh... neni problem navrhnou nejaky servo mechanismus co to otevre zajisti a apk uz na nej tlak nepusobi... co se probe tyce pokud ho nemas v nejakem brutalnim performance tak je to dosti pomale vozitko a myslim si ze nic takoveho nepotrebuje navic v domacich podminkach ho funkcni opravdu neudelas a a designer co by navrhl funkcni design a nasledne aero tunel by stal priblizne 150krat vice nez tvuj vuz... ovsem pokud to chces jako stylovku pak je to jina a z rejpu reknu ze jsi ve spatne sekci... nehlede na to ze to auto neni dostatecne rychle nato aby tolik akcelerovalo na okruhu a na nasich dalnicich uz to neni spas...uz jsem se taky postastnil s dalnicnim pasatem sice jim to moc nejde ale jen debyl by ujizdel 

TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Puvodne auto stavene na sprinty,o pomalosti bych vubec nehovoril
desing mi delaji kluci na technicky univerzite v Liberci,nejakou ucinost to mit bude,aspon malou
a taky de o efekt =)
Do jaky sekce bys to hodil ty?


Do jaky sekce bys to hodil ty?

Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
kdyby slo jen o design tak do stylingu... ale pokud ti budou delat borci s univerzity vyhrajou si s modelem auta (mnohdy se da najit na netu) tak i v blbe catii ze spravnou licenci se da pritlak kridla nasimulovat takze by to fungovat mohlo... ale i tak pochybuji ze to potrebujes kolik vazi a jake ma vykonove parametry??? na cesty je to opravdu zbytecne jedine tak ten okruh...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Zatím 230HP a asi 1100kg,krom dvou sedacek sparco tam neni vlastne zatim nic
Motor je 2.2 Turbo po kompletni renovaci a probehli na nem nejake upravy.Turbo G. T25.
Auto sem privezou pristi tyden,tak sem hodim hned fotky a parametry

Motor je 2.2 Turbo po kompletni renovaci a probehli na nem nejake upravy.Turbo G. T25.
Auto sem privezou pristi tyden,tak sem hodim hned fotky a parametry

Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
to neni podle mne nic disko... to si myslim ze bude uzitecnejsi vynalozit penize napr na jine turbo... T25 ja myny zebracek co takovej objem akorat dusi... a rekl bych ze neprezije vice jak 2vymeny oleje...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Spíš...nedá se takovej mechanismus někde koupit? NEbo nenapadá někoho z čeho by se to dalo udělat?
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
mělo to každý sériový corrado.. sháněl bych na vrakáči
Ford Focus II '06 1.6i... mrtka lina
exauti | Civic 5G 1.5i sedan | Civic 5G 1.6 VTEC hothatch
exauti | Civic 5G 1.5i sedan | Civic 5G 1.6 VTEC hothatch
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
mělo to i 3000gt,..které jako jediné z toho co jste vypsali ho možná využilo,protože by mělo jet opravdu rychle 

Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
no jestli to mneli corrado o cemz vubec nevim tak bych koukla tam jinka to ma napr i chrysler crosfire... mozna to pujde z nejakeho vraku sehnat... a myslim si osobne ze kdyz skontaktujes nejaky vysokosklaky ze si to radi udelaji jako skolni praci a zaplatis jen material oni so to natocej v akci mozna se to budou chtit i otestovat kolik to pritlaci v realu a bu to oki...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Nechci rypat, ale rad bych se poucil, pokud se pletu. K cemu je FWD probecku pritlak na zadni naprave? Nevim teda jak corado (nebylo 4x4? to s tim kridlem), ale auta co tady jsou jmenovany jsou vesmes RWD nebo AWD. Tam to chapu, ale u FWD?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
corrado je taky jen FWD...bohužel.. asi pro okrasu



- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Jasne že jo,určitě tydle auta bez toho neodlítnou... Já jen potřebuju vymyslet mechanismus,aby to karbonový křídlo mohlo vyjíždět a zajíždet,buď při nastartování,nebo při vyšší rychlosti...
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Při vyšších rychlostech vzniká za autem proudění vzduchu, který auto nadzvedává. Proto se křídlo dává i na auta s předním náhonem.. Třeba první Audi TT mělo úplně hladkou prdel, ale bylo při vysokých rychlostech nestabilní.Mirek-200sx píše:Nechci rypat, ale rad bych se poucil, pokud se pletu. K cemu je FWD probecku pritlak na zadni naprave? Nevim teda jak corado (nebylo 4x4? to s tim kridlem), ale auta co tady jsou jmenovany jsou vesmes RWD nebo AWD. Tam to chapu, ale u FWD?
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) 

Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
mno a pak jsou automobilky co se pri navrhu nestouraji v nose a maji takovej design ze nevznikaji vyri ktere by mohli stabilitu vozu ohrozit...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Nestabilitu vozu zapricinuje hlavne vzduch pod autem a ne nad nim, a k tomu ti kridlo nepomuze. Nebavime se tady o zadnym malinkym difuzoru na kufru ale o karbonovym kridle vyjizdejicim do zavratnych vysekAR166 píše:Při vyšších rychlostech vzniká za autem proudění vzduchu, který auto nadzvedává. Proto se křídlo dává i na auta s předním náhonem.. Třeba první Audi TT mělo úplně hladkou prdel, ale bylo při vysokých rychlostech nestabilní.Mirek-200sx píše:Nechci rypat, ale rad bych se poucil, pokud se pletu. K cemu je FWD probecku pritlak na zadni naprave? Nevim teda jak corado (nebylo 4x4? to s tim kridlem), ale auta co tady jsou jmenovany jsou vesmes RWD nebo AWD. Tam to chapu, ale u FWD?

In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- AR166
- Příspěvky: 5538
- Registrován: 01 bře 2009 19:36
- Bydliště: Sokolov-Svatava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
ty slabší 180 konovy TT maji pohanenej jen predek.
www.ar166.galerie.cz..........................................................................................................................................Mattig SSF (Sokolov-Svatava-Felgen) 

- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
hmm, tak treba se tady o to nekdo zajimal vice a upresni z jakeho duvodu ma smysl vymyslet neco takoveho na auto kde to z vyroby neni. Muj nazor je ze lepe vuci jizdnim vlastnotem udela, kdyz penize urcene na tuto vyjizdeci vec investuje do podvozku a repase naprav.
Naposledy upravil(a) Mirek-200sx dne 18 kvě 2009 19:02, celkem upraveno 1 x.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Piwko
- Příspěvky: 200
- Registrován: 11 srp 2008 09:24
- Bydliště: Břevniště, Liberecký, Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
auto je v kompletni prestavbe.....karbonove kridlo zaplni misto na kufru,a dole bude "jakoby" splyvat s karoserii...a potrebuji,aby v nejake rychlosti vyjelo nahore..Mozna by stacilo vyresit i ze po startu motoru vyjede,a pri tipnuti motoru zajede,aby bylo nahore jen za jizdy.
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
pod autom vznika vztlak, a zadne kridlo ho sice nedokaze eliminovat, ale urcitym pritlakom obmedzuje jeho negativny efekt.
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
su taky rejpa, ale neřeště jestli má nebo nemá cenu dělat to na autu.Hafo lidí vymejšlí zbytečný píčoviny na auto a pokud majitel uzná za důležitý mejt to na autu, tak je to jeho věc.Pořád to je lepší způsob trávení času, než posloucháním gypsi.cz.Rozhodně to není nemožný udělat.Pokud jde o Corrado, tak to křídlo se myslím vysouvalo jen o 9cm nad 130km/h.Ale todle mám z hlavy.Ještě doma pohledám knížku o VW, kde to bylo napsaný....
Pokud jde o TT, tak si pamatuju, jak tenkrát v pořadu Jízda v ČT právě todle řešili.Audi pak přišlo s takovým hodně decentním křidýlkem, který ten problém nějakým způsobem vyřešilo...
Pokud jde o TT, tak si pamatuju, jak tenkrát v pořadu Jízda v ČT právě todle řešili.Audi pak přišlo s takovým hodně decentním křidýlkem, který ten problém nějakým způsobem vyřešilo...
svět dospělých je pro mne záhadou......
- Alfoun
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 12 říj 2005 11:53
- Bydliště: now Smethwick,B-ham
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Vyjizdeci spojler maji vsechny corrada. U meho caru vyjizdi pri 120kmh. Priltak je neco kolem 80kg.
http://forum.corradoclub.cz
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
FB Corrado R32T
Corrado R32 turbo 509BHP/640NM
Yamaha YZF-R1 4XV 150hp
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
taky sem ho mel a ver, ze ve 200 bylo znat jestli je vysunuty a nebo ne, kdyz bylo zajety, tak to auto bylo naprdeli takovy neklidny, jinak me vyjizdelo cca ve 130 a jeste se dalo vysunout i zasunout mechanicky cudlikem nezavisle na rychlostiAlfoun píše:Vyjizdeci spojler maji vsechny corrada. U meho caru vyjizdi pri 120kmh. Priltak je neco kolem 80kg.

cabrio bukvice
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Tak ti nevím, ale všechny auta kategorie S1600, popřípadě dvoulitrové KITy A7 mají poháněný jen předek a přesto křidýlko mají...A silně pochybuji o tom, že by si tovární teamy dávaly na svoje speciály křídlo jen proto, že to vypadá hustokrutě, takže myslím, že tohle tvou teorii o zbytečnosti přítlačného křídla u FWD mírně nabouráváMirek-200sx píše:Nechci rypat, ale rad bych se poucil, pokud se pletu. K cemu je FWD probecku pritlak na zadni naprave? Nevim teda jak corado (nebylo 4x4? to s tim kridlem), ale auta co tady jsou jmenovany jsou vesmes RWD nebo AWD. Tam to chapu, ale u FWD?

Škoda Felicia 1.3 MáloPowerInside
Citroen Saxo VTS 16V - občas to jezdí
http://www.cct.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sik-foto.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroen Saxo VTS 16V - občas to jezdí
http://www.cct.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sik-foto.estranky.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
Nauc se prosimte cist, zadnou teorii jsem tu netlacil, pokud nevis co znamena ten znak za vetou, tak je to otaznik. Pise se za vety tazaci. Ve finale kdyz popremyslis, zjistis ze jsem se ptal, tudis jsem chtel znat duvod kridel davanych u FWD aut (kdyz to neni z duvodu zvetseni pritlaku na hnaci napravu), coz mi bylo vysvetleno a ja se tomu nebranim. Doufam, ze to vysvetleni pomohlo a nyni budes spat klidneji.MPI píše:Tak ti nevím, ale všechny auta kategorie S1600, popřípadě dvoulitrové KITy A7 mají poháněný jen předek a přesto křidýlko mají...A silně pochybuji o tom, že by si tovární teamy dávaly na svoje speciály křídlo jen proto, že to vypadá hustokrutě, takže myslím, že tohle tvou teorii o zbytečnosti přítlačného křídla u FWD mírně nabouráváMirek-200sx píše:Nechci rypat, ale rad bych se poucil, pokud se pletu. K cemu je FWD probecku pritlak na zadni naprave? Nevim teda jak corado (nebylo 4x4? to s tim kridlem), ale auta co tady jsou jmenovany jsou vesmes RWD nebo AWD. Tam to chapu, ale u FWD?
Jinak si stale myslim, ze vyroba neceho takoveho bez aerodinamickeho tunelu jsou vyhozene penize, a v urcite fazi (pokud to bude vyjizdet v urcite rychlosti a ne po startu) i nebezpecne. Auto ma nejaky tvar, pokud behem rychle jizdy zmenis tento tvar, vysledny efekt (po vysunuti kridla) muze byt sice lepsi, ale doba mezi zatazenim a uplnym vysunutim muze zcela narusit proudeni vzduchu kolem auta a zpusobit kratkodobou, lec velkou nestabilitu.
Jen teorie, ale ty tady stejne pise kazdy.
Jeste si neodpustim otazecku, MPI ty kitovky to maji taky vyjizdeci, nebo maji homologovany pevny dil, odzkouseny v tunelu na konkretni vuz?
Celkove at to nevypada ze jen rejpu, vysvetlete mi prosim nekdo prinos vyjizdeciho kridla oproti pevnemu?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
stejně to je divné..protože ty corrado,probe a TT jsou o dost pomalejší jak spousta jiných aut co to prostě nepotřebovaly a neměly..ta 3000gt aspon uměla 250-270.. ty prdítka těžko 

Re: Automaticky vyjíždející křídlo při určité rychlosti
no tak třeba vyjížděcí křídlo má i citroen c6 a taky nejede 270, je to pohodlný auto na vzduchovejch vacích pro papaláše ale přesto to tam asi nějaký opodstatnění má, ne?
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd